ببینید ما در پروژه های بزرگ کد های تکراری و مشابه زیادی داریم برای مثال شاید 10 ها بار از ثبت اطاعات در دیتابیس استفاده کنیم و یا چندین بار مقدار یک آرایه را تغییر دهیم و .....
شعار شی گرایی DRY یعنی تکرار نکن هست و از تکرار کردن کد ها با شمایل و کاربرد برابر جلوگیری می کند .
پست اول رو بخونید![]()



جواب بصورت نقل قول
حالا تو بخش نمونه کار میزارم .
دارای 4 چرخ و دارای یک اتاق و موتور می باشند ولی شکل های مختلقی دارند اما همه 4 چرخ یک اتاق و موتور را دارند و ما الگویی برابر با مقادیر مختلف داریم . پس برای ساخت یک RD از روی پیکان مهندسین ایران موفق شدند که کاملا از 2 کلاس مختلف پژو 405 و پیکان عزیز استفاده کنند و هیچ متغیری رو جابجا نکنند . 


که یعنی چه جوری یک اسکریپت رو ساختاردهی بکنم مثلا. الان نگاه کنید من شی گرایی رو یاد گرفتم ولی نمیدونم چرا یاد گرفتم! یعنی کامل بلدم یک کلاسی رو مثلا توی فولدر includes بسازم و بعد توی صفحات اسکریپت مثل index.php هر جا گه لازم بود با autoload کلاس فراخوانی بشه، ولی دقیق نمیدونم باید کی از کلاس استفاده کنم و چی رو بذارم توی کلاس ها و چرا، و چی رو بذارم توی خود صفحات اسکریپت، نه توی کلاس !؟ اگر بخوام مثلا یک نمونه از منظورم رو بگم مثلا تا اونجا که دیدم یک کلاس دیتابیس میسازن و اونجا توی constructer اون کلاس، به دیتابیس کانکت میشه با هر بار فراخوانی کلاس، و توی متود های مختلف اون کلاس، انواع کارهایی که با دیتابیس انجام میدیم رو تعریف میکنیم که توی صفحات اسکریپتمون فقط اون اسم کلاس و این متود هاش رو صدا بزنیم و دیگه توی هر صفحه ای از اسکریپت کد های کار با دیتابیس رو از اول ننویسم. حالا من میخوام بدونم دیگه مثلا کی استفاده میکنیم از کلاس، اصلا کی باید خودمون بفهیم که باید این رو کلاس کنیم، کلا ساختار اسکریپت ها رو چجوری اول فکرش رو توی ذهنشون انجام میدن که یک دفعه وسط کار نگن آخ کاشکی این رو کلاس میکردم و اینجور چیزا...


