تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 414 از 472 اولاول ... 314364404410411412413414415416417418424464 ... آخرآخر
نمايش نتايج 4,131 به 4,140 از 4717

نام تاپيک: ‌ سمند EF7 پایه گاز سوز و بنزینی ( Samand )

  1. #4131
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jul 2014
    پست ها
    242

    پيش فرض

    سلام به همه.
    بالاخره محفظه رو بریدم. زیاد خوب نشد چون هویه نداشتم ولی بهتر از هیچیه.
    رو دند 1 که قبلا نمیشد گاز رو پر کرد الان خیلی راحت گاز میخوره. شتاب خیلی بهتر شده. ماشین تو دنده ها و دورهای بالا کم نمیاره. کلا رو عملکرد تاثیر خوبی داشت ولی رو صدا اونطور که میگفتن کم نشد و بلکه یه مقدار هم به نظرم بیشتر شد ولی گاز خوردن خیلی خوب شده.

    منم امروز وقت کردم و لوله اضافی باکس را بریدم
    البته من تا دیواره های باکس را برش دادم
    عکس نگرفتم ولی شباهت زیادی به عکس زیر داره (قسمت قرمز شده) :



    دیگه اون کپ مضخرف را ندارم
    می تونم بگم 80-90% اون کپ از بین رفت
    ضمن اینکه به نظرم صدا هم تغییری نکرد
    البته شنیدم اگر سوراخ رزوناتور را مسدود کنیم صدا هم کمتر میشه که من فعلا به اون دسد نزدم
    با توجه به اینکه عملکرد خودرو خوب شده فعلا پروژه تغییر شمع را منتفی می کنم تا موعد مناسب
    در مورد دستکاری باکس هوا به نظرم فقط بریدن لوله کفایت می کنه
    انتظار افزایش شتاب فوق العاده را اصلا نداشته باشید
    در عوض کپ اول حرکت بسیار کمتر میشه(کامل از بین نمیره)
    در مورد شمع هم اگر نمی خواهید هزینه زیاد کنید NGK BKR6E بسیار شمع با کیفیتی هست
    فکر کنم اولین کسی که این شمع را تست کرد خودم بودم روی تندر
    راحت 20000 تا ازش کار گرفتم و با مدل سوزنی یعنی BKR6EGP عوضش کردم
    هنوز هم جا داشت و دور ننداختمش و گذاشتم توی صندوق ال90 و می خوام با شمع فابریک سورن عوضش کنم
    در نهایت اگر خیلی می خواهید هزینه کنید یک دست سوزنیش (پلاتینوم) بگیرید دستی 45 تومن بسیار شمع های با کیفیتی هستند
    ضمن اینکه چون کشش بازار به سمت این برند نیست خوشبختانه به احتمال بسیار زیاد تقلبی هم نیستند
    ایریدیومش هم از همین برند با کد BKR6EIX دستی 100 تومن هست که از سر این موتور زیاده
    تجربه من میگه هر چی گپ را تنگتر کنی مصرف سوخت بیشتر میشه و کارکرد در دورهای بالا منظم تر
    مگه چند درصد مواقعی که از ماشین استفاده می کنید دور موتور بالای 5000 هست؟
    شما گپش را بذار روی 1 یا 1.05 هیچ تفاقی هم برای کویل ها نمی افته
    کویل های سمند بسیار گردن کلفت و قوی هستند (برعکس کویل های تندر که بسیار سوسول هستند)

    درود
    بچه ها من دو سه روز نبودم، این داستان اصلاح مسیر هوا چی هست؟
    رزوناتور چی هستش؟ به جوونیم قسم تا حالا نشنیده بودم

    این کارا برای چی هست؟
    این محفظه کجا هست؟
    می شه به طور کامل به من هم توضیح بدین که این کارا برای چی هست، رزوناتور چی هست و کارش چیه، این عملیات به طور کامل چطور باید انجام بشه؟
    پ.ن: یا للعجب

  2. #4132
    داره خودمونی میشه KOHGARD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2014
    محل سكونت
    نزديك پايتخت
    پست ها
    166

    پيش فرض

    درود
    قضيه از اين قراره كه اگه شما درب باكس محل قرارگيري ف ي ل ت ر هوا رو باز كنيد و ف ي ل ت رهوا رو هم برداريد مي بينيد كه بخشي از لوله ورودي به باكس ، اضافي است و باعث اين ميشه كه در زمان مكش درصد كمتري هوا نصيب موتور بشه وبا بريدن و تصحيح اين لوله، مسير ورود هوا به موتور خيلي بهتر خواهد شد .
    در عكس پست هاي دوستان وضعيت اوليه و وضعيت اصلاح شده كاملاً مشخصه .
    روش انجام:
    1-بازكردن بست فلزي مربوط به (لوله پلاستيكي هواي ورودي به باكس ف ي ل ت ر) از روي سيني جلو موتور
    .
    2-چرخاندن 45 درجه به سمت چپ لوله پلاستكي و جدا نمودن از باكس ف ي ل ت ر هوا
    3-بازكردن و جدا نمودن آكاردئوني پلاستيكي متصل كننده باكس ف ي ل ت ر هوا به دريچه گاز
    4-جدانمودن سيم روكش دار اهرم درب موتور كه به بغل باكس ف ي ل ت رهوا وصله
    5-باكس ف ي ل ت رهوا رو مي كشيدسمت راست تا از نشيمنگاه سمت موتور جدا بشه
    6-كل مجموعه باكس هوا رو بطور عمودي به سمت بالا مي كشيد تا از نشيمنگاهش جدا بشه كه اين مرحله كمي زور مي خواد و حوصله (بعدازاينكه درش آورديد پايه هاشو سوهان بزنيد و موقع مونتاژ كمي گريسش بزنيد)
    7-وقتي باكس رو بيرون آورديد، پيچ هاي بالاي باكس رو باز كنيد و ف ي ل ت ر هوا رو خارج كنيد
    8-حالا اون قسمت اضافه لوله رو با هويه برش بديد و جدا كنيد .
    9- عمليات مونتاژ عكس مراحل فوق است .
    **روش ديگه هم اينه كه باكس ف ي ل ت ر هوا رو بيرون نياريد و همون روي ماشين لوله رو برش بديد كه خوب سخت تره و دردسرش بيشتر .
    اگه ماشين دوگانه هست سوراخ رزوناتور رو باز بزاريد و اگه بنزينيه ببنديد.
    Last edited by KOHGARD; 06-07-2015 at 08:07.

  3. 4 کاربر از KOHGARD بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #4133
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2014
    پست ها
    174

    پيش فرض

    امروز رفتم شمع های ماشین رو که بوش FR8DE بود( دو خط سبز) با سوزنی NGK BKR6EGP عوض کردم. ماشین نرم تر شد ولی خب تو شتاب من تغییری ندیدم.
    بعد این لوله رو که بریدم تو دور موتورهای نزدیک 4000 صدای مکش یه جواریی مشخصه.دلیلش چی میتونه باشه؟( رزوناتور رو هم باز گذاشتم)


    اضافه کنم که گپ فابریک شمع ها 0.9 بود که به همون صورت نصبشون کردم.
    Last edited by mohamadamin77; 06-07-2015 at 10:50.

  5. این کاربر از mohamadamin77 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4134
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jul 2014
    پست ها
    242

    پيش فرض

    درود
    قضيه از اين قراره كه اگه شما درب باكس محل قرارگيري ف ي ل ت ر هوا رو باز كنيد و ف ي ل ت رهوا رو هم برداريد مي بينيد كه بخشي از لوله ورودي به باكس ، اضافي است و باعث اين ميشه كه در زمان مكش درصد كمتري هوا نصيب موتور بشه وبا بريدن و تصحيح اين لوله، مسير ورود هوا به موتور خيلي بهتر خواهد شد .
    در عكس پست هاي دوستان وضعيت اوليه و وضعيت اصلاح شده كاملاً مشخصه .
    روش انجام:
    1-بازكردن بست فلزي مربوط به (لوله پلاستيكي هواي ورودي به باكس ف ي ل ت ر) از روي سيني جلو موتور
    .
    2-چرخاندن 45 درجه به سمت چپ لوله پلاستكي و جدا نمودن از باكس ف ي ل ت ر هوا
    3-بازكردن و جدا نمودن آكاردئوني پلاستيكي متصل كننده باكس ف ي ل ت ر هوا به دريچه گاز
    4-جدانمودن سيم روكش دار اهرم درب موتور كه به بغل باكس ف ي ل ت رهوا وصله
    5-باكس ف ي ل ت رهوا رو مي كشيدسمت راست تا از نشيمنگاه سمت موتور جدا بشه
    6-كل مجموعه باكس هوا رو بطور عمودي به سمت بالا مي كشيد تا از نشيمنگاهش جدا بشه كه اين مرحله كمي زور مي خواد و حوصله (بعدازاينكه درش آورديد پايه هاشو سوهان بزنيد و موقع مونتاژ كمي گريسش بزنيد)
    7-وقتي باكس رو بيرون آورديد، پيچ هاي بالاي باكس رو باز كنيد و ف ي ل ت ر هوا رو خارج كنيد
    8-حالا اون قسمت اضافه لوله رو با هويه برش بديد و جدا كنيد .
    9- عمليات مونتاژ عكس مراحل فوق است .
    **روش ديگه هم اينه كه باكس ف ي ل ت ر هوا رو بيرون نياريد و همون روي ماشين لوله رو برش بديد كه خوب سخت تره و دردسرش بيشتر .
    اگه ماشين دوگانه هست سوراخ رزوناتور رو باز بزاريد و اگه بنزينيه ببنديد.
    جناب KOHGARD سپاس از راهنمائی شما
    این روش چه مزایائی داره؟
    این روش چه معایبی داره؟
    به گارانتی ماشین ایرادی وارد نمیشه؟ (خیلی مهم هستش)
    دوستان تجربه ای که از این تعمیرات سخت و پیچیده داشتن چطور بوده، واقعا چه تاثیر محسوسی داره؟ از تجربیاتتون میشه بگین (می خوام ببینم ارزش داره واقعا؟)
    سر و صدا زیادتر می شه؟ مصرف سوخت چطور می شه؟
    بعد یک چیز دیگه این لوله رو چطوری ببرم؟؟؟
    رزوناتور چیه می شه با عکس نشونش بدین؟

  7. #4135
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    من بجای کوهگرد جواب شما را میدم :

    این روش چه مزایائی داره؟
    به نظرم تنها و مهمترین مزیتش این هست که کپ اولیه کم میشه(از بین نمیره)
    شاید هم کمی افزایش شتاب را مخصوصا در دورهای میانی یا بالایی احساس کنید :

    این روش چه معایبی داره؟
    طبق تجربیات خودم هر چی مسیر ورودی هوا میسر تر بشه گشتاور بیشتر و البته بیشینه اش به دورهای بالاتر منتقل میشه که برای یک خودرو شهری بهتره که گشتاور در دورهای پایینی در دسترس باشه
    اگر نمودار گشتاور دو موتور معروف و هم رده در این رنج یعنی K4M و EF7 را مقایسه کنیم تقریبا هر دو موتور بیشینه گشتاورشون نزدیک به هم هست و K4M در دور موتور 3600 به بیشینه میرسه و EF7 در کمی بیش از 4000
    حالا اختلاف فاهش بین این دو تکنولوژی اینجاست که K4M می تونه 80% گشاورش را توی دور بین 1600 تا 2000 در اختیار راننده بذاره در حالی که EF7 در این محدوده دور موتور ممکنه 50% اش را در اختیار راننده نمی ذاره که نتیجه اش میشه اینکه در شروع حرکت متاسفانه موتور ملی نتایج بسیار نا امید کننده ای داره در حالی که تندر برای رده های بالا تر از خودش مثل لنسر و فلوئنس و الانترا زیر 100 تا حسابی گرد و خاک می کنه و شاخ و شونه می کشه
    اگر نخواهیم از بحث خارج بشیم عیبش این هست که بیشینه گشتاور باز هم به دور بالاتر منتقل میشه با این تفاوت که احتمالا رقمش یک تا 3 واحد نیوتن متر بیشتر میشه

    به گارانتی ماشین ایرادی وارد نمیشه؟ (خیلی مهم هستش)
    به نظر من خیر چون مورد خاصی نیست که مشکل حادی برای موتور ایجاد کنه بلکه شرایط تنفس موتور را بهتر می کنه و البته ایراد مضخرف سکته شروع حرکت را کم می کنه

    دوستان تجربه ای که از این تعمیرات سخت و پیچیده داشتن چطور بوده، واقعا چه تاثیر محسوسی داره؟ از تجربیاتتون میشه بگین (می خوام ببینم ارزش داره واقعا؟)
    اسمش را من تعمیر نمی ذارم به عبارتی تجربه هست(انگل فیتیله)
    اگر ملزومات مهیا باشه کار 15 دقیقه تا نیم ساعت هست

    سر و صدا زیادتر می شه؟ مصرف سوخت چطور می شه؟
    به نظرم فکر نمی کنم صدا بیشتر بشه
    ولی مصرف سوخت قطعا تغییری نمی کنه

    بعد یک چیز دیگه این لوله رو چطوری ببرم؟؟؟
    با هویه
    اگر نداری با چاقوی داغ هم میشه ولی وقت و انرژی بیشتری از شما خواهد گرفت

    رزوناتور چیه می شه با عکس نشونش بدین؟
    رزوناتور یک فضای تو خالی هست که مثل صدا خفه کن می مونه و صدای اضافی را می گیره
    جاش هم جلوی باکس هست
    بعبارتی اول خرطومی ورودی هوا هست که هوای تازه را از جلوی خودرو کنار باطری میاره به رزوناتور و از اونجا هم بوسیله همین لوله کزایی میرسه به باکس و فیلتر

    اینجاست که بازم یکی از طرح های مضخرف صنایع خودرویی کشور خودش را نشان میده
    این رزوناتور بود و نبودش از نظر من فرقی نداره و شاید حذف کردنش بجای اینکه صدای موتور بیشتر بشه ، باعث کمتر شدنش هم بشه
    چیزی که کاملا برعکسش را در رقیبش یعنی تندر می بینیم و با کوچکترین تغییر و دستکاری در مسیر اینتیک صدای ماشین تبدیل میشه به ماشین رالی

  8. 4 کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #4136
    آخر فروم باز ArashMiniStar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    محل سكونت
    IR/MASHHAD
    پست ها
    3,661

    پيش فرض

    البته من فکر میکنم ضریب دنده تندره ک تا 100 جلو میندازه
    وگرنه تو دنده 4.5 چون خیلی سبک شده عملا حرفی برای گفتن نداره + ایرودینامیک ضعیف

  10. این کاربر از ArashMiniStar بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #4137
    داره خودمونی میشه KOHGARD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2014
    محل سكونت
    نزديك پايتخت
    پست ها
    166

    پيش فرض

    اين هم رزوناتور

  12. 3 کاربر از KOHGARD بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #4138
    کاربر فعال انجمن های سخت افزار و لپ تاپ afshin b's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    ساری
    پست ها
    3,878

    پيش فرض

    دوستان ماشین ما دوگانه هست مدل ۹۱ با ۶۰۰۰۰ کارکرد. حدود یک سالی هست ماشین راحت روشن نمیشه. بعضی وقت ها که مکافات میشه. روشن هم که شد تا وقتی نره روی گاز، ماشین اصلا جون نداره و پرت پرت میکنه.
    انژکتورش رو شست و شو دادیم. شمعش رو چند ماه پیش با مدل فابریکیش عوض کردیم. دادیم با کامپیوترش یکم ور رفتن.
    از چند روز پیش که لوله ی دریچه هوا رو بریدم، انگار بدتر استارت میخوره.
    ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید.
    درضمن بعد از بریدن لوله ورودی هوا، وقتی دور موتور بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ هست و پدال گاز رو زیاد فشار میدم، یک صدای خیلی بلندی تو ماشین تولید میشه (معلومه صدای مکش هواست) و بعد ۳۵۰۰ هم قطع میشه. دلیل این چی میتونه باشه؟ ممکنه چون خیلی تمیز برش ندادم باعث این بشه؟

  14. #4139
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2014
    پست ها
    174

    پيش فرض

    دوستان ماشین ما دوگانه هست مدل ۹۱ با ۶۰۰۰۰ کارکرد. حدود یک سالی هست ماشین راحت روشن نمیشه. بعضی وقت ها که مکافات میشه. روشن هم که شد تا وقتی نره روی گاز، ماشین اصلا جون نداره و پرت پرت میکنه.
    انژکتورش رو شست و شو دادیم. شمعش رو چند ماه پیش با مدل فابریکیش عوض کردیم. دادیم با کامپیوترش یکم ور رفتن.
    از چند روز پیش که لوله ی دریچه هوا رو بریدم، انگار بدتر استارت میخوره.
    ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید.
    درضمن بعد از بریدن لوله ورودی هوا، وقتی دور موتور بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ هست و پدال گاز رو زیاد فشار میدم، یک صدای خیلی بلندی تو ماشین تولید میشه (معلومه صدای مکش هواست) و بعد ۳۵۰۰ هم قطع میشه. دلیل این چی میتونه باشه؟ ممکنه چون خیلی تمیز برش ندادم باعث این بشه؟
    فیلتر بنزینت رو هم چک کن.
    منم اون صدای خورناس مانند رو از دور 2000 تا 3500 دارم. منم بالای لوله رو بریدم و زیر لوله باقی مونده. نمیدونم از اونه یا از چیز دیگه. منتظر بمونیم تا بقیه دوستان جواب بدن.

    ( خارج از این مسائل از سیستمت هم خیلی خوشم اومد. یه SSD بنداز روشو و حالشو ببر. مبارکت باشه)

  15. #4140
    کاربر فعال انجمن های سخت افزار و لپ تاپ afshin b's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    ساری
    پست ها
    3,878

    پيش فرض

    فیلتر بنزینت رو هم چک کن.
    منم اون صدای خورناس مانند رو از دور 2000 تا 3500 دارم. منم بالای لوله رو بریدم و زیر لوله باقی مونده. نمیدونم از اونه یا از چیز دیگه. منتظر بمونیم تا بقیه دوستان جواب بدن.

    ( خارج از این مسائل از سیستمت هم خیلی خوشم اومد. یه SSD بنداز روشو و حالشو ببر. مبارکت باشه)
    فیلتر بنزین هم عوض کردیم چند بار. مشکل از فیلتر نبود.

    پ.ن.
    لطف دارید. اتفاقا منتظرم پولش جور بشه ولی هر لحظه هم ممکنه کل سیستم رو بفروشم بره[emoji2]

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •