تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 10 از 10 اولاول ... 678910
نمايش نتايج 91 به 93 از 93

نام تاپيک: آلودگی هوا و نقش سوء آن درسلامتی انسان

  1. #91
    حـــــرفـه ای B3HZ@D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    پست ها
    11,611

    پيش فرض

    با تمام دانشمندانشون و کارشناسانشون و محققینشون و متخصصینشون و مهندسینشون و علم و دانششون و تجهیزاتشون و ابزارهاشون و نیروهاشون و ثروتهاشون قادر به نجاتِ زمینِ در حالِ مرگ نیستند , اونوقت حرف از پروژه های زنده گردنِ مریخِ بیجان میزنند !!!
    اگه قضیه به این سادگی که شما میگین بود مطمئن باشین که بقیه خیلی زودتر از شما تونستن به همچین چیزی پی ببرن و مطرحش کنن . شما از کل جزئیات و قسمت های مهم قضیه خیلی راحت گذشتین و نتیجه گیری کردین !!!

    در ضمن پیش تر هم به شما گفته شده که وظیفه هر نهاد و اداره تعریف شده و مشخص هست . وظیفه ناسا و ادارات وبنیادهای این چینی نیست که بیان در مورد پاکسازی زمین از آلودگی هوا تصمیم گیری کنن و پروژه بدن .
    مثل این میمونه که شما انتظار داشته باشین قوه قضاییه بیاد و پروژه ای برای ساخت واکسن برای بیماری های غیرقابل درمان بده .

    یک زمانی یک سری افراد بودن میگفتن زمین صافه و یک سری دیگه که میگفتن اون بالایی مقرر کرده که انسان روی زمین بمونه و پرواز کار انسان نیست . ولی با پیشرفت تکنولوژی و به همت مخترعان و دانشمندان خیلی از چیزهایی که زمانی رویای انسان بود داره شکل حقیقی به خودش میگیره و دیگه تنها آرزو و خیال نیست .

    شما هم بهتره این انرژی که میذارین برای جبهه گیری در مقابل بنیادها و دستاوردهای علمی , در جای دیگه ای خرجش کنین .

  2. این کاربر از B3HZ@D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #92
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض زمان مماشات با خودروسازان گذشته است

    مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران:

    زمان مماشات با خودروسازان گذشته است

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان داخلی و خارجی نسبت به نصب فیلتر دوده مقاومت می‌کنند،‌ گفت: زمان مماشات و تحمل گذشته است. تهران و سایر کلان‌شهرها دیگر تحمل دود دیزل را ندارند.
    به گزارش ایسنا، وحید حسینی در ششمین همایش ملی مدیریت هوا و صدا که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: این همایش شش سال پیاپی است که برگزار می‌شود و تبدیل به مرکزی برای به اشتراک گذاشتن آخرین یافته‌های علمی پژوهشگران و دانشجویان در زمینه آلودگی هوا شده است. وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعدد کاهش آلودگی هوا در سطح ملی و شهری تدوین و اجرا شده است، تصریح کرد: بسیاری از این برنامه‌ها نیاز دارند که به یافته‌های پژوهشی دانشمندان کشور و تجارب بین‌المللی گره بخورند. مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه در سال‌ ۹۱ اولین همایش آلودگی هوا برگزار شد، گفت: در این سال ۱۳ آذر ماه که روز همایش بود، کل شهر تهران به دلیل آلودگی هوا به مدت سه روز تعطیل شد و این مساله، درسی برای ما بود که وضعیت آلودگی هوا به حدی جدی است که می‌تواند همایش مرتبط با خود را تعطیل کند. حسینی ادامه داد: در ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، ۱۸۰ مقاله ورودی داشتیم که این تعداد رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های قبل دارد همچنین کیفیت مقالات نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است؛بطوری که انتخاب ۴۲ مقاله برای ارائه شفاهی کار سختی بود. به گفته حسینی پژوهش‌های بسیار با کیفیتی در زمینه آلودگی هوا از نقاط دوری به همایش رسیده است که نشان می‌دهد آلودگی هوا به مساله ملی در سطح دانشگاهی و پژوهشی تبدیل شده است. مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در این همایش ۱۰ نشست تخصصی خواهیم داشت و سه مقاله به عنوان مقالات برتر و ۱۰ مقاله برای معرفی به ژورنال انتخاب شده‌اند،‌ اظهار کرد: بحث اندازه‌گیری و پایش آلاینده‌های هوا و سلامت و بهداشت بیشترین توجه بر تعداد مقالات را به خود نسبت داده است. وی افزود: در این نشست از برنامه پیشنهادی شهرداری تهران برای کاهش انتشار آلودگی هوا از منابع متحرک رونمایی می‌شود. حسینی با بیان اینکه سه نشست تخصصی در زمینه کربن سیاه، نحوه اندازه‌گیری کربن سیاه و تبعات آن خواهیم داشت،اظهارکرد: کارگاهی برای دیزلی‌ها نیز برگزار می‌شود. حدود چهار سال است که پیگیری می‌کنیم تا خودروهای دیزلی مجهز به فیلتر دوده شوند. در تهران بخشی از کار پیش رفته و در کل کلان‌ شهرهای کشور هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. دیزلی‌های نو نیز به تدریج مجهز به فیلتر دوده می‌شوند. نشست کارگاه دیزل در همایش مدیریت هوا و صدا، تجارب دنیا در این زمینه را نشان می‌دهد که چرا تعداد زیادی اتوبوس و کامیون دارند، ولی آلودگی ندارند. حسینی افزود: فردا صبح نیز نشست کلان‌شهرهای درگیر آلودگی هوا برگزار می‌شود و شرکت کنندگان نیز از شهرهای پاریس، برلین، روتردام و میلان تجارب خود در زمینه مناطق LEZ و طرح کاهش را بیان می‌کنند. مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه در زمینه منشایابی ذرات معلق و آنالیز شیمیایی آن در هوای کلاشهرها نشستی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مصوبه ‌ای در دولت داریم که بر اساس آن همه کلان‌شهرها باید آنالیز شیمیایی ذرات معلق را انجام دهند که منشا آن مشخص شود. وی ادامه داد: برنامه‌ در زمینه کنترل آلودگی هوا و اندازه‌گیری ذرات معلق در شهر تهران قابل اجرا در شهرهای آلوده دیگر نیست. حسینی با اشاره به اینکه فردا نیز کارگاهی در زمینه اپیدمیولوژی آلودگی هوا و بحث‌های مرگ و میر در اثر ان تشکیل می شود،گفت: عصر فردا آژانس بین المللی همکاری ژاپن - که از مهرماه امسال در تهران مستقر شده‌ است - پروژه مطالعاتی چهار ساله خود در زمینه آلودگی هوا را توضیح می‌دهد. وی در پایان گفت: بارها در تهران با طوفان گرد و غبار روبرو شده‌ایم که این وضعیت به مدل‌های پیش‌بینی گرد و غبار نیاز دارد.لازم است که برای ورود ریزگردها سامانه هشدار در شهرداشته باشیم و در کارگاهی در این همایش به این موضوع پرداخته می شود. انتهای پیام

  4. #93
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    10 خطری جدید در آلودگی هوای تهران؛ افزایش عجیب آلاینده ازون! نتایج تحقیقی در سوئد: آلاینده ازون منجر به مرگ زودرس می‌شود

    خطری جدید در آلودگی هوای تهران؛ افزایش عجیب آلاینده ازون!

    نتایج تحقیقی در سوئد: آلاینده ازون منجر به مرگ زودرس می‌شود


    جامعه > محیط زیست - هوای تهران آلاینده جدیدی پیدا کرده است که می‌تواند در تابستان‌ها و فصل گرما هوای شهر را آلوده کند.


    نیو صدر-شروع فصل سرما، معمولا شروع آلودگی‌هوا پایتخت بود اما حالا آلاینده‌ای جدید به هوای تهران اضافه شده که ممکن است تابستان‌را هم مثل زمستان کند.
    ازون، این آلاینده جدید هوای تهران است. در سال‌های گذشته تعداد روزهایی که هوای تهران با اوزون آلوده شده به سرعت افزایش پیدا کرده، به طوری که مسعود تجریشی معاون محیط‌زیست انسانی هم چندی پیش در نشست خبری خود نسبت به این موضوع هشدار داد.
    اطلاعات شرکت کنترل کیفیت‌هوا نشان می‌دهد تعداد روزهایی که هوای تهران توسط ازون آلوده بوده امسال نسبت به سال پیش به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده و در حالی که پارسال هوای پایتخت فقط برای 7 روز درگیر آلایندگی ازون بوده، از ابتدای امسال تاکنون تعداد روزهای آلوده ازون به 15 روز رسیده است!
    البته امکان دارد این روند آلودگی هوا با آلاینده ازون از قبل هم وجود داشته باشد. وحید حسینی، دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در این رابطه به خبرآنلاین گفت: اندازه‌گیری ازون به لحاظ فنی کار سختی است، ما در شرکت کنترل کیفیت‌هوا بعد دو سال تازه توانستیم میزان این آلاینده‌ را در هوای تهران اندازه گیری کنیم. اینکه ازون را به درستی اندازه گیری کردیم هم ممکن است باعث شده باشد تا تعداد روزهای آلودگی ازون بیشتر از قبل به نظر بیایند.
    چه کسی مقصر است؟ ما یا خورشید؟
    حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در رابطه با این افزایش چندی پیش به ایسنا گفته بود: در سال‌های گذشته مشکل افزایش غلظت ازن را تا این حد نداشتیم و آلودگی هوا بیشتر ناشی از وقوع طوفان‌های گرد و غبار بود متاسفانه طی یک دو سال گذشته غلظت ازن هم بالا رفته که منشا آن خودرویی است.
    افزایش غلظت ازون عوامل مختلفی دارد، اما چیزی که مشخص این است که عامل آلاینده ازون نمی‌تواند خورشید باشد و انسان هم در ایجاد آن نقش دارد..
    سازمان محیط‌زیست آمریکا در این باره نوشته است: آلودگی ازون زمانی اتفاق می‌افتد که آلاینده ناشی از خودرو، نیروگاها، صنعت کارخانه‌های شیمیایی و ... با حضور نور خورشید واکنش نشان بدهند و ازون به وجود بیاید.
    جف مسترز، هواشناس آمریکایی هم در این رابطه گفت: «واکنش‌های شیمیایی اکثرا در هوای گرم با سرعت بیشتری رخ می‌دهند، پس ازون در هوای گرم به وجود می‌آید و به همین دلیل این یک مشکل تابستانی است.»
    این دقیقا همان موضوعی است که در ایران رخ داده، حسینی با اشاره به اینکه 3 مورد سوخت‌های نسوخته، اکسیدهای نیتروژن و نور خورشید از عوامل ایجاد اوزون در هوا هستند گفت: یکی از بزرگترین منابع ایجاد سوخت‌های نسوخته پمپ بنزین‌ها هستند. از سال‌ها قبل یعنی زمان دولت آقای خاتمی یک طرحی به نام طرح کهاب به وجود آمد که باید اجرا می‌شد تا بخارات بنزین جمع‌آوری شوند. اما متاسفانه این طرح اجرا نشد و اکنون در یک روز گرم تابستانی تقریبا روزی حدود 50هزار لیتر بنزین در تهران بخار می‌شود. این تقریبا معادل 2 تانکر بنزین است. تمام وزارت‌های نفت و دولت‌ها از آن زمان تاکنون در اجرای این طرح کوتاهی کرده‌اند.
    یکی دیگر از موارد ایجاد اینگونه سوخت‌ها موتورهای کاربوراتوری هستند، ئلاک گذاری این دستگاه‌ها مدتی است که ممنوع شده اما همچنان 1میلیون مورد از آن‌ها در شهر تردد می‌کنند.
    دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در این رابطه گفت: از همه جای این سیستم‌ها نشتی و بخار سوخت خارج می‌شود، این موتورها عمدتا با سوخت اضافی می‌سوزند.
    او در رابطه با عامل دوم ایجاد اوزون یعنی اکسیدهای نیتروژن، توضیح داد: «هرگونه خودرویی که در این شهر تردد می‌کند این اکسید را تولید می‌کند، از 82 کاتالیست‌هایی در خودروهای ما گذاشته شد تا این مواد را جذب کنند. اما چون معاینه فنی در چند سال قبل به شکل نادرست انجام می‌شد خودروهای زیادی کاتالیست نداشتند یا کاتالیستشان معیوب هستند.»
    حسینی افزود: اما برای اینکه این واکنش انجام بشود به نور خورشید احتیاج است. پس اینکه بگوییم گرما عامل ایجاد ازون در هوای تهران بوده قابل قبول است، اما یادمان نرود ما هم ماده‌های اولیه تولید ازون را در تهران داریم. چرا در بیابان لوت ازون وجود ندارد؟ خیلی خورشید را مقصر نکنیم و یک نگاهی هم به محصولات اولیه خودمان بکنیم.
    از سویی مطالعات مختلف نشان داده‌اند که تغییراقلیم باعث افزایش دمای ایران شده و می‌شود و به همین دلیل شاید در آینده با تابستان‌های آلوده بیشتری مواجه شویم.
    چه راه حلی داریم؟
    کشورهای مختلفی با استفاده از فناوری‌های مختلف توانسته‌اند که مشکل ایجاد آلاینده ازون را تا حدی حل کنند. برای مثال صنعت خودروسازی ایالت متحده توانسته است که در 100 سال اخیر با استفاده از فناور‌ی‌های مختلف انتشار ازون را 99 درصد کاهش دهند.
    این کاری است که ایران هم می‌تواند آن را اجرایی کند. به طور کلی حسینی معتقد است 2 راه حل کلی برای بهبود هوای تهران وجود دارد.
    او در این رابطه گفت: راه حل اول این است که جلوی تبخیر بنزین را بگیریم و برای اینکار باید طرح کهاب را اجرایی کنیم و اینکه جلوی فعالیت موتورسسیکلت‌های کاربوراتوری را بگیریم. همچنین با سختتر گرفتن طرح‌‌هایی مثل کاهش، معاینه فنی و ... باید جلوی وارد اکسید نیتروژن را به هوا بگیریم.
    تهدید تغییراقلیم؛ تابستان مثل زمستان آلوده می‌شود...
    اما اگر هیچ کدام از این اقدامات انجام نشود ممکن است وضعیت هوای تهران بسیار بدتر بشود چراکه با ادامه روند تغییراقلیم دمای پایتخت سال به سال افزایش پیدا می‌کند.
    حسینی در این رابطه گفت: یک تعبیر منطقی این موضوع این است که اگر مشکل اولیه را حل نکنیم به علت روند تغییراقلیم با روزهای آلوده بیشتری نسبت به قبل مواجه می‌شویم.
    او افزود: قطعا اگر این روند ادامه پیدا کند ما با روزهای آلوده بیشتری در تابستان روبرو می‌شویم، بهار که با گردوخاک آلوده می‌شود، زمستان که به دلایل دیگر هر سال آلوده می‌شود و در پایان با ازون ما می‌توانیم سال را برای آلودگی کاملا تکمیل کنیم.
    بلایی که اوزون بر سرمان می‌آورد
    به طور کلی مانند دیگر آلاینده‌ها، ازون به محیط‌زیست و سلامت انسان آسیب‌های فراوان و متنوعی وارد می‌کند و معمولا گروه حساس جامعه آسیب‌های جسمانی بیشتری از سلامت انسان می‌بینند.
    ازون می منجر به ایجاد انواع مشکلات سلامتی ازجمله درد قفسه سینه، سرفه، سوزش گلو و گرفتگی ریه، عفونت ریه، کاهش عملکرد ریه، التهاب جدار ریه‌ها شود. همچنین این آلاینده در تشدید بیماریهای برونشیت، و آسم مؤثر است و از سویی قرار گرفتن مکرر در معرض ازون ممکن است باعث ایجاد زخم دائم در بافت ریه و همین‌طور سرطان ریه شود.
    براساس تحقیق دانشگاه استکهلم در سال 2017، آلاینده ازون منجر به مرگ زودرس سالانه 1میلیون نفر می‌شود.
    دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در این رابطه گفت: « همه این نشان می‌دهد که برنامه جامع کاهش آلودگی‌هوا، قانون‌هوای پاک و ... چقدر برای خودمان و فرزندانمان مهم هستند.»
    42237

صفحه 10 از 10 اولاول ... 678910

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •