تبلیغات :
راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: ارتباط سجده و تخلیه سیگنال‌های مضر!

  1. #1
    کاربر فعال انجمن موضوعات علمی Saeed Dz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    محل سكونت
    ______
    پست ها
    1,855

    پيش فرض ارتباط سجده و تخلیه سیگنال‌های مضر!

    شایعه زیر مدت‌هاست در شبکه‌های مجازی در حال انتشار است. برای نمونه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] و [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] .


    "یک دانشمند غیرمسلمان در اروپا تحقیقاتی انجام داده شامل یافتن بهترین روش خارج کردن امواج و بارهای الکترومغناطیسی مضر در بدن انسان. با گذاشتن پیشانیتان بیش از یک بار بر زمین امواج مضر تخلیه می شود. این شبیه اتصال ساختمانها با زمین است. آنچه این تحقیق را شگفت‌انگیزتر می کند این است که بهتر است پیشانیتان را بر خاک بگذارید و بهترین حالت وقتی است که رو به مرکز زمین باشید چرا که در این حالت امواج الکترومغناطیس بهتر تخلیه خواهد شد! بر اساس اصول علمی ثابت شده مکه مرکز زمین است و کعبه درست در مرکز آن قرار دارد! بنابراین سجده کردن درنماز،بهترین راه برای تخلیه سیگنال های مضر از بدن است"


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    واقعیت:



    • طبق معمول داستان با کشف دانشمندان بدون نام و آدرس غربی شروع می شود. باز هم مشخص نیست که کدام دانشمند از کدام مرکز تحقیقاتی و طبق کدام مقاله و چه متدولوژی به این نتایج رسیده است. طبق معمول منبعی برای این مقوله وجود ندارد، اما توسط برخی پذیرفته می‌شود چون مطابق با باورهایشان است و دوست دارند آن را باور کنند. همچنین کودکی که به سن تکلیف نرسیده یا فردی که به هر دلیل توانایی سجده در هنگام نماز ندارد باید از شدت تشعشعات و جریان‌هایی که ادعا شده جان بدهد.



    • بارها گفته‌ایم که طبق اصول منطق «بار اثبات ادعا به عهده مدعی است» یعنی کسی که چنین ادعایی نموده باید با مدارک متقن و مستند حرفش را اثبات کند. اگر فردا کسی ادعا کند «در کهکشان برونتزوروس و منظومه اسطخودوس غربی یک سیاره وجود دارد که در آنجا جبرئیل با ابی نشسته و چای می‌نوشد» آیا شما می‌پذیرید؟ قطعاً نه، شما دلایل و براهینی برای این ادعا طلب می‌کنید و کسی که چنین ادعای کرده بایستی برای آن دلایلی بیاورد.









    • پیش از این هم گفته‌ایم که اثبات مصادیق و مفاهیم دینی با ادعای علمی اشتباه است. هر محتوای علمی در اصول خود قابلیت [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] دارد و تمام تلاش دانشمندان به تکامل یا نقض علوم گذشته برای کاهش خطاهای علمی است. اصول علمی هر روز تغییر کرده و یا ابطال می‌شوند. با این حساب اصل دینی که بر اساس قانون علمی اثبات شده، با ابطال قانون فوق از درجه اعتبار ساقط است. لذا اگر شما به نماز خواندن اعتقاد قلبی دارید این داستان مضحک تاثیری در اعتقاد شما نداشته و ندارد، اما اگر برای تخلیه الکتریکی نماز می‌خوانید بهتر است گاهی بدون دمپایی راه بروید و دیگر نگران نباشید.



    ستاد مبارزه با چرندیات

  2. 12 کاربر از Saeed Dz بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز nini bad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    اونجا
    پست ها
    1,166

    پيش فرض

    نا حدودی احمقانه بود و تا حدودی بزرگنمایی چون تخلیه سیگنال ها فقط بخاطره گمراه کردن ذهن خواننده با یک دکل فشار قوی مقایسه شده !!! ... اگر مفاهیم دینی با ادعای علمی ثابت نمیشود پس از نظر من هم گاهی برای درک یک سری از مفاهیم دینی باید اون موضوع بر اساس افکار و درک حال حاضر مطرح شود نه افکار زمان شروع اسلام...

  4. این کاربر از nini bad بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    ناظر انجمن علوم انسانی New Ray's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    21°N - 71°W
    پست ها
    978

    پيش فرض

    این مطلب مشخصه که بدون منبع و توسط سایت یک دکتر طب سنتی که حواشی زیادی هم داشته نوشته شده و اصلا قابل اعتنا نیست .

    درسته که امواج الکترومغناطیس هر لحظه در بدن و خصوصا مغز تاثیر داره اما نمیشه گفت ذخیره میشه و باید تخلیه بشه و به فرض در صورت همچین چیزی تماس با یک جسم فلزی باعث تخلیه میشه نه بسته شدن مدار .

    البته الکتریسیته ساکن در بدن ذخیره میشه و با مدار بسته هم تخلیه میشه. اما استفاده از حساسترین قسمت بدن (مغز) برای تخلیه و دشارژش کاری هست بسیار سبکسرانه ! مقدار ظرفیت مدل خازنی بدن خیلی کم هست ( حدود 100 پیکوفاراد ) و با یک لحظه تماس دشارژ انجام میشه و نیاز به " بیش از یک بار " هم نیست ! تازه قبلش توسط تماس دست با زمین تخلیه انجام میشه .

    نکته جالب اینه که در سایت اصلی مطلب ، تمام کاربران فقط تعریف و تمجید کردند و فقط یکی در انتهای تعریفش نام اون دانشمند اروپایی رو پرسیده !!

  6. 3 کاربر از New Ray بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض

    بسیار خنده دار هست به این شایعات توجه نکنید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •