تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1140 از 1140 اولاول ... 14064010401090113011361137113811391140
نمايش نتايج 11,391 به 11,394 از 11394

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #11391
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,621

    پيش فرض


    ادامه طراحی دیواره جدا کننده کانالهای ورودی و خروجی بخاری

    طراحی دیواره انجام و تغییرات لازم داده شد، و در ادامه می بایست با بخش اصلی این قسمت که قاب رادیاتور بخاری بود، هماهنگی پیدا می کرد. بنابراین در این مرحله قاب رادیاتور بخاری بطور موقتی در محدود مکانی که به احتمال زیاد می بایست قرار گیرد، قرار داده شد تا حد و حدود فاصله ها و اندازه ها و احیانا کم و کاستی ها و موانعی که وجود دارد مشخص شود.

    فلش بز دهانه ایجاد شده در فایروال، و فلش قرمز قاب رادیاتور بخاری را نشان میدهد




    قاب رادیاتور بخاری در حالت نصب موقت از نمایی دیگر



    با توجه به جایگاهی که قاب رادیاتور بخاری نسبت به بقیه بخشها داشت، مشخص شد که دیواره و کانالها بخوبی طراحی شده و هماهنگی لازم را دارند.
    در اینجا دیواره جدا کننده دو کانال بخاری با فلش آبی، مدخل خروجی بخاری با فلش زرد، و بخش خمکاری شده دیواره فلزی از ادامه کانال بخاری با فلش قرمز نشان داده شده.



    ادامه کانال بخاری و دیواره جدا کننده از سمت دیگر، فلش قرمز دیواره جدا کننده را نشان میدهد، و فلش آبی محل عبور جریان هوا از سمت اواپراتور به سمت دریچه خروجی کولر را نشان داده ( دریچه خروجی کولر با فلش زرد مشخص شده)



    در اینجا مجددا مدخل خروجی بخاری به سمت ادامه کانال بخاری با فلش قرمز نشان داده شده. تغییراتی جزئی نیز در دیواره جدا کننده دو کانال داده شد تا بهترین حالت را برای اتصال به قاب رادیاتور بخاری پیدا کند.




    با مشخص شده وضعیت دیواره جدا کننده، زمان طراحی بخشی دیگر از این دیواره رسید که در واقع بر روی قاب اواپراتور قرار می گرفت. در مدخل ورودی هوا به سمت رادیاتور بخاری، یک بخش به دیواره جدا کننده محدود می شد که قبلا طراحی شده بود، و بخش دیگر نیز لازم بود طراحی شود تا علاوه بر وجود یک پایه محکم جهت سوار شدن قاب رادیاتور بخاری بر روی آن، از خروج هوای دمیده شده به سمت رادیاتور بخاری، در فضای آزاد، جلوگیری کند

    این دیواره بر روی لبه بیروی بخش قاب اواپراتور نصب می شود که در اینجا با فلش قرمز نشان داده شده، و فلش زرد، قاب اواپراتور را مشخص می کند



    این دیواره نیز ماننده دیواره قبلی، نیازمند شابلون و طراحی مجدد و رفع ایرادات بود تا بتواند بهترین هماهنگی را با محل نصب خود پیدا کند
    فلش زرد دیواره، و فلش آبی بدنه قاب اواپراتور را مشخص کرده



    در اینجا این دیواره دوم نشان داده شده که قسمتی از آن که بر روی لبه قاب اواپراتور قرار می گیرد، با طراحی و خمکاری مناسب، مطابق محل نصب خودش شکل داده شده.



    دیواره دوم که در محل خودش قرار گرفته،
    فلش قرمز، دیواره فلزی که با خمکاری شکل داده شده، و فلش سبز، بخش داخلی قاب اواپراتور را نشان میدهد. اواپراتور در این مرحله نصب نشده.



    این دو دیواره، رکنهای اتصال سه جزء اصلی این طراحی محسوب می شدند و انتخاب ورق فلزی مورد استفاده با استحکام بالا، بر این اساس انجام شد.




  2. 3 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #11392
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,621

    پيش فرض



    شکل و فرم دهی به دیواره دوم کانال بخاری و کولر.

    دیواره دوم که جدا کننده مسیرهای جریان هوا کولر و بخاری از فضای بیرون است، ساخته و حالا نوبت فرم دادن آن جهت اتصال به بدنه قاب اواپراتور رسیده.

    این بخش باید استحکام بالایی داشته باشد زیرا بجز وظیفه جدا کننده جریانات هوای کولر و بخاری، از فضای بیرون، حکم پایه و نگهدارنده قاب رادیاتور بخاری به همراه رادیاتور بخاری را دارد و وزن این دو بخش بخصوص در زمان نصب کامل بر روی ماشین و متصل شدن شلنگهای آب رفت و برگشت از سمت موتور، کم نخواهد بود، و باید بتواند این وزن را به همراه تنش های وارد مانند تکانهای موقع حرکت را نیز تحمل کند.

    در اینجا لبه شکل داده شده این دیواره بر اساس لبه قاب اواپراتور تعیین شده و با چند پیچ خودکار کوتاه، محکم به لبه دیواره متصل شده. فلش آبی بدنه قاب اواپراتور، فلش زرد، دیواره فلزی طراحی شده دوم را نشان میدهد.



    این دیواره بعد از نصب ابتدایی و آزمایشی از بالا به این شکل است.
    فلش قرمز بدنه قاب اواپراتور، فلش سبز بدنه قاب رادیاتور بخاری، فلش زرد دیواره دوم ، و فلش آبی محل خم شدن ادامه دیواره دوم که جهت اتصال به قاب رادیاتور بخاری شکل داده شده، را نشان میدهد



    بعد از طراحی اولیه و نصب این دیواره، وضعیت در حالت روبرو ( بدون نصب قاب رادیاتور بخاری، به این شکل درآمد
    فلش سبز، بدنه قاب اواپراتور، فلش زرد، دیواره جدا کننده دوم،فلش صورتی، مدخل جریان ورودی هوا به سمت رادیاتور بخاری، فلش آبی دیواره جدا کننده بین جریان هوا کولر و بخاری،فلش قرمز سمت داخلی دیواره جدا کننده و فلش قهوه ای مدخل خروجی هوای بخاری به سمت ادامه کانال بخاری را نشان میدهد.




    در سمت مدخل خروجی، بخاطر کوتاه بودن لبه دیواره جدا کننده ادامه کانال بخاری و همچنین بخش کوچکی از فایروال به به شکل پایه ای برای نگهداشتن قاب بخاری و اتصال آن به یکدیگر تعبیه شده بود، یک دیواره اضافه طراحی و ساخته شد تا با اتصال به آن لبه های کوتاه قبلی، قابلیت اتصال بهتر و محکمتر به بدنه قاب رادیاتور بخاری را داشته باشد.




    در اینجا دیواره مورد نظر بعد از طراحی و سپس فرم قرار گیری آن در بدنه قاب رادیاتور بخاری دیده می شود.
    فلش های سبز، پایه های دست ساز برای نگه داشتن رادیاتور بخاری در این طراحی جدید است، فلش قرمز، دیواره جدید که به حالت کشابی در قاب رادیاتور قرار میگیرد، و فلش زرد، بخش دوم بدنه قاب بخاری را نشان داده.





    قاب بخاری بطور موقت بعد از نصب دیواره های طراحی شده. فلش زرد، فایروال اتومبیل، فلش سبز مدخل ورودی هوا به سمت رادیاتور بخاری فلش قرمز بدنه قاب رادیاتور بخاری، فلش سبز مدخل خروجی هوای گرم شده به سمت ادامه کانال بخاری، را نشان میدهد.




    در اینجا نحوه اتصال دیواره اضافه شده به لبه های کوتاه جهت استحکام بیشتر و تحمل وزن رادیاتور بخاری و قاب آن که با پیچ خودکار به لبه فایروال و بخش از لبه ادامه کانال بخاری متصل شده



    این دیواره ها و اتصال آنها چندین بار ، باز و بسته شد تا بهترین شکل و حالت را بعد از رگلاژهای متعدد نسبت به بقیه بخشها پیدا کنند.






  4. 4 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #11393
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,621

    پيش فرض


    ساخت و نصب و آب بندی بخشهای موقت و رگلاژ جایگاه رادیاتور بخاری

    بعد از ساخت کانالهای ورودی و خروجی برای رادیاتور بخاری، زمان آب بندی بعضی از بخشها رسید تا بجای مقواهایی که موقتی چسبانده شده بود، با قطعات پلاستیکی و یا فلزی ساخته شده، جایگزین و آب بندی شود.

    برای آب بندی مناسب انواع چسبها وجود دارد، اما یکی از بهترین چسبها، نمونه های مورد استفاده برای چسباندن انواع زهوار و لاستیکهای مختلف به بدنه و قابها و کلافهای شیشه اتومبیل است. این نوع چسبها که در ظاهر تشابه زیادی با چسب آکواریوم و سیلیکون دارد، بعد از خشک شدن بافت بسیار سفت تر و منسجم تر نسبت به چسب سیلیکون پیدا میکند و تا حد زیادی نیز نسبت به چسب سیلیکون ،استحکام بالا و مقاومت زیادتر در برابر فشار و کشش و تنشهای مختلف را دارد.




    یکی از بخشها که نیاز به آب بندی دائمی داشت، محل نصب مقاومت فن بود که قبلا با یک قطعه مقوا و چسب بطور موقت آب بندی شده بود و در نهایت با ساخت یک قطعه مناسب پلاستیکی و چسباندن در محل، آب بندی کامل و دائمی ایجاد شد.







    همچنین بخش دیگری که قبلا محل اتصال قاب فن پژو به قاب اواپراتور بود و بعد از جداسازی این دوبخش و اتصال به شکل جدید برای طراحی مجدد، بوسیله مقوا و موقتی بسته شده بود که با یک قطعه مناسب پلاستیک و چسب مجددا آب بندی شد








    در اینجا بخشی از دیواره فلزی ادامه کانال بخاری دیده میشود که قبلا برای طراحی جدید فرم داده شده و محلهایی که به فضای آزاد راه داشت با مقوا بسته شده بود، فلشهای مشکلی مقواهای مورد استفاده برای بستن این محلها و فلش قرمز دیواره فلزی ادامه کانال بخاری.



    دو قطعه فلزی ساخته شده جهت جایگزینی با بخشهای مقوایی








    قطعه فلزی جدید با فلش قرمز و دیواره فلزی ادامه کانال بخاری با فلش آبی مشخص شده. این تصویر بخش بیرونی که در فضای داخل اتاق قرار دارد نشان میدهد




    برای نصب این بخشهای فلزی، بجز چسب، از پیچ خودکار هم استفاده شد تا استحکام بیشتری داشته باشند. این تصویر بخش داخلی ادامه کانال بخاری را نشان میدهد.




    با انجام این کار، محل نصب رادیاتور بخاری نیز از قبل مشخص و روی آن و کانالهای مربوطه کار شده بود که مجددا بطور موقتی نصب و باز هم رگلاژهای لازم و بررسی مجدد انجام شد.
    فلش قرمز رادیاتور بخاری، فلش آبی قاب رادیاتور بخاری( بخش پشتی که شامل کانال خروجی هوای گرم به سمت ادامه کانال بخاری است)، فلش زرد مدخل ورودی جریان هوای فن به سمت رادیاتور بخاری، فلش سبز مدخل خروجی هوای گرم شده از سمت رادیاتور بخاری به سمت ادامه کانال بخاری نشان داده شده




    رادیاتور بخاری در محل جدید طراحی شده از زاویه ای دیگه. قاب جلویی هنوز نصب نشده.



    در اینجا قاب جلویی نیز نصب شده و نمای کلی از بالا نشان داده می شود



    اتصالات فلزی بین دو بخش قاب اواپراتور و ادامه کانال بخاری که بوسیله چسب آب بندی کامل شد






    در اینجا درزهای باز مانده از محل اتصال قاب فن و قاب اواپراتور بوسیله چسب کاملا آب بندی و بسته شد.




    بخشهای دیگری نیز همچنان باقی مانده بود که باید با توجه به رگلاژهای مجدد بر روی طرح و تغییرات جزئی، آب بندی و کاملا بسته می شد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.





    - - - Updated - - -



    ساخت و نصب و آب بندی بخشهای موقت و رگلاژ جایگاه رادیاتور بخاری

    بعد از ساخت کانالهای ورودی و خروجی برای رادیاتور بخاری، زمان آب بندی بعضی از بخشها رسید تا بجای مقواهایی که موقتی چسبانده شده بود، با قطعات پلاستیکی و یا فلزی ساخته شده، جایگزین و آب بندی شود.

    برای آب بندی مناسب انواع چسبها وجود دارد، اما یکی از بهترین چسبها، نمونه های مورد استفاده برای چسباندن انواع زهوار و لاستیکهای مختلف به بدنه و قابها و کلافهای شیشه اتومبیل است. این نوع چسبها که در ظاهر تشابه زیادی با چسب آکواریوم و سیلیکون دارد، بعد از خشک شدن بافت بسیار سفت تر و منسجم تر نسبت به چسب سیلیکون پیدا میکند و تا حد زیادی نیز نسبت به چسب سیلیکون ،استحکام بالا و مقاومت زیادتر در برابر فشار و کشش و تنشهای مختلف را دارد.




    یکی از بخشها که نیاز به آب بندی دائمی داشت، محل نصب مقاومت فن بود که قبلا با یک قطعه مقوا و چسب بطور موقت آب بندی شده بود و در نهایت با ساخت یک قطعه مناسب پلاستیکی و چسباندن در محل، آب بندی کامل و دائمی ایجاد شد.







    همچنین بخش دیگری که قبلا محل اتصال قاب فن پژو به قاب اواپراتور بود و بعد از جداسازی این دوبخش و اتصال به شکل جدید برای طراحی مجدد، بوسیله مقوا و موقتی بسته شده بود که با یک قطعه مناسب پلاستیک و چسب مجددا آب بندی شد








    در اینجا بخشی از دیواره فلزی ادامه کانال بخاری دیده میشود که قبلا برای طراحی جدید فرم داده شده و محلهایی که به فضای آزاد راه داشت با مقوا بسته شده بود، فلشهای مشکلی مقواهای مورد استفاده برای بستن این محلها و فلش قرمز دیواره فلزی ادامه کانال بخاری.



    دو قطعه فلزی ساخته شده جهت جایگزینی با بخشهای مقوایی








    قطعه فلزی جدید با فلش قرمز و دیواره فلزی ادامه کانال بخاری با فلش آبی مشخص شده. این تصویر بخش بیرونی که در فضای داخل اتاق قرار دارد نشان میدهد




    برای نصب این بخشهای فلزی، بجز چسب، از پیچ خودکار هم استفاده شد تا استحکام بیشتری داشته باشند. این تصویر بخش داخلی ادامه کانال بخاری را نشان میدهد.




    با انجام این کار، محل نصب رادیاتور بخاری نیز از قبل مشخص و روی آن و کانالهای مربوطه کار شده بود که مجددا بطور موقتی نصب و باز هم رگلاژهای لازم و بررسی مجدد انجام شد.
    فلش قرمز رادیاتور بخاری، فلش آبی قاب رادیاتور بخاری( بخش پشتی که شامل کانال خروجی هوای گرم به سمت ادامه کانال بخاری است)، فلش زرد مدخل ورودی جریان هوای فن به سمت رادیاتور بخاری، فلش سبز مدخل خروجی هوای گرم شده از سمت رادیاتور بخاری به سمت ادامه کانال بخاری نشان داده شده




    رادیاتور بخاری در محل جدید طراحی شده از زاویه ای دیگه. قاب جلویی هنوز نصب نشده.



    در اینجا قاب جلویی نیز نصب شده و نمای کلی از بالا نشان داده می شود



    اتصالات فلزی بین دو بخش قاب اواپراتور و ادامه کانال بخاری که بوسیله چسب آب بندی کامل شد






    در اینجا درزهای باز مانده از محل اتصال قاب فن و قاب اواپراتور بوسیله چسب کاملا آب بندی و بسته شد.




    بخشهای دیگری نیز همچنان باقی مانده بود که باید با توجه به رگلاژهای مجدد بر روی طرح و تغییرات جزئی، آب بندی و کاملا بسته می شد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.




  6. 3 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #11394
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,621

    پيش فرض

    طراحی و ساخت و نصب دریچه ورودی هوا بخاری و صفحات کانالهای مربوطه

    بعد از جایگزینی بخشهای موقتی مقوایی با پلاستیکی و آب بندی آنها با چسب، به قسمت خروجی هوا از سمت اواپراتور به سوی دریچه ها رسیدم که قبلا آن را هم بطور موقت با مقوا بسته شده بود.

    فلش سبز، قاب اواپراتور، فلش قرمز، مقوای موقتی برای بستن دریچه خروجی، و فلش زرد، دریچه خروجی هوای کولر به سمت دریچه های روی داشبرد را نشان میدهد.

    توضیح اینکه این دریچه خروجی که با فلش قرمز نشان داده شده، در واقعا برای سیستم کولر پژو طراحی شده است که جریان هوا را از سمت اواپراتور به سمت رادیاتور بخاری پژو می فرستند( در حالت بخاری) و در وضعیت کولر یک دریچه متحرک این جریان هوا را برای رادیاتور بخاری بسته و صرفا هوای خنک شده را به سمت دریچه های داشبرد می فرستد.

    اما از آنجا که در طراحی جدید بر روی نوا، این وضعیت کاملا تغییر کرده، بنابراین این قسمت دریچه، باید کاملا مسدود شود، که قبلا بطور موقت توسط مقوا بسته شده بود، و حالا زمان بستن دائمی آن رسیده بود، اما به دلایلی که بعدا توضیح داده خواهد شد، از بستن دائمی آن خوداری کرده و همچنان با مقوا مسدود ماند تا در ادامه کار به این بخش بپردازم



    زانویی نصب شده در بخش خروجی هوای کولر به سمت دریچه های داشبرد با فلش سبز نشان داده شده.



    با ساخته شدن دهانه های ورودی و خروجی جریان هوا برای قاب رادیاتور بخاری، مورد بسیار مهم بعدی آغاز می شود که بدون پیدا کردن راه حل ، و انجام آن، در عمل کارایی کولر و بخاری بشدت افت خواهد داشت.

    در تصویر بعدی نمای کلی قاب رادیاتور بخاری و نحوه اتصال آن به قاب اواپراتور و ادامه کانال بخاری دیده می شود، که مسیر ورودی جریان هوا خنک با فلش آبی از سمت اواپراتور به سمت رادیاتور بخاری را نشان داده، و فلش قرمز نیز جریان هوای گرم شده توسط رادیاتور بخاری به سمت ادامه کانال بخاری را نشان میدهد.

    مسئله مهم بعدی که باید حل می شد، کنترل جریان هوا برای رادیاتور بخاری است که اگر انجام نشود، در واقع با روشن کردن فن اتاق ، چه در حالت کولر و یا بخاری، جریان هوا هم به سمت زانویی دهانه خروجی برای دریچه های داشبرد می رود، و هو به سمت رادیاتور بخاری و دریچه های زیر پا، که این به هیچ عنوان منطقی نیست و این جریان هوا حتما باید کنترل شود.
    کنترل این وضعیت نیز تنها بوسیله نصب یک دریچه انجام خواهد شد، که بتواند جریان هوای دمیده شده از سمت فن اتاق را ( که از اواپراتور عبور کرده) و میتواند به سمت زانویی دریچه های داشبرد ( در حالت کولر) رفته، و یا به سمت رادیاتور بخاری ( در حالت بخاری) برود، کنترل کند.




    ساخت این دریچه مشکل چندانی نداشت، و با کمی محاسبه و اندازه گیری، قابل ساخته شدن بود، اما مکانیزمی که بتواند این دریچه را باز و بسته کند، مورد پیچیده ای محسوب می شد، زیرا دریچه های کنترل جریان هوا در اتومبیلها( در اینجا شورلت) عمدتا توسط سیستم وکیومی باز و بسته می شوند که طراحی مجدد چنین سیستمی برای یک دریچه ابداعی و دست ساز در این طراحی، مسلما کار ساده ای نبود، بخصوص با وجود کمبود شدید فضا برای نصب قطعات مختلف و محدودیت جابجایی و حرکتی بخاطر همین فضای کم، چالشهای زیادی را به همراه داشت.

    از طرفی دیگر ، استفاده از سیستم کابل ( مانند دریچه کنترل جریان هوا شورلت بین بخاری و کولر) که بسیار ساده تر از نوع وکیومی است، نیز مشکلات دیگری که مجددا بیشتر از همه به محدودیت حرکتی و فضای کافی مربوط می شد، باعث شد که کلا از طراحی و ساخت یک مکانیزم باز و بسته کردن دریچه مربوطه صرفنظر کرده و ساده ترین روش که باز و بسته کردن دریچه بوسیله دست بود، انتخاب کنم.

    با اندازه گیری دهانه ورودی جریان هوا به سمت رادیاتور بخاری، دریچه اولیه به این شکل طراحی و با استفاده از ورق گالوانیزه ساخته شد، و در ادامه با استفاده از یک مفتول با قطر و طول مناسب، پایه و لولای آن ساخته و بر روی دریچه نصب شد.






    با ساخت این دریچه، زمان طراحی و ساخت بخشهای بالا و پایین کانلها که قرار بود مابین قاب اواپراتور و ادامه کانال بخاری و قاب بخاری قرار بگیرد، رسید زیرا محل نصب این دریچه و اتصال محور چرخشی آن به این دو بخش مربوط می شد.
    فلش آبی دریچه که بطور موقت و آزمایشی در مدخل ورودی هوا به سمت رادیات بخاری نصب شده و فلش قرمز مدخل خروجی هوای گرم شده به سمت ادامه کانال بخاری را نشان میدهد




    بخش بالایی طراحی و شابلون ساخته و با استفاده از ورق گالوانیزه برش خورد و شکل داده و در محل نصب شد



    بخش زیر که مانند بخش بالا باید قطعه کامل کننده برای آن طراحی و ساخته و نصب شود.

    فلش آبی جریان هوا از سمت فن به سمت رادیات بخاری و فلش قرمز جریان هوا گرم شده به سمت ادامه کانال بخاری، فلش زرد قاب اواپراتور را نشان میدهند



    قطعه مربوطه طراحی و ساخت و برش و شکل دهی و در نهایت نصب شد



    درزهای باقیمانده میبایست با چسب سلیکون آب بندی کامل شود که در ادامه انجام خواهد شد


    Last edited by camaro lt; 06-12-2025 at 07:34.

  8. 3 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 3 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 3 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •