تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 115 از 130 اولاول ... 1565105111112113114115116117118119125 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1,141 به 1,150 از 1298

نام تاپيک: درخـــــواســـــت مــــدار خـــــود را ايــــــنــــــجـــــا مــــطـــرح كــنــيـــد

  1. #1141
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2012
    پست ها
    18

    پيش فرض

    سلام خمت همگی دوستان
    من یک مدار کنترل دمای محید با avrمی خواستم
    اگه می تونید کمکم کنید ممنون می شم!

  2. #1142
    حـــــرفـه ای
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    پست ها
    3,350

    پيش فرض

    سلام.

    دوستان عزیز، مدار قطع کن اتوماتیک برای باطری های 6 ولت میخواستم. مداری که یک لامپ 6 ولت 55 واتی رو راه اندازی کنه، و در صورتی که ولتاژ باطری به زیر 5.8 ولت افت کرد، لامپ رو از مدار خارج، و یک LED رو به عنوان هشدار روشن کنه. (باطری سیلد اسید 6 ولتی، 4.5 آمپرساعت)

    البته لطفاً معیار محاسبه ی ولتاژ قطع مشخص باشه.

    پیشاپیش ممنون.



  3. #1143
    داره خودمونی میشه ali_3001's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    143

    پيش فرض مدار تبدیل 220 ولت شهر به 50 ولت مستقیم

    سلام
    ببخشید که یه کم سوالم نسبت به بقیه پیش پا افتاده اس ولی جای بهتری پیدا نکردم برای مطرح کردن سوالم
    من یه تعمیرکار لوازم خانگیم
    یه ریش تراش سه تیغ فلیپس برای تعمیر برام آوردن که مدار داخلیش ورودی 220 ولت هست و با موتوری 50 ولت مستقیم کار میکنه
    مدار مشکل پیدا کرده و مقاومت وات بالای ابتدای مدار رو سوزونده
    اون رو عوض کردم ولی با این که برق 110 ولت بهش دادم در عرض کمتر از 30 ثانیه خازن خط خروجی رو منفجر کرد و اتصال کوتاه شد
    من فکر میکنم آی سی که در مدار تعبیه شده مشکل داره و مدار قابل تعمیر نباشه
    حالا با ابن همه توضیح از دوستان اگه کسی میتونه مدار همچین کیتی رو برا بذاره تا اون رو بسازم و جایگزین مدار اصلی بکنم
    پس شد یه مداری که ورودیش 220 ولت شهره و خروجیش 50 ولت مستقیم البته فکر نکنم آمپر بالایی رو احتیاج داسته باشه و در حد 500 تا 1000 میلی آمپر کفایت کنه
    در ضمن من زیاد از الکترونیک سررشته ندارم اگه امکان داره یه مداری رو بزارین که کار بده و نیاز به تغییرات نداشته باشه
    با تشکر

  4. #1144
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    پست ها
    12

    پيش فرض

    با سلام
    این مدارایی که من میخوام خیلی پیشه پا افتادست ولی می خواستم ببینم کسی میتونه کمکم کنه !

    -رجیستر 4 بیتی موازی
    - شیفت رجیستر 4 بیتی
    -گذرگاه چهار بیتی با مولتی پلکسر
    -گذرگاه چهاربیتی با بافر 3 حالته
    -مدار حساب 4 بیتی
    و مدار منطق

    اگه یه کمک کوچیک هم بکنید ممنون میشم

  5. #1145
    حـــــرفـه ای
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    پست ها
    3,350

    پيش فرض

    سلام مجدد. مدار رو خودم طراحی کردم.

    شما فقط لطف کنید یه ماسفت معرفی کنید (نوع N) که بدون نیاز به هیت سینک بتونه به راحتی یه لامپ 6 ولت 55 واتی (حدوداً میشه 10 آمپر جریان عبوری) رو راه اندازی کنه. در ضمن رایج باشه و تو بازار به راحتی گیر بیاد. و مشخصه که ولتاژ گیت هم از حدود 5.5 ولت شروع بشه (باطری 6 ولت قراره راهش بندازه).

    آیا IRF1407 مناسبه؟ طبق مشخصات دیتاشیت که قاعدتاً باید جواب بده.



  6. #1146
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mad86's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    300

    پيش فرض

    سلام مجدد. مدار رو خودم طراحی کردم.

    شما فقط لطف کنید یه ماسفت معرفی کنید (نوع N) که بدون نیاز به هیت سینک بتونه به راحتی یه لامپ 6 ولت 55 واتی (حدوداً میشه 10 آمپر جریان عبوری) رو راه اندازی کنه. در ضمن رایج باشه و تو بازار به راحتی گیر بیاد. و مشخصه که ولتاژ گیت هم از حدود 5.5 ولت شروع بشه (باطری 6 ولت قراره راهش بندازه).

    آیا IRF1407 مناسبه؟ طبق مشخصات دیتاشیت که قاعدتاً باید جواب بده.


    ببینید شما با محاسبه کنید مثلا میزان پیک جریان شما در هنگام اتصال چقدر میتونه باشه
    ممکنه یک وسیله 10 آمپری پیک جریانی 30 امپر هم راحت بده
    یکی هم به خصوصیات مدار راه انداز شما و فرکانس قطع و وصل شما (مثلا برای مدارات PWM یا مدارات دیگر هرکدوم باید انتخاب خودشو بکنید)

    یک نکته هم در مورد هیت سینک که باید عرض کنم هیت سینک به میزان تلفات مقاومت داخلی ماسفت و همینطور نوع مدار شما و میزان سطح برد میزان زمان و نوع کلید زنی و...بطور کلی تو جریان 10 آمپر که حتی پایه های ماسفت بخاطر مقاومت مس میتونه گرم بشند وجودش لازمه .. اما الزاما نیاز نیست به یک عدد الومینیوم بزرگ ..هم میتونید نرم افزاری و هم میتونید محاسبه کنید و مثلا بر اساس میزان تلفات و...یک مقدار رو بردتون رو اختصاص بدید به هیت سینک...در غیر اینصورت در اثر گرما و یا مدار راه اندازتون..مطمئنا فت سریع میسوزه

    اما خیلی انتخاب هست تو همون خانواده IRF ها مثلا IRF640 که تا 33 آمپر میتونه تحمل کند
    یا lمثلا IRFP ها مثل IRFP260 و...
    میتونید به سایت جوان الکترونیک مراجعه کنید و مشخصاتشم گذاشته

    برای مدارتونم توصیه میتونم تو یکی از شبیه سازا مثل پروتئوس و..شبیه سازی کنید تا از کارتون بهترین نتیجه رو بگیرید

  7. 2 کاربر از mad86 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #1147
    در آغاز فعالیت kar11's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2012
    پست ها
    19

    پيش فرض

    شما را بخدا یکی به داده من بررسه

    اقا من دارم یه اسپیکر ادیفایر S730 میگیریم یکی بهم کمک کنه . قدرت این اسپیکر از نظر باس و تریبل واسه گوش کردن موزیک تو یه سالن 100 متری چجوریه؟
    آیا قوی تر از s730 برای موزیک که 2.1 باشه و تو قیمت s730 باشه کسی سراغ داره یا نه؟
    آیا s730 کارت صدا نیاز داره؟
    اگه کارت صدا میخواد . چه مدلی با ادیفایر S730 مچه که قدرتشو نشون بده
    Last edited by kar11; 08-05-2012 at 15:27.

  9. #1148
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mad86's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    300

    پيش فرض

    شما را بخدا یکی به داده من بررسه

    اقا من دارم یه اسپیکر ادیفایر S730 میگیریم یکی بهم کمک کنه . قدرت این اسپیکر از نظر باس و تریبل واسه گوش کردن موزیک تو یه سالن 100 متری چجوریه؟
    آیا قوی تر از s730 برای موزیک که 2.1 باشه و تو قیمت s730 باشه کسی سراغ داره یا نه؟
    آیا s730 کارت صدا نیاز داره؟
    اگه کارت صدا میخواد . چه مدلی با ادیفایر S730 مچه که قدرتشو نشون بده
    فکر نکنم جای بحثش اینجا باشه اینو باید تو قسمت صوتی تصویری از بچه ها بپرسید

    مسلما یک اسپیکر 500 دلاری چیز بدی نیست اونم با ساب وفر 30 سانتی متری!!!
    خروجی اون 75 وات هست (پیک باسش البته)
    و بله هم ورودی انالوگ میگیره هم دیجیتال
    لطفا دیتا شیتش رو ببینید اطلاعات که میخواید توش هست

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ولی برای مساحت 100 متر یک سالن بعید میدونم!! اینا سیستم های خاص خودشون رو دارند که میتونید تو خیابون جمهوری نمونه های زیادیشون رو ببینید

    من کلا اعتقادی به اسپیکرها ندارم چون با توجه به قیمت دلار مطمئنا میتونید امپلی فایر با چندین سیستم صوتی و اسپیکرها خوب jbl خریداری کنید که هم بسیار بسیار قوتی ترند هم بصرفه تر...
    اما این اسپیکرهای که شما اسم بردید داخلشون سیستم های خاصی گذاشتن برا دیپ باس و..که مسلما عمق صدا و پهنای باند خوبی دارند اما قدرتشون نه خیلی نیست و برای سالن طراحی نشده...مثلا یک بلندگو 10 سانتی متری چطور میتونه یک سالن 100 متری رو پوشش بده!!
    مگر اینکه شما کنارش چندتا دیگه اسپیکر بخرید و با اینا موازی کنید در مکان های مختلف (اونم حساب شده) بزارید تا پوشش بده

  10. #1149
    حـــــرفـه ای
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    پست ها
    3,350

    پيش فرض

    ببینید شما با محاسبه کنید مثلا میزان پیک جریان شما در هنگام اتصال چقدر میتونه باشه
    ممکنه یک وسیله 10 آمپری پیک جریانی 30 امپر هم راحت بده
    یکی هم به خصوصیات مدار راه انداز شما و فرکانس قطع و وصل شما (مثلا برای مدارات PWM یا مدارات دیگر هرکدوم باید انتخاب خودشو بکنید)

    یک نکته هم در مورد هیت سینک که باید عرض کنم هیت سینک به میزان تلفات مقاومت داخلی ماسفت و همینطور نوع مدار شما و میزان سطح برد میزان زمان و نوع کلید زنی و...بطور کلی تو جریان 10 آمپر که حتی پایه های ماسفت بخاطر مقاومت مس میتونه گرم بشند وجودش لازمه .. اما الزاما نیاز نیست به یک عدد الومینیوم بزرگ ..هم میتونید نرم افزاری و هم میتونید محاسبه کنید و مثلا بر اساس میزان تلفات و...یک مقدار رو بردتون رو اختصاص بدید به هیت سینک...در غیر اینصورت در اثر گرما و یا مدار راه اندازتون..مطمئنا فت سریع میسوزه

    اما خیلی انتخاب هست تو همون خانواده IRF ها مثلا IRF640 که تا 33 آمپر میتونه تحمل کند
    یا lمثلا IRFP ها مثل IRFP260 و...
    میتونید به سایت جوان الکترونیک مراجعه کنید و مشخصاتشم گذاشته

    برای مدارتونم توصیه میتونم تو یکی از شبیه سازا مثل پروتئوس و..شبیه سازی کنید تا از کارتون بهترین نتیجه رو بگیرید
    خیلی ممنون دوست عزیز. مدار اینه:

      محتوای مخفی: شماتیک 


    و تو شبیه سازی پروتئوس درست جواب میده. و تو همین شبیه سازی، IRF1407 بهتر از بقیه جواب داد. مطابق دیتاشیت ها هم این ماسفت مقاومت کمتری داره. ماسفت IRF1404 هم هست که اون واقعاً عالیه، اما فکر نکنم تو بازار گیر بیاد.

