تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 2289 از 2365 اولاول ... 1289178921892239227922852286228722882289229022912292229322992339 ... آخرآخر
نمايش نتايج 22,881 به 22,890 از 23644

نام تاپيک: راهــنمایی و مشاوره خرید و طراحی سیستم های صوتی و تصویری خودرو

  1. #22881
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mrm88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    223

    پيش فرض

    نه آقا چه اذیتی
    تاج سری...
    بلند بودن صدای توئیتر و Loud شدن فرکانس های ساطع شده از توئیتر، از دیدگاه و تجربه ی بنده به دلایل زیر میتونه حادث بشه...

    1) فاصله ی توئیتر از ووفر: همونطور که خودتون اشاره کردید، فاصله ی بیش از حد توئیتر از ووفر میتونه باعث بلندی صدای توئیتر بشه.
    بهتر هست که هم محور باشند و نزدیک به همدیگه. ولی معمولاً این موضوع در ماشین بسیار دور از اجرا هست و بیشتر در Hi-Fi و Home Audio کاربرد داره.

    2) کم بودن گین آمپلی فایر: این رو خودم تست کردم، وقتی گین آمپ با Pre-AMP پخش یکسان نباشه، منجر به بلندی توئتیر و ضعف ووفر میشه. چون توئیتر برای درایو شدن به توان اندکی نیاز داره، ولی ووفر برای تکان دادن صفحه ی سنگین خودش نیازمند توان بیشتری هست.
    لذا وقتی گین آمپ کم باز بشه، توئیتر به خوبی تغذیه میشه، اما ووفر گرسنه میمونه و خلاء فرکانس های پایین، منجر به بلندی فرکانس های توئیتر میشه.
    شاید این سؤال برای خیلی ها پیش بیاد، که اگر گین زیاد باز بشه، میتونه باز هم باعث بلندی توئیتر بشه، چون توان بیشتری به توئیتر میرسه!
    اینجاست که هنر یک کراس اور و مدار محافظتی PTC اون اهمیت پیدا می کنه. این PTC در بعضی از کراس اور ها وجود داره و مانع از سوختن توئیتر میشه و از طرفی خازن های خوب، مانع از رسیدن توان بیش از حد به توئیتر میشن. زیرا یک خازن با ظرفیت معینی کار می کنه، وقتی ظرفیت اش اشباع بشه، دقیقاً یک مقاومت 100% محسوب میشه و دیگه جریان و ولتاژی عبور نمیده، مگر اینکه دشارژ بشه.
    البته سوختن توئیتر میتونه در ستاپ های Active هم به وقوع بپیونده که باید یه Specialist و فرد حرفه ای تنظیم رو بر عهده بگیره...

    موارد سه و چهار به نقل از کمپانی Gladen و DataSheet موجود در کامپوننت ها.
    3) بلند شدن فرکانس های High در جهت دهی In-Direct: اگر توئیتر به طور غیر مستقیم نصب بشه و رو به صورت نباشه، باعث بلندی در فرکانس های 2500 تا 6000 هرتز میشه.
    4) بلند شدن فرکانس های Super High در جهت دهی Direct: اگر توئیتر به طور مستقیم و به سمت صورت تنظیم بشه، باعث بلندی در فرکانس های بالاتر از 6000 هرتز میشه.

    نتیجه گیری: در نصب ضربدی و On-Axis از اونجایی که یک توئیتر به سمت صورت هست (توئیتر دور تر) و توئیتر دوم به سمت صورت نیست (توئیتر نزدیک) بنابراین یک توازن جالبی در صدا به وجود میاد که به همون پهنای استیج و توازن صدا مشهور هست.
    و از آقا حمید هم تشکر می کنم که ضرورت پاد رو خاطر نشان کردند. دوستان توجه داشته باشند که محاسن پاد از ستون های دست ساز یا همون "Custom Pillar" ها بیشتر هست. (اصطلاح رایج غلط: کیک پنل، چون میدرنج و توئیتر که کیک بیس نمیزنند!)
    تصاویر مستند، برگرفته از Manual کراس اور گلیدن ضمیمه می گردد...

    با احترام
    مهرآذر
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    چقدر عالی و علمی توضیح دادین، بابت تصاویر ضمیمه هم ممنون.

    توییترهای کامپوننت من در Pod مخصوص و اورجینال فوکال و روبروی صورت نصب شدند، به این صورت که توییتر سمت چپ(راننده) رو به صورت راننده و توییتر سمت راست(شاگرد) روبه صورت شاگرد تنظیم شده.

    خودم فکر میکنم فعلا که آمپ در مدار نیست و هدیونیت داره بلندگوهام رو تغذیه میکنه به دلیل اینکه به قول شما توییتر راحت تر درایو میشه و ووفر گرسنه تر هست(برای توان) صداش بلندتره و قطعا زمانی که با یک آمپ خوب درایو شد این نسبت متوازن تر میشه!

    البته روی کراس من دو Mode برای تنظیم توییتر هست که یکی Flat و یکی هم -3db که صد البته این امکان رو به من میده تا 3دسیبل صدای توییتر رو کم کنم که خب در صورتی که آمپ وارد مدار شد و همچنان احساس کردم صدای توییتر به ووفر میچربه میتونم از این تنظیم استفاده کنم.


    البته cross من حالت BI AMP هم داره که به بنا به گفته فروشنده اگه بخوام از این حالت استفاده کنم و 4 کانال یک آمپلیفایر رو به فقط کامپ فوکال 165FX بدم ، این امکان رو خواهم داشت تا تخصصی تر به کنترل صدای توییتر و ووفر بپردازم و طبق گفته ایشون در این حالت آمپ هلیکس مدل Gfour هم به طور کامل جوابگوی کامپ خواهد بود(منتها مشکل اینجاست اون وقت 2 کانال برای کواکم(هلیکس E5X.2) هم لازم دارم و اگه بخوام BI AMP ببندم کامپ رو ، اون وقت به یک آمپلیفایر 2 کانال هم احتیاج پیدا میکنم برای کواک که قضیه رو پیچیده میکنه یکم چون کواکم به نسبت کامپم خب خیلی سبک تر هست و با 50 وات RMS تمام توانش پر میشه.

  2. 2 کاربر از mrm88 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #22882
    کاربر فعال سیستمهای صوتی اتومبیل AmirELX's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2011
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    184

    پيش فرض

    با سلام خدمت تمامی اساتید فن
    من یه پخش پایونیر deh-3450ub دارم.
    مشکل اساسی که با آن درگیر هستم اینه که به هنگام استفاده از فلش، تمامی فولدرهای موجود در فلش من توسط ضبط شناسایی نمی شود و تنها تعداد بسیار کمی از فولدرها و موزیکهای درون آن فولدرها هستند که شناسایی و پخش می شوند.
    می خواستم بدونم که آیا این ایراد از ضبط من است و یا چیزی عمومی است؟
    و اگه حل این مشکل راه کار خاصی داره که من آن را بلد نیستم؛ ممنون می شم اگه من را راهنمایی کنید.

    با سپاس فراوان از وقتی که برای پاسخدهی و راهنمایی من می گذارید.
    سلام دوست عزیز
    ورودتون رو تبریک عرض می کنم. خوش آمدید.
    مشکلی که شما فرمودید میتونه به چند دلیل که به ذهن ناقص بنده می رسه، اتفاق بیفته...

    1) فولدرها به زبان فارسی باشند و پخش شناسایی نکنه.
    2) تعداد آهنگ ها و فولدرها بیش از حد ذکر شده در Manual باشند.
    3) کارکترهای موجود در نام فولدرها، زیاد باشند و شاید عنوان فولدرها یا آهنگ ها طولانی باشه.
    5) سرعت Read فلش مموری، اندک باشه، پس با فلش دیگه امتحان کنید.
    ولی پرقوت ترین احتمال، گزینه ی 2 میتونه باشه.
    Last edited by AmirELX; 16-12-2017 at 22:20.

  4. 2 کاربر از AmirELX بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #22883
    Moderator hamidR15's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,997

    پيش فرض

    چقدر عالی و علمی توضیح دادین، بابت تصاویر ضمیمه هم ممنون.

    توییترهای کامپوننت من در Pod مخصوص و اورجینال فوکال و روبروی صورت نصب شدند، به این صورت که توییتر سمت چپ(راننده) رو به صورت راننده و توییتر سمت راست(شاگرد) روبه صورت شاگرد تنظیم شده.

    خودم فکر میکنم فعلا که آمپ در مدار نیست و هدیونیت داره بلندگوهام رو تغذیه میکنه به دلیل اینکه به قول شما توییتر راحت تر درایو میشه و ووفر گرسنه تر هست(برای توان) صداش بلندتره و قطعا زمانی که با یک آمپ خوب درایو شد این نسبت متوازن تر میشه!

    البته روی کراس من دو Mode برای تنظیم توییتر هست که یکی Flat و یکی هم -3db که صد البته این امکان رو به من میده تا 3دسیبل صدای توییتر رو کم کنم که خب در صورتی که آمپ وارد مدار شد و همچنان احساس کردم صدای توییتر به ووفر میچربه میتونم از این تنظیم استفاده کنم.


    البته cross من حالت BI AMP هم داره که به بنا به گفته فروشنده اگه بخوام از این حالت استفاده کنم و 4 کانال یک آمپلیفایر رو به فقط کامپ فوکال 165FX بدم ، این امکان رو خواهم داشت تا تخصصی تر به کنترل صدای توییتر و ووفر بپردازم و طبق گفته ایشون در این حالت آمپ هلیکس مدل Gfour هم به طور کامل جوابگوی کامپ خواهد بود(منتها مشکل اینجاست اون وقت 2 کانال برای کواکم(هلیکس E5X.2) هم لازم دارم و اگه بخوام BI AMP ببندم کامپ رو ، اون وقت به یک آمپلیفایر 2 کانال هم احتیاج پیدا میکنم برای کواک که قضیه رو پیچیده میکنه یکم چون کواکم به نسبت کامپم خب خیلی سبک تر هست و با 50 وات RMS تمام توانش پر میشه.

    سلام.
    بهتره از یک آمپلیفایر 5 کانال استفاده نمائید.مثل گلیدن RC150C5 ا قیمت 1.180.000 تومن.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  6. 3 کاربر از hamidR15 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #22884
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mrm88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    223

    پيش فرض

    سلام.
    بهتره از یک آمپلیفایر 5 کانال استفاده نمائید.مثل گلیدن RC150C5 ا قیمت 1.180.000 تومن.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    حمید جان چرا 5 کانال؟ 5کانال ها معمولا 4 کانالشون برای اسپیکر و یک کانال حالت مونو داره برای ساب، من با این تفاسیر و در صورت بستن به صورت BI AMP به یک آمپلیفایر 6 کانال احتیاج پیدا میکنم! که 4 کانالش رو برای BI AMP بدم به کامپ و 2کانالش رو بدم به هلیکس! چون یک کانال مونو اونم با قدرت 360 وات رو چطور بدم به 2 کانال هلیکس اونم 50 وات؟

    دیروز چندتا ویدیو تو یوتیوب دیدم راجب BI AMP که یکیشون که کارشناس سایت Crutchfield بود میگفت تنها در صورتی به این حالت ببندین که قصد استفاده از یک پروسسور رو داشته باشین تا بتونین تک به تک کانال ها رو به روش بهینه کنترل کنین!

    ولی خب من قصد اضافه کردن پروسسور رو ندارم و فعلا همین حالت Passive رو میخوام استفاده کنم و استفاده از پروسسور، روش BI AMP و نتورک رو زمانی استفاده می کنم که دانش بالاتری داشته باشم و ضمن اینکه در حالت Passive همه راه هارو رفته باشم! تا زمانی که وارد این استپ جدید شدم ، قشنگ حس کنم که برای چی و چرا هزینه کردم و سیستمم رو ارتقا دادم، به عنوان مثال حمید جان شما بعد از این سالها و سعی و خطا و امتحان راه های مختلف و در نهایت استفاده از قطعات High End که منجر به داشتن صدای مورد پسندتون شده قطعا در همین level دیگر نیازی به پیشرفت بیشتر در سطح قطعاتتون نمی بینین بلکه اگر بخواین بازدهی سیستمتون رو بالاتر ببرین رو به تغییر روش ارنج کردن سیستمتون از Passive به اکتیو خواهین رفت و سعی در کنترل تک تک اجزاتون که تا الان در اختیار کراس و آمپتون بوده خواهین کرد.

    به قول amirsein خوبه که مرحله به مرحله سیستم ارتقا پیدا کنه تا آدم تفاوت هارو حس کنه و یکهو نره سراغ رنج High End ! بالاخره اینم یه ایده است دیگه

  8. #22885
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mrm88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    223

    پيش فرض

    یه گزارشی از سیستمم تا اینجا هم بدم شاید بد نباشه، خوب بعد از اینکه عملیات اکوستیک درهای جلو و نصب کامپوننت( به صورت عادی و نه BI AMP) و همینطور کواک هلیکس در درهای عقب ماشین رو انجام دادم، طبیعتا چیزی که الان دم دستمه و میتونم باهاش تغییرات رو تو حوزه صدا داشته باشم هدیونیت هست!

    من همونطور که گفتم مدل Z7050 ، هدیونیت جدید in dash پایونییر رو انتخاب کردم به چند دلیل! یکی اینکه ساندرو داشبرد ساده ای داره و همینطور امکانات کمی داره و من نیاز به هدیونیتی داشتم که مانیتور داشته باشه، تا هم بحث نویگیشن رو داشته باشم، هم فایلای تصویری برام پخش کنه و هم خروجی دوربین دنده عقب داشته باشه تا دوربین رو بهش وصل کنم، این بحث چرایی داشتن مانیتور بود و بحث بعدی هم صدا و کیفیت اونه!

    پس گزینه هام یکی میشد هدیونیت 2din رده بالا (که در کنار ویژگی های تصویری مدنظرم تو حوزه صدا هم قابل باشه) که مدل های DDX9017 کنوود و 8850 پایونییر 2 گزینه مدنظر بودن ولی چرا انتخاب نکردم 2din رو چون نصب دو دین روی داشبورد ساندرو با برشکاری در قاب و پشت اون همراهه و من نمیخواستم تغییر غیر اورجینال بدم تو ماشین! و برای همین این گزینه حذف شد!

    گزینه بعدیم استفاده از این مالتی های چینی بود(انبوهی از برندها و مدل های متفرقه و غیر متفرقه الان تو بازاره) درسته فیچرهای زیادی دارن ولی خب صدا!!! صدا چی میشه؟ تعطیل بودن از لحاظ صدا! و تضمینی هم نبود با اضافه شدن پروسسور بتونم صدای خوبی بگیرم! ضمن اینکه اضافه کردن پروسسور قابل هم هزینه رو دوبل میکرد!! پس این گزینه هم حذف شد!

    دیگه تنها گزینه باقی موندم میشد indash که مانیتور داشته باشه! چون 1din نیاز تصویریمو پاسخ نمی داد! تنها گزینه که نویگیشن رو هم ساپورت کنه در مدل های موجود(اندروید اتو و اپل کارپلی) هم Z7050 جدید هست که انتخاب شد.

    تو حوزه صدا هم انبوهی از امکانات نظیر تنظیم crossover، تنظیمات Network، تنظیمات Time Alignment ، اکولایزر گرافیکی 13 بانده و خیلی موارد دیگه رو داره! بلوتوثش هم از 2 گوشی به طور همزمان ساپورت میکنه! این مزیتاش! اما معایبش که تاحالا باهاش روبرو بودم ایناست:

    1) در حالت دیفالت(مثلا زمانی که اولین بار روشن میشه و یا فکتوری ریست شده) تقریبا صدا خیلی خیلی معمولیه! اما وقتی crossover رو تنظیم کردین، اکولایزر رو تنظیم کردین و مواردی از این دست وارد یه دنیای دیگه میشین! هرچند که فعلا بدون آمپ صدا ناقصه و تا ولوم 25(از 40) نهایتا صداش تمیزه و بعد دیستورت میشه.

    2) اندروید اتو به خوبی کار میکنه اما در قسمت نویگیشن(هم waze رو ساپورت میکنه و هم Google map) زمانی که در Google map حالا یا به صورت صوتی و یا دستی مقصدی رو انتخاب میکنی، نمیره رو حالت نشون دادن مسیر تا رسیدن به مقصد و دوباره بر میگرده به location فعلی! اما این مورد در waze اوکی هست و خیلی خوب کار میکنه! نمی دونم این مسیر دهی گوگل مپ مشکلش از این ضبطه یا کلا تو اندروید اتو این مشکل هست!

    3) صدا در حالت بلوتوث و AUX از USB و CD ضعیفتره!! حس میکنین این ضعیف تر بودنو!

    4) وقتی با بلوتوث به گوشیت وصل میشی حدود 1 ثانیه صدا Delay داره! مثلا وقتی روی لینکی کلیک میکنی صدای کلیکش با یک ثانیه Delay به گوش میرسه! و یا وقتی آهنگ رو Pause و یا Play میکنی این Delay رو حس میکنی! جالب اینجاست ضبط فابریک ماشین که پارس خودرو گذاشته بود روش این Delay رو نداشت! نمی دونم مشکل از کجاست!

    5) مانیتور این ضبط و کلا همه ضبط های دیگه 2din کیفیت لازم رو ندارن(اکثرا رزولوشنشون 800*480 هست) و درسته ویدیو Full HD رو برات پخش میکنه! ولی اگه گوشی خوب داشته باشین، همون ویدیو روی گوشی کیفیتش خیلی بیشتره)

    6) این ضبط قابلیت اینو داره که والپیپر ثابت و متحرک براش بزارین( خودش پیش فرض هر دو حالت یه سری هارو داره) که من وقتی یکی از اون متحرک هاشو میزارم نمی دونم چرا ضبط دچار لگ و هنگی خفیف میشه! اما وقتی یه والپیپر ثابت میزارم این مشکل نیست!) خب اگه قراره با متحرک لگ بزنه دیگه چرا گذاشته خودش به صورت پیش فرض!

    خب این از مزایا و معایب(برای معایب اگه راهکاری دارین خیلی خوشحال میشم و لطف میکنید اگه راهنمایی کنین)


    باید بگم تنظیمات crossover این ضبط برام جالب بود، و میتونین HPF رو برای بلندگوهای جلو و عقبتون تنظیم کنین ، منتها من فقط از HPF اینکه روی چند هرتز باشه رو سر در میارم و شیب کات رو نمی فهمم!

    الان برای کامپوننت جلو روی 50Hz و شیب -12db و برای کواک عقب روی 100Hz و شیب -18db هست (البته عقب روی 63hz بود که من چون دیدم موقع آهنگ بیس دار برخلاف فوکال زودتر به خرخر میوفته گذاشتمش روی 100Hz) اینارو نصابش برام تنظیم کرده.


    اما اکولایزر!!! مهم ترین چالشم الان تنظیم این اکولایزر 13 باندی هست! مدهای پیش فرضش بد نیست ولی ارضام نمیکنه! جالبه با این اکولایزر 13 بانده موزیک تون از تیز ترین حالت تا بم ترین حالت ممکن به گوش میرسه و تغییرات رو حس میکنین! منتها من دانش لازم برای تنظیم دقیقش رو ندارم! و فعلا آزمون خطایی دارم تنظیم میکنم که خیلی زمان بره!

    خیلی خوب میشه اساتید این فاروم برای تنظیم دقیق و بی نقص Crossover و اکولایزر برای داشتن صدایی خوب اگه مطلبی دارن و یا پیشنهادی به ما تازه کارها بگن
    Last edited by mrm88; 17-12-2017 at 11:20.

  9. 3 کاربر از mrm88 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #22886
    Moderator hamidR15's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,997

    پيش فرض

    حمید جان چرا 5 کانال؟ 5کانال ها معمولا 4 کانالشون برای اسپیکر و یک کانال حالت مونو داره برای ساب، من با این تفاسیر و در صورت بستن به صورت BI AMP به یک آمپلیفایر 6 کانال احتیاج پیدا میکنم! که 4 کانالش رو برای BI AMP بدم به کامپ و 2کانالش رو بدم به هلیکس! چون یک کانال مونو اونم با قدرت 360 وات رو چطور بدم به 2 کانال هلیکس اونم 50 وات؟

    دیروز چندتا ویدیو تو یوتیوب دیدم راجب BI AMP که یکیشون که کارشناس سایت Crutchfield بود میگفت تنها در صورتی به این حالت ببندین که قصد استفاده از یک پروسسور رو داشته باشین تا بتونین تک به تک کانال ها رو به روش بهینه کنترل کنین!

    ولی خب من قصد اضافه کردن پروسسور رو ندارم و فعلا همین حالت Passive رو میخوام استفاده کنم و استفاده از پروسسور، روش BI AMP و نتورک رو زمانی استفاده می کنم که دانش بالاتری داشته باشم و ضمن اینکه در حالت Passive همه راه هارو رفته باشم! تا زمانی که وارد این استپ جدید شدم ، قشنگ حس کنم که برای چی و چرا هزینه کردم و سیستمم رو ارتقا دادم، به عنوان مثال حمید جان شما بعد از این سالها و سعی و خطا و امتحان راه های مختلف و در نهایت استفاده از قطعات High End که منجر به داشتن صدای مورد پسندتون شده قطعا در همین level دیگر نیازی به پیشرفت بیشتر در سطح قطعاتتون نمی بینین بلکه اگر بخواین بازدهی سیستمتون رو بالاتر ببرین رو به تغییر روش ارنج کردن سیستمتون از Passive به اکتیو خواهین رفت و سعی در کنترل تک تک اجزاتون که تا الان در اختیار کراس و آمپتون بوده خواهین کرد.

    به قول amirsein خوبه که مرحله به مرحله سیستم ارتقا پیدا کنه تا آدم تفاوت هارو حس کنه و یکهو نره سراغ رنج High End ! بالاخره اینم یه ایده است دیگه
    سلام
    بله من به Bi-Amp توجه نکردم. در اون حالت درسته.6 کانال لازم دارین.اما میفرمائید که قراره این روش نصب رو انجام ندین درسته؟
    بسیار کار درسته که گام به گام نسبت به ارتقا, سیستم اقدام نمائید تا دقیق متوجه تغییرات صدا بشید.

  11. 3 کاربر از hamidR15 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #22887
    Moderator hamidR15's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,997

    پيش فرض

    یه گزارشی از سیستمم تا اینجا هم بدم شاید بد نباشه، خوب بعد از اینکه عملیات اکوستیک درهای جلو و نصب کامپوننت( به صورت عادی و نه BI AMP) و همینطور کواک هلیکس در درهای عقب ماشین رو انجام دادم، طبیعتا چیزی که الان دم دستمه و میتونم باهاش تغییرات رو تو حوزه صدا داشته باشم هدیونیت هست!

    من همونطور که گفتم مدل Z7050 ، هدیونیت جدید in dash پایونییر رو انتخاب کردم به چند دلیل! یکی اینکه ساندرو داشبرد ساده ای داره و همینطور امکانات کمی داره و من نیاز به هدیونیتی داشتم که مانیتور داشته باشه، تا هم بحث نویگیشن رو داشته باشم، هم فایلای تصویری برام پخش کنه و هم خروجی دوربین دنده عقب داشته باشه تا دوربین رو بهش وصل کنم، این بحث چرایی داشتن مانیتور بود و بحث بعدی هم صدا و کیفیت اونه!

    پس گزینه هام یکی میشد هدیونیت 2din رده بالا (که در کنار ویژگی های تصویری مدنظرم تو حوزه صدا هم قابل باشه) که مدل های DDX9017 کنوود و 8850 پایونییر 2 گزینه مدنظر بودن ولی چرا انتخاب نکردم 2din رو چون نصب دو دین روی داشبورد ساندرو با برشکاری در قاب و پشت اون همراهه و من نمیخواستم تغییر غیر اورجینال بدم تو ماشین! و برای همین این گزینه حذف شد!

    گزینه بعدیم استفاده از این مالتی های چینی بود(انبوهی از برندها و مدل های متفرقه و غیر متفرقه الان تو بازاره) درسته فیچرهای زیادی دارن ولی خب صدا!!! صدا چی میشه؟ تعطیل بودن از لحاظ صدا! و تضمینی هم نبود با اضافه شدن پروسسور بتونم صدای خوبی بگیرم! ضمن اینکه اضافه کردن پروسسور قابل هم هزینه رو دوبل میکرد!! پس این گزینه هم حذف شد!

    دیگه تنها گزینه باقی موندم میشد indash که مانیتور داشته باشه! چون 1din نیاز تصویریمو پاسخ نمی داد! تنها گزینه که نویگیشن رو هم ساپورت کنه در مدل های موجود(اندروید اتو و اپل کارپلی) هم Z7050 جدید هست که انتخاب شد.

    تو حوزه صدا هم انبوهی از امکانات نظیر تنظیم crossover، تنظیمات Network، تنظیمات Time Alignment ، اکولایزر گرافیکی 13 بانده و خیلی موارد دیگه رو داره! بلوتوثش هم از 2 گوشی به طور همزمان ساپورت میکنه! این مزیتاش! اما معایبش که تاحالا باهاش روبرو بودم ایناست:

    1) در حالت دیفالت(مثلا زمانی که اولین بار روشن میشه و یا فکتوری ریست شده) تقریبا صدا خیلی خیلی معمولیه! اما وقتی crossover رو تنظیم کردین، اکولایزر رو تنظیم کردین و مواردی از این دست وارد یه دنیای دیگه میشین! هرچند که فعلا بدون آمپ صدا ناقصه و تا ولوم 25(از 40) نهایتا صداش تمیزه و بعد دیستورت میشه.

    2) اندروید اتو به خوبی کار میکنه اما در قسمت نویگیشن(هم waze رو ساپورت میکنه و هم Google map) زمانی که در Google map حالا یا به صورت صوتی و یا دستی مقصدی رو انتخاب میکنی، نمیره رو حالت نشون دادن مسیر تا رسیدن به مقصد و دوباره بر میگرده به location فعلی! اما این مورد در waze اوکی هست و خیلی خوب کار میکنه! نمی دونم این مسیر دهی گوگل مپ مشکلش از این ضبطه یا کلا تو اندروید اتو این مشکل هست!

    3) صدا در حالت بلوتوث و AUX از USB و CD ضعیفتره!! حس میکنین این ضعیف تر بودنو!

    4) وقتی با بلوتوث به گوشیت وصل میشی حدود 1 ثانیه صدا Delay داره! مثلا وقتی روی لینکی کلیک میکنی صدای کلیکش با یک ثانیه Delay به گوش میرسه! و یا وقتی آهنگ رو Pause و یا Play میکنی این Delay رو حس میکنی! جالب اینجاست ضبط فابریک ماشین که پارس خودرو گذاشته بود روش این Delay رو نداشت! نمی دونم مشکل از کجاست!

    5) مانیتور این ضبط و کلا همه ضبط های دیگه 2din کیفیت لازم رو ندارن(اکثرا رزولوشنشون 800*480 هست) و درسته ویدیو Full HD رو برات پخش میکنه! ولی اگه گوشی خوب داشته باشین، همون ویدیو روی گوشی کیفیتش خیلی بیشتره)

    6) این ضبط قابلیت اینو داره که والپیپر ثابت و متحرک براش بزارین( خودش پیش فرض هر دو حالت یه سری هارو داره) که من وقتی یکی از اون متحرک هاشو میزارم نمی دونم چرا ضبط دچار لگ و هنگی خفیف میشه! اما وقتی یه والپیپر ثابت میزارم این مشکل نیست!) خب اگه قراره با متحرک لگ بزنه دیگه چرا گذاشته خودش به صورت پیش فرض!

    خب این از مزایا و معایب(برای معایب اگه راهکاری دارین خیلی خوشحال میشم و لطف میکنید اگه راهنمایی کنین)


    باید بگم تنظیمات crossover این ضبط برام جالب بود، و میتونین HPF رو برای بلندگوهای جلو و عقبتون تنظیم کنین ، منتها من فقط از HPF اینکه روی چند هرتز باشه رو سر در میارم و شیب کات رو نمی فهمم!

    الان برای کامپوننت جلو روی 50Hz و شیب -12db و برای کواک عقب روی 100Hz و شیب -18db هست (البته عقب روی 63hz بود که من چون دیدم موقع آهنگ بیس دار برخلاف فوکال زودتر به خرخر میوفته گذاشتمش روی 100Hz) اینارو نصابش برام تنظیم کرده.


    اما اکولایزر!!! مهم ترین چالشم الان تنظیم این اکولایزر 13 باندی هست! مدهای پیش فرضش بد نیست ولی ارضام نمیکنه! جالبه با این اکولایزر 13 بانده موزیک تون از تیز ترین حالت تا بم ترین حالت ممکن به گوش میرسه و تغییرات رو حس میکنین! منتها من دانش لازم برای تنظیم دقیقش رو ندارم! و فعلا آزمون خطایی دارم تنظیم میکنم که خیلی زمان بره!

    خیلی خوب میشه اساتید این فاروم برای تنظیم دقیق و بی نقص Crossover و اکولایزر برای داشتن صدایی خوب اگه مطلبی دارن و یا پیشنهادی به ما تازه کارها بگن
    در مورد معایبی که نام بردین باید سوال کنم خودم چون کار نکردم اطلاعی ندارم.
    اما در مورد کراس اوور.
    به طور معمول و اغلب میتونید از HPF و فرکانس کات 80Hz استفاده نمائید اما با توجه به توانائیها درایورهاتون.هرچقدر این فرکانس کمتر بشه فشار و استرس روی درایور بیشتر مشهوده و با افزایش ولوم احتمال دیستورشن وجود داره.از طرفی هرچقدر هم از نقطه 80 به سمت بالا بریم مید بیس و بیس کاهش پیدا میکنه.باید با گوش کردن و انتخاب فرکانس بهینه، خودتون این کار رو انجام بدین.اما 80Hz فرکانس مناسبیه برای اکثر درایورها.
    شیب کات هم هرچقدر بیشتر میشه به این معنی هست که فرکانسهای زیر فرکانس کات (مثلا همان 80hz)بیتشتر ضعیف میشن.مثلا شیب 12dB/octave نسبت به 6dB/octave شش اکتاو قویتره و به همان نسبت فرکانس رو تضعیف میکنه وهمینطور انتخاب شیب 18dB/octave و...
    در مورد نتظیم اکولایزر باید عرض کنم بهترین حالت همان فلت هست.چون تسلط به دامنه فرکانسی قرار داده شده در پخشها و تنظیم دقیق آنها و همچنین رکود، مسترینگ و کیفیت موزیکها کاملا متفاوت هست و این تنظیمات کار سخت و زمانبری هست و اکثرا هم نتیجه خوبی نمیده و البته باز این تنظیمات برمیگرده به سلیقه شنیداری هر شخص.لذا نمیتوان نسخه واحدی برای این بخش پیچید.
    پیشنهاد بنده اینه که همان حالت دیفالت و فلت رو استفاده نمائید و خودتون رو اذیت نکنید.

  13. 7 کاربر از hamidR15 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #22888
    Moderator hamidR15's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,997

    پيش فرض

    یکی از کامل ترین چارت ها برای فرکانس های موزیک.جالبه حتما ببینید.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  15. 4 کاربر از hamidR15 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #22889
    آخر فروم باز Mehdi_Full's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2005
    محل سكونت
    تــهرانـــ
    پست ها
    1,850

    پيش فرض

    سلام
    دوستان متاسفانه پنل ضبط مارو زدن
    پایونیر مدل 9650bt
    کسی باسه فروش داره یا اینکه از کجا باید تهیه کنم؟

  17. #22890
    کاربر فعال اینترنت استان خوزستان
    تاريخ عضويت
    Aug 2013
    پست ها
    7,776

    پيش فرض

    سلام دوستان به نظرتون پخش 300u کنوود و امپ 1004 سونی چهار کانال 70 ار ام اسی رو بفروشم بجاش یه ضبط xb100 بگیرم؟باند ها رو بزنم به امپ داخلی xb100 برا ساب هم که امپ مونو دارم چون اینطور که شنیدم امپ داخلی xb100 باند های تا 85-80ار ام اس رو کامل جواب میده
    Last edited by farshad0123; 18-12-2017 at 21:43.

  18. این کاربر از farshad0123 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 3 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 3 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •