تبلیغات :
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 2 از 3 اولاول 123 آخرآخر
نمايش نتايج 11 به 20 از 25

نام تاپيک: چند تا سئوال رانندگی

  1. #11
    کاربر فعال انجمن هنر هفتم ehsan_iace's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    2,220

    پيش فرض

    آیا میشه آینه را جوری تنظیم کرد که نقطه کور نداشته باشه؟

    یا برای هر تغییر مسیری باید حتماً سر را برگردانیم و مسیر پشت سری مسیری که میخواهیم برویم را چک کنیم؟

  2. این کاربر از ehsan_iace بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #12
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    پست ها
    718

    پيش فرض

    آیا میشه آینه را جوری تنظیم کرد که نقطه کور نداشته باشه؟

    یا برای هر تغییر مسیری باید حتماً سر را برگردانیم و مسیر پشت سری مسیری که میخواهیم برویم را چک کنیم؟
    برای هر تغییر مسیری لازم نیست که سر رو بچرخونین ولی بعضی وقتا خیلی مفیده، مثلا وقتی می خواین از پارک دربیاین سرتونو برگردونین و سمت چپ رو کامل چک کنین.

  4. #13
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Aug 2016
    پست ها
    734

    پيش فرض


    2. وقتی در سر چهارراه میخواهیم دور بزنیم و به مسیر برگشت مسیری که رانندگی میکردیم برگردیم باید در کدام لاین قرار بگیریم؟ لاین سرعت یا لاین میانی؟ یا لاین سمت راستی مسیر؟
    2- فکر می کنم تو همون لاین سرعت ( چپ ترین لاین) باید باشیم.
    2. وقتی دور میزنید باید تو همون لاین اول ( لاین سرعت ) به رانندگی ادامه بدید چون با تغییر مسیر ناگهانی
    امکان بروز حادثه و تصادف هست وقتی مسافتی را طی کردید با زدن راهنما میتونید به لاین های کناری برید
    ممنون برای جوابی که دادید
    آخه وقتی میچیم نمیتوانم سرعتم را بلافاصله بعد از پیچیدن به حد لاین سرعت برسانم (من با دنده یک دارم دور میزنم) ماشینهایی که در این لاین هستند هم سرعتشان معمولاً بالای 70 یا 80 است و امکان دارد تصادف بشه!
    دوستان به این مطلب دقت کنند شاید جوابهای شما از روی درک نادرست از سوال باشد.
    جواب این سول برای دو شرایط مختلف متفاوت است.
    دور زدن در داخل شهر و دور زدن در کمربندی ها و اتوبانهای بین شهری و اطراف شهر:

    شرظ اول در دوز زدن رفتن به لاین سمت راست است. اما در خیابانهای داخل شهر که بعضی ها پهن هستند و بخاطر ایجاد ترافیک، اینکار غیر منطقی است و موجب تشدید ترافیک و ایجاد مشکلات تردد برای دیگر راننده ها میشود. در داخل شهر حداکثر سرعت مجاز 50 کیلومتر است و نیازی به این ندارید که به سمت راست بروید و بهتر است از حداکثر گردش ماشین به دور خود استفاد کنید و در هر لاینی که قرار گرفته اید بدون توقف رانندگی کنید. حتی اگر این لاین، لاین اول (چپ) باشد. و در صورتی که لاین اول است بهتر است که شتاب گیری کنید تا موجب دردسر دیگران نباشید.

    اما اگر در اتوبانها و یا کمربندی های اطراف شهر هستید، به هبچ وجه حق ندارید بعد از دور زدن در لاینهای اول و میانی قرار بگیرید. چونکه ما حریم راه و بریدگی خیابان داریم و در صورتی ک در این حریم دچار تصادف شوید حتی از پشت، شما مقصر هستید.

    در هنگام دور زدن در اینطور مسیرهایی که رانندگان حداقل 70 کیلومتر سرعت دارند و تا 110 کیلومتر هم میرسد. شما تا 20 ثانیه آینده نمیتوانید به این سرعت برسید و تصادف شما حتمی است. و راننده پشت سری حتی در هنگام ترمز بالای 20-30 متر خط ترمز دارد.

    شما در اینطور محلها بایستی کاملا در محل بریدگی توقف کرده و به شانه خاکی آنطرف جاده وارد شوید. و در صورتی که موجب تصادف نمیوشید وارد لاین انتهایی (راست شوی) . که بعد از مدتی که مهارت کافی پیداکردید میتوانید به جای شانه خاکی، مستقیما در لاین سمت راست قرار بگیرید. اما به هیچ وجه نباید در لاینهای سرعت و میانی قرار بگیرید.

    سلام. منم یه سوال دارم.
    تو یه سرازیری معمولی دارم میرم و یه دور برگردن هم پایین سرازیری هست به صورت گرد.
    من وقتی به سمت سرازیری میرم معمولا با دنده خلاص میرم تا اخر دور برگردان. و با توجه به این در حالت دنده خلاص هم هستم وقتی دور تموم میشه میخوام گاز بدم دیگه دنده رو از یک شروع نمی کنم که ماشین سنگین بشه . یه راست میزنم به دنده سه و ادامه مسیر رو میرم. ایا این برای ماشین و دنده مشکلی پیش میاره یا نه کاملا طبیعیه ؟؟!! در چنین مواقعی بهتره چیکار کنیم ؟
    احساس شمارا در خلاص کردن ماشین در سرازیری درک میکنم.
    به جای خلاص کردن، دنده را به یک دنده بالاتر ببرید و کلاچ را رها کنید. اینطور هم ماشینتان در حال گاز خوردن نیست و هم سرعت شما به شدت کم نمیشود.
    خلاص کردن یک مشکل بزرگ برای ماشین ایجاد میکند.
    اگر در هنگام حرکت خلاص، ماشین خاموش کند، شما فقط یک بار میتوانید پدال ترمز را فشار دهید و در دفعه دوم ترمز عمل نمیکند و با فریاد شهادت طلبانه وارد مانع میشوید.
    هیچ فرقی هم نداره از کدوم دنده شروع کنی.

  5. این کاربر از siava5h بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #14
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    پست ها
    718

    پيش فرض

    دوستان به این مطلب دقت کنند




    1- این اعداد رو چجوری محاسبه کردین؟
    شما تا 20 ثانیه آینده نمیتوانید به این سرعت برسید و تصادف شما حتمی است. و راننده پشت سری حتی در هنگام ترمز بالای 20-30 متر خط ترمز دارد.

    2. در مورد این جمله بیشتر توضح می دین؟
    شرظ اول در دوز زدن رفتن به لاین سمت راست است.

  7. #15
    کاربر فعال انجمن هنر هفتم ehsan_iace's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    2,220

    پيش فرض

    برای هر تغییر مسیری لازم نیست که سر رو بچرخونین ولی بعضی وقتا خیلی مفیده، مثلا وقتی می خواین از پارک دربیاین سرتونو برگردونین و سمت چپ رو کامل چک کنین.
    من فکر میکنم سر چرخاندن و چک کردن نقطه کور پشت سر برای هر تغییر لاینی لازمه بارها شده که میخواستم تغییر لاین بدهم و در آینه‌های جانبی (راست یا چپ) هیچ ماشینی در مسیر نبوده ولی تو نقطه کور ماشین‌ام یک ماشین دیگر داشته حرکت میکرده و با بوق آن ماشین متوجه وجود آن ماشین شدم

  8. 2 کاربر از ehsan_iace بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #16
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Aug 2016
    پست ها
    734

    پيش فرض

    1- این اعداد رو چجوری محاسبه کردین؟



    2. در مورد این جمله بیشتر توضح می دین؟
    احتمالا منظورت 0 تا 100 در مدت 7-13 ثانیه هستش.
    اون 0-100 مربوط به یک راننده حرفه ای با حداکثر سرعت عمل در تعویض دنده و شناخت حداکثر قدرت گشتاوری موتور و بکار گیری آن و حداقل سر خوردگی لاستیک بر روی سطح جاده، با بهترین نوع بنزین و حداکثر سلامتی خودرو و حداکثر اصطکاک بین لاستیک و زمین و حداکثر پاسخ دهی خودرو هستش.
    حالا به نظر شما 0-100 شما چند ثانیه هستش؟
    0-100 یک راننده تازه کار چطور؟

    فکر کنم بیش از 20 ثانیه بشه دیگه.

    اون شرط رو گفتم دیگه.
    در هر شرایطی شما در بریدگی تصادف کنی مقصر هستی و رد خور نداره. حتی اگه از پشت بزنن و طرف شاهد پیدا کنه تو بریدگی دور زدی مقصر میشی.
    اصولا لاین سمت راست لاین کند رو هستش و این لاینها در هیچ جا استثنا پیدا نمیکنه. ماشینی که در دنده 2 قرار داره کند رو هست.

    در مورد خط ترمز نمیخوام به مسائل فیزیکی استناد کنم. آمارهای تصادفات رانندگی رقمهای بیش از این رو هم اعلام کردن. و من خط ترمز حدودا کمی کمتر از 50 متر رو هم دیدم که مربوط به یک سمند قدیمی بود و ماشینش هم متوقف نشد و جره شد. البته سرعتش خیلی بالا بود. 160 تا
    شما بایستی خاک نشستن رو سطح جاده، وجود دوده و روغنهای رو سطح جاده، پودر لاستیکهای سطح جاده، فرسدگی لاستیک و شرایط آب و هوایی رو هم در نظر بگیری.
    Last edited by siava5h; 01-01-2017 at 17:18.

  10. این کاربر از siava5h بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #17
    آخر فروم باز arash66_2m's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    جایی همین نزدیکی ها
    پست ها
    2,505

    پيش فرض

    سلام
    چرا توی سرازیری خلاص می کنین دنده رو؟
    توی سرازیری درگیر بودن دنده یه کمک هست برای کاهش سرعت و جلوگیری از استفاده بیش تر ترمز
    درسته . ولی تو این جور مواقع مستقیم دادن به دنده سه مشکلی به ماشین وارد میکنه یا نه؟

  12. #18
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Aug 2016
    پست ها
    734

    پيش فرض

    درسته . ولی تو این جور مواقع مستقیم دادن به دنده سه مشکلی به ماشین وارد میکنه یا نه؟
    نه، هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه.

  13. #19
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    پست ها
    718

    پيش فرض

    درسته . ولی تو این جور مواقع مستقیم دادن به دنده سه مشکلی به ماشین وارد میکنه یا نه؟

    اگه دنده مرده نمی شه، احتمالا مشکلی پیش نمیاد
    یعنی اگر سرعت ماشین با دنده ای که توش هستین هماهنگ باشه، اشکالی نداره بزنین دنده 3

  14. این کاربر از hosseinf722 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #20
    کاربر فعال انجمن هنر هفتم ehsan_iace's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    2,220

    پيش فرض

    چطور میشه تو کوچه‌های تنگ یا وقتی داری از کنار دیوار یا عابر پیاده یا ماشین دیگه رد میشی مطمئن باشی که بهش نمیخوری؟

    من تو فاصله دور میتونم خوب تخمین بزنم که به مانع روبرو میخورم یا نه ولی در فاصله نزدیک نمیتوانم تشخیص بدهم که دارم بهش میخورم یا نه

  16. این کاربر از ehsan_iace بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •