سلام، ببخشید که در حضور اساتید من اظهار فضل کردم، ولی خب بله دوست عزیز این ساب نیاز به آمپلی فایر داره، با پخش خالی کارش راه نمیفته!
سلام، ببخشید که در حضور اساتید من اظهار فضل کردم، ولی خب بله دوست عزیز این ساب نیاز به آمپلی فایر داره، با پخش خالی کارش راه نمیفته!
با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز
ویدیو ها را تقریبا اماده کردم که میزارم خدمتتون
این نکته هم بگم خدمتتون بنده تا حالا فقط پخشهای 7056(دوسال) - 9886 (2ماه) و در حال حاضر هم سونی xb100 دارم
تو ویدیو ها یک آهنگ هست که روی 9886 و سونی اجرا شد که به گوش من (سلیقه) سونی بسیار زنده تر اهنگ را اجرا کرد (تقاضا میکنم ویدیوها را با هدفون با کیفیت گوش کنید)
ویدیوی سوم هم که پیشنهاد ۱۰۰ درصد میکنم با هدفون گوش کنید که اهنگ flac اجرا شده.
7056 را نداشتم که بتونم تست کنم ولی دوسالی که داشتم صدای وکال گرمی داره ولی موزیک حالت بم . خفگی و بدون جزییات داره ( با توجه به دو پخشی که گوش کردم)که در سیستمهای کیفیتی جواب نمیدهد . باید صدای پخشهای مختلف را شنید تا بتوان بهتر در مورد معایب و مزایای هم کدام نظر داد .7056 اندازه یک اقیانوس تنظیمات داشت ولی بنظر من هیچ تاثیری در اصل موضوع که صداست نداشت .و هر روز باید با تنظیمات ور میرفتی . بهترین صدا باید از حالت فلت پخشگرفته شود .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] (فلک)
و چیزی که تو این مدت بهش رسیدم صدا گرفتن واقعا به این نیست که تمام قعات گران قیمت باشند با کمی حوصله و تحقیق در مورد نصب صحیح و قعات مچ شده میتوان به صدای خیلی خوبی رسید
انشا... کامپهای dls upi6 نصب کنم تو قسمت تصاویر ویدیویی از همین اهنگ بر روی dls هم میزارم
اینم تصاویر نرم افزار songpal که کلیه تنظیمات پخش به راحتی در موبایلتان انجام میشود
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نمیدونم این قسمت انجمن رفیق بازی شده انگارمن دو سه بار راهنمایی خواستم اینجا اصلا پست من رو ندیدن دوستان
زمانی که ما مدیر بودیم به این صورت نبود.نمیزاشتیم یک پست رو زمین بمونه
همین آقا حمید که الان به حق مدیر شده هم حضور داشتن که همینجا سلام عرض میکنم خدمتش
کلا همه تو فاز لاکچری و باند و کامپای 2 میلیونی و......
خلاصه من ساب رو 3010 گرفتم با باکس 35-40 لیتری راضیم هستم.
در مورد کواک های 200 تا 250 تومنی کسی اطلاعاتی داره اینجا ؟
KENWOOD PS695E
JBL JX963
SONY N 6950
البته بعیده بدونید.فازتون لاکچریه شماها انگار![]()
ما دیدیم اینجا دوستان فقط جواب رفیقای خودشونو میدن گفتم من جواب شما رو بدم. منم بعد از اندی اومدم دوباره انجمن
عزیز جان شما بهتره یه پخش خوب برداری که پایه خوب باشه که بعدا خواستی ارتقا بدی مشکل خروجی نداشته باشی
البته استفاده از پخشای سونی برای کسانی که امپلی نمیبندن بهتره چون امپ داخلی قوی تره داره.اما تو این رنج 400 تومن پخشهای خیلی خوبی مثل BT 610 KENWOOD هستن که نمیشه ازش گذشت. 6 تا خروجی داره برای سیستم که ارتقا رو تضمین میکنه. کیفیت صدا که کنوود مشخصا صدای فلت و زیبایی داره . امکانات هرچی بگی داره یه سرچ بزنی امکاناتشو ببینی ترغیب میشی برای خرید.
کواک خوب برای عقب هم تو رنج 200-250 تومن من 3 مدل مد نظر دارم که اتفاقا خودمم میخوام یکی از اینا رو بردارم
JBL JX963
SONY N6950
KENWOOD PS695E
اگه کیفیتی تر میخوای میتونی کامپوننت هم ببندی که البته حجم صدای کمتری داره به نسبت کواک ها
به نظر دوستان ارزش داره روی پخش فابریک باند عوض کنیم
چون واقعا بد نیست ، در حد ماشین سمند اگر توقع داشته باشی ی صدا معمولی که بالا خانواده استفاده کنیم
یکم بودجتو بیشتر کن یه x5100 کنوود بگیر با یه 690 فوکال میشه 870 تقریبا. البته به آمپ احتیاج دارید ولی فعلا اینا رو بگیرید بعدا براش آمپ مناسب تهیه کنید.
سلام خدمت شما. جسارتا تا حمید آقا میان چند تانکته رو خدمتتون بگم. البته من سوال شما رو دیدم ولی ستاره های بالای اسمتون باعث شد صبر کنم تا خود حمید آقا بیان و به بهترین شکل پاسختون رو بدن.
فاز لاکچری نیست واقعا . بنده به عنوان یه عوض کوچیک اینجا واقعا مشکلات مالی زیادی دارم. برای همین صبر میکنم و مثلا سالی یه قطعه میخرم. بنده وقتی میبینم یک نفر یه کواک یا پخش ارزون یا متفرقه میخره ناراحت میشمچون پولی که با زحمت در میاد حیفه که در راه نادرست خرج بشه. البته این روحیه رو از حمید آقا یاد گرفتم حقیقتا.
جدا از موضوع اگه امکانش براتون هست بودجه رو یکم افزایش بدید ویه 690 فوکال و یا mc609 گلیدن که حدود 380 قیمت دارند بخرید. شما احتمالا میخواید چندین وقت استفاده کنید. توی اون رنج قیمتی که فرمودید کواک خوب نیست. شمام که آمپ دارید. پس یه کواک ضعیف نگیرید که بعدا پشیمون بشید.
کواک فوکال 75 وات توان میخواد و گلیدن فکر کنم 110 وات.
این نظر شخصی من بود که ایشالا حمید آقا اونو تکمیل میکنه.
یه نظر کوچیک بدم یکم بحث کنیم با هم. دقیقا همین نحوه درایو کردن قطعات مختلف رو که میفرمایید. شما در درایو اولیه تون کامپ هرتزی که داشتید صداش بم بوده بعد از اون آمپ هرتز که باز هم نسبت به هم رده هاش صداش بم بوده و 7056 هم که صداش بم بوده پس به نظر میرسه خوب درایو نشدن قطعه ها. اما بنده اگه فوکال رو بذاریم کنار mx165 دارم که بدلیل ساختار تیوترش صدای شارپی داره و آمپ راکفورد دارم که اونم صداش بم نیست و فکر میکنم فلت باشه. پس این صدا به عقیده من با کنوود بهتر شد. من صدای zero165 و ماسکونی وان رو با 8019 شنیدم. بم نبود انصافا. چون ساختار زیرو ووکال شفافی بهت میده. حدسم اینه که توی اون سیستم هم من 8019 رو بیشتر از سونی بپسندم ولی باد تست بشه. البته بازم سلیقه نقش بالایی رو ایفا میکنه. تعویض hdp4 با t600 خودش یه تحول مهمه. نظراتتون رو بگید خوشحال میشم.
در مورد کلیپ ها هم ممنون زحمت زیادی رو متحمل شدید که بنده تشکر میکنم. فقط کاش تست رو با 1 آهنگ مشابه انجام میدادید. اینجوری یه جورایی مقایسه flac با حالت mp3 هست. ولی صدای سونی خیلی های رنج کنترل شده تری داره. در فایل فلک هم جزئیات بهطور محسوسی بیشتر پنیده میشن. تازه این در شرایطی بوده که خود فرایند record کلی جزئیات رو حذف میکنه. صدای سونی به عقیده من بهتره.
مخلص
Last edited by amirsein; 14-08-2017 at 00:25. دليل: اشتباه نوشتاری و ساختاری
سلام . این که پخش فابریک خوبه یا نه. به عقیده بنده خوب نیست. بنده خودم در 206 اول صدا رو با پخش فابریک شنیدم بعد در ماشین یکی از دوستان با یک پخش رده پایین ( خیلی پایین) سونی شنیدم و در ماشین خودم 6350 پایونیر داشتم و همه با اسپیکرهای فابریک بودن. با این وجود صدا با 6350 خیلی قابل تحمل تر و شفاف تر بود. در پرشیا هم که اولش پخش vdo روش بود. صداش بد بود.
پخش مغذ متفکر سیستمه. شما اگه میتونی و بودجه داری که پخش و عوض کنی که عالیه ولی اگرم نه خورد خورد جلو برو و اول یک اسپیکر خوب بگیر تا بعد.
مخلص .
سلام دوستان عزیز و گرامی
موضوع اول:
برخی از دوستان از عدم راهنمایی گله کردند، ما از محضرشون عذرخواهی می کنیم.
دلیل این عدم راهنمایی، فرق قائل شدن و یا مقدم شمردن دیگران بر شما نیست. بلکه بخاطر اینه که برخی از کاربران، مطالعات و تجربیات خودشون رو در زمینه ی High-End متمرکز کردند.
لطفاً ناراحت نشید... دوستانی هستند که بهتر از ما به شما کمک کنند و انصافاً هم کم نمی گذارند.
موضوع دوم: مقایسه ی پخش ها
بنده نظر شخصی و یا اعتقادات آغشته به حب و بغض خودم رو راجع به پخش ها بیان نمی کنم.
سعی می کنم مطابق با واقعیت و به دور از قضاوت های یکجانبه صحبت کنم.
- HeadUnit مغز متفکر یک سیستم صوتی هست و اغلب پردازشات صوتی در اون انجام میشه، پس مهم ترین جز یک ستاپ صوتی محسوب میشه.
رنگ آمیزی صدا و دستکاری فرکانس ها به خاطر نوع چیپ ها و خازن هایی هست که در Board پخش به کار رفته.
از دیدگاه Music Freak ها، صداهای بی رنگ و دستکاری نشده، ســرد و بی روح تلقی میشن و جذابیت شنیداری ندارند. (اغلب کاربران)
ولی از دیدگاه Audiophile ها، آهنگ سازان و کسانی که در استودیو Vocal میگیرن، صداهای رنگ شده و دستکاری شده فاقد ارزش هستند.
Music Freak به دسته ای از علاقه مندان به موسیقی اطلاق میشه که به دنبال جذابیت در صدا هستند.
Audiophile به دسته ی فوق حرفه ای از علاقه مندان به موسیقی اطلاق میشه که به دنبال نقد صدا هستند.
- Audiophile ها به دلیل شناخت از دستگاه های موسیقی، ملودی، ریتم و سازها، به دنبال شناسایی نقاط قوت و ضعف آهنگساز و خواننده در موسیقی هستند. نه لذت بردن به بهانه ی جذابیت صدا...
نقد صدا زمانی ممکن هست که اثری از عوامل محدود کننده یا تقویت کننده ی فرکانس ها وجود نداشته باشد و به قول معروف صدا یکدست و Flat باشد.
شما را به تفکر راجع به مثال زیر دعوت می کنم...
اسپیکرهای مانیتورینگ استودیو و کارت صدای آنها چرا صدایی سرد و استریل دارند؟
چون آهنگساز و ناظر ضبط، به دنبال ایراد گیری از صدای خواننده و نوای نوازندگان است، نه پوشش ایرادات با رنگ آمیزی صدا...
آیا ممکن است در پس رنگ های صدا، فالش خواندن خواننده را تشخیص داد؟ معلومه... خیر...
اسپیکرهای مانیتورینگ نام بسیار با مصمایی دارند، مانیتور یعنی به نمایش درآوردن تمام ابعاد صدا، یعنی دیدن صدا، نه شنیدن آن!
تمرکز بر تفسیر موسیقی فقط در حالت برهنگی نُت ها امکان پذیر است، نه در لباسی رنگارنگ.
اما برگردیم به موضوع مقایسه ی پخش ها
با تفاسیری که در بالا عرض کردم، Music Freak ها به سوی Source هایی می روند که صدا را حسابی رنگ کنند تا به جذابیت آن بیفزایند.
اما Audiophile ها به دنبال Source هایی با حداقل رنگ آمیزی و دستکاری هستند تا جزئیات موسیقی را بشنوند و اینگونه لذت ببرند.
از دیدگاه منصفانه، اصطلاح درستی که باید برای پخش های امروزی کنوود (بعد از سال 2007) به کار برد، کنترل صدا نیست. بلکه دزدیدن صداست...
کنوود از به کار بردن چیپ هایی با فرکانس پردازش بالا و خازن های مرغوب امتناع می ورزد و این باعث جیغ شدن صدا در ولوم های بالا می شود. برای جلوگیری از این مشکل، روش جالبی را انتخاب کرده.
کنوود به صورت OEM و کارخانه ای،در حالت Flat اکولایزر پخش های خود را در محدوده ی Vocal و High-Range محافظه کارانه تنظیم کرده تا صدا جیغ نشود. (دزدیدن صدا)
در اصل کنوود نقطه ی مقابل پایونیر است...
- سونی تنها کمپانی سازنده ی پخش در دنیاست که از اول تا به اکنون، از اصول ترسیم شده ی خود تخطی نکرده و همیشه به صدای طبیعی و نچرال پایبند بوده است.
(به نقل از بزرگان الکترونیک و صدا)
اینکه فردی از صدای کنوود، سونی، کلاریون، پایونیر و... خوشش می آید، کاملاً با دیدگاه او به موسیقی ارتباط مستقیم دارد.
برخی زیبایی موسیقی را در برهنگی آن می بینند و برخی در جامه ی رنگارنگ نُت ها.
نظر هر کسی مورد احترام است...
Last edited by AmirELX; 14-08-2017 at 01:17.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)