    اختلاف پتانسیل بین درین و سورس IRF1407 در ولتاژ متعارف حدود 0.08 ولت بود و در جریان حدود 10 آمپر که ضرب بشه، توان 0.8 وات بدست میاد. اما نزدیک ولتاژ قطع، توان ماسفت ممکنه تا 20 وات هم برسه، البته اگه شبیه سازی پروتئوس 100% درست باشه. حالا با این وجود که IRF1407 میتونه 130 آمپر رو تحمل کنه! به نظرتون بازم هیتسینک لازمه؟ البته در مورد لامپ بگم. وقتی این لامپ رو با ترانسفورمر 12 ولتی روشن میکنم، پس از روشن شدنش، ولتاژ دو سر لامپ (ترانسفورمر) به حدود 8.8 ولت افت میکنه و جریان 5.2 آمپر از لامپ میگذره. هنوز باطری رو تهیه نکردم که ببینم با باطری این اعداد چه تغییری میکنن، اما بعید میدونم که توان 55 وات واقعاً حاصل بشه.

    و سوال آخر دوست عزیز. به نظر شما بهترین راه حل برای طبقه ی تقویت مدار بالا چیه؟ همین ماسفت خوبه یا ترانزیستور بهتره؟ از رله نمیخوام استفاده کنم، به دلایل متعددی که حتماً خودتون بهتر از من میدونید. میخوام بورد در کمترین حجم ممکن تولید بشه و کمترین حرارت ممکن رو تولید کنه. اون لامپ لعنتی خودش به اندازه ی کافی حرارت داره.

    خیلی ممنون از کمکتون. در ضمن من کامپیوتر (نرم افزار) خوندم و از الکترونیک (به خصوص آنالوگ) سر در نمیارم. همین یه ذره رو هم به صورت تجربی بلدم. لطفاً زیر دیپلم توضیح بدید.


    Last edited by maxeemo; 08-05-2012 at 19:39.

  11. این کاربر از maxeemo بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #1150
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mad86's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    300

    پيش فرض

    خیلی ممنون دوست عزیز. مدار اینه:

      محتوای مخفی: شماتیک 


    و تو شبیه سازی پروتئوس درست جواب میده. و تو همین شبیه سازی، IRF1407 بهتر از بقیه جواب داد. مطابق دیتاشیت ها هم این ماسفت مقاومت کمتری داره. ماسفت IRF1404 هم هست که اون واقعاً عالیه، اما فکر نکنم تو بازار گیر بیاد.

    اختلاف پتانسیل بین درین و سورس IRF1407 در ولتاژ متعارف حدود 0.08 ولت بود و در جریان حدود 10 آمپر که ضرب بشه، توان 0.8 وات بدست میاد. اما نزدیک ولتاژ قطع، توان ماسفت ممکنه تا 20 وات هم برسه، البته اگه شبیه سازی پروتئوس 100% درست باشه. حالا با این وجود که IRF1407 میتونه 130 آمپر رو تحمل کنه! به نظرتون بازم هیتسینک لازمه؟ البته در مورد لامپ بگم. وقتی این لامپ رو با ترانسفورمر 12 ولتی روشن میکنم، پس از روشن شدنش، ولتاژ دو سر لامپ (ترانسفورمر) به حدود 8.8 ولت افت میکنه و جریان 5.2 آمپر از لامپ میگذره. هنوز باطری رو تهیه نکردم که ببینم با باطری این اعداد چه تغییری میکنن، اما بعید میدونم که توان 55 وات واقعاً حاصل بشه.

    و سوال آخر دوست عزیز. به نظر شما بهترین راه حل برای طبقه ی تقویت مدار بالا چیه؟ همین ماسفت خوبه یا ترانزیستور بهتره؟ از رله نمیخوام استفاده کنم، به دلایل متعددی که حتماً خودتون بهتر از من میدونید. میخوام بورد در کمترین حجم ممکن تولید بشه و کمترین حرارت ممکن رو تولید کنه. اون لامپ لعنتی خودش به اندازه ی کافی حرارت داره.

    خیلی ممنون از کمکتون. در ضمن من کامپیوتر (نرم افزار) خوندم و از الکترونیک (به خصوص آنالوگ) سر در نمیارم. همین یه ذره رو هم به صورت تجربی بلدم. لطفاً زیر دیپلم توضیح بدید.


    سلام والا اگر نرم افزار هستید و با این مدار میتونید کار کنید که جای ایول داره...

    ببینید این مدار تشکیل شده از یک مقایسه کننده+ی درایور یک ماسفت +ماسفت
    معمولا این مدارات برای سنسورها یا PTC یا NTC یا فتوسل ها و...استفاده میشند

    من فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه مدارتون بجز ولتاژ کار پایین شما (اگر اشتباه نکنم 6ولت هست)

    اینطور بگم که بطور خلاصه جریان ماسفت با ولتاژ گیت اون در ارتباطه و اگر به دیتا شیت نگاه کنید میبینید که مثلا در ولتاژ گیت 6 ولت بیشتر 10 امپر پیک نمیتونه بده ..شما اگر میخواید بیشتر بکشید با ولتاژ گیت رو بالا ببرید ، البته این ترانزیستورهای قدرت ولتاژ گیت و درین بالاتری نیاز دارند و برای ولتاژ بالا 100 طراحی میشن برای ولتاژ پایین ترانزستورهای دیگه استفاده میشن برا همینه تو پروتئوس شبیه سازی بهتر جواب میده

    پس اگر میخواید ازین مدار استفاده کنید بهتره ولتاژ کارتون رو یکم بالا ببرید و یا حداقل ای سی بافر که تو سایت جوان الکترونیک هم هست(که خروجی هاش موازی کردین) استفاده کنید
    و یا در همین مدار با تغییر مقاومت که به امیتر ترانزیستور وصل کردید همراه با یک خازن استفاده کنید که یک جریان ناگهانی رو به گیت ترانزیستور فت وارد کنه

    شاید ترانزیستورهای موجود معمولی BJT برا کار شما که ولتاژ کارتون پایین تره و ترانزیستورهای متنوع تری هم هستند توبازار بهتره ولی درکل ماسفت تلفات کمتر داره و برا سوئیچینگ واقعا بهتره..
    اگر هیچ راهی برا افزایش ولتاژ و استفاده ای سی های بافر یا...ندارین بهتره چندتا ترانزیستور رو موازی کنید تا جریان شما رو تامین کند

    اگر نمیخواید مدار درایور رو تغییر بدید بهتره مقاومت R6 رو کاهش بدید همینطور R5 رو تا 4.7کیلو میتونید کاهش بدید و از ترازیستورهای که گین بالا دارند مثل دارلینگتون ها یا bc337-40 استفاده کنید
    یا میتونید به جای ماسفت ترانزیستور قدرت دارلینگتون بزارید مثل tip142
    بهرحال مشکل شما تو جریان دهی مربوط به درایور و ولتاژ کارشماست ..و شما بعنوان یک طراح باید بهترین نتیجه با کمترین قیمت رو پیدا کنید..مدار رو بیشتر باز کنید وبا توجه که هزینه ای هم نداره عملی تستش کنید اگر اشکالی هم بود من درخدتم اما تا روز 1 شنبه نمیتونم آن بشم..

    در مورد هیت سینک ببینید تمام این ماسفت ها ک شما گفتید توان درایو کردن کار شما رو دارند..مسئله اینه که جریان 10 امپر اصلا کم نیست و اگر مستمر باشه یک گرما ایجاد میکنه که این گرما اگر منتقل نشه بعد از مدت زمانی موجب سوختن قطعه میشود..ولی حرفم به این معنا نبود که یک الومینیوم گنده بزنید...شما میتونید زیر برد رو خالی کنید ترانزیزستور رو با رادیاتوری ظریف همراه با چسب سیلیکون پیچ کنید تا به بیرون دماش منتقل بشه

  13. این کاربر از mad86 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •