تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 585 از 905 اولاول ... 85485535575581582583584585586587588589595635685 ... آخرآخر
نمايش نتايج 5,841 به 5,850 از 9044

نام تاپيک: عیب یابی و تعمیر خودرو

  1. #5841
    اگه نباشه جاش خالی می مونه SAMI EB's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2013
    محل سكونت
    IR 66- IR13
    پست ها
    247

    پيش فرض

    اختیار داری داداشم .
    اینم عکسرسیلندر که جوشکاری و کف تراشی شده

    حالا بنظرتون واشر اورجینال بندازم یا همین شرکتی ها که عکسشو تقدیم کردم !!
    سلام
    با توجه به عکس وضعيت سر سيلندر خوبه و بد نيست کرم خوردگى ها جوشکارى شده و در اخر تراش خورده
    وضعيت سوپاپ هاى دود و هوا هم سالم به نظر ميرسه
    راستى تراش چندم را خورد ؟ از تو عکس به نظرم يه بار ديگه بيشتر نشه تراش زد .
    نمايندگى ايران خودرو تراشکارى کرد ؟
    با توجه به اينکه سرسيلندر تراش خورده از واشر استاندارد نميشه استفاده کرد و از واشر تعميرى بايد استفاده کرد
    از واشر اورجينال استفاده کنيد کيفيت خوبى داره .
    و اما مهمترين مسءله اونم موقع بستن سر سيلندر هست که بايد حتما از ترکمتر استفاده بشه و نيروى معينى براى بستن پيچ ها اعمال بشه .
    ايشالا که اين دفعه با با در نظر گرفتن موارد بالا مشکلى براى سر سيلندر و واشر پيش نمياد .

  2. #5842
    اگه نباشه جاش خالی می مونه SAMI EB's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2013
    محل سكونت
    IR 66- IR13
    پست ها
    247

    پيش فرض

    اختیار داری داداشم .
    اینم عکسرسیلندر که جوشکاری و کف تراشی شده

    حالا بنظرتون واشر اورجینال بندازم یا همین شرکتی ها که عکسشو تقدیم کردم !!
    سلام
    با توجه به عکس وضعيت سر سيلندر خوبه و بد نيست کرم خوردگى ها جوشکارى شده و در اخر تراش خورده
    وضعيت سوپاپ هاى دود و هوا هم سالم به نظر ميرسه
    راستى تراش چندم را خورد ؟ از تو عکس به نظرم يه بار ديگه بيشتر نشه تراش زد .
    نمايندگى ايران خودرو تراشکارى کرد ؟
    با توجه به اينکه سرسيلندر تراش خورده از واشر استاندارد نميشه استفاده کرد و از واشر تعميرى بايد استفاده کرد
    از واشر اورجينال استفاده کنيد کيفيت خوبى داره .
    و اما مهمترين مسءله اونم موقع بستن سر سيلندر هست که بايد حتما از ترکمتر استفاده بشه و نيروى معينى براى بستن پيچ ها اعمال بشه .
    ايشالا که اين دفعه با با در نظر گرفتن موارد بالا مشکلى براى سر سيلندر و واشر پيش نمياد .

  3. این کاربر از SAMI EB بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #5843
    اگه نباشه جاش خالی می مونه paket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    443

    پيش فرض

    سلام
    با توجه به عکس وضعيت سر سيلندر خوبه و بد نيست کرم خوردگى ها جوشکارى شده و در اخر تراش خورده
    وضعيت سوپاپ هاى دود و هوا هم سالم به نظر ميرسه
    راستى تراش چندم را خورد ؟ از تو عکس به نظرم يه بار ديگه بيشتر نشه تراش زد .
    نمايندگى ايران خودرو تراشکارى کرد ؟
    با توجه به اينکه سرسيلندر تراش خورده از واشر استاندارد نميشه استفاده کرد و از واشر تعميرى بايد استفاده کرد
    از واشر اورجينال استفاده کنيد کيفيت خوبى داره .
    و اما مهمترين مسءله اونم موقع بستن سر سيلندر هست که بايد حتما از ترکمتر استفاده بشه و نيروى معينى براى بستن پيچ ها اعمال بشه .
    ايشالا که اين دفعه با با در نظر گرفتن موارد بالا مشکلى براى سر سيلندر و واشر پيش نمياد .
    ایشالله ک ایندفه خوب بشه تعمیر دوم 3 سولاخه و از اون واشر یک سر فلزی استفاده کردم و چسبم چسبه کیت سوپاپ زد که دیگه ول نکنه 28 تومن گرفتم چسبو
    مسعله دیگه که شمام اشاره کردین در مورد تعمیرکاره قبلی بگم که 120 هزار ضرر زد .به پیچها ی سر سیلند گریس نزده بود و خشک بسته بود که 4تاش برید که قلاویز کردم دوباره و با ترکمتر تقریبا 80 تا کشید سر سیلندو .
    چسب و که زدم گفتن باید 24 ساعت بمونه بعد اب بریزیم روشن کنیم .در اخر ممنونم ازتون و اگه توصیه ای دارین امر کنید مد نظر قرار بدم .
    راستی چسبه چطوره خوبه ؟؟؟ چسبیه که تراشکارا واسه کیت استفاده میکنن .

  5. #5844
    اگه نباشه جاش خالی می مونه shiraz522's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    شیــــــــــSHZـــــــــراز
    پست ها
    213

    پيش فرض

    سلام
    یه سوال :
    زمانی که برای مثال در سرازیری هستیم و ماشین رو خلاص می کنیم (سرعت تقریبی 110-100) ، آیا این کار تاثیری توی سوخت خودرو داره ؟؟ (سوخت کمتر بشه)
    چون از یه بنده خدایی شنیدم که در ماشین های جدید (انژکتور) این کار تاثیری نداره و بنزین به اندازه ای که باید ، مصرف میشه .




    شاید سوال بد توضیح داده شده باشه ، اما اگه کسی می تونه یه توضیح مفصل و کامل بده


    تشکر ویژه از اونایی که پاسخ میدن.

  6. #5845
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    سلامیه سوال :زمانی که برای مثال در سرازیری هستیم و ماشین رو خلاص می کنیم (سرعت تقریبی 110-100) ، آیا این کار تاثیری توی سوخت خودرو داره ؟؟ (سوخت کمتر بشه)
    چون از یه بنده خدایی شنیدم که در ماشین های جدید (انژکتور) این کار تاثیری نداره و بنزین به اندازه ای که باید ، مصرف میشه .أيام الرخا إنتهت من زمان . وقفوا الإسراف والتبذير وإصرفوا بحكمة بذكاء فالأيام الجاية أصعبأيام الرخا إنتهت من زمان . وقفوا الإسراف والتبذير وإصرفوا بحكمة بذكاء فالأيام الجاية أصعبشاید سوال بد توضیح داده شده باشه ، اما اگه کسی می تونه یه توضیح مفصل و کامل بده
    تشکر ویژه از اونایی که پاسخ میدن.
    سلام
    ماشین در دور آرام بیشتر از گاز دادن بنزین مصرف میکنه ( تا حدود 3500 یا 4000 دور در دقیقه )
    بعد از 3500rpm , موتور بیشتر از دور آرام بنزین مصرف میکنه
    این نمودار رو ببینید

    خط منحنیِ پائینی خط مصرف سوخت هست
    تا حدود 4000rpm , مصرف کم شده . بعدش زیاد شده
    بعد از اون زیاد شده
    یکی از علتهائی که مصرف در شهر بیشتره همینه
    مدت بیشتری موتور در حالت سلو هست ( دور آرام)
    و بیشتر وقتها در حال زیاد کردنِ گاز هستیم ( بعد از دنده عوض کردن و توقفها )
    فشار دادن روی گاز باعث بیشتر باز موندنِ انژکتورها و بالا رفتن مصرف سوخت میشه
    گاز دادنهایِ شدیدِ آنی هم باعث مصرف بسیار زیاد میشه برای همینه که یهو دود سیاه از اگزوز میاد بیرون
    اینها همش پوله که دود میشه , استهلاکه , ضرره

    توی شهر خیلی آروم گاز رو فشار بدین ( حرکت با شتاب بسیار کم ) . این کار باعث صرفه جوئی در سوخت میشه
    در توقفهای بیش از 1 دقیقه , موتور رو خاموش کنید تا سلو کار نکنه . استهلاکِ یک تک استارت خیلی کمتر از درجا کار کردن موتور هست
    نصب شیر مواری با رگولاتور بنزین هم خیلی تاثیر داره روی کم شدنِ مصرف در شهر
    در تاپیک صرفه جوئی توضیحش هست
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by MOHAMMAD_ASEMOONI; 01-01-2015 at 12:19. دليل: تصحیح

  7. 3 کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5846
    اگه نباشه جاش خالی می مونه shiraz522's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    شیــــــــــSHZـــــــــراز
    پست ها
    213

    پيش فرض

    ممنون
    پس با این حساب در سراشیبی و در حالت خلاص مصرف بنزین نسبت به زمانی که در حالت عادی (دور موتور بین 3000-4000) هستیم بیشتره
    و به صرفه تر اینه که با همون دور موتور معمول حرکت کنیم .

  9. این کاربر از shiraz522 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #5847
    پروفشنال "R E Z A"'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    545

    پيش فرض

    سلام .

    موقع حرکت یه صدای از پشت آمپرها میاد . با کم شدن سرعت صدا هم کم میشه مثلا وقتی با 1 میرم دیگه همچین صدایی نمیاد . فایل صدا رو تو آدرس زیر آپلود کردم ولی به واضحی صدایی که میشنوین ، صدا تو کابین نمیاد من گوشی رو نزدیک امپر بردم و صدا رو ضبط کردم . از چی میتونه باشه ؟ ماشین هم دوو سیلو .
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    تشکر

  11. #5848
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    ممنون
    پس با این حساب در سراشیبی و در حالت خلاص مصرف بنزین نسبت به زمانی که در حالت عادی (دور موتور بین 3000-4000) هستیم بیشترهو به صرفه تر اینه که با همون دور موتور معمول حرکت کنیم .
    بله , درسته
    به چند دلیل نباید خلاص کنیم
    1- اگر موتور خاموش بشه ترمز از کار میافته (چوب شدنِ ترمز ) .
    برای همین هرگز نباید خلاص کرد در سراشیبی
    2- بیشتر شدن مصرف سوخت
    3- اگر سراشیبی خیلی تند باشه اونوقت سرعت ماشین خیلی زیاد میشه و راننده مجبور میشه دائم پاش روی ترمز باشه که باعث داغ شدن شدید لنتها و در نهایت , جوش آوردن روغن ترمز و بخار شدنش در لوله ها و پیستونهای ترمزها و خالی شدن ترمز زیر پای راننده و سانحه میشه
    4- حرکت با دنده سنگین باعث عدم استفاده از ترمز و کاهش مصرف سوخت میشه . (دنده 1 یا 2 یا 3, بسته به مقدار شیب و وجود یا عدم وجود پیچ )
    ====================================
    بنده با چند ماشین انژکتوری , با سرعت 120 رفتم و بدوم خلاص کردن پا رو از روی گاز برداشتم ( مسیر افقی ) و برای چند ثانیه سوئیچ رو بستم ( فقط یک درجه ) و موتور خاموش شد
    سپس بدون گاز دادن دوباره سوئیچ رو باز کردم ( بدون استارت زدن ) موتور روشن شد با نیروی چرخها .
    اصلاً انگار نه انگار که خاموش روشن کردم
    احتمالاً وقتی کمپرس سیلندرها برعکس میشه , انژکتورها کاملاً خاموش هست و سوختی ازشون عبور نمیکنه .
    این رو هم بگم که انژکتور یا خاموشه ( بسته ) یا روشنه ( باز) . یعنی انژکتور نمیتونه کم یا زیاد باز بشه . بلکه یا بازه یا بسته چون یک آهنربای الکتریکی درونش هست که وقتی از کامپیوتر بهش برق داده بشه فعال میشه و سوزن رو عقب میکشه و راهِ عبور سوخت باز میشه و چون سوخت فشار داره , پاشیده مبشه بیرون
    بیشتر مردم به اشتباه فکر میکنند که انژکتور سوخت میپاشه .
    =====================================
    اگر علاقمند باشین , میتونین با یک آزمایش ساده بفهمید که انژکتور در سرپائینی با دنده و حرکت سریع و برداشتن پا از روی گاز , کاملاً خاموش میشه یا نه ؟
    از سیم مثبتِ یکی از انژکتورها یک سیم بیارید داخل اتاق
    سیم رو وصل کنین به پایه ی مثبت یک دیودِ نوریِ 12V با وات کم تا برق انژکتور افت نکنه . یعنی دیودش کوچک باشه
    پایه ی منفی دیود رو هم به بدنه وصل کنین
    حالا موتور رو روشن کنین
    هر بار که انژکتور باز میشه دیود هم روشن میشه
    تجربه ی لذتبخشی هست برای آدمهای علاقمند و کنجکاو
    حالا حالتهای مختلف رو امتحان کنین
    دور آرام , گاز شدیدِ آنی , گاز ندادن با دنده در سرپائینی و مسیر افقی
    اگر در سرپائینی و بدون گاز دادن , دیود کاملاً خاموش موند پس در سرپائینی انژکتورها عملاً خاموش میشه
    به جای دیود از ولتمتر هم میتونین استفاده کنین اما دیود بهتره و میتونین با چسب نواری نصبش کنین جلوی فرمان روی داشبورد
    این آزمایش کم هزینه , اطلاعات زیادی در مورد رفتار انژکتورها در حالتهای مختلف بهتون میده

  12. 5 کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #5849
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    بله , درسته
    به چند دلیل نباید خلاص کنیم
    1- اگر موتور خاموش بشه ترمز از کار میافته (چوب شدنِ ترمز ) .
    برای همین هرگز نباید خلاص کرد در سراشیبی
    2- بیشتر شدن مصرف سوخت
    3- اگر سراشیبی خیلی تند باشه اونوقت سرعت ماشین خیلی زیاد میشه و راننده مجبور میشه دائم پاش روی ترمز باشه که باعث داغ شدن شدید لنتها و در نهایت , جوش آوردن روغن ترمز و بخار شدنش در لوله ها و پیستونهای ترمزها و خالی شدن ترمز زیر پای راننده و سانحه میشه
    4- حرکت با دنده سنگین باعث عدم استفاده از ترمز و کاهش مصرف سوخت میشه . (دنده 1 یا 2 یا 3, بسته به مقدار شیب و وجود یا عدم وجود پیچ )
    ====================================
    بنده با چند ماشین انژکتوری , با سرعت 120 رفتم و بدوم خلاص کردن پا رو از روی گاز برداشتم ( مسیر افقی ) و برای چند ثانیه سوئیچ رو بستم ( فقط یک درجه ) و موتور خاموش شد
    سپس بدون گاز دادن دوباره سوئیچ رو باز کردم ( بدون استارت زدن ) موتور روشن شد با نیروی چرخها .
    اصلاً انگار نه انگار که خاموش روشن کردم
    احتمالاً وقتی کمپرس سیلندرها برعکس میشه , انژکتورها کاملاً خاموش هست و سوختی ازشون عبور نمیکنه .
    این رو هم بگم که انژکتور یا خاموشه ( بسته ) یا روشنه ( باز) . یعنی انژکتور نمیتونه کم یا زیاد باز بشه . بلکه یا بازه یا بسته چون یک آهنربای الکتریکی درونش هست که وقتی از کامپیوتر بهش برق داده بشه فعال میشه و سوزن رو عقب میکشه و راهِ عبور سوخت باز میشه و چون سوخت فشار داره , پاشیده مبشه بیرون
    بیشتر مردم به اشتباه فکر میکنند که انژکتور سوخت میپاشه .
    =====================================
    اگر علاقمند باشین , میتونین با یک آزمایش ساده بفهمید که انژکتور در سرپائینی با دنده و حرکت سریع و برداشتن پا از روی گاز , کاملاً خاموش میشه یا نه ؟
    از سیم مثبتِ یکی از انژکتورها یک سیم بیارید داخل اتاق
    سیم رو وصل کنین به پایه ی مثبت یک دیودِ نوریِ 12V با وات کم تا برق انژکتور افت نکنه . یعنی دیودش کوچک باشه
    پایه ی منفی دیود رو هم به بدنه وصل کنین
    حالا موتور رو روشن کنین
    هر بار که انژکتور باز میشه دیود هم روشن میشه
    تجربه ی لذتبخشی هست برای آدمهای علاقمند و کنجکاو
    حالا حالتهای مختلف رو امتحان کنین
    دور آرام , گاز شدیدِ آنی , گاز ندادن با دنده در سرپائینی و مسیر افقی
    اگر در سرپائینی و بدون گاز دادن , دیود کاملاً خاموش موند پس در سرپائینی انژکتورها عملاً خاموش میشه
    به جای دیود از ولتمتر هم میتونین استفاده کنین اما دیود بهتره و میتونین با چسب نواری نصبش کنین جلوی فرمان روی داشبورد
    این آزمایش کم هزینه , اطلاعات زیادی در مورد رفتار انژکتورها در حالتهای مختلف بهتون میده
    من این موضوع را کاملا تست کردم
    در سرازیری وقتی ماشین توی دنده باشه و فشاری به پدال گاز داده نشه انژکتور ها بسته میشن و سوختی مصرف نمیشه حتی اگر کولر روشن باشه
    در تندر که کامپیوتر سفری داره و مصرف متوسط سوخت را اعلام می کنه در سرازیری با کاهش مصرف متوسط عدد مصرف به صفر میرسه

  14. 4 کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #5850
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    سلام . موقع حرکت یه صدای از پشت آمپرها میاد . با کم شدن سرعت صدا هم کم میشه مثلا وقتی با 1 میرم دیگه همچین صدایی نمیاد .
    فایل صدا رو تو آدرس زیر آپلود کردم ولی به واضحی صدایی که میشنوین ، صدا تو کابین نمیاد من گوشی رو نزدیک امپر بردم و صدا رو ضبط کردم .
    از چی میتونه باشه ؟ ماشین هم دوو سیلو . [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    تشکر
    سلام

    ظاهراً صدای سرعت سنج هست
    وقتی سیمش با سرعتِ ثابت نگرده و پرش داشته باشه اینجوری میشه
    گاهی هم سر پائین سیم کیلومتر ( توی گیربکس ) شل میشه یا خورده میشه درست نمیچرخه و صدا میده پشت سرعت سنج
    معمولاً وقتی این عیب پیش میاد , عقربه ی سرعت سنج هم لرزش پیدا میکنه

  16. 3 کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •