آقای بندری نظر شما چیه؟![]()
آقای بندری نظر شما چیه؟![]()
یک نگاه به تیپ این ماشین بیندازید.رینگ وچراغ ها رو ببینید.جریان چیه؟![]()
24/05/1390
درخواست سایپا برای افزایش قیمت
پرشین خودرو: قائممقام مدیر عامل سایپا از ارائه پیشنهاد این شركت به كمیته قیمتگذاری خودرو برای افزایش قیمت تمام محصولات سایپا خبر داد.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، سعید فلاحی اظهار داشت: فهرستی از ریز هزینه تولید تمام محصولات سایپا تهیه شده و در اختیار سازمان حمایت قرار گرفته تا با بررسی این فهرست مجوز تعدیل قیمت تولیدات سایپا صادر شود.
وی ادامه داد: سالها است كه قیمت خودرو ثابت مانده و این مسئله در كنار افزایش هزینه تولید ناشی از رشد قیمت مواد اولیه و نرخ حاملهای انرژی باعث تضعیف صنعت خودروسازی كشور شده است.
فلاحی تصریح كرد: در حال حاضر محصولات خانواده ایكس100 ، تیبا، تندر90، مگان، قشقایی، ماكسیما، تینا، وانتهای پیكاپ و خودروهای عمومی توسط سایپا تولید میشوند كه همه آنها در حاشیه ضرردهی قرار دارند.
وی با بیان اینكه در حال حاضر تولید محصولات خانواده ایكس100 در حاشیه ضرر قرار دارد، گفت: تولید بسیاری از محصولات سایپا با زیان همراه است و برخی دیگر نیز با حاشیه سود كمی تولید میشوند.
قائم مقام سایپا با اشاره به افزایش قیمت تولید خودرو طی سالهای اخیر گفت: با توجه به اینكه دراین مدت امكانات خریداران كم شده و باید تسهیلاتی را برای عرضه خودرو به آنها ارائه دهیم، تولید بسیاری از محصولات در حاشیه ضرر قرار گرفته است.
سلام دوستان عزیز
خسته نباشین.
یکی دو نکته رو که با مرور سریع صحبتاتون دیدم رو اینجا جواب بدم بعد احیانا چیزی از قلم افتاده بود موردی پاسخ میدن.
موارد جدیدی که خوب دونستم بهتون بگم:
1:یادتونه گفته بودم این صندوق عقب ماشینم یه کم سفت بسته میشه و روون نیستش؟
کلا از داخلم بعضا به زحمت باز میشد.میشد که باز نشه جدیدا و مجبور بشی با کلید باز کنی.
دیروز این مشکل روون باز نشدن به کاپوت جلو هم منتقل شد.
نگاه که کردم متوجه شدم اصلا طفلک روغن حتی 1 قطره هم خورده نشده.
روی قفل صندوق عقب،نه اون پایینی... اون که به خود درب بسته شده و باز بشه میره بالا(خود قفل نه ضامن پایین)
2 3 قطره روغن ریختم.
چند بار باز و بست کردم
اصلا انگار نه انگار که سفت بوده.
روون روون روون باز و بست میشد.
دیگه لازم نبود اون سفت بزنی تا بسته بشه. چند باری میشد که اروم بسته نمیشد.
بعد که دیدم باز و بستنش اون قدر روون و نرم شد.
گفتم ببینم حالا از داخلم باز میشه روون یا نه
چند بار بستم و رفتم ضامن داخلو کشیدم.راحت و روون باز شد.خیلی نرم.
اصلا مشکل رگلاز نداشت.فقط یه ذره قفلش باید روغن میخورد.(توصیه:اگه درب عقب روون نیست خیلی خیالت راحت که اگه به همین محل که گفتم 2 3 قطره روغن برسه مشکلت اساسی حله.درا رگلاژه)
بعد رفتم سراغ کاپوت جلو که 2 3 باری بود روون از داخل باز نمیشد و احساس خطر میکردم نکنه یبار باز نشه ...
به محض یه ذره روغن ریختن روش و کمی با دست اهرمو جابجا کردن درو که بستم روون روون شد اینم.
هیچ مشکلی نداشتن.
درای ماشین من که کاملا از اول روون بودن.اما احیانا اگه مال شما مشکل داشت اونم مشکلش همین نو بودن قفل هاست و روغن نخوردن.
یه ذره روغن بخورن کاملا حل میشه مشکلتون.
مساله 2:
روغن موتوری که شرکت برای تیبا استفاده کرده. البته جدیدا روغن موتور مخصوص زانتیاست.شماره روغن اتومات 10 40 هست.والا من که فعلا روغن عوض نکردم.اما عوضم بکنم همینو میریزم.
به هر حال زانتیا کم ماشینی نیست و روغن اونم روغن با کیفیتی هست مطمئنا.
ممکنه روی تیباهای قدیم روغن خوبی نمیریختن.اما هرچی بوده الان دارن روغن مناسبی میریزن.
من که ماشینم اصلا صدا نداره.کاملا نرم و بی صداست.روغنشم مناسب میدونم.
مساله دیگه اینکه خدا رو شکر مشکل اون 2 3 قطره روغن از همین فیلتر بود و دیگه بند اومد.صبح که دیدم واقعا ترسیدم.
چون قیافه موتورشو میبینه آدم میترسه که اگه 1 درصد مشکل از واشر سر سیلندر و این حرفا باشه مکافات داره اساسی.
خدا نکنه یکی ازون جهت مشکل داشته باشه ماشینش که مطمئنا 48 ساعت علافی رو شاخشه.تازه اگه بتونن مشکلو خوب حل کنن.
مساله ی دیگه اینکه دوستان بهتون شدیدا توصیه میکنم باتری و لاستیک تیباتون رو روش حداقل فکر کنین ....
امروز تو سایپا نگاه یه لوگان کردم.
در حق لوگان هم بی انصافی شده.منتها کمتر از تیبا.
روی لوگان باتری 60 امپر ایرانی منتها باتری اتمی ایرانی گذاشته بودن.
حداقلش دیگه باتریش خطرناک نیست و همین طور قوی تره .
اما تیبای بدبخت با این کولر و ... فقط 50 امپر گذاشتن روش تازه اونم نه اتمی.
بلکه اسیدی...
سالها قبل ماشینی داشتیم که سر همین باتری اسیدی بر اثر بخار اسیدش مقداری رنگ داخل کاپوت خورده شده بود.
بماند که قدرت و عمرشون هم به مراتب کمتره.
مثلا مطمئن باشین عمر باتریتون یه کم که از نوییش بگذره کولر روشن باشه متوجه افت امپر میشین.
یا مثلا موقع روشن بودن چراغا تو شیشه بالابر یه کم کندی و تنبلی خواهید دید...
من الان 55 آمپر هیوندای گذاشتم.
هم خیلی از نظر شکل و شمایل این باتریای اتمی ازون اسیدیای داغون بهتره.
هم اینکه دیگه خیالت راحته نشت و اینا نداره.نگهداری هم نمیخواد.
ثانیا سایز باتری هم دقیق دقیق با قبلیش یکیه.
و نهایتا اینکه همین 5 امپر که بیشتره نه باعث میشه به دینام فشار بیاد.
نه باعث میشه باتری روش فشار بیاد به خاطر همین 5 امپر بیشتر.
من 55 آمپر هیوندای کره گذاشتم.
نکته آخر اینکه همون طور که در قبل گفتم من اصلا در دنده عوض کرده مشکلی نداشتم و ندارم
اتفاقا روز اول که نشستم پشت ماشین از روون عوض شدن خیلی زیاد دنده و کلاج متعجب شدم.
من قبلا در همه ی ماشینای ایران خودرو که سالهاست مشتریشون بودن بدون استثنا همیشه در ماشین 0 شون در عوض کردن 1 و 2 و عقب مشکل داشتم.
این مشکل در ماشیناشون گهگاه جوری بود که میخواستی دنده عقب نرم عوض بشه و صدا نده باید میزدی اول 2 و بعد میرفتی عقب...
یعنی از ترفند استفاده میکردی تا نرم عوض بشه دنده ...
هرچی هم میبردی میگفتن موقع سرویس درست میشه.
حالا بگی نگی کمی درستش میکردن.اما چیزی که بیشتر بود این بود که خود من با سفتیش عادت میکردم.اونا کار زیادی نمیکردن.
اصلا وقتی ازون ماشین پیاده میشم پشت این میشینم واقعا دنده عوض شدنش خیلی نرمه.
هنوز که هنوزه اون 1 2 و عقب رو بد عوض میکنه.
این اصلا خیلی نرمه.
به دوستانی که احیانا دندشون خوب عوض نمیشه پیشنهاد میدم موقع مراجعه به سایپا بگن سیم کلاژ و تنظیم بودن صفحه کلاجو یه بازدید بکنن.
مشکلشون ازون جاست.
نکته اخر اینکه یکی از بچه ها مشکل صدایی داشت در قسمت جلوی ماشین.
تو تیبا من تجربه ندارم اما در پژو اینجور صداها یا مربوط میشد به کمک فنر جلو و یا مربوط به بوشی بود که در همون قسمت جلو بندی بود و یا مربوط به سفت نبودن کمک فنر بود. و یا مربوط به تنظیم نبودن فرمون.
پیشنهاد میکنم فقط این مواردو بررسی کنین و دنبال عامل دیگه نباشین.
بیشتر روی کمک فنر تاکید دارم.
چک کنن سفت یلشه همه ی موارد اون قسمت جلو بندی.
در مورد ترمزم یه دوستی گفته بود.
والا من که از ترمز گیری ماشین کاملا رضایت دارم.
من همون اول لاستیکامو عوض کردم.
کلا خیلی از موارد موجود از جمله عدم اطمینان ترمز گیری و نا امن بودنش و سفت بودن و ..... و همه ی ایرادا رو در این موارد زیر سر تایرهای با کیفیت ایران میدونم.
قبلا زیر پژو تجربه هم خارجی و هم ایرانی رو دارم.
میدونم دیگه چه عتیقه هایی هستن.
از نظر ضعف ترمز گیری بذارین زمستون بشه ...
بعدا بیشتر متوجه میشین چه قدر ترمز گیریشون نا امن تر میشه.
من که زمستونم با اونا هم کار کردم با تایر خارجی هم بیشتر در جریانم.
به هرحال لاستیکایی که در جهان از نظر چسبندگی ،ایمنی ترمز ،فرمان پذیری و هندلینگ ، حتی از نظر کاهش مصرف سوخت !!! ، از نظر ایمنی در هنگام ضربه و کلی پارامتر دیگه در جهان همش در رده های بالای جهان باشه با تایر ایران که اصلا تو هیچ رده بندی و هیچ بررسی و آزمایش جهانی وجودم نداشته خیلی تفاوت داره.
یه روز اگه وقت بشه در مورد این رده بندی ها و پارامترهایی که در جهان باعث میشه بگن فلان تایر فلان کیفیتو رو داره تو این زمینه و فلان تایر نداره براتون تو تاپیک تایر خواهم نوشت.
فقط بگم همین جوری کاتالوگ و ساختار تایرایی که گرفتمو وقتی میخوندم نکاتی دیدم که امیدوارم یه روزی برای تولید کننده داخلم مهم باشه ...امیدوارم اون روز زود باشه
مثلا استفاده از لایه مخصوص برای جلوگیری از بروز نویز و ...
ساختارش برای ایمنی در مقابل ضربات و ....
حتی جالبه طراحی تایر چه قدر توضیح داده بود در مصرف سوخت موثره.
واقعا میبینین دنیا به کجا ذسیده و ما کجا؟
ادامه ی صحبتا و مطالبی که احیانا در جوابتون اطلاع داشتم و از خاطرم رفت رو بعدا اضافه میکنم
موفق باشین
دوست خوبم ما بین صحبتام به حرف شما اشاره کردم.
امیدوارم مشکلتون هرچه زودتر حل بشه.
سلام به شما دوست خوبم.
در مورد تایر و ترمز و لاستیک کاملا حق با شماست.
توی صحبت مفصلم بهش اشاره کردم.من قبلا تجربه گذروندن زمستونو هم با این تایرای ایران داشتم.
خیلی به نسبت خارجیای معتبر ترمزگیریشون فرق میکنه.
اگه خارجی ننداخته باشی که چیزی متوجه نمیشی.
نه از عمر کمشون متوجه نمیشی.
نه از ترمز گیری بدشون.
نه از امنیت و جنس بدشون. و نه از پارامترهای دیگه.
اما اگه مثل من تجریه ی هر دوشونو داشته باشین به جایی میرسین که الان میگم اینا رو...
خیلیا شاید فکر نکنن اینقدر موثر باشه این موضوع...اما واقعا تفاوت یه برند با کیفیت با یه مارک ایران از زمین تا اسمونه.
تازه همین یزد تایر که میگم به نظرم تو ایرانیا از همه بهتره اگه نگاه طرحش کنین تو تاپیک تیبا.
من گذاشتمش.
در مقایسه با تایرای تویو ژاپن وقتی مثلا کنار هم گذاشتمشون یادتونه گفتم عرض یزد ها با اینکه 175 هست اما عریض تره و قیافتا به نزدیک 185 میخوره.
اما این مساله ظاهرشه.
حقیقت اینه درسته که طراحی و جنس و کیفیتش از دیگر ایرانیا بهتره .اما طراحیش یه نکته داره که اگه دقیق تصویرا رو هم مقایس کنین متوجه میشین با اینکه ظاهرا در نگاه اول میبنی عرضش بیشتره و به خاطر همین نسبت به بارز و کویر نمای بهتری هم خواهد داشت.
اما همون یزد تایر هم با دقت که ببینیش و با طرح تویو که کنارشه مقایسه کنی متوجه میشین در طراحیش نقاطی که سطح تماسش هست با زمین اندازه ی همون 175 بیشتر نیست.
در واقع دلیل اون عریض تر به نظر اومدنش همون 2 شیار عریض ترش هست که باعث شده چشمی کمی عریض تر به نظر بیاد.
اما از نظر سطح تماس موثر بازم همون اندازه بقیه تماس داره.
اما خوب به خاطر جنس بهترش نسبت به سایز ایرانیا هم جنس و عملکرد بهتری داره چه تو ترمز گیری.
و چه هندلینگ.
اما بازم میگم با توجه به شتابدار بودن تیبا 175 کمی کم عرضه برای تیبا و کم اطمینان.
مخصوصا کویر و بارز که خیلی بدن ازین نظر .باز کویر در رده آخره.هم خیلی کم قطر تره از استاندارد هم کمعرض تر.
باز یزد تو این 3 تا خیلی بهتره.
اما ای کاش شرکت که حدود110 115 پول داده برا اینا حق میداد به مشتری و حدود 100 150 از مشتری همون اول میگرفت بیشتر بابت قیمت بیشتر 5 حلقه تایرای خارجی و لاستیک با کیفیت خارجی مینداخت زیرش.(مثلا همین تویو که بهترین لاستیک موجود بود 160 تومن بود جفتی.خدایی شماها راضی نبودین لاستیک درجه 1 و چندین برابر ایمنی و عمر و کیفیت ترمز گیری و فرمان بهتر داشته باشین ولی برا 5 حلقه 100 تومن پول بیشتر بدین؟؟)
نه اینکه اینا رو بندازن زیر ماشین.
نه ایمنی داشته باشه و نه کیفیت .بیچاره مشتری هم مجبور بشه بیشتر هزینه کنه.
---------
در مورد روغن هم همون طور کهگفتم من روغنشو از خود سایپا گرفتم.
بسته بندی آبی داشت با آرم سایپا.
نوشته روغن 10 40 مخصوص زانتیا.
نوشته به دستور کمپانی سازنده برای موتور طراحی شده است.حتی مارک شرکتو نزدن.
فقط یه آرم زده کوچک روش که نوشته شرکت نفت سپاهان سازندش بوده.
در کل من از روغنش بدی ندیدم.خیلی نرم هست ماشین.جدا ازین مطلب ماشین 0 هست .همین طور من فقط نیم لیتر میخواستم بریزم.باید از همون روغن میریختم.
بعدا هم گمون نکنم عوضش کنم.
کلا یکی بخواد احیانا یه درصد عوض کنه پیشنهاد میدم روغنی بگیره که مطمئنه از این بهتره.
باز نره به خاطر 2 تومن ارزون تر بودن روغن داغون بگیره...
روغن باید روغنی باشه که ترجیحا در هنگام خاموش بودن هم کامل نره پایین و قطعات اغشته بمونن.
من که به نظرم روغنش مناسبه.
نمیدونم شاید تیبای شما قبلا روغن دیگه ریختن توش.
اما الان رو ماشین روغن خوبی میریزن.
یه مطلب مهم:
راستی دوستان شرکت تعویض روغن و فیلتر رو از برنامه سرویس حذف کرده.
چون روغن با کیفیتی ریختن تو ماشین..
حرفشون قبوله.
روغنشون روغن خوبیه.
اما به صورت اکید توصیه میکنم از خیر این صرفه جویی بگذریم و حتی قبل از سرویس اولیه روغن و فیلتر روغن رو حتما عوض کنین.
این مساله دیگه تو همه ی کمپانی ها وجود داره.همه هم توصیش میکنن.
ماشین نو هست و ممکنه براده ای چیزی داخلش بوده.
مطمئنا کثیف نیست روغن چونماشین صفره.
اما برای همین مساله در کمی بعد از آغاز به کار خودرو و حدود سرویس اول تعویض روغن رو به همراه فیلتر روغن ضروری میدونم.
اینی که گفتن کیفیت روغنشون با کیفیته قبول.
اما تعویض روغن و فیلتر در سرویس اول چیزی هست که همیشه مطرح میشه.
روغنت خدای روغن هم که باشه پیشنتهاد میشه عوض بشه.
احیانا اگه براده ای چیزی داخل بوده باشه تخلیه میشه.
بعد از سرویس اول دیگه میتونی طبق برنامه تعویض کنی.
اینو پیشنهادی بهتون گفتم.
میتونین اینطور عمل کنین.میتونین نکنین.
موفق باشید
بازم تشکر از شما دوست خوبم بابت صحبتای مفیدت.
در مورد کولر هم نمیدونم والا منکه خیلی کولرم خوبه.
همون روز اول هم سر همین که بیرون داغ بود سرما خوردیم سر همین درجه ی اخرش
باتری ماشین رو توصیه میکنم یه بررسی کوچیک بکن.
یه درصد شاید جریانو نمیتونه ساپورت کنه.
چیزی که در مورد باتری تیبا به ذهنم میاد همینه.
مطمئنم روی اون باتری اسیدی فشار زیاده و مطمئنم عمرش زیاد نخواهد بود....
کاری هم نداره.خرجش هم 2000 تومنه.
ماشینو میبری پیش باتری ساز.میاد دستگاه میذاره.یه بررسی کوچیک میکنه دینام و باتریتو.
بهت میگه وضعش خوبه .بده.چه جوره.
والا منکه کولر هیچ مشکلی نداره.
Last edited by TIBA-NAVID; 15-08-2011 at 19:34.
اگه تسمه هرز میچرخه براتون بدونین که تنظیم نیست و شل بسته شده.
اصولا تسمه های نو بعد از کمی که رو ماشین کار میکنن جاباز میکنن و بعد چند وقت که از نوییشون گذشت باید رگلاژ بشن.
اینو با توجه به تجربه قبلیم گفتم.
موفق باشین
---------- Post added at 09:37 PM ---------- Previous post was at 09:36 PM ----------
بین صحبتام به این مساله هم اشاره کردن.در مورد تیبا که خوشبختانه ازین مساله نداشتم.
اما چون قبلا تو ایران خودرو ازین ایرادا داشتن ماشیناشون تجربی براتون نوشتم.امیدوارم مشکلت حل بشه.
دوست خوبم کمی در صندوق عقب من و جلو کمتر کمی سفت تر باز میشدن از اول.در مطلبی که مفصل نوشتم توضیح دادم که چه جور ایرادشو میشه کامل رفع کرد با چند قطره روغن.
مشکل از رگلاژی نیست.
منم شاید اگه بی توجه بودم بهش و کشتی میگرفتم با دستگیره مال منم شاید از جاش در میومد.
کلا اگه وضعیت کاپوت جلو حاد بود و باز نمیشد توصیه میکنم به جای اینکه خیلی فشار بیارین و به زور متوصل بشین یه نفر میرفت جلوی کاپوت و یه نفرم این دستگیره داخل ماشینو آروم و نه از سر فشار میکشید.
همین که اون 1 سانت کشیده بشه درسته جون خشک هست قفل کاپوت و روون نیست و برا همین کاپوتو آزاد نمیکنه .اما همین که کشیده باشه از داخل نفری که جلو وایستاده میتونه کاپوتو بلند کنه.
توجه کنین اگه ضامنو ول کنین باز قفله میره سر جاش و هیچی ...
اگه قفلتون دیگه به مرحله ای از خشکی رسید که باز نمیشد باهاش کشتی نگیرین.
دیگه وقتی روغن نخورده باشه هرچی زور بزنین
هرچی بکشین فایده ای نداره
اون اصطکاکش زیاده و نمیتونه بده بالا درو.
یه نفر بره جلو.به محض کشیدن ضامن توسط فرد میتونه کاپوتو بلند کنه.
اون وقت چند قطره روغن بریزین داخل قفل کاپوت و قبل بستن کمی با اهرمش و زبونش بازی کنین.
بعد ببندین.
میبینین که دیگه روون هم بسته میشه هم روون باز میشه.
ضمنا روغن که بدین 24 ساعت بعدش تازه باز روون تر میشه ازون اولش.
اما دیگه همون اول اون قدر نرم میشه که با یه اشاره از داخل کاپوت باز بشه.
هم جلو هم عقب.
کلا به زور متوصل نشین در این مورد که زوری نیست.
روون نباشه اگه خود رضا زاده هم بیاد بکشه باز نمیشه
روون باشه هم یه بچه 5 ساله هم میتونه با انگشت کاپوتو باز کنه
متاسفانه روغن نمیدن این 2 قفل رو.
سلام بچه ها ماشین من ثبت نامی موعد تحویلشم مهرماه هست بنظر شما اگر افزایش قیمت داشته باشیم شامل ما هم میشه
من نحویل شهریور بودم اما برای من همون 11.840 بود
احتمالش کمه افزایش داشته باشه
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)