سلام و درود متقابل
قبلا هم یکی دوبار این مورد پیش اومد و حتی من کمی نگران شده بودم ولی خوشبختانه خودشون پس از مدتی اعلام حضور و سلامت کردن و خیال همه راحت شد. انشاالله اینبار هم همینطوره. واقعا کلوپ بدون مطالب علی آقا خیلی سوت و کوره و بقیه اعضا انگیزه چندانی برای بازدید و فعالیت ندارن.
حالا که دست به قلم شدم بد نیست تجربه بد اخیر خودم رو هم بگم شاید به درد بقیه بخوره. از اونجا که روغن ریزی گیربکس امانم رو بریده بود و دو مورد اقدامات رفع اون هم مثمر ثمر نشد، تصمیم گرفتم ماشین رو ببرم زیرشویی که همه آثار چربی قبلی از بین بره و بتونم با بررسی دقیق، منشا روغن ریزی رو پیدا کنم.
وقتی زیرشویی انجام میشه، چون چربی و کثیفی ها از پایین به بالا پاشیده میشه و قسمت موتور و زیر کاپوت شدیدا کثیف میشه ناچارا باید موتور شویی هم بشه. کارگری که این کارها رو انجام داد فکر کنم برای اینکه انعامش حلال باشه !!! سنگ تموم گذاشت و شاید نزدیک نیم ساعت، به دفعات رفت تو چال و زیر رو شست و دوباره اومد بالا موتور رو شست....
البته نتیجه کار به لحاظ تمیزی عالی بود ولی همونطور که حدس میزدم خبری از روشن شدن ماشین ماشین نبود. به دفعات وایرها رو در اوردیم و سر شمعها و بقیه جاها و حتی کوئل و داخل دلکو رو باد گرفتیم تا خشک بشه ولی بازهم خبری نشد. حدس زدم مگنت دلکو بلایی سرش اومده که متاسفانه حدسم درست بود.البته یدونه مگنت نو یدک برای همین روز مبادا داخل داشبرد داشتم ولی با تعویض اونهم مشکل حل نشد. دیگه درمانده شده بودم.
از بخت خوش، محل وقوع این قضایا در جاده کرج به فردیس بود و تو اون محدوده، دوتا تعمیرگاه فعال ماشینهای آمریکایی قبلا به چشمم خورده بود که همیشه جلوشون تعداد زیادی نوا و بیوک و بلیزر و .... ولو بودن. چون محل دقیقشون رو یادم نبود پیاده راه افتام و پرسان پرسان پس از چهل دقیقه پیاده روی یکیشون رو پیدا کردم. طبق معمول گرفتار کلی کار بودن ولی وقتی گفتم گیر کردم و از تهران اومدم یکیشون قبول کرد و با ماشین خودش رفتیم به صحنه جنایت.....
قبل از حرکت بهش توضیح دادم قضیه چیه و حتی گفتم به این مگنتی که تعویض کردم اطمینان ندارم و اگه داری یکی با خودت بردار ولی حرفم رو جدی نگرفت. اونجا بعد از کلی کلنجار رفتن دید ظاهرا حرفم درست بوده لذا کلا دلکو رو در آورد و برگشتیم تعمیرگاه. اونجا با همکارش که برادرش بود مشورتی کردنو اونم مجددا تست کرد و تایید کرد مگنت کار نمیکنه.
متاسفانه مگنت یدک نداشت و مدتی بلاتکلیف بودیم ولی معرفتش گل کرد و رفت از داخل کمد، یدونه دلکو کامل اورجینال در حد نو در آورد و گفت چون تو راه موندی دارم ناقصش میکنم. خلاصه مگنت اون رو در آورد و روی دلکو من سوار کرد و همونجا به فیش یه ماشین دیگه وصل کرد. وقتی با دست شفت دلکو رو میچرخوند، قشنگ از فاصله زیاد جرقه از سرهای دلکو به بدنه میپرید.
دوباره برگشتیم سر ماشین و با نصب دلکو، ماشین با نیش استارت روشن شد (و البته دو میلیون تومن ناقابل هم بنده روشن شدم....). اینهمه پرچونگی کردم که بگم این قطعات برقی و الکترونیکی ماشین رو حتی وقتی نو هم میخریم چون کیفیت ندارن ممکنه از همون اول هم کار نکنن چه برسه به اینکه بخواد زود خراب بشه... تازه این مگنت مارک mobiltron تایوان بود که به گفته فروشنده، جنس خوب بازاره و چینی ها بدتر هستن. اوایل سال هفتصد تومن خریده بودمش و به هیچ وجه هم تعویض و پس گرفته نمیشه.
این چیزا رو به خصوص وقتی مثل من برای روز مبادا و موقع موندن تو جاده میخریم و میزاریم تو ماشین، حتما باید اول یکبار آزمایشی نصب کنیم و مطمئن بشیم کار میکنه بعد بزاریم کنار.
قضیه به همینجا ختم نشد. ماشین به خوبی و بدون مشکل تا تهران اومد ولی سه روز بعدش میخواستم روشن کنم وقتی سویچ رو باز کردم اول همه چراغهای پشت آمپر روشن شد ولی یهو چراغ دینام به شکل غیرعادی خاموش شد و چندبار سویچ رو باز و بسته کردم دیگه روشن نشد. البته ماشین به راحتی روشن شد و یه مسیر نیم ساعته رو رفتم و پس از چند ساعت توقف برگشتم. آخرای مسیر دیدم چراغای پشت آمپر کم نور روشن شدن حدس زدم دینام مرخص شده و باتری خالی کرده. (اولش فکر کرده بودم لامپ چراغ دینام سوخته). خلاصه تو پارکینگ که ماشینو خاموش کردم دیگه استارت نزد و باتری کاملا خالی شد.
نتیجه اینکه اون موتورشویی طولانی، باعث نفوذ آب به داخل دینام هم شده و آفتامات دینام رو هم سوزوند. توصیه میکنم حتی الامکان این کار رو نکنید و در صورت الزام، به مدت کوتاه انجام بدین که این بلاها سرتون نیاد.