l]
[/url]
[/url]
[/url]
l]
[/url]
[/url]
[/url]
Last edited by Hpower_sl3; 25-10-2007 at 00:40. دليل: جدید ترین ماشینهای تیون شده توسط A.R.T
داش حمید ما خیلی نوکرتیم. حتما میخوای بدی روح هیتلر که منو بمبارون کنه. نه؟؟؟ باشه تو پاراگراف بعد خودمو درست میکنم مثل تو. من نگفتم آموزش دریفت شما منو چپ کرد من آموزش دریفت رو از بسته پرشین ریس گرفتم و مقصر هم نه شما بودی نه آموزش بلکه خودم بودم که با پیکان خواستم دریفت بکشم.
شماره تماست کدومه. اون که مال آلمانه؟؟؟یا اون که چهار شنبه سوری دادی؟؟؟(البته با اونم تماس میگرفتم خبری نبود)
اینم اون پاراگرافی که خودمو مثل تو توش درست کردم:
بچه ها من الان تو HAMANN Tuning کار میکنم. الان داریم با چند تا دیگه از بچه ها رو یه موتور 12 سیلندر خورجینی 6.5 لیتری کار میکنیم که با سرکه کار کنه.
شماره رو هم بعدا که پیدا کردم میزارم.
اینم یه عکس از یکی از کارامون.
.
.
.
.
راستی سهیل تو هم بگو تو تیونینگ منصوری کار میکنی. علی تو هم بگو تو برابوس کار میکنی. امیر تو هم بگو تو یه تیونینگ آمریکایی کار میکنی که زیاد معتبر نیست و بیشتر ماشینای ارزون رو میترکونه. فقط شماره که ...
. راستی سهیل به خود منصوری سلام برسون و بهش بگو فری خیلی خاطرتو میخواد و اوندفعه هم که ازش دعوت کردی بیکار نبوده . چون داشته رو بوگاتی کار میکرده و میخواسته اونو به یه ماشین سه چرخه تبدیل کنه.بعدشم رفته نون بخره که نونوایی شلوغ بوده.
میخوام جو بد پی سی رو به جوی مطابق میل داش حمید تبدیل کنیم.
داش حمید اینجور جوی خوبه؟؟؟.
ولی انصافا خوشم ازت اومده. آخه دوغ هم که در وکنی دوغ های ریشه داریه که اونم ناشی و نشان دهنده اطلاعات فوق زیاد جنابعالیه. اینو جدی میگم. به همین دلیل منم از شما خواهش میکنم که از اطلاعاتت ما رو بی بهره نکنی.
مثلا من یه سوال ازت دارم که میدونم جوابشو داری(اینو جدی میگم). چه طوری میشه به رانندگی داخل پیست راه پیدا کنیم؟؟؟
اینم آخرین پستی بود که در رابطه با آقا حمید دادم. نمیگم دیگه پست در رابطه با حمید نمیدم ولی دیگه پست مخالف نمیدم تا جو خرابتر نشه.
به هر حال قسم میخورم من در رابطه با خودرو یک دهم حمید هم بلد نیستم پس احترام کاریت واجبه و من خیلی نوکرتم داداش.
Last edited by Farshadd; 25-10-2007 at 19:12.
فرشاد جریان چیه ؟؟؟ اقا کوتاه بیا . حالا دلیل نداره تاپیک به بیراهه بره .
چه آلمتن هست چه نیست چه تیونره یا نه ما کار خودمون رو میکنیم .
بحث تمام /
------------------------------------------------
این هم راه و روش استفاده صحیح از خودرو های انژکتوری :
مدتی است که به خاطر رعايت قوانين محيط زيست در داخل فقط خودرو های با موتورانژکتوری توليد ميشود ولی هنوز آگاهی کافی در مورد چگونگی رفتار با اين گونه از موتور ها به عموم داده نشده است،ابتدا به معرفی اجمالی و سپس بيان چند نکته کوچک و موثر میپردام.
از لحاظ تاريخ و اصالت جای بحث فراوانی وجود دارد و لی نکته حائز اهميت اين است که بيشتر از دو نوع در ايران استفاده شده و مبانی اين دو سيستم را EFI يا همان سيستم سوخت پاش الکترونيک مينامند
D_EFI و L_EFI
اين دو سيستم دارای شباحت های زيادی هستند ولی تفاوت عمده در نحوه تعيين مقدار سوخت پاشيده شده است که خود اين متغيير پای بند چندين عامل است که يکی از اين عامل ها مقدار هوای ورودی به موتور است مقدار سنجش اين هوا به دو صورت امکان پذير است با استفاده از اندازه گيری خلآ منيفولد ورودی(حجم هوا براساس غلظت)و يااندازه گيری خود حجم هوا٫که اولی را D_EFI و دومی را L_EFI به اختصار گوييم.
توضيح - اين استاندارد مختص بوش ميباشد و اين کلمات به ترتيب مختصر شده Electronic Fuel Injection است و حرف D مختصر شده حرف آلمانی Druch به معنی فشار و حرف Lنيز مخفف Luftبه معنی هوا است و در بعضی شرکت با حروف اختصاری ديگری MPFIEو ... بیان ميشود که همگی نحوه پاشش را بيان ميکند -
در خوردو های مختلف توليد داخل يکی از دو نوع بسته به نوع و شرايط بکار رفته به طور مثال در خودرو های انژکتوری ايرانخودرو بيشتر از نوع وابسته به متغييرفشار در منيفولد استفاده شده که به اصتلاح به سنسور اين مدار MAP گويند.ولی دقت و هزينه نوع دوم بالاتر ميباشد.پس اگر موتوری فاقد محفظه تشديد و نوسان گير بود به احتمال خيلی زياد از سنسور جريان هوا استفده ميکند.
۱- نحوه استارت زدن. در خودرو های انژکتوری پس از باز کردن سويچ مدت سه تا چهار ثانيه بايد مکث کرد سپس سويچ را به ناحيه استارت چرخانيد و هيچگونه گازی هم نبايد داد تا خودرو خودش روشن شود(دليل کاملآ فنی داره ولی زبن ساده ميشه گفت فلاويل بايد دو دور کامل گردش کنه تا ECU وضعيت پيستون و نقطه مرگ بالا را درک کنه پس ميتوان ابتدا مجال داد که چند دور فلاويل گردش کنه بعد مانند نوع کاربراتوری تو سر پدال گاز زد و فورآ ولش کرد ) در صورتی که خودرو بدون گاز دادن روشن نميشود به احتمال خيلی زياد استپ موتور کثيف شده است و نياز به تميز کردن دارد و دليل عمده اين کثيفی بخار وحفظه کارتر است .
۲- هيچ وقت بادنده مرده بخصوص هنگامی که موتور زير بار است رانندگی نکنيد،شايد بگين دنده مرده يعنی چه ؟ يعنی اينکه عشق شما کشيده با دنده سبک و دور موتور پايين حرکت کنيد و موتور درحال پيوند خوردن♂ناله سر ميدهد.پس بين تعويض دندهای خود حدالقل سی کيلومتر در ساعت فاصله ايجاد کنيد و به ياد داشته باشيد دو عامل افزايش مصرف سوخت يکی رانندگی با دنده مرده است چون مدار قدرت وارد عمل ميشود و سوخت بيشتری را تزريق ميکند و دومين عامل رانندگی با دور موتور بالا است.
۳- به طور ناگهانی گاز تا انتها فشار ندهيد . برای شتاب گيری خوب و وارد نکردن فشار نا متعارف به موتور دو سوم ابتدايی گاز را به آرامی فشار داده و قسمت باقی مانده با سرعتی متناسب مورد استفاده قرار دهيد،چون سنسور درچه گاز يکی ديگر از سنسور هايی هست که بر نحوه پاشش تآثير است و با تغيير ناگهانی مقدار اين سنسور بين اطلاعات ارسالی از جانب سنسور ها برای لحظه ای مغايرت و عدم درک صحيح برای ECU پيش می آيد و دوبار هم فشار غير متعارف بر موتور وارد ميشود.
-توضيح عمل سنسور ها همانند جاسوس است که در بيشتر موارد وظيفه بيان کميت و تبديل اطلاعات فيزيکی و شيميايی به صورت پالس يا جريان الکتريکی عهدارند -
۴- هميشه به موقع تعويض ----- هوا و ----- سوخت توجه داشته و آنها در مقادير اعلام شده از طرف کمپانی حتمآ تعويض کنيد.
۵- از سوخت مناسب که توصيه شده استفاده کنيد.
اين عکس هم آخرين مدل سيستم تزريق انژکتوری بوش را نشان ميدهد که استانداردهای بالای محيط زيستی را به راحتی پاس کرده.
به نقل ازکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اقایون . شاید دوست داشته باشید بدونید در یک دور موتور مشخص ماشین شما چند کیلومتر در ساعت سرعت داره . خوب این کار شدنیه . اگه یه کم محاسباتتون خوب باشه میتونید به این شکل بدست بیارید :
فرمول مربوط به بدست اوردن سرعت ماشين با داشتن ضرايب دنده ها و ضريب دنده نهايي و همينطور سايز لاستيك رو اينجا براتون مي نويسم.
البته نحوه بدست اومدن اين فرمول خيلي اسونه و كار شاقي نيست.فقط يه سري تبديل واحد و محاسبه نسبت سرعت در گيربكس و ديفرانسيل هست.
فرمولش اينه:
(V= (rpm * h * 0.0018865)/(gr * dr
كه تو اين رابطه :
V = سرعت ماشين بر حسب كيلومتر بر ساعت كه مي خوايم بدست بياريم.
rpm = دور موتور بر حسب rpm
h = ارتفاع لاستيك بر حسب سانتي متر(براي محاسبه ارتفاع لاستيك بايد دو برابر ارتفاع ديواره رو با قطر رينگ (به سانتي متر) جمع كنيد.)
gr = ضريب دنده (نسبت دور موتور به دور چرخ دنده درگير)
dr = نسبت دنده نهايي يا دنده ديفرانسيل
براي مثال تو پرايد در دور 3000 و دنده 2 مي خوايم سرعت رو حساب كنيم:
اول ميايم ارتفاع لاستيك رو حساب مي كنيم.سايز لاستيك پرايد 13/65/165 هست.
پس ارتفاع لاستيك بعد از تبديل واحد ها به سانتي متر مي شه :16.5*0.65*2+13*2.54=54.47
ضريب دنده 2 پرايد 1.944 هست و ضريب دنده نهايي اون 3.778.
با جاگذاري سرعت مورد نظر 41.97 بدست مياد.
يه نكته كه بايد بگم اينه كه بعضي وقتها ضريب دنده رو نسبت دور چرخ دنده به موتور تعريف مي كنن كه در اين حالت بايد عدد مربوط به gr (ضريب دنده ) رو معكوس كرد و در رابطه گذاشت.
يه نكته ديگه اينكه اگه 1 اينچ رو 2.53 بگيريد(به جاي 2.54) يه كمي تفاوت ممكنه ببينيد تو عددا كه خيلي كم هست و قابل چشم پوشي.
------------
نویسنده - پژمان -کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نامبر وان جان ، برو حال کن !!!
بن شدم !
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
احسان جان خیلی ممنون . بالاخره مدیرا اونقدر بی رحم نیستند که به خاطر یک انتقاد یکی از کاربران خوبشون رو بن کنند .
----------------
دوستان اگه موافق بودند بیان بحث مقایسه راه بندازیم . شما انتخاب ماشین کنید ...ترجیحا موجود در ایران
خوبه :
مزدا 3 : از لحاظ آپشن موتوری فقط موتور 2.0 لیتری داره مه در بیشتترین پرفورمنس میشه ازش حدود 160 اسب بخار دانلود کرد !!
اما در مقابل کمری اگه مدل 2007 ش رو در نظر بگیریم یو تا اپشن 2.4 لیتری 4 سیلندر و 3.5 لیتری 6 سیلندر داره که در حالت 4 سیلندر حدود 162 اسب جواب میده و در حالت 3.5 لیتری 273 اسب بخار قدرت داره![]()
پس مقایشه اصلی رو بین کمری 2.4 و مزدا 2.0 انجام میدیم .
هر دو 16 سوپاپ . هر دو دارای 4 چرخ دیسکی هستند .
کمری : جاداری و زیبایی کمری در نوع خودش بی نظیره . لذت رانندگی رو میشه با نشستن بر روی تشک های کمری احساس کرد . سیستم تعلیق قابل قبولی داره کمری . یکی از پرفروش ترین ماشین های دنیاست . اما قیمتش در حدود 1.7 برابر مزدا 3 هست .
مزدا 3 ماشین خوش دستیه . طراحیه ئاشبورد و صفحع کیلومترش یه جو خاصی رو به رتننده میده . استیلش نسبتا زیبا به نظر میرسه و شبیه مرغابی میمونه . برای یک جوون که میخواد بره تو کار اسپرت و تیونینگ مزدا 3 به نسبت قیمتش گزینه ماسب تری از کمری هست . کمری برای کسی که میخواد از استیل و ابوهتش لذت ببره و قید رانندگی های مسابقه ای رو از خودش کنار بزنه مناسبه . اخه همون دنده تیپترونیک مزدا می ارزه به کمری !
عکس های هر کدوم رو هم که دیدین !
و این هم جناب مزدا
[img][/img]
دنده تيپترونيك و 2 عدد جاليواني كه به و سيله 1 در پوشانده ميشوند
[img][/img]
نمايي از جلو داشبرد
[img][/img]
نماي صفحه كيلومتر به همراه نشانگر دنده در ضمن نماي كيلومتر در شب واقعا زيباست كه بعد عكسش رو ميزارم
[img][/img]
نمايي از 2 طرف سويچ تاشو خودرو
[img][/img]
زاپاس موقت از نوع TOYO كه حداكثر 80 كيلومتر در ساعت ميشه باهاش رفت
[img][/img]
سيستم اركانديشن اتوماتيك
رينگ اسپورت 16 اينچي به همراه لاستيك16/55/205 و لاستيك يوكاهاما![]()
[/img][img]
Last edited by Nomber1; 26-10-2007 at 00:58.
Braveheart و fery joon!
نمىشد اين تاپيك رو از فيض خودتون محروم كنيد و اسپم ندين؟!
عالى بود، دست پژمان درد نكنه!
◙
علی جان . حالا که از اون مطلب استقبال کردی این 2 تا عکس رو که از متاب محاسبات فنی خودرو برداشته شده رو یه نگاه بندازی.
(عکس از hoosein g)
این یعنی برای به دست اوردن دقیق تر سرعت باید سطح جداری لاستیک رو به جای اینکه ضربدر 2 بکنیم باید ضربدر 1.8 بکنیم چون باید جداره داینامیکی لاستیک رو در نظر بگیریم . ( که در اون فرمول نوشته پژمان استاتیکی در نظر گرفته شده بود که برابر 2 هستش .)
Last edited by Nomber1; 26-10-2007 at 21:11.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)