اگه لطف کنید کتاب انگلیسی رو معرفی کنید، ممنون می شم
در ضمن کتابتون هم که چاپ شد، ما رو بی خبر نذارین تا بریم بخریمش.
مرسی
در ضمن، projection هم معنی فرافکنی، انتشار یا پخش بو رو میده---> در پاسخ به جناب moli-ahmad
اگه لطف کنید کتاب انگلیسی رو معرفی کنید، ممنون می شم
در ضمن کتابتون هم که چاپ شد، ما رو بی خبر نذارین تا بریم بخریمش.
مرسی
در ضمن، projection هم معنی فرافکنی، انتشار یا پخش بو رو میده---> در پاسخ به جناب moli-ahmad
Last edited by jeremy28; 17-02-2012 at 20:38.
دوستان حالا که بحث درمورد مواد طبیعی هست یه مدل علف هست که تو بیابون های اینجا رشد میکنه و بو شوری عادت داره لامصب اگه لباست بخوره بهش بدون اغراق تا 5 روز تمام بوی گندش خفت میکنهحتی با یکی دوبار شستن لباس با ماشین لباسشویی هم جواب نمیده حتما باید با دست اونم اینقد بسابی که دستت پوستش کنده شه تازه بعدش که لباست تمیز شده باید یه فکری به حال بوی دستت کنی
کاش میشد یه عطر با این پخش بو و موندگاری ساخت
![]()
شیشه قهوه ای
مشکی
تیکه فلزی نمیبینم
درش هم یکم زبره
..........
خب ماله شما اصله لابد.
فکر کنم اصلیاش رنگش قهوه ای نبود![]()
sillage...............
---------- Post added at 09:44 PM ---------- Previous post was at 09:42 PM ----------
همه فاکتور ها درسته الا اون دربش
خدا میدونه!
والا منظورت از زیری رو نفهمیدم.ببین درش تو نور که میگیری یه دونه هایه ریز ریزی داره که حالت مات بهش داده
و براق نیست مثله نارسیسو
زیرش هم یه برچسب داره![]()
تو ایران فقط تعدادی از برند ها معروف هستن بقیه کارها حتی اگه خیلی هم قوی باشن دیده نمیشن و کارهای برندهای معروفی مثل دیور و شنل و .. هر قدر هم ضعیف باشن اصلا ضعفشون دیده نمیشه واسه همین هست که اکثر فروشنده های ما همین چند برند معروف رو دارن و معدود مغازه ها هستن که برند های دیگه رو هم دارن . در مورد کرید و کیفیتش و در جواب دوست عزیزم J SALEH باید بگم تقریبا اکثر عطر فروشی های اینجا محصولات کرید رو دارنو قیمت هم نهایت 230 هست البته بجز اونتوس و اوود و این 2011 ها این بنده خدا که من گفتم مثلا امپریال رو میداد 220 قبل از گرونی جالب اینجاست که تو همون مجتمع 6 تا مغازه دیگه بودن که همین عطر رو میدادن 130 . من تابارم رو سوال کردم به من گفت نمیخوام بخری ازم فقط تست کن تا بفهمی عطر یعنی چی تا دوروز رو لباسم بوش بود اما همه فروشنده ها میگن کرید موندگاری نداره . مثل این جنسای چینی هست که با 4 کیفیت یک جنس عرضه میشه تو همون فروشگاه بهت میگه که درجه چنده خب بازرگان عزیز کشور ما جنس درجه 4 رو سفارش میده و با قیمت درجه 1 در ایران میفروشه ( به گفته یکی از اقوام که تو قشم لباس زنونه میفروشه)
به پخش شدن lift و diffusion می گن.
شریف عطار
کتاب:
perfumery practice and principle نوشته ی Robert R calkin و Stephan J jellinek می تونید در این سایت به صورت مجّانی دانلود کنید:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگه تو این سایت نتونستید دانلود کنید، اسم کتاب و کلمه ی download رو تو گوگل سرچ کنید براتون سایت دانلود پیدا می کنه.
شریف عطّار
همون طور که می گی روغن مرکّبات بسیار فرّار بوده و زود هم خراب می شند. حرف شما در خصوص جایگزین نمودن روغن طبیعی مرکّبات با مواد شیمیایی که همان بو را دارند درسته. البته باز هم از برخی روغن های مرکبات در عطرهای امروزی استفاده می شه.
حتّی جایی که جایگزین های شیمایی استفاده می شه برای غنا دادن به عطر مقدار بسیار کمی مواد طبیعی هم استفاده می کنند تا بتونه خشونت و زنندگی بوی مواد صنعتی رو کم کنه.
مثلاً روغن خِس خِس (vetiver) که هنوز هم در عطرها همراه vetiver acetat که صنعتی هست استفاده می شه. یا مثلاً میخک (clove) طبیعی همراه با eugenol مصنوعی که همون بوی میخک رو می ده استفاده می شه.
مواد طبیعی حاوی تعداد بسیار زیادی مادّه در حجم کم هستند که باعث ایجاد کیفیّت بویایی عطر می شوند.
مثلاً روغن رز از تقریباً 7 الی 8 مادّه ی اصلی تشکیل شده ولی در کنار این ساختار تعداد نسبتاً زیادی مادّه (حدوداً 100 مادّه) در حجم کم همراه با این 7 مادّه در روغن وجود دارند.
پس یک آکورد رز مصنوعی که از ترکیب تقریباً 10 مادّه ی صنعتی درست شده به هیچ وجه نمی تونه جایگزین روغن طبیعی بشه.
شریف عطّار
Last edited by hamed121hamed; 17-02-2012 at 22:42.
طبق آموزش جین کارلز عطّار بزرگ و قابل احترام فرانسوی، عطر باید 55 درصدش بیس نوت (نوت پایه) باشه 20 درصد میدل نوت (نوت میانی) و 25 درصد تاپ نوت (نوت اوّلیّه)
مقاله ی جین کارلزو می تونید اینجا بخونید:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا با توجّه به فرهنگ ما ایرانی ها در خصوص عطر باید عطرهایی که برای ما ایران ها ساخته می شه درصد نوت پایه رو بالا برد. مثلاً 70 درصد نوت پایه.
البته این کار باعث می شه هنگام باز شدن درب عطر بوی کمی احساس کنیم و در مراحل ابتدایی استفاده، عطر لیفت (انتشار) نداشته باشه. اصطلاحاً عطر دمپ (خفه) می شه.
مثل این موتور دیزلیا که تا گرم شه خوب راه نمی ره این نمونه عطر که ما در ذهن خودمون برای ایرانیا مناسب می بینیم تا بوش در آد یکی دو ساعت وقت می بره.
البته باید بگم اغلب مواد پایه از بوی مطلوبی برخوردار نیستند و یکی از وظایف نوت میانی (که بیشتر بوی گل هاست و به نوت اصلاح کننده هم معروف است) مقهور ساختن بوی ناخوش آیند مواد پایه هست. ولی به قول یکی از هم سفرها در تاکسی: "یه چیزی باشه بو بده من تو تهرون آبش می کنم." حالا چه بهتر این بو یه هفته رو لباس بمونه.
درصدهای بالا گفته در عطرهای امروزی رعایت نمی شه و امروزه شیوه ی آمریکایی مرسوم تره.
شریف عطّار
Last edited by hamed121hamed; 17-02-2012 at 22:45.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)