تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 376 از 472 اولاول ... 276326366372373374375376377378379380386426 ... آخرآخر
نمايش نتايج 3,751 به 3,760 از 4717

نام تاپيک: ‌ سمند EF7 پایه گاز سوز و بنزینی ( Samand )

  1. #3751
    اگه نباشه جاش خالی می مونه SAMI EB's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2013
    محل سكونت
    IR 66- IR13
    پست ها
    247

    پيش فرض

    آقا سامی این شمع های اتولایت که توسایت آپکو هست به درد میخورن واسه EF7 بخرم؟؟؟
    بعد باید پایه بلند باشن یا پایه کوتاه؟
    سلام
    شمع هايى که آپکو ميده کيفيتش خوبه ولى قيمتشا زياد مي گه آپکو .
    به نظرم شمع هاى ديگه از نوع سوزنى با قيمت بهترى ميشه پيدا کرد
    مثل بوش . دنسو . NGK
    بله شمع سوزنى اگه از نوع خوب انتخاب بشه کارکرد محسوسى بر روى موتور داره .
    پايه کوتاه مناسبه اين موتور پايه بلند مال موتور TU5 پژو 206 هست

  2. این کاربر از SAMI EB بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #3752
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    پست ها
    409

    پيش فرض

    سلام
    شمع هايى که آپکو ميده کيفيتش خوبه ولى قيمتشا زياد مي گه آپکو .
    به نظرم شمع هاى ديگه از نوع سوزنى با قيمت بهترى ميشه پيدا کرد
    مثل بوش . دنسو . NGK
    بله شمع سوزنى اگه از نوع خوب انتخاب بشه کارکرد محسوسى بر روى موتور داره .
    پايه کوتاه مناسبه اين موتور پايه بلند مال موتور TU5 پژو 206 هست
    دوست عزیز من شمعهای ماشینو با سوزنی بوش با گپ 0.9 عوض کردم
    این گپ مناسبه یا باید کمتر باشه؟

  4. #3753
    داره خودمونی میشه shiraz_2010's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    پست ها
    172

    پيش فرض

    دوستان گرامی برای تعویض روغن باید 5 لیتر روغن بریزم یا 5/5 لیتر!!؟(با تعویض فیلتر)
    اون لرزش موتور روی دور موتور سه با تعویض شمع ها رفع میشه!!؟چه شمعی پیشنهاد می کنید!!؟

  5. #3754
    حـــــرفـه ای hossein.az's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2012
    محل سكونت
    p30world
    پست ها
    2,099

    پيش فرض

    دوستان گرامی برای تعویض روغن باید 5 لیتر روغن بریزم یا 5/5 لیتر!!؟(با تعویض فیلتر)
    اون لرزش موتور روی دور موتور سه با تعویض شمع ها رفع میشه!!؟چه شمعی پیشنهاد می کنید!!؟
    شمع ngk بگیرید بهترند
    اون لرزش به نظرم از دسته موتور باشه
    اما باز شما اگر عوض کردید نتیجه رو به ماهم اطلاع بدید
    روغن هم بیشتر از 5 لیتر نریزید والا به موتور فشار میاد
    علت بیشتر مسائل روغن ریزی در این موتور به خاطر روغن زیاد که ریخته میشه

  6. 3 کاربر از hossein.az بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #3755
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    خوب یک تست و بررسی روی این ماشین(سورن) انجام دادم که نتیجه اش را اینجا میذارم :

    این ماشین آخر هفته با همون بنزینی که توی کارخانه توی ماشین ریختن تا امروز کار کرد یعنی به عبارتی حدود 300 کیلومتر طی کرد و هنوز یک خط دیگه بنزین داشت
    45 لیتر بنزین درون باک ریختم که یک کوچولو نشانگر تا پر شدن کامل فاصله داره
    اما نتایج بررسی ها :
    مسیری که من آخر هفته ها بطور اخص با این ماشین میرم مسیری هست کامل کوهستانی که میشه با ماشین به سرعت های بالا رسید که خوب من سعی کردم از 110 تا تجاوز نکنم به دو دلیل :1-ماشین در دوره آب بندی هست 2-این دو روز هوا بشدت بارانی بود.
    قابلیت حرکتی ماشین یعنی شتابش فعلا که اصلا چنگی به دل نمیزنه
    با توجه به نمودار گشتاور و قدرت این موتور(گر قابل استناد باشه) به نظرم باید دنده ها در دور موتور بالاتری تعویض بشه مثلا 4000 یا 4500 تا به نتایج مطلوب برسه که بنا به همون بند 1 فعلا مقدور نبود
    ضمنا تمام طول مسیر تهویه مطبوع روشن بود
    زمان شروع حرکت در دنده یک ماشین برای یک لحظه یک سکته کوچیک بعضی وقتا میزنه که علتش برای من مشخص نیست!!
    کلاچش خیلی نرم و خوب هست و ضمنا در کمال تعجب واقعا عالی تنظیم شده و پایین درگیر میشه که امیدوارم این عمل هوشمندانه در طول عمر کلاچ موثر باشه
    عملکرد فرمان هم خیلی نرم و خوب هست و فراتر از انتظار من بود ولی کاملا بی حس که از نظر من عیب نیست
    عملکرد دنده ها هم با وجود نو بودن خودرو و توصیف های قبلی دوستان از وضعیت گیربکس خانواده سمند باز هم به نسبت نرم هست که فرا تر از انتظار من هست. مثلا برای تغییر دنده از دو به 3 فقط با یک انگشت دنده را از دو خارج می کن و با همون انگشت دنده را به جلو فشار میدم خودش میره 3 یا از 3 به 4 هم به همین ترتیب فقط از 4 به 5 کمی با فشار بیشتر جا میره که طبق تجربه خودرو های قبلی باید با کارکرد بیشتر نرم تر بشه
    عملکرد موتور تا به اینجا نرم و خوب هست و تا دور موتور 3500 که تست کردم صدای به نسبت زیادی نداره
    البته یک صدای زنجیر مانند از سمت موتور میاد که نمی دونم چی هست و زیادی بهش حساسیت نشون نمیدم
    ضمنا به نظر میرسه از قسمت محفظه سیاه رنگ بالای موتور همون قسمتی که بخارات روغن را به درون منیفولد هدایت می کنه مقداری روغن پپس داده البته به مقدار خیلی جزیی که علتش را نمی دونم ولی باز هم زیاد حساس نیستم به این قضیه
    حالا میرسیم به بحث سواری و ترمز و لاستیک :
    سواری واقعا خشکه مخصوصا در محور عقب
    علی رقم تعویض لاستیک با نمونه نرم باز هم به اعتقاد من ماشین زیربندیش خشکه
    فرمان پذیری خوبه ولی اصلا نباید گول هندلینگ خوبی که به راننده تلقین میشه را خورد مخصوصا سر پیچ ها چون به اعتقاد من این احساس رضایت کاذب هست و اگر گولش را خورد عواقب بدی داره
    ترمز ها بد نیست. دیشب زمان بازگشت موقعیت دست داد تا با سرعت 110 تا تستش کنم انوم زیر بارون شدید..
    با اون سرعت محکم پا را روی ترمز کوبیدم و در کمال تعجب خودرو را به سمت شاگرد منحرف میشد البته ABS وارد عمل میشد
    این مورد را چندین و چند بار انجام دادم و متوجه شدم در هر بار کوبین روی ترمز انحراف کمتر میشه حدس میزنم به خاطر نو بودن ماشین باید باشه!! البته امیدوارم که اینطور باشه
    لاستیک ها هم عملکرد به نسبت نرمی دارند (باز هم میگم به نسبت نرم) چون عملکرد کلی تعلیق ماشین خشکه و البته یک صدای خیلی جزیی (فیش مانند خیلی کم) از طرفشون شنیده میشه که من خیلی مشکلی با این صدا ندارم چون همزمان تجربه صداها و سمفونی لاستیک بارز وطنی با عمر 5 سال را دارم
    اما میرسیم به ادوات اتاق :
    صندلی ها بسیار راحت هس تاکید می کنم بسیار راحت البته امیدوارم همین کیفیت و راحتی را حدعقل 4 سال حفظ کنه
    البنه یک مشکل کوچیک با اونها دارم به این ترتیب که زانوی سمت راست من به کلید قفل عصایی که به سوییچ وصل هست گیر می کنه و بسیار اذیت میشم ضمن اینکه فضا برای من یکم تنگ هست
    تجهیزات و ادوات در دسترس هستند که خیلی خوبه و من هیچ مشکل برقی بجز همون مشکلی که در زمان تحویل داشتم را دیگه ندارم و همه چی داره به خوبی کار می کنه
    دید جلو و جانبی خوبه به لطف اینه های جانبی خوب ولی تسلط به اطراف خیلی خوب عالی نیست و در لایی کشیدن شهری باید خیلی احتیاط کرد خرابکاری به بار نیاد. دید عقب هم چندان دندون گیر نیست ولی به لطف آینه استفاده شده از خودرو دیگه ام بهتره
    اما سرو صدا های اتاق
    به نظرم این اتاق بعداز مدتی به صدا می افته
    چون این یکی دو روز هوا سرد بود و از تهویه مطبوع استفاده میکردم(البته من همیشه اول که ماشین داشتم همیشه چه در تابستان و چه در زمستان کولر می گیرم) به نظرم داشبردش یکم صدا میده
    مثلا درب محفظه بالای داشبرد صدای بلبل میده و همینطور برای خودش می خونه یعنی واقعا کار من شده خندیدن از این وضع
    به این صدا اون صدای زنجیر مانند و همینطور یک صدای خفیف گیربکس را هم که اضافه کنید میشه سمفونی های Dream Theater
    ضمنا یکسری سیم هم زیر داشبرد سمت شاگرد همینطوری الاف سر گردون ، بلاتکلیف آویزون موندن که خودم هم نمی دونم چرا اینجوری ول موندن!!
    یک مورد دیگه هم اینکه کیفیت صدای ضبط یا حالا باندها خیلی جالب نیست و بیشتر به درد کسانی می خوره که آهنگ های دمبل و دیمبو دهه 50 شمسی گوش میدن. البته با تنظیم و کاهش باس کمی بهتر شد ولی خیلی جنگی به دل نمیزنه
    از اتاق که بیرون بیایم کیفیت چراغ های جلو بد نیست (نور پایین) ولی نور بالا من اصلا حسش نمی کنم
    نور بالای ماشین دیگه واقعا حجم نور بالایی داره و راننده روبرویی جلویی را کلافه می کنه
    چراغای عقب هم کیفیت خوبی دارند اما یکی از چراغ های دنده عقب کار نمی کنه (حدس میزنم مثل ماشین دیگه ام چراغ مه شکن باشه)
    فعلا این تجربه من از رانندگی با این ماشین بود تا 500 کیلومتر اول و با شرایطی که دارم احتمال زیاد هفته آینده خودرو کیلومتر 1000 را رد می کنه
    در کل بخوام جمع بندی کنم از ماشین رضایتدارم بشرطی که خراب نشه و اذیت نکنه و صندلی ها و موتور نرمی داره ولی اصلا روی شتابش نمیشه حساب کرد
    -----------------------------------
    دو مورد را اینجا اضافه کنم جهت هشدار به دوستانی که این ماشین را خریدن و یا قصد دارند بخرن :
    1-حجم روغنی که کارخانه درون موتور میریزه واقعا زیاده!! واقعا زیاد!!
    من فکر می کنم نزدیک 6 لیتر روغن درون موتور هست. البته ریختن روغن بیشتر در خودرو های صفر در تولیدات سایر شرکت های مطرح هم وجود داره ولی نهایت 0.5 لیتر نه یک لیتر.مثلا همین تندر در منوالش قید شده فقط در اولین بار روغن ریختن در کارخانه 4.8 تا 5 لیتر استفاده بشه ولی بعد از اون 4.5 لیتر.
    گیج روغن سطح قسمت پلاستیکیش کامل روغنی هست و چند میلیمتر از میله هم روغنی هست
    توصیه اکید می کنم دوستانی که این خودرو را صفر تحویل میگیرن در 1000 تا 2000 کیلومتر اول اصلا دور موتور را از 3000-3500 دور بیشتر نبرند و همین حدود کارکرد روغن را با یک روغن نیمه سنتتیک یا تمام سنتتیک مرغوب با حجم 4.8 تا 5 لیتر تعویض کنند.
    2-حتما باد لاستیک ها بررسی بشه چون طبق تجربه ی زیادی که دارم تمام مونتاژ کاران داخل بیشتر از 40PSI باد به لاستیک ها میزنند مثلا تندر را 55PSI باد کرده بودن و این یکی هم حدود 45 تا. البته تعویض لاستیک توصیه میشه ولی اگر مقدور نیست حتما باد را چک کنید
    Last edited by ess_1362; 20-02-2015 at 21:35.

  8. این کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #3756
    داره خودمونی میشه shiraz_2010's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    پست ها
    172

    پيش فرض


    دو مورد را اینجا اضافه کنم جهت هشدار به دوستانی که این ماشین را خریدن و یا قصد دارند بخرن :
    1-حجم روغنی که کارخانه درون موتور میریزه واقعا زیاده!! واقعا زیاد!!
    من فکر می کنم نزدیک 6 لیتر روغن درون موتور هست. البته ریختن روغن بیشتر در خودرو های صفر در تولیدات سایر شرکت های مطرح هم وجود داره ولی نهایت 0.5 لیتر نه یک لیتر.مثلا همین تندر در منوالش قید شده فقط در اولین بار روغن ریختن در کارخانه 4.8 تا 5 لیتر استفاده بشه ولی بعد از اون 4.5 لیتر.
    گیج روغن سطح قسمت پلاستیکیش کامل روغنی هست و چند میلیمتر از میله هم روغنی هست
    توصیه اکید می کنم دوستانی که این خودرو را صفر تحویل میگیرن در 1000 تا 2000 کیلومتر اول اصلا دور موتور را از 3000-3500 دور بیشتر نبرند و همین حدود کارکرد روغن را با یک روغن نیمه سنتتیک یا تمام سنتتیک مرغوب با حجم 4.8 تا 5 لیتر تعویض کنند.
    2-حتما باد لاستیک ها بررسی بشه چون طبق تجربه ی زیادی که دارم تمام مونتاژ کاران داخل بیشتر از 40PSI باد به لاستیک ها میزنند مثلا تندر را 55PSI باد کرده بودن و این یکی هم حدود 45 تا. البته تعویض لاستیک توصیه میشه ولی اگر مقدور نیست حتما باد را چک کنید
    سلام
    1-چه روغن موتوری با چه مارکی پیشنهاد می کنید!!؟نیمه بهتر یا تمام!!؟(6000 کلیومتر کارکرد داره)
    2-آیا تعویض شمع رو پیشنهاد می کنید!!؟
    3-ماشین شما روی دور موتور 3 لرزش داره!!؟و آیا این لرزش به اتق و کنوسل ها هم منتقل میشه!!؟
    ----------------
    4-(پیرو مورد سه)کنسول وسط رو چطور می تونم باز کنم تا صدا رو رفع کنم!!؟

  10. #3757
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    1-چه روغن موتوری با چه مارکی پیشنهاد می کنید!!؟نیمه بهتر یا تمام!!؟(6000 کلیومتر کارکرد داره)
    اگر از نظر مالی مشکلی نداری یک برند تمام سنتتیک بگیرید مثلا من ایرانول رویال را پیشنهاد میدم برای این موتور
    البته یک عده اعتقاد دارند نباید از روغن تمام سنتتیک استفاده کرد چون شله یا کاسه نمد ها آسیب می بینه. از نظر من حرفشون فاقد وجاهت علمی هست چون اگر موتور بخواد روغن بده با هر شرایطی روغن میده و روغن نیمه سنتتیک هم نیمیش تمام سنتتیک هست پس با خیال راحت استفاده کنید و البته با فیلتر بیشتر از 4.8 تا 5 لیتر نریزید
    اگر هم از نظر هزینه مشکل دارید یک برند نیمه سنتتیک انتخاب کنید مثلا ایرانول ریسیگ دوستان استفاده کردن و راضی بودن
    البته کاسترول مگناتک نیمه سنتتیک هم به شرطی که تقلبی نباشه دوستان استفاده کردن و راضی بودن
    بهران سوپر پیشتاز ، پارس سوپر پیشرو و چند مدل دیگه هم هست که دوستان استفاده کردن و راضی بودن


    2-آیا تعویض شمع رو پیشنهاد می کنید!!؟
    اگر مشکلی نداری نیازی به تعویض نیست
    سعی کن هر 20 هزار شمع ها را تعویض کنید البته با یک نمونه عادی استاندارد
    تفاوت شمع های عادی با شمع های سوزنی فقط در این هست که شمع های سوزنی عمر بیشتری دارند که با در نظر گرفتن کیفیت افتضاح بنزین وطنی و رسوبی که پس از چندهزار کیلومتر کارکرد روی گپ شمع ها میشینه من اصلا شمع های سوزنی را توصیه نمی کنم
    دوستان بوش FR8DE+ گرفته بودن برای سمند موتور ملی و ظاهرا راضی بودن شما هم مدلش را بررسی کنید ببینید اگر به سمند موتور ملی می خوره و مشکلی نداره و اصلی گیر میارید تهیه کنید

    3-ماشین شما روی دور موتور 3 لرزش داره!!؟و آیا این لرزش به اتق و کنوسل ها هم منتقل میشه!!؟
    خیر صدا و لرزش نداره
    ولی شما باید علت لرزش را پیدا کنید
    لرزش می تونه از بالانس نبودن یا تنظیم نبودن باد لاستیک ها یا تاب داشتن رینگ یا تاب داشتن مجموعه فلایویل ، دیسک و صفحه باشه که باید مورد شناسایی و رفع ایراد بشه

    4-(پیرو مورد سه)کنسول وسط رو چطور می تونم باز کنم تا صدا رو رفع کنم!!؟
    روی این مورد نظری ندارم و بهتره دوستان با تجربه تر نظر بدن

  11. این کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #3758
    آخر فروم باز ArashMiniStar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    محل سكونت
    IR/MASHHAD
    پست ها
    3,661

    پيش فرض

    اگر از نظر مالی مشکلی نداری یک برند تمام سنتتیک بگیرید مثلا من ایرانول رویال را پیشنهاد میدم برای این موتور
    البته یک عده اعتقاد دارند نباید از روغن تمام سنتتیک استفاده کرد چون شله یا کاسه نمد ها آسیب می بینه. از نظر من حرفشون فاقد وجاهت علمی هست چون اگر موتور بخواد روغن بده با هر شرایطی روغن میده و روغن نیمه سنتتیک هم نیمیش تمام سنتتیک هست پس با خیال راحت استفاده کنید و البته با فیلتر بیشتر از 4.8 تا 5 لیتر نریزید
    اگر هم از نظر هزینه مشکل دارید یک برند نیمه سنتتیک انتخاب کنید مثلا ایرانول ریسیگ دوستان استفاده کردن و راضی بودن
    البته کاسترول مگناتک نیمه سنتتیک هم به شرطی که تقلبی نباشه دوستان استفاده کردن و راضی بودن
    بهران سوپر پیشتاز ، پارس سوپر پیشرو و چند مدل دیگه هم هست که دوستان استفاده کردن و راضی بودن



    اگر مشکلی نداری نیازی به تعویض نیست
    سعی کن هر 20 هزار شمع ها را تعویض کنید البته با یک نمونه عادی استاندارد
    تفاوت شمع های عادی با شمع های سوزنی فقط در این هست که شمع های سوزنی عمر بیشتری دارند که با در نظر گرفتن کیفیت افتضاح بنزین وطنی و رسوبی که پس از چندهزار کیلومتر کارکرد روی گپ شمع ها میشینه من اصلا شمع های سوزنی را توصیه نمی کنم
    دوستان بوش FR8DE+ گرفته بودن برای سمند موتور ملی و ظاهرا راضی بودن شما هم مدلش را بررسی کنید ببینید اگر به سمند موتور ملی می خوره و مشکلی نداره و اصلی گیر میارید تهیه کنید


    خیر صدا و لرزش نداره
    ولی شما باید علت لرزش را پیدا کنید
    لرزش می تونه از بالانس نبودن یا تنظیم نبودن باد لاستیک ها یا تاب داشتن رینگ یا تاب داشتن مجموعه فلایویل ، دیسک و صفحه باشه که باید مورد شناسایی و رفع ایراد بشه


    روی این مورد نظری ندارم و بهتره دوستان با تجربه تر نظر بدن
    آقا پس چیه میگن شمع سوزنی شتاب رو بیشتر میکنه؟ یعنی همون عادی بگیریم بهتره؟

  13. #3759
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    هیچ منبع معتبری وجود نداره که نشان بده که شمع سوزنی شتاب و سرعت را زیاد می کنه!! البته به یک شرط شمع سوزنی شتاب را بیشتر می کنه اون هم به این شرط که شما intake یا همون حجم سوخت و هوای ورودی را به یک شکلی بیشتر کنید مثلا تغییر ساختار منیفولد ، استفاده از سوپر شارژر یا توربو شارژر یا تغییر مدیریت انجینبغیر از موارد فوق استفاده از شمع های سوزنی به شرطی که رسوب قرمز رنگ بنزین های وطنی حذف بشن فقط طول عمر بیشتری خواهند داشت

  14. #3760
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    2

    پيش فرض

    سلام دوستان
    قصد خرید ef7 مالتی پلکس دوگانه دو ایربگ رو تو هفته آینده دارم به نظرتون تو این رنج قیمت انتخاب خوبیه یا نه بین خریدن و نخریدنش موندم لطفا راهنمایی کنید
    راستی داشبورد دو ایربگ همون داشبورد سوناتایی هستش یا نه در ضمن اگه بگیرم می خوام کروز کنترل هم سفارش بدم به نظرتون دیگه چه تجهیزاتی رو سفارش بدم

    ممنون می شم راهنمایی کنید .
    باتشکر.
    Last edited by olips; 22-02-2015 at 20:19.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •