سلام من ی تیبا مدل ۹۶ گاز سوز کارخونه دارم اخیرا این مشکل رو پیدا کردم که وقتی ماشین از بنزین رو گاز میوفته بعضی وقتا در حالت درجا کار کردن و بعضی وقتا در حالت حرکت وقتی کلاچ میگیرم ماشین یه دفه خاموش میشه ی راهنمایی میکنید که ببینم مشکلش چیه؟
سلام من ی تیبا مدل ۹۶ گاز سوز کارخونه دارم اخیرا این مشکل رو پیدا کردم که وقتی ماشین از بنزین رو گاز میوفته بعضی وقتا در حالت درجا کار کردن و بعضی وقتا در حالت حرکت وقتی کلاچ میگیرم ماشین یه دفه خاموش میشه ی راهنمایی میکنید که ببینم مشکلش چیه؟
[QUOTE=MOHAMMAD_ASEMOONI;9090162]با سلام خدمت همگی
.
یادتون باشه اگر ماشینتون دوگانه سوز هست باید وقتی روی گاز هست پمپِ بنزین خاموش باشه
اگر اینطور نیست باید خودتون برای پمپ بنزین یک سوییچ نصب کنین زیر داشبورد سمت دربِ راننده تا وقتی ماشین روی گاز هست پمپ بنزین رو خاموش کنین
بهتره یک ال ای دی قرمز کوچک هم روی داشبورد براش نصب کنین تا وقتی پمپ روشنه چراغ هم روشن باشه . اینجوری یادتون نمیره خاموشش کنین . نصب این سوییچ و ال ای دی کار ساده ای هست . کافیه سیم مثبتی که برق میده به پمپ رو قطع کنین و وصل کنین به سوییچ و از سویبچ وصل کنین به پمپ . معمولاً این سیم از زیر داشبورد , سمت راننده رد میشه . از خروجی سوییچ یک سیم هم به ال ای دی وصل میشه و پایه ی منفی ال ای دی هم وصل میشه به بدنه . به همین سادگی
.
سوال: چرا باید پمپ بنزین خاموش باشه روی گاز ؟
جواب :
پمپ بنزین داخل باک و در بنزین غوطه ور هست و با بنزین خنک میشه .
بیشتر مردم هم عادت دارند باک رو خالی نگه میدارند و با گاز استفاده میکنند
پمپها هم کیفیتش پایینه چون عمداً بنجل ساخته شده تا هم هزینه ی ساختش پایین بیاد و هم اینکه داغ شدن رو نتونه تحمل کنه و بسوزه یا نیمسوز بشه و فروشش بره بالا
پس یا باید باک ماشین همیشه بنزینش بیشتر از ربع باشه و یا پمپ بنزین خاموش باشه روی گاز
----------------------------------------------------------------
دوست عزیز لازم نیست کلید یا سوییچ بزارید. کافیه یه رله بزارید که با برق رگلاتور فعال بشه و برق پمپ بنزین رو به پایه 87A رله وصل کنید. اینطوری هر وقت کلید تبدیل بنزین به گاز رو بزنید به صورت خودکار پمپ بنزین قطع میشه و وقتی برگردید روی بنزین، رله برق پمپ بنزین رو وصل میکنه.
Last edited by naghdi_it; 17-08-2019 at 12:30.
سلام استاد عزیز
من ماشینم 405 slx موتور tu5 هستش دزیچه گاز هم سیمی میباشد آیا این ماشین و cng کنم مشکلی داره چون طبق شنیده ها میگن مشکل ایجاد میکنه ؟
یه سوال دیگه این که میگن دو جور گازی میکنن یکی میگه من کارخانه ایی cng میکنم که رگلاتور و بقیه قطعاتش با دستی فرق میکنه یکی دیگه هم همین دستی و ساده است ممنون میشم نظرتون بگید
تشکر
مقایسه قیمت سیانجی در ایران و جهان
علیرغم مزیتهای سوخت سیانجی و ظرفیتهای موجود، آنطور که باید به این سوخت توجه نشده است و این در حالی است که قیمت سیانجی در ایران یک هفتم بنزین آزاد و یک سوم بنزین یارانهای است.
بهگزارش ایسنا، با یک نگاه کلی به آمار جهانی می توان گفت تعداد ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خودروی گازسوز در حال تردد هستند که ما به ازای آن ۳۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه سوخت در اقصی نقاط جهان سی ان جی این خودروها را تامین می کنند. سهم برزیل در میان کشورهایی که از طرفداران و متقاضیان مصرف این نوع سوخت هستند، در حالی که مالکیت یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۱۰۲ خودروی سی ان جی سوز را از آن خود کرده است، به میزانی است که با داشتن ۱۸۰۵ جایگاه سالانه رقمی در حدود ۱۴۴ ملیون و ۵۳۵ هزار و ۶۳۶ متر مکعب گاز می سوزاند.
هندی ها نیز با داشتن یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو و ۹۳۶ جایگاه، در سال ۱۶۳ میلیون و ۲۱۰ هزار مترمکعب گاز می سوزانند، آرژانتین نیز با داشتن دو میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در کنار ۱۹۳۹ جایگاه سوخت، مصرف سالانه اش به ۲۳۹ میلیون و ۸۱۵ هزار متر مکعب می رسد. همچنین در حال حاضر در کره جنوبی ۴۰ هزار و ۵۳۲ خودرو سی ان جی سوز وجود دارد که با سوختگیری شان در مجاورت ۲۰۱ جایگاه سوختی که در این کشور وجود دارد سالانه عقربه مصرفشان به ۹۳ میلیون مترمکعب می رسد.
نکته قابل توجهی که در این بخش خودنمایی میکند بر این مبنا است که کشورهایی مانند برزیل، آرژانتین، هند و کره جنوبی که هریک به ترتیب سهمشان از مجموع ذخایر گازی جهان ۰٫۱۹ درصد، ۰٫۲۱ درصد، ۰٫۵۷ درصد و ۰٫۰۳ درصد است، از جمله دولت هایی هستند که با داشتن منابع گاز طبیعی حداقلی و علی رغم محرومیت از این ذخایر با سیاست گذاری که در این راستا جهت سوق دادن بازار مصرف پی ریزی کردهاند، به گونهای شرایط را مهیا ساختهاند تا با گازهای جایگزین از سناریوی توسعه مصرف سی ان جی جا نمانند. چین که در آسیا گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده است با داشتن ۱٫۵۹ درصد ذخیره گازی درجای از بزرگترین دارندگان خودورهای گازسوز محسوب می شود.
قیمت سیان جی در ایران یک هفتم بنزین آزاد
از سوی دیگر طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی ایران، قیمت CNG در دنیا به نسبت ایران تفاوت دارد، بهگونهای که در آرژانتین قیمت این سوخت یک سوم بنزین، در چین یک دوم قیمت بنزین، در برزیل یک سیزدهم بنزین، در پاکستان یک پنجم بنزین در روسیه یک سوم بنزین در هند یک دوم قیمت بنزین و در ترکیه ۰.۸ قیمت بنزین است، اما در کشور ما با قیمت ۴۵۰ تومانی CNG معادل یک هفتم بنزین آزاد و یک سوم بنزین یارانهای است.
ایران با داشتن ۳۴ تریلیون منابع گازی همچنان نتوانسته است از این ظرفیت خود در بخش سوخت جهت سوق دادن بازار به سمت سی ان جی سوز ساختن خودروها قدم موثری بردارد که انتظار می رود با دریافتن اهمیت این موضوع گامهای جدیتری در این خصوص برداشته شود.
استفاده از سوخت سیانجی چه مزیتهایی دارد؟
فریبرز رشیدی - استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر - در خصوص مزایای سوخت سیانجی به ایسنا گفت: امسال ۳۰ درصد به خودروهای سی ان جی سوز در کل دنیا افزوده شده است، از این میزان سهم، چقدر به ایران تعلق دارد؟ در سالهای اخیر به رغم افزایش ظرفیت تولید و توزیع سی ان جی در کشور، زیرساخت استفاده از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است که با امضای مصوبه اخیر و همکاری خودروها سازها میتوان امیدوار بود که سهم ایران در تولید یا ورود خودروهای دوگانه سوز دنیا افزایش یابد.
وی با بیان اینکه برخی دارندگان خودروهای دوگانه سوز از گزینه کاهش شتاب خودرو به عنوان نقص سوخت سی ان جی نام می برند، اظهار کرد: من معتقدم حتی اگر چنین گزینه ای واقعیت داشته باشد، بهتر است که تمام خودروهای حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنند، زیرا که باعث کاهش حوادث جادهای که در اثر سرعت پیش میآید، میشود. بنابراین اینکه از سوخت سی ان جی برای حمل و نقل عمومی استفاده شود و وانت بارها، تاکسیها و ونها در اولویت نخست دوگانه سوز کردن باشند، در واقع مصداق این جمله تبدیل تهدید به فرصت تلقی میشود.
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کاهش ۹۰ درصدی گازهای سوخت سی ان جی به نسبت بنزین در خودروها به عنوان مهمترین مزیت این نوع سوخت نام برد و افزود: این میزان از کاهش آلایندگی به حفظ محیط زیست کمک بسیار بزرگی میکند. هم اکنون در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت خودرو شتاب گرفته است و حتی کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان نیز در حال سبقت از ایران هستند.
انتهای پیام
آغاز ثبت نام گازسوز کردن خودروها تا هفته آینده
قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی از آغاز ثبت نام متقاضیان گاز سوز کردن خودروها خبر داد و گفت: به منظور پاسخ دادن به نیازهای متقاضیان و صاحبان خودرو یک سایت در دامنه شرکت پالایش و پخش طراحی شده است.
قاسمی ده چشمه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سایت www.gcr.niopdc.ir تا هفته آینده فعال می شود، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این سایت به زیرساخت های ثبت احوال و غیره وصل است، همین موضوع موجب شده تا روند کار به صورت اصولیتری پیش برود.
وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت و ارائه شماره ملی و موبایل خود مراحل بعد را پیگیری کنند، تاکید کرد: این سایت اطلاعات غلط را برداشت نمی کند و در کارگاهها نیز این اطلاعات چک و بر اساس آن نوبتدهی و پیامک برای مالکان خودرو ارسال میشود.
انتهای پیام
آغاز رسمی ثبتنام تبدیل رایگان تاکسیها و وانت بارها به دوگانه سوز
دستیار مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران از آغاز رسمی ثبتنام تبدیل رایگان تاکسیها و وانت بارها به دوگانه سوز خبر داد و افزود: متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت jcr.niopdc.ir نسبت به تبدیل رایگان خودروی خود اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، محمد رضایی امروز در نشستی خبری با بیان این که در فاز نخست دارندگان تاکسیها و وانت بارهای بنزینی سوز میتوانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام تبدیل خودروی خود به دو گانه سوز اقدام کنند اظهار کرد: طبق برآوردههای صورت گرفته تبدیل هر خودرو به ۵ میلیون تومان هزینه نیاز دارد که این هزینه از مالکان خودرو دریافت نمیشود و انجام این کار به صورت کاملا رایگان صورت میگیرد.
وی افزود: قرار است در فاز بعدی دارندگان خودروهای شخصی مسافربر اعم از تاکسیهای اینترنتی و فعالان ناوگان عمومی خودروهای شخصی بین شهری بتوانند به صورت رایگان در این سامانه ثبت نام و اقدام به تبدیل خودرو خود به دوگانه سوز کنند.
دستیار مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با بیان این که در فاز اول امکان ثبت نام این دسته از افراد وجود ندارد تصریح کرد: در سامانه قبلی که توسط وزارت صنعت، طراحی شده بود مشکلاتی را شاهد بودیم اما در این سامانه اطلاعاتی که درج میشود به صورت کاملا صحیح و درست است و مشکلات قبلی به وجود نخواهد آمد.
نوبت دهی به صورت شفاف به کاربران اعلام میشود
وی با بیان این که در این سامانه به هیچ عنوان اطلاعات نادرست و فیک وجود نخواهد داشت تاکید کرد: نوبت دهی به صورت شفاف به کاربران اعلام میشود و مردم دچار سردرگمی نخواهند شد.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر حدود ۶ تا ۷ هزار نفر برای تبدیل خودرو ثبت نام کردهاند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر مشمول این طرح شدهاند گفت: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت ملی پالایش و پخش متولی شد تا نرم افزار جامعی تهیه شود و تاکنون نیز استقابل افراد از این سامانه بسیار خوب بوده است.
دستیار مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران تصریح کرد: این سامانه مخصوص طرح رایگان تبدیل خودروهای عمومی است که اجرای آن از بهمن ماه آغاز شده بود اما به دلیل شیوع کرونا کارگاههای تبدیل تعطیل شدند و در روند اجرای این طرح وقفه ایجاد شد. اما اکنون برای ثبت نام افراد آماده است و افراد متقاضی میتواند درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی با اشاره به افرادی که در گذشته در سامانه قبلی ثبت نام کرده بودند تصریح کرد: ترجیح ما این است که افراد مجددا در این سامانه ثبت نام کنند اما به دنبال هماهنگ کردن بانک اطلاعاتی دو سامانه هستیم اما با این وجود بهتر است تا افراد بار دیگر در این سامانه ثبت نام کنند.
خودروهای بالای ۲۰ سال شامل این طرح نمیشوند
به گفته رضایی خودروهای بالای ۲۰ سال شامل این طرح نمیشوند و تمام خودروهای که مشمول این طرح خواهند شد میبایست معاینه فنی داشته باشند.
وی با اشاره به یکی از چالش های موجود در این عرضه گفت: در حال حاضر مشکلی برای جایگاههای موجود در حوزه سی ان جی نداریم اما ممکن است برای یک سال آینده دچار کمبود جایگاه شویم لذا شهرداری ها میبایست در این زمینه همکاری داشته باشند و با ارائه تسهیلات و ارائه زمین سازوکاری را ایجاد کنند تا بتوانیم در کلانشهرها جایگاه کافی داشته باشیم.
صرفه جویی ۱۲ میلیون لیتر مصرف بنزین در روز
در ادامه این نشست کرامت ویس کرمی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: طرح رایگان دو گانه سوز کردنخودروهای عمومی یکی از پروژههای مهم و بزرگ در وزارت نفت و همچنین شرکت ملی پخش و پالایش است.
وی با تاکید بر این که هدف نهایی از این پروژه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی اعم از تاکسی و وانت به دو گانه سوز است گفت: تا پایان اجرای این طرح روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب افزایش مصرف سی ان جی و ۱۲ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین خواهیم داشت.
وی با بیان این که خودروی بنزینی که به طور رایگان به گاز سوز تبدیل میشود موجب افزایش ارزش خودرو خواهد شد گفت: امیدواریم با قراردادهای که با مخزن سازها به امضا رساندهایم بتوانیم این طرح را در زمان مشخص کامل کنیم.
۴۰۲ پایگاه تبدیل در ۲۵ استان تجهیز شدند
در ادامه حمید قاسمی ده چشمه قائم مقام شرکت ملی پخش و پالایش فرآوردههای نفتی ایران در این نشست گفت: تاکنون ۴۰۲ کارگاه از سوی وزارت صمت در ۲۵ مرکز استان تجهیز شدهاند و مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد.
وی با بیان این که ظرفیت اسمی کارخانهها برای تولید و تجهیزات تبدیل خودرو به دو گانه سوز مهیا است تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ۵۷۰ میلیون دلار تعهد بازپرداخت وزارت نفت از تامین مالی بانک های تجارت و ملت است که ۶۵۰۰ میلیارد تومان از بانک ملت در اختیار مخزن سازها قرار گرفته است و به تدریج و با پیشرفت پروژه هیچ نگرانی برای منابع نداریم و بازپرداخت این وام از طریق صرفه جویی ها صورت خواهد گرفت.
به گفته وی سامانه irngv.ir همچنان برای ثبتنام گازسوز کردن خودروهای شخصی فعال است و مالکان این دسته از خودروها میتوانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانهسوز مراجعه و از این طریق نسبت به ثبتنام برای تبدیل خودرو شخصی خود اقدام کنند.
انتهای پیام
سلام وقت بخیر، یه پراید گاز سوز دارم که فکر میکنم مدل شیر مخزنش استوانه ای باشه رنگ آبی شرکت شهاب.متاسفانه دیشب رفتم گاز زدم احساس کردم بوی گاز زیادی داخل میاد.کپسولو چک کردم دقیقا زیر شیر کپسول کنار سنسور فشار دوتا سوراخ هست از یکیش گاز میده حتی شیر کپسولو بستم ولی بازم ازش گاز میره الان مشکل چیه؟ شیر اطمینانش فعال شده یا شیر خراب شده بی زحمت یه راهنمایی کنید.جاییم پیدا نکردم نشون بدم
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)