تعمیر کار میگفت کم شدن آب بعد تعویض هم تا چند روز عادیه
پس اشتباه میگه ؟؟؟
تعمیر کار میگفت کم شدن آب بعد تعویض هم تا چند روز عادیه
پس اشتباه میگه ؟؟؟
سلام
حرفش اشتباه هست
بعد از تعویض واشر سرسیلندر , اگر همه چیز درست و اصولی نصب شده باشه نباید موتور آب کم کنه
ماشین استانداردِ سالم آب کم نمیکنه
یه نفر لطف بگه این استاد مکانیک بر اساس کدوم قانون فیزیک یا مکانیکِ خودرو همچین حرفی زده ؟
آسمونی عزیز بخاطر راهنمایی خیلی ممنونم .
فکر نکنم از نوع دو سنسور و فن دو دور باشه. چون که فن فقط یک جفت سیم داره. البته اگر بشه اینجوری نتیجه گیری کرد.
چجوری میشه مطمئن شد که چند سنسوره است ؟
یک سننسور که همون جلو رادیاتور دیده میشه که رفته توی سیلندر. اگر سنسور دومی هم باشه معمولا کجاسست ؟
سلام
سنسور حرارتِ موتور که به کامپیوتر وصل هست , روی بدنه ی موتور نصب شده و 2 سیمه هست
سنسوری که فقط به آمپر آب وصل باشه , فقط یک سیم بهش وصل شده که از آمپر اومده
فن حتماً دو سرعته هست اما فقط دو سیم داره چون برقِ دور کند و دور تند از همون سیم به فن میرسه
سوال: پس چطوری با دور تند یا کند کار میکنه ؟
جواب:
کامپیوتر دو تا خروجی جداگانه داره برای رله های دور تند و کند .
وقتی موتور فقط کمی بیش از حد داغ شده , کامپیوتر از خروجیِ مربوط به رله ی دور کند برق میده به رله ی دور کند و رله هم اول برق میده به یک مقاومت تا ولتاژ مقداری افت کنه و کمتر از 12 ولت بشه و سپس برق ضعیف شده میره برای فن و فن با دور کند روشن میشه
وقتی موتور خیلی داغ باشه , کامپیوتر از یک خروجی دیگه برق میده به رله ی دور تند و اون رله هم برق 12 ولت میده به فن و فن با تند روشن میشه
یعنی از فن یک سیم کشیده شده به هر دو رله و بسته به اینکه کدوم رله روشن بشه , برق کم ولتاژ یا قوی میره برای فن
در این عکس رله ی دور تند high speed با فلاش زرد مشخص شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
رله ی پائینیش هم مال دور کند هست و مقاومت resistor داره
همونطور که در عکس مشخصه , فن فقط یک سیم داره (یک مثبت و منفی)
سلام
کم کردن آب بعد تعويض واشر سر سيلندر کاملا طبيعيه و مشکل نداره .
دليلشم و جود هوا داخل سيستم خنک کنندس که به مرور زمان و کارکرد موتور وين هوا تخليه شده در نتيجه اب جاى هوا را مى گيره و سطح اب رادياتور مقدارى کم ميشه . اين پروسه مى تونه تا 7 ال 10 روز طول بکشه و بعد که هوا کاملا خالى شد ميزان اب ثابت ميشه و تغييرى نمى کنه
کاملا طبيعيه و مشکلى نداره خيالتون راحت .
بازم ممنونم بخاطر راهنمایی و اطلاعات مفید و تازه ای که یاد گرفتم.
پس باید دوتا رله داشته باشم. اما رله هم یکی بیشتر نیست. و سالمه. صبح نگاه میکنم آیا سنسور دومی هم روی بدنه موتور پیدا میکنم یا نه ؟
سلام
محمد جان صحبتتون در در مورد بازوبست سر سيلندر پرايد درسته ولى در پژو اين طور نيست
همون طور که گى دونيد سيستم خنک کننده پژو سيستم تحت فشار و کاملا بسته بر خلاف پرايد که سيستم خنک کنندش يه سيستم باز هست .
در پرايد شما اگه واشر عوض کنيد چون سيستم باز هست هوا ى اون به سرعت خالى ميشه و ميزان اب مقدار خيلى کمى کم ميشه .
ولى در سيستم پژو بعد از تعويض واشر سر سيلندر با توجه حجم بالايى رادياتور اب پژو هواى زيادى
وارد رادياتور و مجارى اب سيلندر بشه حالا با هوا گيرى رادياتور مقدارى از اين هوا خارج ميشه نه همش
اون مقدار هوايي که مونده چون سيستم تحت فشار هست و بسته مقدارى طول مى کشه تا هوا بطور کامل خارج بشه البته اين ميزان هوايى که داخل رادياتور هست حتما با کارکرد موتور خارج ميشه .
حالا هر بار که ماشين مسفتى را طى مى کنه مقدارى از اين هوا خارج ميشه و فضايى که توسط هوا اشغال شده بود با اب جايگزين ميشه همين خودش باعثميشه سطح اب رادياتور کم بشه و ادم شکش به واشر سر سيلندر اين پروسه تازمانى طول مى کشه تا هوا کاملا خارج بشه و اب جايگزين اون بشه . وقتى هوا کاملا خالى شد ديگه اب کم نميشه حالا ممکنه 7 الى 10 روز طول بکشه و اب کم کنه ولى بعد اين مدت ابى ديگه کم نحواهد شد .
اگه بعد اين مدت اب کم شد اونوقت بايد به نشتى در سيستم يا واشر شک کرد .
باسلام
بنده چنرین بار تا حالا واشر سر سیلندر 405 و سمند که موتورشون یکیه رو عوض کردم
وقتی سرسیلندر رو می بستم آب تو رادیاتور می ریختم و یه هوا گیری انجام می دادم موتور رو روشن می کردم یه کم گرم شه دوباره هواگیری می کردم بعد ازاین هیچ کومشون آب کم نکردن
[QUOTE=safnan;8511190]اختیار دارید خوشحالیم از فعالیتتون
یک جوینت(لوله لاستیکی) از بالای رادیاتور به موتور وصل شده در محل اتصال دو پیچ وجودداره که زیر اون دو پیچ ترموستات قرار داره
ووقتی با جک ماشین رو بالا نگه دارید ممکنه بتونید لقی پیدا کنید
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)