تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 593 از 905 اولاول ... 93493543583589590591592593594595596597603643693 ... آخرآخر
نمايش نتايج 5,921 به 5,930 از 9044

نام تاپيک: عیب یابی و تعمیر خودرو

  1. #5921
    کاربر فعال انجمن های فوتبال Abdolreza2012's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2012
    پست ها
    3,505

    پيش فرض

    سلام
    یا سیستم خنک کننده نشتی داره یا واشر درست نصب نشده
    بگردین دنبال نشتی با توجه به مقدار کم شدن آب
    تعمیر کار میگفت کم شدن آب بعد تعویض هم تا چند روز عادیه
    پس اشتباه میگه ؟؟؟

  2. #5922
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    تعمیر کار میگفت کم شدن آب بعد تعویض هم تا چند روز عادیه
    پس اشتباه میگه ؟؟؟
    سلام

    حرفش اشتباه هست
    بعد از تعویض واشر سرسیلندر , اگر همه چیز درست و اصولی نصب شده باشه نباید موتور آب کم کنه
    ماشین استانداردِ سالم آب کم نمیکنه
    یه نفر لطف بگه این استاد مکانیک بر اساس کدوم قانون فیزیک یا مکانیکِ خودرو همچین حرفی زده ؟

  3. این کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #5923
    در آغاز فعالیت safnan's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2015
    پست ها
    18

    پيش فرض

    سلام
    شاید ماشینتون ار نوعی هست که 2 سنسور آب داره
    یکی برای آمپر
    یکی هم برای کامپیوتر که فن رو کنترل میکنه
    مسیر سیم کشی اینه
    سنسور , کامپیوتر,رله ی دور کند یا رله ی دور تند , فیوز فن ,فن
    کامپیوتر برق میده به سنسور (ولتاژ ثابت) , سنسور ولتاژ متغیر برمیگردونه به کامپیوتر با توجه به درجه حرارت آب داخل موتور, کامپیوتر با توجه به مقدار ولتاژ رسبده ار سنسور برق میده به رله ی دور آرام یا دور تند , رله هم برق فن رو وصل میکنه, برق از فیوز میگذره و میره برای فن

    آسمونی عزیز بخاطر راهنمایی خیلی ممنونم .
    فکر نکنم از نوع دو سنسور و فن دو دور باشه. چون که فن فقط یک جفت سیم داره. البته اگر بشه اینجوری نتیجه گیری کرد.
    چجوری میشه مطمئن شد که چند سنسوره است ؟
    یک سننسور که همون جلو رادیاتور دیده میشه که رفته توی سیلندر. اگر سنسور دومی هم باشه معمولا کجاسست ؟

  5. این کاربر از safnan بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #5924
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    آسمونی عزیز بخاطر راهنمایی خیلی ممنونم . فکر نکنم از نوع دو سنسور و فن دو دور باشه. چون که فن فقط یک جفت سیم داره. البته اگر بشه اینجوری نتیجه گیری کرد. چجوری میشه مطمئن شد که چند سنسوره است ؟ یک سننسور که همون جلو رادیاتور دیده میشه که رفته توی سیلندر. اگر سنسور دومی هم باشه معمولا کجاسست ؟
    سلام
    سنسور حرارتِ موتور که به کامپیوتر وصل هست , روی بدنه ی موتور نصب شده و 2 سیمه هست
    سنسوری که فقط به آمپر آب وصل باشه , فقط یک سیم بهش وصل شده که از آمپر اومده
    فن حتماً دو سرعته هست اما فقط دو سیم داره چون برقِ دور کند و دور تند از همون سیم به فن میرسه
    سوال: پس چطوری با دور تند یا کند کار میکنه ؟
    جواب:
    کامپیوتر دو تا خروجی جداگانه داره برای رله های دور تند و کند .
    وقتی موتور فقط کمی بیش از حد داغ شده , کامپیوتر از خروجیِ مربوط به رله ی دور کند برق میده به رله ی دور کند و رله هم اول برق میده به یک مقاومت تا ولتاژ مقداری افت کنه و کمتر از 12 ولت بشه و سپس برق ضعیف شده میره برای فن و فن با دور کند روشن میشه
    وقتی موتور خیلی داغ باشه , کامپیوتر از یک خروجی دیگه برق میده به رله ی دور تند و اون رله هم برق 12 ولت میده به فن و فن با تند روشن میشه
    یعنی از فن یک سیم کشیده شده به هر دو رله و بسته به اینکه کدوم رله روشن بشه , برق کم ولتاژ یا قوی میره برای فن
    در این عکس رله ی دور تند high speed با فلاش زرد مشخص شده

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    رله ی پائینیش هم مال دور کند هست و مقاومت resistor داره
    همونطور که در عکس مشخصه , فن فقط یک سیم داره (یک مثبت و منفی)

  7. #5925
    اگه نباشه جاش خالی می مونه SAMI EB's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2013
    محل سكونت
    IR 66- IR13
    پست ها
    247

    پيش فرض

    تعمیر کار میگفت کم شدن آب بعد تعویض هم تا چند روز عادیه
    پس اشتباه میگه ؟؟؟
    سلام
    کم کردن آب بعد تعويض واشر سر سيلندر کاملا طبيعيه و مشکل نداره .
    دليلشم و جود هوا داخل سيستم خنک کنندس که به مرور زمان و کارکرد موتور وين هوا تخليه شده در نتيجه اب جاى هوا را مى گيره و سطح اب رادياتور مقدارى کم ميشه . اين پروسه مى تونه تا 7 ال 10 روز طول بکشه و بعد که هوا کاملا خالى شد ميزان اب ثابت ميشه و تغييرى نمى کنه
    کاملا طبيعيه و مشکلى نداره خيالتون راحت .

  8. 2 کاربر از SAMI EB بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5926
    در آغاز فعالیت safnan's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2015
    پست ها
    18

    پيش فرض

    سلام
    سنسور حرارتِ موتور که به کامپیوتر وصل هست , روی بدنه ی موتور نصب شده و 2 سیمه هست
    سنسوری که فقط به آمپر آب وصل باشه , فقط یک سیم بهش وصل شده که از آمپر اومده
    فن حتماً دو سرعته هست اما فقط دو سیم داره چون برقِ دور کند و دور تند از همون سیم به فن میرسه
    سوال: پس چطوری با دور تند یا کند کار میکنه ؟
    جواب:
    کامپیوتر دو تا خروجی جداگانه داره برای رله های دور تند و کند .
    وقتی موتور فقط کمی بیش از حد داغ شده , کامپیوتر از خروجیِ مربوط به رله ی دور کند برق میده به رله ی دور کند و رله هم اول برق میده به یک مقاومت تا ولتاژ مقداری افت کنه و کمتر از 12 ولت بشه و سپس برق ضعیف شده میره برای فن و فن با دور کند روشن میشه
    وقتی موتور خیلی داغ باشه , کامپیوتر از یک خروجی دیگه برق میده به رله ی دور تند و اون رله هم برق 12 ولت میده به فن و فن با تند روشن میشه
    یعنی از فن یک سیم کشیده شده به هر دو رله و بسته به اینکه کدوم رله روشن بشه , برق کم ولتاژ یا قوی میره برای فن
    در این عکس رله ی دور تند high speed با فلاش زرد مشخص شده

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    رله ی پائینیش هم مال دور کند هست و مقاومت resistor داره
    همونطور که در عکس مشخصه , فن فقط یک سیم داره (یک مثبت و منفی)

    سلام
    سنسور حرارتِ موتور که به کامپیوتر وصل هست , روی بدنه ی موتور نصب شده و 2 سیمه هست
    سنسوری که فقط به آمپر آب وصل باشه , فقط یک سیم بهش وصل شده که از آمپر اومده
    فن حتماً دو سرعته هست اما فقط دو سیم داره چون برقِ دور کند و دور تند از همون سیم به فن میرسه
    سوال: پس چطوری با دور تند یا کند کار میکنه ؟
    جواب:
    کامپیوتر دو تا خروجی جداگانه داره برای رله های دور تند و کند .
    وقتی موتور فقط کمی بیش از حد داغ شده , کامپیوتر از خروجیِ مربوط به رله ی دور کند برق میده به رله ی دور کند و رله هم اول برق میده به یک مقاومت تا ولتاژ مقداری افت کنه و کمتر از 12 ولت بشه و سپس برق ضعیف شده میره برای فن و فن با دور کند روشن میشه
    وقتی موتور خیلی داغ باشه , کامپیوتر از یک خروجی دیگه برق میده به رله ی دور تند و اون رله هم برق 12 ولت میده به فن و فن با تند روشن میشه
    یعنی از فن یک سیم کشیده شده به هر دو رله و بسته به اینکه کدوم رله روشن بشه , برق کم ولتاژ یا قوی میره برای فن
    در این عکس رله ی دور تند high speed با فلاش زرد مشخص شده

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    رله ی پائینیش هم مال دور کند هست و مقاومت resistor داره
    همونطور که در عکس مشخصه , فن فقط یک سیم داره (یک مثبت و منفی)

    بازم ممنونم بخاطر راهنمایی و اطلاعات مفید و تازه ای که یاد گرفتم.
    پس باید دوتا رله داشته باشم. اما رله هم یکی بیشتر نیست. و سالمه. صبح نگاه میکنم آیا سنسور دومی هم روی بدنه موتور پیدا میکنم یا نه ؟

  10. این کاربر از safnan بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #5927
    اگه نباشه جاش خالی می مونه SAMI EB's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2013
    محل سكونت
    IR 66- IR13
    پست ها
    247

    پيش فرض

    سلام

    حرفش اشتباه هست
    بعد از تعویض واشر سرسیلندر , اگر همه چیز درست و اصولی نصب شده باشه نباید موتور آب کم کنه
    ماشین استانداردِ سالم آب کم نمیکنه
    یه نفر لطف بگه این استاد مکانیک بر اساس کدوم قانون فیزیک یا مکانیکِ خودرو همچین حرفی زده ؟
    سلام
    محمد جان صحبتتون در در مورد بازوبست سر سيلندر پرايد درسته ولى در پژو اين طور نيست
    همون طور که گى دونيد سيستم خنک کننده پژو سيستم تحت فشار و کاملا بسته بر خلاف پرايد که سيستم خنک کنندش يه سيستم باز هست .
    در پرايد شما اگه واشر عوض کنيد چون سيستم باز هست هوا ى اون به سرعت خالى ميشه و ميزان اب مقدار خيلى کمى کم ميشه .
    ولى در سيستم پژو بعد از تعويض واشر سر سيلندر با توجه حجم بالايى رادياتور اب پژو هواى زيادى
    وارد رادياتور و مجارى اب سيلندر بشه حالا با هوا گيرى رادياتور مقدارى از اين هوا خارج ميشه نه همش
    اون مقدار هوايي که مونده چون سيستم تحت فشار هست و بسته مقدارى طول مى کشه تا هوا بطور کامل خارج بشه البته اين ميزان هوايى که داخل رادياتور هست حتما با کارکرد موتور خارج ميشه .
    حالا هر بار که ماشين مسفتى را طى مى کنه مقدارى از اين هوا خارج ميشه و فضايى که توسط هوا اشغال شده بود با اب جايگزين ميشه همين خودش باعثميشه سطح اب رادياتور کم بشه و ادم شکش به واشر سر سيلندر اين پروسه تازمانى طول مى کشه تا هوا کاملا خارج بشه و اب جايگزين اون بشه . وقتى هوا کاملا خالى شد ديگه اب کم نميشه حالا ممکنه 7 الى 10 روز طول بکشه و اب کم کنه ولى بعد اين مدت ابى ديگه کم نحواهد شد .
    اگه بعد اين مدت اب کم شد اونوقت بايد به نشتى در سيستم يا واشر شک کرد .

  12. 2 کاربر از SAMI EB بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #5928
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jan 2011
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    335

    پيش فرض

    سلام
    محمد جان صحبتتون در در مورد بازوبست سر سيلندر پرايد درسته ولى در پژو اين طور نيست
    همون طور که گى دونيد سيستم خنک کننده پژو سيستم تحت فشار و کاملا بسته بر خلاف پرايد که سيستم خنک کنندش يه سيستم باز هست .
    در پرايد شما اگه واشر عوض کنيد چون سيستم باز هست هوا ى اون به سرعت خالى ميشه و ميزان اب مقدار خيلى کمى کم ميشه .
    ولى در سيستم پژو بعد از تعويض واشر سر سيلندر با توجه حجم بالايى رادياتور اب پژو هواى زيادى
    وارد رادياتور و مجارى اب سيلندر بشه حالا با هوا گيرى رادياتور مقدارى از اين هوا خارج ميشه نه همش
    اون مقدار هوايي که مونده چون سيستم تحت فشار هست و بسته مقدارى طول مى کشه تا هوا بطور کامل خارج بشه البته اين ميزان هوايى که داخل رادياتور هست حتما با کارکرد موتور خارج ميشه .
    حالا هر بار که ماشين مسفتى را طى مى کنه مقدارى از اين هوا خارج ميشه و فضايى که توسط هوا اشغال شده بود با اب جايگزين ميشه همين خودش باعثميشه سطح اب رادياتور کم بشه و ادم شکش به واشر سر سيلندر اين پروسه تازمانى طول مى کشه تا هوا کاملا خارج بشه و اب جايگزين اون بشه . وقتى هوا کاملا خالى شد ديگه اب کم نميشه حالا ممکنه 7 الى 10 روز طول بکشه و اب کم کنه ولى بعد اين مدت ابى ديگه کم نحواهد شد .
    اگه بعد اين مدت اب کم شد اونوقت بايد به نشتى در سيستم يا واشر شک کرد .
    باسلام
    بنده چنرین بار تا حالا واشر سر سیلندر 405 و سمند که موتورشون یکیه رو عوض کردم
    وقتی سرسیلندر رو می بستم آب تو رادیاتور می ریختم و یه هوا گیری انجام می دادم موتور رو روشن می کردم یه کم گرم شه دوباره هواگیری می کردم بعد ازاین هیچ کومشون آب کم نکردن

  14. #5929
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    [QUOTE=safnan;8511190]
    نه قربان ترموستات برای باز و بست آب هست اما سنسور یا فشنگی نشانگر و حسگر هستند.

    شرمنده دوست عزیز. تازه کاریم دیگه.
    توی ماشینای انژکتوری ترموستات پراید کجاست ؟
    ممنونم.
    اختیار دارید خوشحالیم از فعالیتتون
    یک جوینت(لوله لاستیکی) از بالای رادیاتور به موتور وصل شده در محل اتصال دو پیچ وجودداره که زیر اون دو پیچ ترموستات قرار داره

  15. این کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #5930
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    /////////////////////////////////////////////////////////////////.................................///////////////////////////////////////////////////

    منظورتون برای باز کردن سیبک از جک استفاده کنم ؟ آره بدم نیست. فردا امتحان میکنم. خیلی خوشم اومد. ارادتمندم مهندس.
    ووقتی با جک ماشین رو بالا نگه دارید ممکنه بتونید لقی پیدا کنید

  17. این کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •