یعنی نمیشه علتش رو پیدا کرد ؟
راستی وقتی دیسک و صفحه رو عوض کردن به مکانیک گفتم واسکازین گیربکس رو یه نگاه بندازه که با کمال تعجب 1.5 لیتر کسر داشت ! واسکازین دیفرانسیل هم مقداری کسری داشت .
هنوز اون فشنگی روغن رو پیدا نکردم ؛ فکر کنم نداره اصلاً !![]()
یعنی نمیشه علتش رو پیدا کرد ؟
راستی وقتی دیسک و صفحه رو عوض کردن به مکانیک گفتم واسکازین گیربکس رو یه نگاه بندازه که با کمال تعجب 1.5 لیتر کسر داشت ! واسکازین دیفرانسیل هم مقداری کسری داشت .
هنوز اون فشنگی روغن رو پیدا نکردم ؛ فکر کنم نداره اصلاً !![]()
لامپ سوخته نیست که بشه دقیق گفت لامپ رو عوض کن تا درست بشه. باید منشا مشکل پیدا بشه. اولین کارهایی که میتونی انجام بدی اینه که تک تک چرخ ها رو روی جک تست کن و ببینی روان هستن یا نه. بعدش دیاگ بزنی و پارامتر سنسورها رو چک کنی (بازم میگم سنسور اکسیژن ماشینت مشکوکه). فشار پمپ بنزین هم تست بشه و در نهایت سوزن ها باز بشن و پاشش اونها هم تست بشه. فعلا همین ها رو تست کنراستی چراغ چک روشن نیست؟
کم بودن واسکازین هم بخاطر کاسه نمدش بوده که عوضش کردی
چطور فشنگی رو پیدا نکردیدقیقا زیر کویل و کنار فیلتر روغنه. کلا اونجا 3 تا سنسور وجود داره که سیم به اونا وصل شده. یکی ناک سنسور که از همه بالاتره و شکل دایره ای داره و روی بلوک بسته شده و سوکتش 2 تا سیم داره، دومی سنسور میل سوپاپ هست که اونم زیر کویل قرار گرفته و سوکتش 3 سیم داره. کنار همین سنسور میل سوپاپ، فشنگی روغن هست که سوکتش یه سیم داره
معمولا از طبق سر کمکهای جلو هست
اگر کاپوت رو باز کنین و آب بریزین روی سر کمکها تا آب بره داخلش و لاستیکهاش کاملا خیس بشه
اگر صدا برطرف شد پس همینه
باید باز بشه چرب بشه با گیریس
البته شاید با روغن سبک هم که از بالا بریزین روش شاید حل بشه و نیاز به باز کردن کمکها نداشته باشه
گاهی سفت بودن بیش از حد پیچ سر کمک که روی گلگیر هست باعث جیرجیر میشه
اگر هم شل باشه , کمک روی دست اندازها تلق تلق صدا میده
Last edited by MOHAMMAD_ASEMOONI; 18-01-2016 at 22:03.
مرسی دوست عزیز ,تشخیص شما درست بود.
اون مایع کف ماشین ضد یخ بود و مشکل هم از اورینگ بود که رفع شد.
الان یک مشکلی که هست ضد یخی که ریخته کف ماشین و سخت خشک میشه . راهی برای زودتر خشک کردنش هست![]()
خواهش میکنم دوست عزیز
آره اون خیلی سخت خشک میشه، مخصوصا الان که زمستونه. اگه جا داسته باشه و بتونی یه چیزی زیر موکتش بزاری که اون رو بالا و رو هوا نگه داره خیلی زودتر خشک میشه. فکر کنم استفاده از سشوار هم کمک کنه (مطمئن نیستم)
سلام. سه مدل دیاگ جیبی کوچک تو بازار هست ؛ یو اس بی ؛ بلوتوثی و وای فای ؛ آیا ارزش خرید دارن ؟؟؟اگه جواب مثبته کدومشون بهتره؟
گفتم شما بهترین مشاور در این کار هستید و از شما بپرسم. ممنون
سلام
ارزش خرید دارن ولی یه مشکلی وجود داره که همه ماشین های ایرانی رو ساپورت نمیکنه. چون برخی ecu های ایران دستکاری شده و کپی ناقص از اصلی هستن و از پروتکل های بین المللی و استاندارد پشتیبانی نمیکنن، مثلا زیمنس هایی که الان رو پراید و پژو و... وجود داره به این elm327 ها کانکت نمیشه ولی اکثر خودروهای خارجی رو ساپورت میکنه و خیلی کار راه انداز هستش. هیچ فرقی هم بین این مدل ها نیست و فقط فرقشون تو راه ارتباطی هست. خوبی بلوتوث و وای فای اینه که علاوه بر پی سی به گوشی هم وصل میشن.
شما ماشینت چیه و چه ecu داره؟
سلام .
من برای کم کردن سرعت اگه امکان باشه (که اکثر مواقع هست) اول پام رو از گاز برمیدارم بعد معکوس میکشم (نه خیلی شدید ، مثلا بعد از معکوس کشیدن دور موتور حداکثر میاد رو 2.7 ) بعد ترمز میگیرم حالا دو تا سوال دارم .
این کار رو زود ساییده شدن دیسک و صفحه تاثیر میذاره ؟ اگه جواب مثبته ، برای جلوگیری از این کار باید وقتی سرعتم رو کم کردم و از مانع رد شدم بعدش معکوس بکشم ؟
در کل بدون توجه به دیسک و صفحه ، این کار ضررش بیشتر از نفعشه یا برعکس ؟!
ممنون .
سلام
خیلی اوقات میشه از این کار استفاده کرد و اتفاقا ضرر خاصی نداره و بهتر از ترمز های غیرضروری هست ولی باید یه چیزهایی توجه بشه. حدالامکان معکوس شدید کشیده نشه، مثلا دورموتور ناگهانی بره رو 4-5 هزار چون باعث صدمه به تسمه تایم و همچنین فشار روی دیسک و صفحه میشه. مثلا بهترین کار اینه قبل رسیدن به سرعت گیر گاز رها بشه و سرعت خودش کم بشه و یا کمی از ترمز استفاده بشه و همزمان معکوس هم داده بشه. در کل بهترین حالت رو فقط راننده تو اون شرایط که قرار گرفت میتونه درک کنه و تعیین کنه و نمیشه گفت حتما باید فلان کار انجام بشه. این معکوس که شما میگی (مثلا رسیدن دور به 2.7 فشاری وارد نمیکنه و استهلاک خاصی برای صفحه کلاچ نداره.
فشار اصلی و از بین رفتن دیسک و صفحه بیشتر تو حالت نیم کلاچ اتفاق می افته و باید سعی بشه کمترین نیم کلاچ رو استفاده کرد. بعضیا هستن تو ترافیک و... همش پا روی کلاچ میذارن و نیم کلاچ میکنن که پدر صفحه در میاد. البته رگلاژ نبودن سیم کلاچ هم میتونه عمرش رو خیلی کم کنه
سلام
شتاب نگرفتن ماشین هنگام شروع حرکت دلیلش چیه ؟
پامو میذارم روی گاز. هر چی فشار میدم فایده نداره و سرعت ماشین زیاد نمیشه. اما بعد از چند ثانیه ماشین خود به خود سرعت میگیره ( انگار تازه فهمیده که پدال گاز رو فشار دادم ) !!
ماشین : پژو پارس
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)