دوست عزیز این مدل ها استپر ندارن و بصورت دریچه گاز برقی هستن
دوست عزیز این مدل ها استپر ندارن و بصورت دریچه گاز برقی هستن
سلام بچه ها با تشکر از به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتون
آقا من یه پژو پارس دارم چند هفته روشنش نکرده بودم و اینکه آب رادیاتور رو خالی و باتری رو برداشته بودم. امروز آب رو ریختم و باتری رو گذاشتم ولی وقتی استارت میزنم یه صدای تیک میده و هیچ اتفاق دیگه ای نمی افته چرا؟
گفتم شاید شارژ باتری کم باشه , شارژ کردم و سرباتری رو هم که احتمال میدادم شل باشه حسابی سفت کردم اما بازم یه صدای تیک میده موقع استارت فقط
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلام . چند تا احتمال میدم : باتری هنوز شارژ نشده و خیلی ضعیفه . با سیم اشتراک و یه ماشین دیگه امتحان کنین بیینین روشن میشه . 2- بستها محکمه اما اکسیده و کثیف هست همچنین سرهای باتری . خوب سمبادشون بزنین تا براق بشه . 3- استارتر یه مشکلی داره . اگر با هل روشن بشه پس استارتر مشکل داره . شاید هم اگر با دنده 4 یه کم ماشین رو هل بدین استارتر درست بشه البته بشرطی که باتری پر و بستها و سر باتری تمیز و محکم باشه .
بسیار ممنون از توضیح کاملتون
یک - به نظر شما از چی می تونه باشه آخه چکار کنم که موتور نچرخه میگن توی شیب برای اطمینان ماشین رو توی دنده بذارید و به ترمز دستی اعتماد نکنید حالا .........
دو - بالا بودن زیاد از حد کلاچ برای دیسک و صفحه ضرر داره مگه اینطور نیت ؟
سه - جالبه که پراید یه فنر معمولی روی راد گلاچ داره که اونو همیشه به حالت اول ثابت نگه می داره ولی پژو نداره و خلاصی آخرش بسیار زیاده بطوری که اگه اصلا سیم کلاچ و بر داریم حدود 3 تا 4 سانت خلاصی و لقی داره آیا این درسته؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام.پس ميشه لطف كنيد و بگيد مشكل از كجاست؟
سلام.اگه دیسک وصفحه و بلبرینگ کلاچ رو بدرستی بسته باشند پدال کلاچ رو تا حد امکان بالا تنظیم کن و در تعویض دنده دسته دنده رو یک ثانیه در موقعت خلاص نگه دار بعد به دنده بعدی برو اگه درست نشد احتمالا از محک های گریبگس هست یا به احتمال کمتر از دنده برنجی.در ضمن از واسکازین خوب استفاده کن
سلام . بله کاملاً درسته . کلاچ هر چی بالاتر دیسک و صفحه رو از هم جدا کنه بهتره اما يه شرط مهم داره و اون اينه كه وقتي پاتون روی کلاچ نیست ,بلبرینگ کلاچ از دیسک فاصله گرفته باشه تا با دیسک نچرخه وگرنه زود داغون میشه . برای اطمینان از این هم همونطور که خدمتتون عرض کردم باید تو حرکت با دنده دو یا سه و در حال گازدادن, پاتون رو آروم آروم فشار بدین رو کلاچ . تا حدود 5 سانت کلاچ باید خلاصی داشته باشه و عمل نکنه . اگر با یه نیش فشار کلاچ عمل کرد معنیش اینه که بلبرینگ چسبیده به دیسک و داره باهاش میچرخه یا بسیار نزدیکش هست که در دو غلط هست
بسیار ممنون از شما دوستان
نکته آخر اینکه
یکی واسکازین بهران 85-90 ریختم به سفارش مکانیک و فروشنده می گفت باید 95-120 بریزی (فکر می کنم شل تره بهتره نمیدونم )
دو اینکه کشویی ها و دسته دنده و راد های دنده که می گفت همه سالمن و با باز و بسته کردن اون این مشکل اومد و دنده ها خیلی سفت جا میرن مخصوصا موقع سرد بودن
و بعضی وقتا دنده 3 مثل اینکه هنوز در حال چرخش بوده زیر دست با یه صدایی جا میوفته . چون دقیقا با باز و بسته شدن اینها و فقط تعویض واسکازین این طوری شده و قبلا خیلی بهتر بود ( ممکنه که بخاطر سرما باشه و من متوجه نبودم ؟)
ببخشید که تکرار کردم ولی این روزها برای اینکه دسته دنده نیاد توی دستم خیلی وقتا مجبورم با دنده 2 راه بیوفتم
ممنون از شما
سلام دوستان .
متاسفانه قطعه سازانِ ایرانی و چینی و هندی بیشتر قطعاتشون رو عمداً یا سهواً بی کیفیت میسازند تا بیشتر بفروشند ( به علت ارزونی و عمر کم ) .
بعضی از قطعات رو اصلاً مجبور نیستین از نمایندگیهای ایرانی مثل ایران خودرو و سایپا بخرید .
مثال :
بلبرینگها و کاسه نمدها و اورینگها همه استاندار جهانی هستند و کافی هست که مشخصاتشون مثل هم باشه .
به جای بلبرینگها و اورینگها و کاسه نمدهای ایرانی و چینی و تایوانی , میتونین از آلمانی و ژاپنی استفاده کنین .
کافیه یک نمونه از بلبرینگ یا کاسه نمد یا اورینگ رو ببرین مغازه هائی که فقط بلبربنگ و کاسه نمد و اورینگ میفروشند یا اگر نمونه ندارین فقط مشخصاتش رو بهشون بگین تا جنس درجه یک ژاپنی یا آلمانی بهتون بدند .
اورینگهای لوله های گاز کولر , بلبرینگِ دینام و چرخ , کاسه نمد گیربکس و کاسه نمدِ دلکو و موتور از قطعاتی هست که میتونین آلمانی و ژاپنی یا امریکائی تهیه کنید .
درسته گرانتره اما هم دوامش چند برابره هم مخارج تعویضش خیلی کمتره چون دیر به دیر خراب میشه .
یپیچها و واشرها و خاریها و خاکگیر پلوس هم همینطور هست .
مثال :
خاکگیر نوعی فولکس یا سوزکیِ آلتا به ماتیز میخوره و چند سال عمرش بیشتره .
باید پیچ یا واشر یا خاکگیر ماشینتون رو ببرین نمایندگیهای ژاپنی و آلمانی یا کره ای و بگین چیزی مشابهش میخواین .
رله ها و فیوزها و فشنگیها و لامپها هم مشابه درجه یک داره و خیلی قطعات دیگه مثل رینگها و سوپاپها و فنر سوپاپ و غیره .
کسی حق نداره شما رو مجبور کنه که جنس بنجلِ بی کیفیتِ گرون بخرین .
قبلاً هم خدمتتون عرض کردم که قطعاتِ تعویضی رو دور نریزین . توی پیدا کردنِ قطعاتِ مشابه به دردتون میخوره .
و جوینده یابنده هست .
سلام.اقا محمد بلبرینگ کلاچ همیشه درگیر میباشد.خورشیدی های دیسک(فنرهای تیغه ای دیسک)با فشار دادن صفحه کلاچ رو دیسک(صفحه رو شافت گریبکس ودیسک به میلنگ وصله)باعث انتقال قدرت از میلنگ به گریبکس میشود.فقط در موقع کلاچ گرفتن فشار روی بلبرینگ بیشتر میشود.یکی از علتهای خرابی دیسک وصفحه اینه که بلبرینگ کلاچ خیلی زودتر از دو قطعه دیگر خراب میشه وبلافاصله خورشیدی های دیسک رو میخوره و بعدش فنرهای کلاچ وبعدش با قیمتهای جدید حداقل100 تومن هزینه.جنس دیسک وصفحه وبخصوص بلبرینگ در صورت بستن صحیح توسط مکانیک خوب جواب میده.بارها اتفاق افتاده که بنده خدا بهترین جنس رو خریده ولی مکانیک ناشی حسابی از خجالت ماشین دراومده.
هم اکنون 6 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 6 مهمان)