تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: سریال ارباب حلقه ها ; Lord Of Ring ; پرهزینه ترین سریال تاریخ سینما !!!!!

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Feb 2022
    پست ها
    157

    پيش فرض سریال ارباب حلقه ها ; Lord Of Ring ; پرهزینه ترین سریال تاریخ سینما !!!!!

    مجله امپایر از سریال ارباب حلقه‌ها می گوید ....


    میز شام در قلمرو الفی لیندون – کسانی که در تصویر قابل تشخیص هستند از راست به چپ: گیل-گالاد، کله‌بریمبور، الروند، دورین چهارم


    همان طور که گفته شده بود، مجله امپایر در شماره جدید خود به‌طور ویژه به سراغ سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» رفته و محتواهای مختلفی شامل مصاحبه با عوامل و بازیگران سریال را منتشر کرده است. ما هم در آردا این محتواهای جذاب را به‌طور کامل به فارسی ترجمه و آن را در قالبی شبیه خود مجله برای شما آماده کردیم که می‌توانید فایل PDF آن را از دنیای اردا ; سرزمین ارباب حلقه ها دانلود کنید. البته محتوای آن به طور کامل و به صورت متنی در پایین آمده است. خواندن این مجله و مشاهده تصاویر آن را به منتظران سریال پیشنهاد می‌کنیم .


    جهان تغییر کرده است ....

    این جمله را زمانی یک الف خردمند به نام گالادریل گفته بود. و درست می‌گفت، چون با فرا رسیدن ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، بزرگ‌ترین سریال تاریخ، سرزمین میانه به شکل اساسی احیا می‌شود. خالقان سریال به ما می‌گویند که چرا در مواجهه با اثری با سرزمین‌های جدید و خطرات جدید، باید کمربندها را محکم ببندیم.






    قبلا کجا این داستان را شنیده‌ایم؟


    دو قهرمانِ دور از انتظار. بسا دور از صلح و صفای منطقه‌ای که آن را خانه می‌نامند. سرنوشت سرزمین میانه در دستان آن‌ها و سفری خطیر در پیش رویشان است. جی.دی. پین با خنده زمانی را به خاطر می‌آورد که او و پاتریک مک‌کی – دوستان دوران کودکی از منطقۀ مک‌لین، ایالت ویرجینیا – اخباری را دریافت کردند مبنی بر اینکه آنان برای نوشتن فصلی جدید از عظیم‌ترین اساطیر فانتزی که جهان تا به اکنون به خود دیده است، مورد اعتماد قرار گرفته‌اند: «ما واقعاً احساسی مانند احساس فرودو و سام داشتیم که مأموریت حلقه بر دوش آنان قرار گرفته است.» درست همانند هابیت‌های دلیرِ حماسه‌های ادبی جی.آر.آر. تالکین، و بعدها اقتباس‌های مورد تحسین قرار گرفتۀ پیتر جکسون، آنها انتخابی تعجب‌برانگیز برای این پویش بودند. مک‌کی با اشاره به بزرگی این پروژه اقرار می‌کند: «افراد بسیار زیادی بودند که برای این سریال رزومه‌هایی را ارسال کرده بودند، که بر روی کاغذ، برای پروژه‌ای به این عظمت مناسب‌تر بودند.» او و پین، تنها با معدود کارهایی که نامشان بخاطر آنها برده می‌شد، مثل بازنویسی فیلم‌هایی همچون «فراتر از پیشتازان فضا» و «گشت‌وگذار در جنگل»، کمابیش به عنوان دو ناشناس این مأموریت و ماجراجویی را آغاز کردند. و همچون سم‌وایز و فرودو، این شورانرها هم باید پویش خود را تحت نظارت هوشیارانه‌ای هم پایه با چشم سائورون به سرانجام برسانند.




    شورانرهای سریال جی‌دی پین و پاتریک مک‌کی و کارگردان جی.ای. بایونا سر صحنه


    سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به عنوان بزرگ‌ترین، و مورد انتظارترین سریال تاریخ معروف شده است. بنا بر گزارش‌ها، فصل نخست حلقه‌های قدرت به تنهایی برای آمازون، که روی سریال به عنوان یک سریال پرچم‌دار برای سرویس پرایم ویدیوی خود سرمایه‌گذاری کرده، ۲۵۰ میلیون دلار بابت حق و حقوق، و هزینۀ سرسام‌آور ۴۶۲ میلیون دلار برای ساخت (منهای حجم عظیمی از تخفیف مالیاتی) خرج برداشته است. برای نخستین بار در تاریخ تلویزیون، این سریال به جای اینکه تنها به سادگی نثر تالکین را برگردان کند، کاراکترها و اتفاقاتی جدید در جهان سرزمین میانه را به صحنه خیال می‌نشاند. در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار تیزر تریلر سریال، این تیزر تریلر ۲۵۷ میلیون بار بازدید خورد تا رکوردها را بشکند. میزان کنجکاوی مردم به فراتر از قله‌های کارادراس رسیده است: این سریال همان سریالی است که می‌خواهد نبردهای دنیای سرویس‌های استریم را از یک پیکار کوچک به جنگی عظیم همچون گودی هلم برساند، و طرفداران را دوباره با مشهورترین قلمروی فانتزی هم‌دل کند. جای تعجب ندارد که پین و مک‌کی – که صرفاً جهت اطلاع، در این قیاس به اندازه کافی از همتایان هابیت‌شان بلند قدتر هستند – احساسی همچون احساس سام و فرودو داشته‌اند. بار سنگینی روی دوش آن‌ها قرار گرفته و فرصتی ارزشمند پیش پایشان دیده می‌شود.



    هارفوت‌ها در سریال ارباب حلقه‌ها که از اجداد هابیت‌ها هستند.

    ولی شباهت‌ها میان سفر هابیت‌ها به کوه هلاکت و مسیر ساخت سریال حلقه‌های قدرت همان جایی است که تشابه با فیلم‌های جکسون پایان می‌پذیرد. مک‌کی می‌گوید: «نمی‌خواستیم نسخه تلویزیونی [فیلم‌های] ارباب حلقه‌ها را بسازیم. می‌خواستیم داستانی در سرزمین میانه داشته باشیم که در کنار رمان‌ها و فیلم‌ها لایق جایگاه خودش در قفسه آثار محبوب طرفداران است. باید اطمینان پیدا می‌کردیم که محتوای تازه‌ای را به داستان‌ها وارد می‌کنیم و نقشه را بسط می‌دهیم. ما علاقه‌ای به دنباله، پیش‌درآمد، بازسازی یا نوستالژی نداشتیم. سریال باید به عنوان اثری وفادار به کتاب‌ها که جنبه‌های مخصوص به خودش را دارد، روی پاهایش می‌ایستاد.»


    حلقه‌های قدرت سریالی است که باید از یادداشت‌های ضمایم تالکین در بازگشت پادشاه – تکه‌هایی از پیش‌زمینه داستان که نویسنده آن‌ها را درون متن اصلی کتاب‌ها قرار نداده، چون فکر می‌کرد داستان را کُند می‌کنند – استفاده کند و آن‌ها را به نحوی کنار هم قرار دهد تا به یک جادوی تلویزیونی تبدیل شوند. سریال نمی‌تواند دوباره روایت‌گر داستان ارباب حلقه‌هایی باشد که پیش‌تر از لنز دوربین دیده شده بود. اما باید همان گرمی و احساسی از تالکین را داشته باشد که فیلم‌های جکسون به خوبی به آن‌ها دست یافته بودند. اگر این تلاش موفقیت‌آمیز باشد، پین، مک‌کی و یاران فیلم‌سازشان از شهریور امسال به این افسانه قدم می‌گذارند. اگر شکست بخورند، سرزمین میانه – یا حداقل امید طرفداران برای یک ورود هیجان‌انگیز دیگر به یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های شمشیری و جادویی تاریخ – به ورطه تاریکی سقوط می‌کند. ولی به راستی چگونه می‌توان برای بازگشت به سرزمین میانه به چنین تعادلی دست یافت؟


    ظاهراً نکته این‌جا بود که اصلا نباید به سرزمین میانه برگشت. حداقل نه آن سرزمین میانه‌ای که به خاطر دارید.


    بد نیست برای کسانی که آشنایی کافی ندارند، مرور کوتاهی داشته باشیم. رویدادهایی که در فیلم ارباب حلقه‌ها به تصویر کشیده شد، فقط برش کوچکی از خط زمانی بزرگ سرزمین میانه است. پین توضیح می‌دهد: «رشته‌افسانه تالکین پرده نگارین عظیمی است که ۹ هزار سال به درازا می‌کشد.» در ابتدا دوران اول وجود داشت: در طول چندین قرن خون‌ریزی، الف‌ها با مورگوت، اولین ارباب تاریکی، نبرد کردند. دوران سوم عصری است که به جنگ حلقه از ارباب حلقه‌ها اختصاص دارد و رویدادهای فیلم‌های جکسون در آن رخ می‌دهد. در این اثنا دوران دوم را داریم که پین می‌گوید شامل برخی از بزرگ‌ترین داستان‌ها از اساطیر تالکین است: «این داستانی است که طرفداران همیشه می‌خواستند آن را ببینند، اما تاکنون فقط زمزمه‌وار روایت شده بود.» سریال حلقه‌های قدرت این زمزمه‌ها را برداشته و آن‌ها را به نوای کرکننده‌ی یک رجزخوانی تبدیل کرده است. این سریال که قرن‌ها قبل از ماجراجویی بیلبو بگینز اتفاق می‌افتد، می‌خواهد به مدت پنج فصل چگونگی خیزش سائورون، سقوط جزیره اسطوره‌ای نومه‌نور و ساخت ۱۹ حلقه‌ای را روایت کند که در نهایت سرنوشت سرزمین میانه را رقم می‌زنند.



    جی.ای. بایونا، کارگردان فیلم «جهان ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که کارگردانی دو قسمت نخست سریال را برعهده داشته، می‌گوید: «این بازه زمانی بسیار جالب توجه است. جنگ پایان یافته، اما صلح هنوز به تثبیت نرسیده است. شخصیت‌هایی وجود دارند که احساس می‌کنند کار نیروی شر هنوز تمام نشده است. آن‌ها با مخالفت‌های زیادی روبرو می‌شوند. در تمام سرزمین‌های مختلف، شخصیت‌هایی را می‌بینید که با اثرات به جا مانده از جنگ سروکله می‌زنند و نسبت به وقوع جنگ‌های بیشتر نگرانند.»


    یکی از نقش‌های اصلی سریال مربوط به گالادریل، بانوی اثیری بیشه‌های طلایی است که ایفای نقش آن در سه‌گانه پیتر جکسون برعهده کیت بلانشت بود. این‌جا او جنگجویی تشنه است که از مبارزه با یکی دو هیولای برفی هراسی ندارد و در درگیری‌ها وارد می‌شود. مورفید کلارک، ستاره ولزی فیلم ترسناک Saint Maud که نقش گالادریل را در سریال بازی می‌کند، می‌گوید: «[حضور در سریال] مثل حضور در اردوی مدرسه‌ای بود. من در این نقش شنا، سوارکاری و صخره‌نوردی کردم… گالادریل افسانه‌ای است. کیت بلانشت در نقش گالادریل هم افسانه‌ای بود. و خود تالکین نیز افسانه‌ای است!» این بازیگر ۳۳ ساله می‌گوید این نسخه از گالادریل باید در طول سریال چیزهای زیادی بیاموزد: «باید برای کسی که جاودانه است اما هنوز همه چیز را تجربه نکرده، یک جور تعادل برقرار می‌کردم. انتظار دیدن شخصیتی را که در آینده به وجود می‌آید، نداشته باشید.»

    منبع :
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    دنیای اردا
    دنیای تالکین


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




  2. این کاربر از javad.sch بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •