تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 211 از 905 اولاول ... 111161201207208209210211212213214215221261311711 ... آخرآخر
نمايش نتايج 2,101 به 2,110 از 9044

نام تاپيک: عیب یابی و تعمیر خودرو

  1. #2101
    آخر فروم باز mhaf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    1,268

    پيش فرض

    ببین خیلی تفاوت ها داره
    از کجا برات شروع کنم؟
    اول نام گذاری میکنم
    نوع دوگانه سوز کارخانه ای = نوع 1
    نوع دوگانه سوز کارگاهی = نوع 2
    از شکل ظاهری شروع میکنم
    در نوع 1 کپسول بسیار شکیل تره و داخل صندوق عقب کاملا با موکت نمدی پوشیده شده
    در مورد داخل اتاق هم کلید تبدیل سوخت دو نوع یک هم شکیل تره
    علائم نشان دهنده میزان سوخت هم در نوع 1 به مراتب زیباتر و دقیق تره
    در مورد داخل موتور هم میکسر و رگلاتور در نوع 1 جای مناسب تر و دقیق تری دارند
    در مورد کیفیت جنس
    در نوع 1 کیفیت قطعات با توجه به زمان فرق داره
    مثلا یه زمانی کپسول هاشون کره ای بود و یه زمانی هم چینی
    در مورد رگولاتور هم همینه یه زمانی چینی یه زمانی ایرانی
    اما در نوع 2 کاملا به فرد و کارگاه بستگی داره که از چه کپسول و چه کیتی استفاده کنه
    بهترین کپسول ها آلمانی هست و بهترین کیت هم ایتالیایی
    حالا چند تا مسئله میمونه
    اول اینکه در نوع 1 مقدار سوختی که برای تغذیه ماشین تعریف شده یه مقدار ثابت هست و معمولا در نوع 2 از کپسول بزرگتر استفاده میکنن(چون میگن ما که داریم صندوق عقب رو خراب میکنیم لااقل کپسول بزرگتر بزاریم
    مسیر لوله گاز در نوع 1 از بهترین مسیر ممکن رد شده اما در نوع 2 از زیر ماشین همینجوری از یه جایی رد میکنن
    یه مسئله خیلی مهم میمونه
    در نوع 1 مقدار کاهش قدرت موتور رو (در پراید) حدود 15 درصد تخمین میزنن که این میزان در نوع 2 حدود 30 درصد هست
    سوالی بود در خدمتم

  2. 4 کاربر از mhaf بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2102
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    منظورتون این جاهایی است که تو عکس مشخص کردم؟ اگه نه میشه تو عکسها مشخص کنید دقیقا کجا هستش؟




    ممنون
    دوست گرامی ماشینتون چیه در این عکس ها به نظر میاد دریچه گاز برقیه و استپر نداره ولی در هر ماشینی که داره مثل به جز یه سری از 206 های خیلی جدید همون جایی که علامت زدید به دنبال یه استوانه کوچک باشید که عمود بر این نصب باشه با دو پیچ و یک فیش 4 تایی به احرش وصله و معمولا در ایران با مارک های vdc یا seimens می باشد . و بهترین مارک اگه گیر بیاد Philips usa هست . در پراید محل قرارگیری تقریبی اون همونجا و در xu7 جلو و نزدیک رادیاتوره ولی همونی که علامت زدید درسته. سنسور rpm یا دور موتور رو فقط با دستگاه میشه چک کرد .

  4. این کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #2103
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    یه سوال دارم اگه مربوط به این بخش نیست ببخشید
    چه تفاوتی بین دوگانه سوز کردن کارخونه با بیرون وجود داره که مردم اینقدر روش حساسند؟
    وقتی خوئد کارخونه ماشین دوگانه سوز تخویل می ده حداقل تفاوتش اینه که به جز ظاهری که همه چیز از قبل سر جای خودشون هستند در ای سی یو و حتی کلید سلکتور هم بزنامه ریزی شده هستند و برای سیستم سوخت مشکلی بوحود نمیارند و حتی برای سوییچ کردن بین دو سوخت هم مکانیزه تر عمل میکنند سیم کشی و ... هم درست و حسابی تره. این حد اقل تفاوته

  6. 2 کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #2104
    کاربر فعال انجمن های فوتبال Abdolreza2012's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2012
    پست ها
    3,505

    پيش فرض

    وقتی خوئد کارخونه ماشین دوگانه سوز تخویل می ده حداقل تفاوتش اینه که به جز ظاهری که همه چیز از قبل سر جای خودشون هستند در ای سی یو و حتی کلید سلکتور هم بزنامه ریزی شده هستند و برای سیستم سوخت مشکلی بوحود نمیارند و حتی برای سوییچ کردن بین دو سوخت هم مکانیزه تر عمل میکنند سیم کشی و ... هم درست و حسابی تره. این حد اقل تفاوته
    جزء اینایی که گفتین دستی گاز سوز شده باشه خطر ناک ترن یا تفاوتی ندارن با هم؟
    در انفجار موقع سوخت گیری یا تصادف از پشت سر

  8. #2105
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    جزء اینایی که گفتین دستی گاز سوز شده باشه خطر ناک ترن یا تفاوتی ندارن با هم؟
    در انفجار موقع سوخت گیری یا تصادف از پشت سر
    در کل کارخونه به نظرم امن ترو بهتره ولی با این جنس ها نمیشه گفت................... جای نصب کارخونه مطمئن تره

  9. این کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #2106
    حـــــرفـه ای heinrich_himmler's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    607

    پيش فرض

    ببینید امکان دستکاری کیلومتر حتی از ECU هست اما معمولا از پشت کیلومتر شمار اینکار انجام میشه که با یه دستگاه عیب یاب به راحتی قابل تشخیصه. اما کم اتفاق میفته یکی بیاد ریسک و هزینش رو بپذیره از ECU این کارو کنه.در هر حال بهتره به ظاهر موتور و گیربکس و جلوبندی بیشتر از بدنه توجه بشه.

  11. #2107
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,609

    پيش فرض






    نکات استثنایی درباره رانندگی وخودرو
    1- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد

    2-بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود.

    3-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس : به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟؟!!!
    در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و...میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد

    4-تعویض یکبار در میان فیلتر روغن:گاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند.اين کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد

    5-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی:این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورددرجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

    6-پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان:چندی پیش یک آزمایش در مجله
    auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.

    7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک:این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.

    8-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.

    9-با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس:بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکندد و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری میشوند.

    10-ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.

    11- ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور:این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست .

    12-سنگین کردن بیش از حد خودرو:پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم .

    13-نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم: باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد میشود.
    14-نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار: این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند
    15-استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی:بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.
    16-دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه: مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.
    17-استفاده از نور بالا در مه: در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد
    18-خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی : این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد.اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست
    19-تکیه پا به کلاچ:بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.
    20-جلو آوردن بیش از حد صندلی:خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود.خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد
    21-گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو:این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.
    22-گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری:این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.
    23-پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان:زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.

    24-خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت:این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود

  12. 4 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #2108
    آخر فروم باز oghyanoos's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2009
    پست ها
    1,229

    پيش فرض

    ببینید امکان دستکاری کیلومتر حتی از ECU هست اما معمولا از پشت کیلومتر شمار اینکار انجام میشه که با یه دستگاه عیب یاب به راحتی قابل تشخیصه. اما کم اتفاق میفته یکی بیاد ریسک و هزینش رو بپذیره از ECU این کارو کنه.در هر حال بهتره به ظاهر موتور و گیربکس و جلوبندی بیشتر از بدنه توجه بشه.
    من دستگاه عیب یاب دارم.
    کدوم قسمتش کیلومتر واقعی ماشین را نشون میده؟؟

  14. #2109
    کاربر فعال انجمن های فوتبال Abdolreza2012's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2012
    پست ها
    3,505

    پيش فرض

    ببین خیلی تفاوت ها داره
    از کجا برات شروع کنم؟
    اول نام گذاری میکنم
    نوع دوگانه سوز کارخانه ای = نوع 1
    نوع دوگانه سوز کارگاهی = نوع 2
    از شکل ظاهری شروع میکنم
    در نوع 1 کپسول بسیار شکیل تره و داخل صندوق عقب کاملا با موکت نمدی پوشیده شده
    در مورد داخل اتاق هم کلید تبدیل سوخت دو نوع یک هم شکیل تره
    علائم نشان دهنده میزان سوخت هم در نوع 1 به مراتب زیباتر و دقیق تره
    در مورد داخل موتور هم میکسر و رگلاتور در نوع 1 جای مناسب تر و دقیق تری دارند
    در مورد کیفیت جنس
    در نوع 1 کیفیت قطعات با توجه به زمان فرق داره
    مثلا یه زمانی کپسول هاشون کره ای بود و یه زمانی هم چینی
    در مورد رگولاتور هم همینه یه زمانی چینی یه زمانی ایرانی
    اما در نوع 2 کاملا به فرد و کارگاه بستگی داره که از چه کپسول و چه کیتی استفاده کنه
    بهترین کپسول ها آلمانی هست و بهترین کیت هم ایتالیایی
    حالا چند تا مسئله میمونه
    اول اینکه در نوع 1 مقدار سوختی که برای تغذیه ماشین تعریف شده یه مقدار ثابت هست و معمولا در نوع 2 از کپسول بزرگتر استفاده میکنن(چون میگن ما که داریم صندوق عقب رو خراب میکنیم لااقل کپسول بزرگتر بزاریم
    مسیر لوله گاز در نوع 1 از بهترین مسیر ممکن رد شده اما در نوع 2 از زیر ماشین همینجوری از یه جایی رد میکنن
    یه مسئله خیلی مهم میمونه
    در نوع 1 مقدار کاهش قدرت موتور رو (در پراید) حدود 15 درصد تخمین میزنن که این میزان در نوع 2 حدود 30 درصد هست
    سوالی بود در خدمتم
    خیلی ممنون از توضیحات کاملت
    فقط از لحاظ امنیت چه جورین موقع سوخت گیری و تصادف از عقب؟
    من چندتا کلیپ دیدم ماشین موقع سوخت گیری ترکیده
    یا تصادف شدید از پشت باعث انفجار شده

  15. #2110
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    خیلی ممنون از توضیحات کاملت
    فقط از لحاظ امنیت چه جورین موقع سوخت گیری و تصادف از عقب؟
    من چندتا کلیپ دیدم ماشین موقع سوخت گیری ترکیده
    یا تصادف شدید از پشت باعث انفجار شده
    ببینید این موضوع اصلا قابل توصیف تیست .چون خیلی عوامل موثره شدت و محل ضربه و جنس موارد مصرف شده ولی اگه کپسول بزرگ و غیر استاندارد در جای نا مناسبی نصب شه خطر آفرین تره

  16. 3 کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •