آقا یه سوال دارم. سرعت و شتاب پراید صبا رو میشه زیاد تر کرد حتما.. راهش چیه ؟ خرجش هم زیاد نشه. ممنون
آقا یه سوال دارم. سرعت و شتاب پراید صبا رو میشه زیاد تر کرد حتما.. راهش چیه ؟ خرجش هم زیاد نشه. ممنون
این هم گاز سوز ؟ قیمتش چنده ؟
اعصابت رو خورد نکن شرکت های ایرانی همین هستند
طبق قانون خودشون 30 روز کاری قرار داد دارند با شما یعنی پنجشنبه و جمعه ها رو باید کم کنی
صبر کن تا ماشینت بیاد
هرچی بیشتر حرص بخوری دیرتر میدند بهت من خودم تجربه دارم
ممنون
درسته .... ایرانه دیگه ... حق انتخاب که نداری یا ایران خودرو یا سایپا ... مورد سومی وجود نداره ...
اینم قیمت و زمان تحویل خودرو .. اونم کیفیت ....
آدم واقعا کیف میکنه با این خدمات .......![]()
دوستان بحث هاي تکراري و شرايط حاکم بر خودروي کشور که همه ازش خبر داريم را فراموش کنيد و به مباحث تخصصي بپردازيد.هرکس هم که ماشيني را ثبت نام مي کند در قراداد تمام شرايط ( حتي اينکه اگر ديرکرد تحويل داشتند چه کار بکند يا مي تواند بکند ) نوشته شده است.
درسته .. بحث تخصصی بهتره
ولی جهت اطلاع : هیچ چیزی در مورد دیرکرد تحویل در قرارداد گفته نشده ....![]()
میشه یه کارهایی انجام داد
تجربه شخصیم کمه ولی خودمم یه کارایی کردم که نتیجه گرفتم
من یه سری از کارهایی که یکی از بچه های TT انجام داده رو میگم(جناب موربید Morbid) که از ایشون الگو گرفتم
اصلا عین گفته هاشون رو برای شما نقل میکنم که روی ماشین دوستشون و عموشون فکر کنم انجام دادن :
اینو بگم که ایشون دارن بیشترین سعیشون رو میکنن تا از موتور فابریک پراید بیشتر بازده رو بگیرن و انشا الله هم موفق میشنحتما تا الان همه تايپيك هاي تقويت موتور يا لوازم تقويت موتور رو خونديد و تقريبا همه ميدونيد كه براي تقويت يه موتور چه كارهايي رو ميشه انجام داد . مثلا براي تقويت موتور پرايد ميشه خيلي كارها انجام داد . از ابتدائي ترين اونا يعني تعويض شمع - ----- هوا - حذف كاتاليزور - واير اسپرت تا سطح بالاتر مثل هدرز - منبه اگزوز - ميل سوپاپ - كف تراشي و ... . اين موارد در مورد همه نوع موتوري صدق ميكنه كه بسته به طراحي اون موتور تاثير هر كدوم از اين كارا روي موتور هاي مختلف با هم فرق داره .
اما مهمترين قسمت در تقويت يه موتور شناخت نقطه ضعف هاي موتور و بر طرف كردن اوناست . اگه تقورت موتور بر اين اساس انجام بشه بهترين نتيجه رو به شما ميده ولي اگه بخواييم همينجوري يه سري از كارهايي كه ميدونيم براي تقويت يه موتور انجام ميشه رو روي موتور اجرا كنيم مطمئن باشيد كه هرگز از نتيجه كارتون راضي نخواهيد بود . مثلا اگه بياييم يه هدرز + منبع اسپرت + حذف كاتاليزور و منبع مياني رو انجام بديم ولي به اين نكته توجه نكنيم كه آيا واقعا سيستم خروج دود اين موتور يكي از نقاط ضعف اون هست يا نه در آخر كار ميبينيد كه ماشينتون دقيقا با هم مدل خودش كه فقط يه كاتاليزور رو برداشته برابره و نميتونه بهتر از اون حركت كنه .
به عنوان مثال براتون بگم . من قبلنا تنها كارايي كه رو موتور انجام داده بودم اين بود كه كاتاليزور + منبع اگزوز مياني رو حذف كرده بودم و منبع آخر رو هم توخالي انداخته بودم . يه دست شمع دو پلاتينه هم نصب كرده بودم . همين و بس . باورتون ميشه خيلي راحت پارس و سمند رو جا ميزاشتم . اما وقتي اومدم هدرز + سنتر پايپ 2.5 اينچ + منبع دست ساز نصب كردم . اولش صداي قشنگ تر اگزور به همراه سريع تر شدن عكس العمل موتور بهم تلقين كرد كه ماشينم خيلي بهتر شده اما وقتي ديدم از همون پارس و سمند دارم ميخورم حسابي كفرم در اومد . بعدش با كلي زور زدن مثل نصب ----- هواي jr + شمع سوزني + وايرهاي سيمي و اينتك دست ساز دوباره شد همون پرايد قبلي كه فقط ميتونه از پس يه پارس بر بياد . نتيجه اينكه من اصلا دقت نكردم نقطه ضعف ماشين من اگزوزش نيست بلكه سيستم ورودي هواي موتور مشكل داره و من كلي هزينه الكي متحمل شدم .
همه شما ميدونيد كه موتور پرايد يا پژو 405 و حتي پژو 206 1.4 تكنولوژي قديمي دارن و اون بازدهي كه بايد بدن رو ندارن . حالا فكرش رو بكننيد وقتي چنين موتوري قرار باشه كه قطعاتش با كيفيت خيلي بدي ساخته بشه و از اون بدتر مونتاژشون هم با پائين ترين سطح دقت و حوصله انجام بشه و فقط هدف سر هم كردن يه موتوري باشه كه استارت بخوره و روشن بشه . حالا فكرش رو بكنيد اين موتور ديگه چي قراره از آب در بياد كه به لطف قطعه سازان و خدروسازان عزيز وطني اين كار انجام شده . يه وقت فكر نكنيد اين پرايدي كه ما سواريم همون قدرتي رو داره كه كارخونه براش اعلام كرده . نه اون 61 يا 63 اسبي كه اعلام ميكنن جريانش از اين قراره كه براي اينكه بتونن يه استاندارد بگيرن ميان يه موتور رو خيلي سفارشي و تميز جمع ميكنن بعدش ميبرن رو داينو و ميگن ببينيد اين هم 63 اسب يا مثلا واسه 405 ميگن 97 اسب . دليل اينكه ميبينيد دو تا ماشين صفر و يه مدل زمين تا آسمون با هم فرق دارن ، يكي خيلي سر حال و برو ، اون يكي ( ببخشيد معذرت ميخوام ) لش هم دقيقا همين نكته هست .
اما چيكار كنيم كه بدون اينكه هزينه زيادي بكنيم و كلي دردسر بكشيم بتونيم موتور ماشينمون رو يه خورده همچين تقويتش كنيم . تجربه اي كه خودم در اين مورد دارم رو براتون ميگم تا بتونيد با يك هزينه واقعا ناچيز از شتاب ماشينتون لذت ببريد بدون اينكه از حالت فابريك خارج بشه و نگران پليس يا معاينه فني باشيد . بهتره اين روش رو با جزئياتش كه همون تستشه براتون بگم تا از تاثيرش هم مطلع باشيد .
من وقتي موتور پرايد رو باز كردم خيلي از نقطه ضعف هاشو متوجه شدم كه 100 % اونا مربوط به كيفيت پائين ساخته . يه رفيقي دارم كه پارسال يه پرايد معمولي صفر كيلومتر خريد ، اومد پيش من كه مهدي بيا اينو واسم يه كاريش بكن كه بهتر راه بره . منم يه سري كارا براش انجام دادم : يه ----- اسپرت k&N اصل براش خريدم + شمع سوزني پلاتينيوم + كاتاليزور و منبع وسط اگزوز رو حذف كردم و به جاش لوله جوش دادم + منبع آخر رو اسپرت لوله مستقيم نصب كردم + باطري هم با 65 آمپر خشك عوض شد . همينا باعث شد كه ماشينش بهتر راه بره طوري كه 206 تيپ 2 رو تا 140 ازش جلو بود . خوب اين ماشين رو تو پرانتز داشته باشيد تا بريم سر اصل ماجرا .![]()
هفته قبل عموم ماشينشو كه يه پرايد مدل 85 با ECU ساژمه آورد پيشم گفت اين چراغ انژكتورش روشنه نميدونم چشه و ... . خلاصه عيبش رو گرفتم و يه هو از دهنم پريد گفتم بده برات كاريش كنم كه درست و حسابي راه بره كه پيله شد كه بايد واسم رديفش كني ( لعنت بر دهاني كه بي موقع باز شود ) آخه كاراي ماشين خودم هنوز مونده بود و ناچارا پاي حرفم وايسادم . بدبختي اين بود كه هزينه هم پاي من بيچاره افتاد . خوب منم مشغول شدم تا با هزينه زير 10 تومن موتور ماشينش رو از اين رو به اون رو بكنم . اما حالا چيكار كردم . خيلي ساده تر از اوني كه فكرش رو بكنيد . اول اومدم كل مانيفولد ورودي رو از دم سرسيلندر باز كردم و همه واشر هاش رو خريدم ( 2 تا واشر داره ) واشر ها رو بستم يه طرف مانيفولد ديدم كلي قناسي داره . اومدم با فرز انگشتي خيلي با دقت واشر ها رو با لبه هاي مانيفولد ست كردم طوري كه واشر هم با لبه ورودي هاي سرسيلندر و هم با لوله هاي مانيفولد ست شد . مرحله بعد اون قسمتي از مانيفولد كه از منبع هوا جدا ميشه رو باز كردم و از محل منبع هوا يه خورده تراش دادمش تا گشاد بشه و طرف لوله هايي كه به سمت موتور ميره هم همين كار رو كردم . تقريبا شد شبيه قيف بعدش هم واشرش رو باهاش ست كردم و مانيفولد رو با تينر و برس پلاستيكي شستم و بستم رو موتور . مرحله بعد تروتل بادي بود كه اون رو هم يه خورده تراش دادم تا سرعت و حجم هواي عبوري از اون بيشتر بشه . ( دقت كنيد اگه خودتون تروتل بادي پرايد رو باز كنيد و بهش نگاه كنيد متوجه ميشيد كه كجاها رو بايد تغيير بديد ) . تروتل بادي رو بستم و اومدم به جاي لوله هاي اينتك فابريك موتور كه واقعا به درد نخورن از لوله پوليكار ضخيم با قطر 2.5اينچ به همراه زانويي هاش استفاده كردم و دورشون رو با يه خورده پشم شيشه و فويل آلومينيوم حسابي عايق كردم . جعبه ----- هوا يا همون AIR BOX رو هم در قسمت قاب پائين كه هوا از بيرون مياد زير ----- يه سوراخ بزرگ 2.5 ايچي درست كردم و يه لوله خرطومي با همون قطر و با چسب چسبوندم داخل سوراخه و اون سر لوله رو هم بردم گذاشتم بغل رادياتور كولر كه خاليه تا هواي خنك بكشه داخل . بعدش شمع هاي فابريك رو در آوردم و با روغن ترمز تميزشون كردم و فيلر 0.8 براشون گرفتم و بستم سر جاشون . كوئل رو هم آوردم پشت رادياتور جلوي شمع ها تا فاصلش با شمع ها كم بشه و بعدش وايرها رو تا جايي كه جا داشت كوتاه كردم و دوباره سر شمع ها رو بهشون وصل كردم . اين از اين مرحله . مرحله بعد مانيفولد دود رو باز كردم و يه واشر نو براش خريدم و اومدم با سرسيلندر ستش كنم كه چشمتون روز بد نبينه . باورتون نميشه كه چقدر خروجي هاي سرسيلندر با ورودي هاي مانيفولد دود نا هماهنگ بودن . براي درست كردنشون هم اومدم با سنگ انگشتي مانيفولد رو تراش دادم تا ورودي هاش تقريبا با سرسيلندر ست شد و واشر رو هم به همين ترتيب ستش كردم و مانيفولد رو بستم سر جاش . نوبت رسيد به كاتاليزور كه موند سر جاش و حذفش نكردم . فقط تنها كاري كه كردم اين بود كه با يه مته ديواري كه طول بلندي دارن ( نمره مته رو نميدونم چنده ولي خيلي قطوره ) حدود 5 تا سوراخ از ورودي كاتاليزور روي سفالش از اينور تا اونور سفاله زدم كه خيلي خروج دود رو راحت تر ميكنه . تازه خاصيت كاتاليزور هم كامل از بين نميره و هنوز تا 50 %وظيفه خودش رو انجام ميده . منبع وسط رو كامل برداشتم و جاش لوله جوش دادم منتهي با دقت كه حتي يه خال جوش هم داخل لوله نره . منبع آخر رو هم باز كردم و شبكه داخلش رو يه خورده دستكاري كردم كه دقيقش رو بخواهيد بدونيد اينجوري كه لوله هاي ارتباطي اطاقك هاي رزوناتور منبع رو قطور تر و سوراخ دار كردم + لوله خروجي رو هم با لوله 1.5 اينچ عوض كردم . منبع خيلي عالي شد و صداش هم قشنگ ولي كم شد . مرحله بعد اين بود كه اومدم ----- بنزين روي پمپ رو به همراه ----- اصلي بنزين با ----- نو عوض كردم . يه رله هم براي برق پمپ بنزين گذاشتم و برق پمپ رو مستقيم از باطري گرفتم . مرحله بعد اين بود كه آب رادياتور رو خالي كردم و يه مايع رادياتور با فرمول ساختگي خودم عوض كردم . ترموستات رو هم كه 82 بود با 71 عوض كردم تا موتور يه خورده تو دماي پائين تري كار كنه . يه تغيير كوچيك هم تو مدار بنزين موتور انجام دادم تا فشار سوخت ريل سوخت پاشي بره بالاتر و انژكتورها يه خورده كوچولو بيشتر تزريق كنن . راستي يه ----- هواي دست ساز هم درست كردم كه پرفورمنس خيلي بالايي داره . سوپاپ ها رو هم به ميزان 0.3 فيلر زدم و تمام . تا اينجاي كار با هزينه خودم بود به جز هزينه تعويض روغن موتور و واسكازين كه عموم داد . روغن كه موتوسل ريختم فكر كنم سطح كيفيتش SL / SF باشه . البته فكر كنم . واسكازين هم كه ايرانول با ويسكوزه 75 ريختم داخلش . آخر كار هم حافظه ECU رو ريست كردم تا خطاهاي اون پاك بشه و بعدش هم باد چرخ ها رو تنظيم كردم . جلو 30 عقب 32 . فنر ها رو هم 2.5 دور جلو و 2 دور عقب بريدم تا ماشين يه خورده بياد پائين تر هم تو سرعت باد كمتر بره زير ماشين هم اينكه هندلينگش بهتر بشه .
هزينه همه كارهايي كه انجام دادم البته به غير روغن و ----- روغن و واسكازين براي من شد تقريبا 15 تومن . اما براتو از نتيجه كار بگم . اون ماشيني كه گذاشتيم داخل پرانتز رو آورديم تا با ماشين عموم تست بزنيم . من انتظار داشتم كه ماشين بهتر شده باشه و بتونه پا به پاي اين ماشين دوستم راه بره اما در كمال تعجب تو تست 400 متر حدود 1 ماشين ازش جلو افتادم . گفتم شايد مال طرز رانندگيه و دفعه بعد خودم نشستم پشت فرمون ماشين دوستم و دوستم هم تو ماشين عموم و اينبار هم من افتادم عقب . طفلك دوستم كلي شاكي شد كه من بي معرفتي كردم و ماشين عموي خودمو بهتر جمع كردم و ... .
دوستان ممنون می شم اگه در مورد افزایش دور موتور پراید اگه مطلبی دارن بذارن ....
در چه موردیش؟
اینکه 6000 دور در دقیقه رو رد کنه؟
نه بنزینیه قیمت کارخانه اگه ثبت نام کنه 500/9 همین پارس خودرو 3ماه پیش ثبت نام میکرد با پیش پرداخت 7 تومان ومابقی هنگام تحویل یعنی 2/89. ولی تو بازار قیمت صفرش حدود 5/11.این هم گاز سوز ؟ قیمتش چنده ؟
مصرف سوخت تندر9/6 وخیلی عالیه نسبت به بقیه ماشینهای داخلی.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)