تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1139 از 1139 اولاول ... 13963910391089112911351136113711381139
نمايش نتايج 11,381 به 11,383 از 11383

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #11381
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,614

    پيش فرض


    تغییر مسیر مجدد در طراحی جدید

    انتخاب قاب رادیاتور بخاری به عنوان بخش یونیت بخاری( که قبلا هم همین وظیفه را به عهده داشت) مزایای زیادی به همراه داشت، از جمله اینکه نیازی به طراحی مجدد برای محفظه نصب رادیاتور بخاری وجود نداشت، و مهمتر اینکه این قاب با طراحی جدید و در محل جدید خود، نقش کانال ورودی و خروجی هوا برای بخاری را ایفا می کرد، و دیگر نیازی به ساخت کانالهای مجزا وجود نداشت و حتی با ایجاد دهانه های ورودی و خروجی، آنهم به سادگی و تنها با چند برش ، انجام کار به سرعت و با کیفیت بسیار بیشتری به پیش می رفت.

    اما متاسفانه یک مانع بسیار بزرگ در سر راه انجام این برنامه پدید آمده، و هیچ نوع راه حلی برای آن پیدا نکردم، و ناچارا این طرح نیز منتفی شد.

    مشکل زمانی مشخص شد که بعد از اتصال موقتی قاب رادیاتور بخاری به کانال خروجی بخاری برای زیر پا و شیشه جلو، زمان نصب موقتی و آزمایشی آن بر روی ماشین رسید. با اندازه گیریهای قبلی، ( بطور چشمی و بدون استفاده از مقیاسهای دقیق) تا حدودی مشخص شد که این کار ، تقریبا انجام شدنی است و اگر مانعی باشد، با مقداری جابجایی بخشهای دیگر و حذف مختصر بعضی از زوائد و اضافه های اطراف قسمتهای مختلف، امکان نصب کل مجموعه وجود خواهد داشت.

    اما در زمان نصب موقتی ، مشخص شد که واقعیت با حدس و گمان فاصله بسیار زیادی دارد، و جا کردن این قاب بخاری با این فرم قرارگیری و زاویه ای که با کانال بخاری دارد، تقریبا غیرممکن است، مگر با انجام یک تغییر بسیار بزرگ که باید در فایروال ایجاد میشد .

    بخش پشتی قاب بخاری و محل لوله های ورودی و خروجی رادیاتور بخاری که در آن قرار دارد.



    نصب این قاب با این زاویه ، تنها در صورتی ممکن بود که فایروال برش مجدد خورده و تقریبا نیمی از آن تا نزدیک خط وسط اتاق ماشین که تقریبا پشت موتور می شد، ادامه پیدا کند، تا فاضای کافی برای قرار گرفتن این قاب با زاویه جدید، وجود داشته باشد.

    بخش مشخص شده با خط قرمز، محدوده فایروال را نشان میدهد که باید برای ایجاد فضای کافی برش میخورد و بدون انجام این کار، نصب قاب بخاری امکانپذیر نبود.



    با دیدن این وضعیت، بطور کلی از انجام این کار منصرف شدم، زیرا علاوه بر برش دادن بسیار زیاد فایروال( که میتوانست این بخش از بدنه را بشدت ضعیف کند)، ایراداتی در زمان نیاز به تعمیرات موتور و دسترسی به بخشهایی مانند شمعهای سیلندر 5 و 6 نیز بوجود می آورد، و شاید مشکلاتی دیگر که هنوز مشخص نبود و مسلما بعد از انجام کار بروز میکرد. متاسفانه حتی کم کردن زاویه قاب بخاری نسبت به کانال بخاری نیز نمیتوانست مشکل را حل کند، چرا که در این صورت باید کانال و دریچه های مجزا برای آن طراحی کرده و کل طراحی قبلی باید از نو بر اساس این وضعیت جدید تغییر میکرد.

    با رسیدن به این مشکل، تصمیم گرفتم اول همان دو قسمت قبلی، یعنی قاب اواپراتور و کانال بخاری را بطور دائمی به هم متصل کنم، تا حداقل در این بخش ، به یک نتیجه ثابت و دائمی رسیده و بر اساس آن بتوانم مجددا طرحهای دیگری برای نصب قاب و رادیاتور بخاری و برای اینکار از دو واسطه فلزی از ورق گالوانیزه به همراه سوراخکاری و پیچ خودکار کوچک استفاده کردم

    بخش بالا و پایین هردو قسمت که با اتصالات گالوانیز به هم متصل شدند.





    قبل از این، لبه اضافه ای که در قاب اواپراتور بود و مانعی بر سر راه هوای عبوری بود ، نیز برش داده و برداشته شد.





    در همین زمان نیز وضعیت بخش خروجی قاب اواپراتور را بر اساس آزمایشات قبلی شدت و سرعت باد خروجی از فن، مشخص کرده و یک دیواره موقتی مقوایی برای آن نصب شد تا در آزمایشات بعدی مشخص شود این دیواره باید کاملا موازی با اواپراتور باشد یا دارای زاویه، تا بیشترین کارایی هدایت و تاثیر گذاری بر سرعت باد خروجی را ایجاد کند.

    اواپراتور در قاب از بالا



    دیواره مقوایی موقتی بخش خروجی اواپراتور با زاویه




    همان دیواره بدون زاویه و کاملا موازی با اواپراتور



    با چند آزمایش سرعت سنج باد، مشخص شد که موازی بودن این دیواره با اواپراتور و یا داشتن زاویه با آن، تاثیری بر جریان باد خروجی ندارد، بنابراین تصمیم گرفتم این دیواره بطور موازی نصب شود






  2. 2 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #11382
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,614

    پيش فرض


    ادامه اتصال قطعات به یکدیگر

    با توجه به منتفی شدن طرح جایگیری رادیاتور بخاری و زاویه ای که نسبت به کانال بخاری داشت، و اتصال دو بخش قاب اواپراتور و ادامه کانال بخاری به یکدیگر، زمان اتصال قاب فن به قاب اواپراتور رسید، زیرا وضعیت این دو قطعه، و محل جای گیری و ابعاد و اندازه ها و..قبلا کاملا مشخص شده ،و دیگر نه نیازی به تغییرات مجدد داشت و نه اصولا جایی برای تغییر و طراحی مجدد برای این دو قطعه باقی مانده بود.

    برای اتصال قابهای فن و اواپراتور به یکدیگر، مجددا از دو قطعه ورق گالوانیزه به عنوان بستهای نگهدارنده اصلی استفاده کرده، آنها را با پیچهای خودرکار کوچک، در محلهای مناسب و از قبل مشخص شده، متصل کردم.

    دو قطعه ورق گالوانیزه که به عنوان بست اتصال طراحی ، ساخته و سوراخ و خمکاری شد




    بستهای آماده شده در ابتدا به بخش خروجی دهانه قاب فن متصل و ثابت شد. این بخش بهترین محل برای اتصال دو قطعه بحساب می آمد زیرا کمترین میزان فاصله از یکدیگر را داشته، و دارای ضخیم ترین بخش از بدنه پلاستیکی خودشان بودند که باعث ایجاد استحکام بیشتر می شد




    قاب فن بوسیله بستهای گالوانیزه به قاب اواپراتور متصل شده، و سپس هردو را در وضعیت کاملا افقی نسبت به هم تراز کردم تا بیشترین بازدهی خروجی باد فن به سمت اواپراتور پدید آید.



    متصل شدن قابهای فن و اواپراتور به یکدیگر. اواپراتور در قاب نصب نشده




    قاب اواپراتور و فن بعد از اتصال از نمای زیر. در این مرحله با استفاده از برشهای باریک مقوا و چسباندن آنها بر روی درزهای باقی مانده بین دو قاب، آب بندی ابتدایی و موقتی بوجود آوردم، زیرا بر اساس تجربه، احتمال نیاز به باز کردن و تغییراتی در وضعیت اتصال میتوانست وجود داشته باشد، بنابراین آب بندی کامل و دائمی که قرار بود با خمیر دوقلو انجام شود، را انجام نداده و صرفا از مقدار کمی چسب سلیکون برای پوشاندن بخشهای مقوایی استفاده کردم
    محل نصب مقاومت فن نیز به دلیل عدم استفاده از مقاومت فن پژو در این طراحی، با مقوا بطور موقتی بسته شد. ( مقوای مربعی سفید)



    چسب سلیکون مشکلی بر روی درز بین دو قاب از سمت داخل و مابین دو قاب زده شد.




    دهانه ورودی هوا به قاب اواپراتور در طراحی اصلی پژو که حالا تغییر کرده و در پهلو قرار گرفته، با مقوا پوشانده و چسبکاری شد



    نصب مقوا در دهانه قبلی ورودی هوا به قاب اواپراتور





    چسب سلیکون مشکلی در پشت مقوای آب بندی



    بخش جلو دهانه بسته شده قبلی




    با انجام این بخش از طراحی، وضعیت دو قسمت اصلی قابهای فن و اواپراتور کاملا مشخص شد، و طراحی نحوه قرار گیری قاب رادیاتور بخاری نسبت به بقیه اجزاء ساده تر شده و دیگر نیازی به اندازه گیری های مجدد و محاسبات متعدد برای مشخص شدن جای هرکدام، نیازی نبود





  4. این کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #11383
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,614

    پيش فرض

    تعیین مجدد مکان قاب و رادیاتور بخاری

    با مشخص شدن وضعیت نهایی قابهای فن و اوراپراتور، و محل قرارگیری آنها در زری داشبرد، و همچنین مشکل بزرگ طراحی محل قرارگیری قاب و رادیاتور بخاری، طرح جدیدی برای این بخش( رادیاتور بخاری) در نظر گرفته شد که قبلا هم بررسی شده، ولی بخاطر کم کردن نیاز به طراحی دریچه و کانال جدید، از آن صرف نظر شده بود.

    در این طراحی مجدد، قاب و رادیاتور بخاری کاملا به بیرون اتاق منتقل شده و دریچه ورودی هوا مجرا برای آن در نظر گرفته شد. این دقیقا برخلاف وضعیت استاندارد تهویه مطبوع شورلت است که اواپراتور و قاب آن در فضای داخل موتور، و رادیاتور بخاری و یونیت آن در داخل اتاق نسب شده بود.


    برای رسیدن به این بخش از طراحی، مابقی کارهای مورد نیاز بر روی قاب اواپراتور انجام شد که بستن و آب بندی تمام بخشهای غیر ضروری باز مانده، از فرم ابتدایی و استاندارد قاب فن پژو بود که بوسیله قطعات مقوا و چسب سلیکون بطور موقتی بسته شد.


    با رسیدن به این بخش از کار، مشخص شد که تنها مسیر رسیدن هوا به رادیاتور بخاری که قرار بود در فضای داخل موتور نصب شود، حدفاصل بین قاب اواپراتور و کانال بخاری است. این فاصله بسیار محدود بود و بخاطر کمبود جا و فضای کافی برای طراحی، امکان بیشتر شدن وجود نداشت، بنابراین با توجه به محدودیتها، باید از تمام فضای موجود حداکثر استفاده را می بردم.

    قاب اواپراتور در سمت چپ، کانال بخاری در سمت راست، و فضای باقیمانده برای ساخت کانال و دریچه بخاری مابین آنها.



    در یک نگاه اجمالی،طراحی به این شکل بود که با ساخت یک دریچه، تنظیم ورود و یا مسدود شدن جریان هوا به سمت رادیاتور بخاری انجام می شد . با توجه به اینکه این دریچهدست ساز می بود، مسلما سیستم حرکتی آن جدای از سیستم وکیوم مورد استفاده در طرح اصلی آمریکایی بود، و ساده ترین کار استفاده از کابل کنترل یا با حتی ساده تر، استفاده از یک مکانیزم بسیار ساده باز و بسته کردن بطور دستی بود.

    محل قرار گیری دریچه بین فضای قاب اواپراتور و کانال بخاری ،که بوسیله یک مقوا و به شکل موقتی و کلی نشان داده شده




    با توجه به اینکه فضا بسیار محدود بود، ساخت و نصب آن در این بخش بشدت کم عرض، موفقیت چندانی نداشت، بنابراین این بخش از فضای در دسترس را برای ورود هوا باقی گذاشته، و برای نصب دریچه، مقداری به سمت داخل فضای موتور حرکت کرده و در واقع با ساخت یک کانال، امکان رسیدن ساده و سریعتر جریان هوا، با کمترین میزان مقاومت و مانع را باید بوجود می آوردم، به همین دلیل با استفاده از بخش قبلی طراحی که قرار بود قاب بخاری تا حدی در فضای داخل اتاق قرار گیرد، طراحی مجدد بر روی دیواره فلزی کانال بخاری انجام شد تا با ایجاد یک قوس مناسب، هم فضای بیشتری برای ورود و خروج جریان هوا برای رادیاتور بخاری فراهم شود، هم از این فضا برای نصب دریچه دست ساز استفاده شده و در عین حال، جریان هوای کولر را به سمت دریچه خروجی و کانالهای داشبرد،بهتر هدایت کند.

    در اینجا مقدار مورد نیاز تغییر در این بخش از دیواره فلزی کانال بخاری دیده میشود که بطور تقریبی باید در امتداد طول مداد جابجا شده و فضای بیشتری را برای این طرح جدید بوجود آورد.




    همچنین باید در سمت دیگر که به قاب اواپراتور پلاستیکی محدود می شود، یک کانال با دیواره فلزی ساخته شود تا علاوه بر پوشاندن لبه های نافرم برش خورده( که مانع جریان سریع هوا خواهد بود) وضعیت مناسبی برای ایجاد آب بندی مناسب در زمان نصب دریچه ورودی هوای بخاری نیز پدید آید.
    شابلون ابتدایی مقوایی دیواره کانال فلزی برای بخاری که باید ساخته می شد



    در این بخش،برای ایجاد تغییرات در دیواره فلزی کانال بخاری، میبایست برش مناسب در این دیواره داده شود تا امکان شکل دادن به آن وجود داشته باشد. این برش باید در حدفاصل دو پیچ نگهدارنده کانال بخاری باشد، زیرا این دو پیچ، به عنوان شاخص ثابت اندازه گیری و تعییر وضعیت بقیه اجزاء این طراحی نسبت به یکدیگر تعیین شده بود و جابجایی این دو پیچ ، نیاز به تغییرات بسیار بیشتر با چالشهای بزرگتر را داشت، بنابراین دو برش در طول و اندازه مناسب بر روی این دیواره و بین دو پیچ نگهدارنده کانال بخاری به فایروال ایجاد شده و خم شد.



    خم کردن لبه برش خورده از دیواره فلزی کانال بخاری تا اندازه گیری های مجدد و اولیه انجام شود.



    بعد از این برش زدن، مجددا با یک قطعه مقوا، بطور موقتی، محدوده احتمالی کانال بخاری و تغییرات و خم هایی که باید در آن ایجاد شود، مشخص شد.



    دیواره مقوایی موقتی از بالا. در اینجا مشخص میشود که چه حدودی از این دیواره فلزی کانال بخاری باید تغییر شکل پیدا کند و این تغییرات چه محدودیتها و یا فرصتهایی برای تغییرات بقیه بخشها بوجود خواهد آورد




    با رسیدن به این مرحله، نیاز به آزمایشها و اندازه گیریهای مجدد بود تا بهترین شکل تغییر فرم این دیواره فلزی، مشخص شود، زیرا این دیواره در سمت دیگر، میبایست مانعی برای رسیدن هوای خنک کولر، به کانال بخاری باشد و هم زمان، برای باز و بسته شده دریچه خروجی هوای کولر به سمت کانالها و دریچه های داشبرد، مانع و مشکلی ایجاد نکند.


  6. این کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 7 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 7 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •