تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
راهنمای خرید پاور بانک
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: خودت ماشینت رو دیاگ بزن

  1. #1
    داره خودمونی میشه alivolvo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    پست ها
    106

    11 خودت ماشینت رو دیاگ بزن

    سلام به دوستان عزیز

    در این تاپیک درمورد دیاگ زدن توسط خود راننده و مسائل مربوط به اون میخواییم صحبت کنیم. در مورد خود دستگاه دیاگ مخصوص راننده ها و عیب یابی خودرو با کمک اون و مسائل مرتبط .


    امروزه دیاگ زدن برای تشخیص و عیب یابی خودرو عملا به یک کار واجب تبدیل شده. یعنی شما در خیلی مواقع بدون داشتن یک دیاگ، نمیتونید اشکال اصلی خودرو رو پیدا کنید. علتش هم اینه که خودروهای امروزی با خودروهای قدیمی فرق کرده اند. خودروهای امروزی دارای سیستمهای پیش رفته ای هستند. تعداد زیادی ECU یا همان کامپیوتر دارند. هر کدام از این کامپیوتر (ای سی یو) ها یک بخش یا یک سیستم از خودرو رو کنترل میکنند. هر ای سی یو هم دارای تعدادی سنسور و عملگر و ... هست. این سنسورها و عملگرها از طریق سیم کشی خودرو به ای سی یو وصل میشند.
    خود ای سی یو ها هم از طریق بخشی از سیم کشی خودرو به نام شبکه به هم دیگه متصل هستند و با هم حرف میزنند. مثلا ای سی یو موتور، سرعت حرکت خودرو رو از طریق سنسور گیربکس (در برخی خودروها از طریق سنسور ABS) دریافت میکنه. اون رو بررسی میکنه و بعد به ای سی یو صفحه کیلومتر اعلام میکنه. صفحه کیلومتر هم از طریق عقربه سرعت سنج اون رو به راننده نشون میده. اجزای دیگه خودرو هم همینطور هستند.
    حالا شما اگر بخوای این شبکه پیچیده که شامل تعداد زیادی، سنسور، عملگر، ECU و سیم کشی و قطعات الکترونیکی دیگه هست رو عیب یابی کنی، قطعا به یک دیاگ نیاز داری.


    البته این تاپیک رو به پیشنهاد دوست عزیزم جناب Ezel ایجاد کردم.
    Last edited by alivolvo; 21-05-2022 at 14:13.

  2. 4 کاربر از alivolvo بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه alivolvo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    پست ها
    106

    11

    اگر یک دیاگ خوب داشته باشی این شبکه پیچیده موجود در خودرو دیگه یک کلاف سر درگم و بی انتها نیست که هیچ کس ازش سر در نیاره. دستگاه دیاگ به شما کمک میکنه تا بدون اینکه لازم باشه از این شبکه پیچیده سر در بیاری، بتونی اشکال ماشینت رو بفهمی. و حتی اون رو تعمیر هم بکنی.

    حالا بیایید فرض کنیم شما اصلا از اون کسانی نیستی که دوست دارن ماشینشون رو خودشون تعمیر کنند. دست به اچار هم نیستی. همیشه هم ماشینت رو برای تعمیر به تعمیرگاه سر خیابون یا مثلا نمایندگی ایران خودرو میبری. ایا باز هم لازمه ماشینت رو خودت دیاگ بزنی؟ وقتی قرار نیست خودت ماشینت رو تعمیر کنی، چرا باید دیاگ زدن رو بلد باشی؟

  4. 2 کاربر از alivolvo بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه Afshin405's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2014
    محل سكونت
    طهرون
    پست ها
    199

    پيش فرض

    سلام به دوستان عزیز
    امروزه دیاگ زدن برای تشخیص و عیب یابی خودرو عملا به یک کار واجب تبدیل شده. یعنی شما در خیلی مواقع بدون داشتن یک دیاگ، نمیتونید اشکال اصلی خودرو رو پیدا کنید. علتش هم اینه که خودروهای امروزی با خودروهای قدیمی فرق کرده اند. خودروهای امروزی دارای سیستمهای پیش رفته ای هستند. تعداد زیادی ECU یا همان کامپیوتر دارند. هر کدام از این کامپیوتر (ای سی یو) ها یک بخش یا یک سیستم از خودرو رو کنترل میکنند. هر ای سی یو هم دارای تعدادی سنسور و عملگر و ... هست. این سنسورها و عملگرها از طریق سیم کشی خودرو به ای سی یو وصل میشند.
    خود ای سی یو ها هم از طریق بخشی از سیم کشی خودرو به نام شبکه به هم دیگه متصل هستند و با هم حرف میزنند. مثلا ای سی یو موتور، سرعت حرکت خودرو رو از طریق سنسور گیربکس (در برخی خودروها از طریق سنسور ABS) دریافت میکنه. اون رو بررسی میکنه و بعد به ای سی یو صفحه کیلومتر اعلام میکنه. صفحه کیلومتر هم از طریق عقربه سرعت سنج اون رو به راننده نشون میده. اجزای دیگه خودرو هم همینطور هستند.
    حالا شما اگر بخوای این شبکه پیچیده که شامل تعداد زیادی، سنسور، عملگر، ECU و سیم کشی و قطعات الکترونیکی دیگه هست رو عیب یابی کنی، قطعا به یک دیاگ نیاز داری.


    البته این تاپیک رو به پیشنهاد دوست عزیزم جناب Ezel ایجاد کردم.
    در این تاپیک درمورد دیاگ زدن توسط خود راننده و مسائل مربوط به اون میخواییم صحبت کنیم. در مورد خود دستگاه دیاگ مخصوص راننده ها و عیب یابی خودرو با کمک اون و مسائل مرتبط .

    با سلام
    بحث دستگاه دیاگ رو کردی خواستم بدونم الان یه دستگاه دیاگ معمولی و قابل حمل و دارای منو فارسی چند در میاد آمارشو داری؟ ///

  6. 2 کاربر از Afshin405 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    داره خودمونی میشه alivolvo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    پست ها
    106

    پيش فرض

    در این تاپیک درمورد دیاگ زدن توسط خود راننده و مسائل مربوط به اون میخواییم صحبت کنیم. در مورد خود دستگاه دیاگ مخصوص راننده ها و عیب یابی خودرو با کمک اون و مسائل مرتبط .

    با سلام
    بحث دستگاه دیاگ رو کردی خواستم بدونم الان یه دستگاه دیاگ معمولی و قابل حمل و دارای منو فارسی چند در میاد آمارشو داری؟ ///
    سلام دوست عزیز.
    اون مدلی که من دارم الان حدود 1.5 میلیون تومن هست. اگر خواستی عکسش رو میتونم برات بفرستم.

    این مدل کلا منوهاش فارسی هست و دستگاه ایرانی هست. برای همین فکر میکنم نسبت به دستگاه های چینی بهتر باشه. یک سال گارانتی هم داره. البته گارانتی دستگاه من که الان تمام شده.

    اگر از سایتشون خرید کنی یک هفته مهلت تست هم میدهند. یعنی میتونی بخری، روی خودرو استفاده کنی. اگر خوشت نیومد، بری پس بدی و پولت رو بگیری! این فروش اینترنتی خیلی چیز خوبیه. چون در صورت خرید اینترنتی مهلت عودت یک هفته ای رو گذاشته اند. در حالی که هیچ مغازه داری حاضر نمیشه یک قطعه ای رو، اونم قطعه برقی، بهت بفروشه و یک هفته بعد در حالی که اون قطعه سالم هست هست ازت پس بگیره!
    Last edited by alivolvo; 30-05-2022 at 14:50.

  8. این کاربر از alivolvo بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    داره خودمونی میشه alivolvo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    پست ها
    106

    پيش فرض

    البته یکسری دیاگ چینی هم توی بازار هست که ارزانتره مثلا در حد 500-600 هزار تومن باید باشه. ولی خب هرچقدر پول بدی آش میخوری. گارانتی و منوی فارسی درست و حسابی هم بعید میدونم داشته باشند. چه برسه به پشتیبانی فنی و پاسخگویی تلفنی.

  10. این کاربر از alivolvo بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    داره خودمونی میشه alivolvo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    پست ها
    106

    پيش فرض

    نشان دادن مصرف سوخت لحظه ای + میانگین مصرف سوخت در هر سفر به انتخاب راننده

    یکی از کاربردهای یک همچین دیاگی که مخصوص راننده ها هست اینه که مصرف سوخت ماشین رو به صورت لحظه ای و میان گین نشون میده. شما میتونی گوشیت رو بگذاری روی داشبورد و هر لحظه ببینی در حال رانندگی یا در حالت کار در جا مصرف سوخت ماشینت چقدره. حتی میتونی چک کنید که در یک سفر مشخص (مثلا از تهران به کرج) میان گین مصرف چقدر بوده. کنترل مصرف سوخت ماشین باعث میشه بفهمی که ایا ماشین سالمه یا نه. خیلی از اشکالات موتور و خودرو مهمترین علامتشون افزایش مصرف سوخت هست. اگر به هر دلیلی مصرف سوخت بالا بره معنیش اینه که یه اشکالی در خودرو هست. مثلا ممکنه فیلتر هوا کیپ شده باشه یا مپ سنسور خراب باشه یا حتی باد لاستیکها کم باشه. پس با مشاهده مصرف سوخت و مقایسه اون با روزهای قبل (مثل در مسیر منزل به محل کار که هر روز طی میکنید) میتونید متوجه بروز مشکل در ماشینتون بشید.

  12. #7
    داره خودمونی میشه alivolvo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    پست ها
    106

    پيش فرض

    نمایش سرعت و مصرف سوخت روی شیشه جلو ماشین!

    یک اپشنی در خودروهای خارجی هست به نام هد آپ دیسپلی یا HUD
    این اپشن کارکردش اینه که برخی از اطلاعات خودرو رو روی شیشه جلو به راننده نشون میده ! بله روی شیشه جلو. دیگه راننده لازم نیست برای دیدن سرعت خودرو یا مصرف سوخت خودرو سرش رو بگیره پایین و به صفحه کیلومتر نگاه کنه. چون این مسئله باعث میشه حواس راننده پرت بشه و برای چند لحظه از جلوی خودرو غافل بشه. که ممکنه همین مسئله باعث تصادف از جلو بشه. بنابر این این اپشن روی خودروهای گران قیمت خارجی اضافه شده که به نظر من خیلی هم کاربردی هست. شخصا چند بار تستشون کردم. در خودروهای تویوتا و لکسوس که خیلی مفید بود. یک بار هم در رنو تست کردم. شخصا مال تویوتا رو بیشتر پسندیدم.

    به هر حال این دیاگهای شخصی جدید که وارد بازار شده این اپشن رو هم دارند. به این صورت که علاوه بر امکانات دیاگ به شما اپشن هد آپ دیسپلی رو هم ارائه میکنند. عملکردش هم اینجوریه که از طریق بلوتوث سرعت و مقدار مصرف سوخت خودرو به اپلیکیشن روی موبایل شما اعلام میشه به صورت لحظه به لحظه. اون اپلیکیشن هم این مقدایر رو با حروف بزرگ و به صورت برعکس روی صفحه نمایش نشون میده. حالا وقتی گوشیتون رو زیر شیشه جلو بگذارید به شکلی که صفحه اون رو به بالا باشه، تصویرش روی شیشه جلو میافته و راننده میتونی اون رو ببینه. از اونجایی که شیشه جلو ماشین انحنا داره ابعاد حروف و اعداد هم درشت دیده میشه. مانع دیدن جاده و خودروهای مقابل هم نیست. چون از پشتش جاده کاملا دیده میشه.

    من خودم این رو امتحان کردم و بد نبود. البته اگر زیر نور مستقیم خورشید رانندگی کنید و نور صفحه موبایلتون هم زیاد نباشه روشنایش کم میشه. اما برای عصرها و شبها کاملا خوبه. یک قابلیت هشدار هم داشت که براش یک سرعتی رو مثلا 120 رو تعیین میکردید و اگر سرعت خودرو از اون مقدار بیشتر میشد هشدار صوتی میداد. اینم برای جاده خیلی خوبه. دیگه وقتی به دوربین کنترل سرعت یا پلیس میرسی لازم نیست مدام حواست به صفحه کیلومتر باشه. همزمان که داری رانندگی میکنه سرعت رو هم روی شیشه میبینی. مصرف سوخت ماشینت رو هم میبینی.
    Last edited by alivolvo; 22-06-2022 at 08:32.

  13. #8
    داره خودمونی میشه alivolvo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    پست ها
    106

    پيش فرض

    پاک کردن کد خطا

    یکی دیگه از قابلیتهای دستگاه دیاگ بلوتوثی خوب اینه که برای هر ماشین و هر ای سی یو یی که در اون ماشین هست امکان خواندن کدهای خطا رو داشته باشه. همچنین باید قابلیت پاک کردن کدهای خطا رو هم داشته باشه. تا اگر خطایی در ECU ماشین شما هست خودتون بدون مراجعه به تعمیرگاه یا باتری سازی بتونید پاکش کنید. و لازم نباشه که برای پاک کردن خطاها به تعمیرگاه مراجعه کنید و مثلا 100-200 هزار تومن پول بدید.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •