تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1017 از 1130 اولاول ... 175179179671007101310141015101610171018101910201021102710671117 ... آخرآخر
نمايش نتايج 10,161 به 10,170 از 11292

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #10161
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    ماشین وقتی درجا کار میکنه یه مقدار کم لرزش داره و وقتی که دستمو میذارم جلوی ورودی هوای کاربراتور موتور کاملا صاف و نرم میشه البته کامل مانع ورودی هوا نمبشم بخشی از اونو میگیرم.
    اما بابت کشش خودم احساس میکنم وقتی ماشین به دمای بالا نرسیده شتاب بهتری داره
    اما بریم سراغ صدا .هنگام تعمیرات وبستن موتور مکانبک گفت گلویی اگزوز سمت شاگرد خرابه .البته قبلا هم کمو بیش صدا داشت.واشر گلویی رو عوض نکرد گفت خراب شده باید عوض کنی.الان باتوجه به گفته ی شما ماشین هنگام حرکت صدای غارغار میده مخصوصا موقع گاز دادن.منیفولد اگزوز رو هم چندبار اچار کشی کردم.ولی صدا همچنان هست.
    با تشکر

  2. 5 کاربر از usa302 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #10162
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,576

    پيش فرض

    ماشین وقتی درجا کار میکنه یه مقدار کم لرزش داره و وقتی که دستمو میذارم جلوی ورودی هوای کاربراتور موتور کاملا صاف و نرم میشه البته کامل مانع ورودی هوا نمبشم بخشی از اونو میگیرم.
    اما بابت کشش خودم احساس میکنم وقتی ماشین به دمای بالا نرسیده شتاب بهتری داره
    اما بریم سراغ صدا .هنگام تعمیرات وبستن موتور مکانبک گفت گلویی اگزوز سمت شاگرد خرابه .البته قبلا هم کمو بیش صدا داشت.واشر گلویی رو عوض نکرد گفت خراب شده باید عوض کنی.الان باتوجه به گفته ی شما ماشین هنگام حرکت صدای غارغار میده مخصوصا موقع گاز دادن.منیفولد اگزوز رو هم چندبار اچار کشی کردم.ولی صدا همچنان هست.
    با تشکر

    وجود لرزش در حین کار کردن نشان از تنظیم نبودن هوا و سوخت داره و با توجه به تنظیمات چندباره کاربراتور، احتمال زیاد نشت و مکش هوا از جایی بجز دهانه کاربراتور هست بخصوص که با گذاشتن دست جلوی ورودی هوا، مقدار هوای اضافی را بطور غیر مستقیم کم میکنین و هوایی که از جای دیگه وارد میشه، جبران این کمبود را کرده و موتور صاف کار میکنه.

    مسیرها و مناطقی که ممکنه هوا مکیده بشه ( بجز دهانه کاربراتور) :

    1. بدنه کاربراتور تاب داشته باشه و بخوبی آب بندی نشده و از لای واشرهای بین کفی یا بدنه، هوا مکیده شده و تنظیم بهم میخوره. این مورد بیشتر پیش میاد چون کاربراتورها عموملا قدیمی و دارای نواقصی هستن که میتونه این مسئله را بوجود بیاره. راه حل ساده استفاده از دو یا حتی اگر امکان داشته باشه، سه واشر هست ( در بین بدنه) و اگر کفی با موتور باشه، تعویض کفی کاربراتور، چون گاهی شافت دریچه های هوا در کفی کاربراتور هم فرسوده شده و هوا از این محل مکیده میشه و چاره ای جز تعویض کفی وجود نداره.

    2. هوا از طریق فاصله ایجاد شده بین مانیفولد هوا و سر سیلندرها مکیده بشه که این مورد بیشتر در موتورهای خطی و مانیفولدهایی که یک سمت موتور هستند پیش میاد ( مثل 6 سیلندر خطی ) و خیلی به ندرت در 8 خورجینی دیده میشه ، ولی بازهم ممکنه از محل اتصال مانیفولد هوا ( یا به قول معروف " سنگ موتور" ) هوا وارد مسیر ورودی به موتور شده و باعث لرزش و بد کار کردن و بد روش شدن و..بشه.
    این مسئله هم ممکنه باشه بخصوص که گرم شدن باعث بیشتر شدن قضیه میشه و ممکنه انبساط بوجود آمده بواسطه گرمای موتور، مقدار این نشتی را بیشتر بکنه.
    موقعی که موتور گرم و روشن هست، بوسیله یک لوله باریک یا سرنگ و یا هر وسیله دیگه که کنترل خوبی روی آن داشته باشید، آب یا روغن موتور روی محل اتصال بین سنگ موتور و سر سیلندرها بریزید و به دقت به محلی که مایع ریخته میشه نگاه کنید و ببینید آیا مایع مورد نظر در آن محل به داخل مکیده میشه؟
    اگر مکیده شد یعنی نشتی هوا در همان محل وجود داره و اگر از روغن استفاده کرده باشید، این روغن وارد سیلندر شده و میسوزه و دود روغن در اگزوز هم یکی از نشانه های وجود نشتی در محل مورد آزمایش هست. ( در رابطه با کفی کاربرات هم میشه این آزمایش را تکرار کرد)

    3. احتمال وجود نشتی از سمت مدار بوستر ترمز که شامل بوستر ترمز، لاستیک آب بندی بین پمپ و بوستر و لوله وکیوم بوستر و سوپاپ روی بوستر هست که بازهم با ریختن آب به صورتی که توضیح دادم و گوش دادن به صدای مکیده شدن مایع میشه فهمید مشکل از کجاست؟
    اگر از سمت ترمز باشه معمولا ترمز گیری هم ضعیف میشه و اینهم یکی از علامتهای این قضیه است.

    خراب بودن مانیفولد اگزوز در این قضیه ایرادی بوجود نمیاره بجز همان صدایی که اشاره کردید و اگر اشتباه نکنم در سمت گلویی راست اگزوز، یک قطعه مثلثی شکل قطور وجود داره که بین دهانه مانیفولد اگزوز و گلویی لوله اگزوز نصب میشه و ممکنه ایرادی پیدا کرده باشه


    گاهی ممکنه این قطعه ترک بخوره و حتی شاید فراموش بشه که نصب کنن و به همین دلیل نشتی و صدا ایجاد بشه. این قطعه در نمونه های پیشرفته دارای دریچه و ساسات حرارتی هست تا زمستان خروج دود و حرارت کمتر شده و موتور زودتر گرم بشه ( در بعضی مدلهای نوا بصورت استاندارد و با فنر بی متال وجود داره.)




  4. 6 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #10163
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    با تشکر از راهنمایی شما
    همون کاریو که فرمودید انجام دادم سنگ موتور رو وقتی ماشین گرم و روشن بود دورتادور اب ریختم ولی اصلا نفوذ نمیکرد و صدایی نداشت. بوستر وپمپ هم امتحان کردم اونا هم بی صدا و نفوذ بود تا اینکه به کاربراتور رسیدم وقتی اب ریختم دورش متوجه مکیده شدن اب و صدای اون شدم وقتی دقت کردم دیدم که بیشتر از قسمت وسظ کاربراتور و جایی که خروسک گاز وجود داره صدا میاد هرچی اب ریختم صداش در این قسمت بیشتر بود.
    با تشکر

  6. 3 کاربر از usa302 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #10164
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,576

    پيش فرض

    با تشکر از راهنمایی شما
    همون کاریو که فرمودید انجام دادم سنگ موتور رو وقتی ماشین گرم و روشن بود دورتادور اب ریختم ولی اصلا نفوذ نمیکرد و صدایی نداشت. بوستر وپمپ هم امتحان کردم اونا هم بی صدا و نفوذ بود تا اینکه به کاربراتور رسیدم وقتی اب ریختم دورش متوجه مکیده شدن اب و صدای اون شدم وقتی دقت کردم دیدم که بیشتر از قسمت وسظ کاربراتور و جایی که خروسک گاز وجود داره صدا میاد هرچی اب ریختم صداش در این قسمت بیشتر بود.
    با تشکر

    با توجه به آزمایشی که انجام دادید، مشخص شد که هوای اضافی از جایی بجز مدخل دهانه کاربراتور وارد میشه و همین باعث بهم خوردن تنظیم سوخت و هوا و همچنین لرزش موتور شده.

    محل مورد اشاره ( خروسک گاز کاربراتور) در واقع شافت دو دهانه اولیه است که در کفی کاربراتور نصب شده و به احتمال قوی بواسطه فرسودگی کفی و شافت دهانه های اولیه ، مقداری هوا از این بخش وارد میشه و از سمتی که با فلش قرمز مشخص کردم به هوای ورودی کاربراتور اضافه میشه.



    دو دهانه بزرگتر و ثانویه هم دارای شافت هستند اما چون حرکت آنها خیلی کمتر از دو دهانه اولیه هست، بنابراین احتمال فرسودگی شافت ثانویه بسیار کمتره و اکثرا ایراد در همین شافت اولیه بوجود میاد.

    اگر مشکل دقیقا از این بخش باشه، هم یک نکته مثبت هست و هم منفی، مثبت به این دلیل که خود بدنه اصلی کاربراتور تاب نداره و نیازی به استفاده از واشر اضافی و کارهای دیگه برای رفع مشکل نیست و هزینه این کار هم در بین نخواهد بود، اما نکته منفی اینکه وقتی کفی به این وضعیت رسیده، قابل تعمیر نیست و در واقع فرسودگی محل بین شافت با بدنه کفی غیر قابل تعمیر هست. ( حداقل من روشی برای تعمیر این مشکل ندیدم).

    حال با توجه به ایرادی که هست، چند راهکار پیش روی شما قرار داره:

    1. استفاده از همین کفی و چسب زدن در محل تماس شافت با کفی. یعنی اینکه با چسب مناسبی ( مثل چسب واشر ساز یا آکواریم که قابلیت ارتجاعی داره) تمام دور و اصراف این شافت را ( از سمت بیرون کاربراتور) بپوشانید تا مانع ورود هوا بشه.
    احتمال داره این کار تا حدی جواب بده ( با توجه به مقدار فرسودگی) و از آنجایی که چسب حالت نرم داره ، مشکلی برای حرکت و چرخش شافت و خروسک گاز بوجود نیاورده و برای تعمیرات و سرویسهای بعدی هم به راحتی کنده میشه.

    چسب زدن در این محل یکجور آزمایش هم بحساب میاد تا مطمئن باشید مشکل دقیقا از همین محل هست که شاید مثلا از بین کفی و سنگ موتور و در نزدیک خروسک باشه یا احیانا بین بدنه کاربراتور ( واشر تنه) که بازهم نزدیک خروسک قرار گرفته.
    اگر خواستید چسب بزنید حتما محل را کاملا از چربی و جرم تمیز کنید و بعد از چسب زدن چند ساعت اجازه بدید تا خوب خشک بشه.

    2. خرید کفی دست دوم که اگر سالم و به شرط باشه بهتر از روش اول هست منتها حتما باید روی ماشین ببندید و مدتی استفاده کنید تا سلامت این قطعه کاملا مشخص بشه. توی اوراقی ها مسلما پیدا میشه اما همانطور که گفتم باید به شرط سلامت بگیرید.

    3. خرید کفی نو که تصور نمیکنم وجود داشته باشه و معمولا کاربراتور نو بصورت کامل هست و کفی نو به تنهایی در ایران ندیدم، اما ممکنه این هم پیدا کنید و اگر باشه بهتر از دست دوم هست.

    حال با توجه به شرایطی که به تشخیص شما مناسبتر هست، از یکی از این روشها استفاده کنید و اگر قصد خرید کفی داشتید ( نو یا دست دوم) حتما نمونه خود ماشین را ببرید تا از همه نظر مطابق باشه.



  8. 5 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #10165
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی kcnc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2013
    پست ها
    374

    پيش فرض

    جنابcamaro lt سیستم کولر ماشین شما هم قطعه ای که در تصویر مشخص کردم را داره؟ این طور به نظر میاد که فیلتر درایر باشه به فکر تعویضش هستم. با تشکر فراوان

    Last edited by kcnc; 15-07-2018 at 19:49.

  10. 4 کاربر از kcnc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #10166
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,576

    پيش فرض

    جنابcamaro lt سیستم کولر ماشین شما هم قطعه ای که در تصویر مشخص کردم را داره؟ این طور به نظر میاد که فیلتر درایر باشه به فکر تعویضش هستم. با تشکر فراوان


    بله داره، من هم در فکر تعویض بودم اما قطعه نو پیدا نشد و دست دوم هم بدرد نمیخوره چون ظاهرا اگر مدتی در برابر هوا قرار گرفته باشه کارایی خودش را از دست میده و نهایتا با شستشو بوسیله مایع توزن ( کل قطعات و مدار، از همان قدیمی استفاده کردم.
    ایراد خاصی پیدا کرده؟


  12. 4 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #10167
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی kcnc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2013
    پست ها
    374

    پيش فرض

    ایرادش اینه که یکی از شلنگها نشتی داره ، بعد از جستجو در نت متوجه شدم این فیلتر باید هر دو سال تعویض بشه تاسرمادهی کولر کم نشه در واقع کار این فیلتر تا اونجا که متوجه شدم گرفتن رطوبت و رسوبات احتمالی داخل لوله ها همراه گاز در مدار هست همان طور که فرمودید اگر مدت کوتاهی در برابر هوا قرار بگیره یا در سیستم برای نشت یابی هوا تزریق بشه کلا باید با نمونه نو تعویض و جایگزین بشه اینجا هم به چند جا برای نشت یابی مراجعه کردم که متاسفانه همگی داخل سیستم هوا تزریق میکنن.
    این فیلتر الان در بازار موجوده که قبلا نبود اما مناسب گاز 134aهست البته فروشنده ها هم به اون صورت اطلاع دقیقی ندارن و درجریان نیستند که آیا با گاز R12 هم سازگار هست یا خیر باید به اجبار این موضوع رو خودمون از نت پیدا کنیم
    البته با توجه به اینکه تقریبا گاز R12 نایاب شده این طور به نظر میاد ما هم از گاز 134aاستفاده کنیم که در این صورت همین فیلتر که در بازار موجوده جواب گو هست ماکزیموم فشار فیلتر 667 پاسکال و در دو نوع جوشی و مهره ای بفروش میرسه
    مشخصات فنی فیلتر و کمپرسور فابریک رو ندارم شما مشخصات این دو رو رو دارید ؟

    چون اگر بخواهیم از این فیلتر استفاده کنیم بهتره مشخصات رو داشته باشیم تا انتخاب درستی از بین طیف وسیع فیلترها انتخاب کنیم که بعدا به مشکلی بر نخوریم
    مورد بعدی که متوجه شدم اینه که داخل درایر هم فیلترتوری فلزی هست که بعضی از هم قطارها بعد از درآوردن فیلتر مدادی ، داخل درایر رو با تینر 10000 شستشو داده و چند روزی درایر رو جلوی آفتاب میگذارند تا کاملا خشک بشه و اثری از تینر باقی نمونه حالا تا چه اندازه کارشون درسته یا غلط در جریان نیستم با توجه به جستجویی که در نت کردم درایر شورلت 2 نوعه ، نوع اولی که دارای فیلتر درایر بیرونیه و دومی فیلتر سفید رنگی هم داخل درایر هست علاوه بر اون یک فیلتر توری فلزی هم داره که در تصویر مشاهده میکنید

    سوالی که برایم پیش اومده آیا درایر ماشینهامون اون فیلتر سفید رنگ رو داره یا خیر ؟





    Last edited by kcnc; 17-07-2018 at 05:52.

  14. 4 کاربر از kcnc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #10168
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,576

    پيش فرض

    ایرادش اینه که یکی از شلنگها نشتی داره ، بعد از جستجو در نت متوجه شدم این فیلتر باید هر دو سال تعویض بشه تاسرمادهی کولر کم نشه در واقع کار این فیلتر تا اونجا که متوجه شدم گرفتن رطوبت و رسوبات احتمالی داخل لوله ها همراه گاز در مدار هست .....

    من هم بخاطر کمبود گاز R12 و بعد تعمیر کمپرسور ناچارا از 134 استفاده کردم و چون قطعات نو خاصی در دسترس نبود صرفا با تعویض لوله ها که پوسیده و فرسوده بود، و شستشو مدار با توزن، گاز گیری کردم. برای نشت یابی در همه جا از فشار هوا استفاده میشه ولی مشکل خاصی برای این فیلتر وجود نداره مگر اینکه مدت زمان زیادی با هوا در تماس باشه ( مثلا چندین ماه آنهم در شرایط نامطلوب پر از غبار و رطوبت ) وگرنه برای چند دقیقه مشکلی نیست.


    مشخصات فنی کمپرسور R4 که بطور استاندارد روی مدلهایی از آمریکایی نصب شده بطور کلی به شرح زیر هست که در دو نوع استاندارد و سبک ساخته شده:

    در هر دو مدل استاندارد و سبک، مقدار ظرفیت تولید سرما در RPM
    2000 برابر با 24000 BTU در هر ساعت است. ( BTU مخفف British Thermal Unit ، واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در سیستمهای برودتی و حرارتی است ) و در این حالت حدود 9.4 اسب بخار از نیروی موتور برای گردش کمپرسور صرف شده و مقدار جابجایی و گردش گاز در طی این مدت برابر با 10 اینچ مکعب { حدود 163.87 سانتیمتر مکعب } می باشد.

    وزن نمونه استاندارد 17.3 پوند ( 7.8 کیلوگرم ) و مدل سبک 14.2 پوند ( 6.44 کیلوگرم ) است
    مقدار گاز مورد نیاز3.75 پوند ( 1.7 کیلوگرم ) و مقدار روغن 6.0 اونس ( 170 گرم) است
    البته مقدار روغن و گاز مربوط به هر مدل خودرو فرق میکنه چون از این نمونه با مقداری تغییرات جزئی روی بعضی مدلهای اتومبیل غیر آمریکایی هم استفاده شده.


    در مورد فیلتر نصب شده در مدار خروجی کولر که اشاره کردید (
    A/C In-Line Filter اطلاعات خاصی پیدا نکردم جز اینکه نمونه های موجود در بازار برای هر دو نوع گاز قابل استفاده است و جایگزین کردن با نمونه های امروزی ، چه از نوع جوش دادن و یا دارای مهره و بست، ایرادی نداره، و مهمترین بخش شستشوی مدار با توزن و تمیز شدن روغن و گاز از داخل سیستم کولر برای جایگزین کردن روغن و گاز جدید هست.




    زمانی که مدارات کولر را تمیز میکردم ، درایر هم باز کردم و داخل این بخش تا جایی که من امکان دیدن داشتم ، قطعه ای آجری و متخلخل به شکل استوانه بود که نقش فیلتر و رطوبت گیر را داشت. با توزن کامل شستشو داده و گذاشتم تا کامل خشک شد.

    همانطور که قبلا توضیح دادم مشکل خنک کنندگی کولرهای شورلت، طراحی اشتباه و نصب فن و اواپراتور در فاصله بسیار دور و خارج اتاق هست که این مشکل با نصب کیت کولر مناسب برای انواع مدلها در داخل اتاق حل شد.




    متاسفانه قیمت تمام شده این کیتها خیلی زیاده و چیزی حدود 35 میلیون هست که بخش بزرگی از این مبلغ صرفا به جیب واسطه و پورسانتی هست که برای نقل و انتقال دلار گرفته میشه.
    شاید اگر روزی ماشینی گرفتم که کولر نداشت، با برداشت از طراحی این نمونه ها، و با ایجاد تغییراتی در بخشهای مختلف کولر موجود بر روی اتومبیلهای امریکایی، تا حدی مشابه سازی کنم و مشکل کم بودن کارایی کولر در تابستان رفع بشه.


    Last edited by camaro lt; 17-07-2018 at 08:46.

  16. 4 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #10169
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    سلام بعد از تعمیرات بازم روغن کم میشه نمیدونم مشکل از کجاست؟
    وقتی موتور باز میشه منظورم جفت سرسیلندرهاست چجوری میشه به سلامت رینگ و پیستون و سیلندر پی برد؟
    اینم عکس موتورم که باز شده
    http://farsiup.com/viewer.php?file=7s0j570zq8iweib2e1zz.jpg
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  18. #10170
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jun 2018
    پست ها
    34

    پيش فرض

    همه واشرهارو نگاه کن و اگه نیازه عوضشون کن

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •