تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 477 از 905 اولاول ... 377427467473474475476477478479480481487527577 ... آخرآخر
نمايش نتايج 4,761 به 4,770 از 9044

نام تاپيک: عیب یابی و تعمیر خودرو

  1. #4761
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    چه طور هواگیری کنم؟
    راستی وقتی منبع اضافی رادیاتور پر میشه دیگه اون لوله که آب رو میریزه بیرون این کار رو نمیکنه( آب رو نمیریزه بیرون)
    اشکالی داره منبع اضافه رو پر کنم؟چون شنیدم باید تا نصفه پر باشه
    این لینک پستمه
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    پر کردن منبع باعث سر رفتن و عدم بازگشت کامل اب به رادیاتور می شه
    درب مخزن باید درست وصل و بسته باشه
    درب رادیاتور رو چک کنید همونطور که قبلا گفته شد
    برای هواگیری پراید تنها کاری که لازمه اینه که شیر بخاری باز باشه رادیاتور رو پر کنید و ماشین رو روشن کنید تا گرم شه و ترموستات عمل کنه سپس دوباره با اب و ضد یخ پر کنید و درب رو محکم ببندید و تا اونوقت ماشین خاموش نکنید
    تا چند روز اول حتما هر روز اب رو چک کنید

  2. 2 کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #4762
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    برای هواگیری پراید تنها کاری که لازمه اینه که شیر بخاری باز باشه رادیاتور رو پر کنید
    سلام . پراید هم مثل پیکان شیر بخاری داره ؟ یا مثل ماتیز بدونِ شیر هست و آب دائماً در رادیاتور بخاری میگرده ؟

  4. این کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4763
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    769

    پيش فرض

    سلام . پراید هم مثل پیکان شیر بخاری داره ؟ یا مثل ماتیز بدونِ شیر هست و آب دائماً در رادیاتور بخاری میگرده ؟

    سلام

    شیر بخاری نداره و آب دائما تو رادیاتور بخاری در حال گردشه
    در حقیقت پیکان جز معدود ماشین هایی هستش که شیر بخاری داره.

  6. 2 کاربر از bijandarbari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4764
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    769

    پيش فرض

    چه طور هواگیری کنم؟
    راستی وقتی منبع اضافی رادیاتور پر میشه دیگه اون لوله که آب رو میریزه بیرون این کار رو نمیکنه( آب رو نمیریزه بیرون)
    اشکالی داره منبع اضافه رو پر کنم؟چون شنیدم باید تا نصفه پر باشه
    این لینک پستمه
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    سلام

    تو عکسی که گذاشتین به نظر میاد درب مخزن انبساط رو 180 درجه جابجا نصب کردید.
    جای شلنگ هایی که به درب مخزن انبساط میره رو عوض کنید.احتمال زیاد مشکلتون حل میشه.

    منبع انبساط رو هم نهایت تا خط max پر کنید.

    در نهایت اگه مشکلتون حل نشد درب رادیاتور اصلی رو عوض کنید.

  8. این کاربر از bijandarbari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #4765
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    سلام دوستان . بنده نمیدونم ماشین شما چیه و آیا منبع انبساط داره یا نه .
    اما این رو خدمتتون عرض کنم جهتِ اطلاعتون :
    ماشینی که سیستم خنک کننده ی موتورش استاندارد هست و منبع انبساط هم داره اصلاً احتیاج به هواگیری نداره چون سیستم طوری طراحی شده که با روشن کردنِ موتور و گاز دادن , همه ی حبابهای هوا هر جا که باشند رانده میشن به سمت منبع انبساط و از بالا وارد منبع میشن ( همراهِ آب رادیاتوری که واردِ منبع انبساط میشه ) و در اونجا هوا از آب رادیاتور جدا میشه و آب رادیاتور از لوله ی پائینی منبع انبساط خارج میشه و میره برای رادیاتور و در سیستم به گردش درمیاد .
    برایِ همین هست که وقتی در ماشینِ استاندارد آب رادیاتور رو بکشین و آب رادیاتور نو بریزین توی منبع انبساط و ماشین رو روشن کنین , تا حدود 30 ثانیه یا بیشتر , آبی که از موتور میاد و واردِ منبع انبساط میشه هی قطع و وصل میشه که علتش هوائی هست که توی بدنه ی موتور و شیلنگها و رادیاتور بخاری و رادیاتور موتور هست و داره وارد منبع انبساط میشه .
    پس از مدتِ کوتاهی دیگه آب قطع و وصل نمیشه که نشانه ی هواگیری شدنِ سیستم هست .
    ماتیز دارای سیستم استاندارد هست و رادیاتور موتورش اصلاً درب نداره و فقط میشه از منبع انبساط به سیستم آب رادیاتور اضافه کرد و بخاریش هم شیر نداره یعنی آب گرم دائماً از بخاری عبور میکنه حتی وقتی که کولر روشنه اما یک دریچه راهِ گذشتنِ هوا رو از بین رادیاتور بخاری کاملاً میبنده . اون دریچه با دکمه ی سرد و گرم ( قرمز آبی ) کنترل میشه .
    اگر ماشین شما هم منبع انبساط داره پس به احتمال زیاد هواگیری نداره و اتوماتیک انجام میشه مگر اینکه استاندارد نباشه .


    ====================================-======
    کارهائی که منبع انبساط انجام میده :
    1- برای مطمئن شدن از بودنِ آب رادیاتور به مقدار کافی در سیستم خنک کننده . روی بدنه ی منبع دو تا علامت هست . ( hot - cold ) يا ( min - max ) .


    full engine cold = موتور کاملاً سرد
    full engine warm = موتور کاملاً گرم

    وقتی موتور کاملاً سرده باید سطح آب رادیاتور رویِ علامتِ پائینی باشه ( cold يا min ) .
    وقتی موتور گرم میشه باید روی علامت بالائی باشه ( hot يا max ) .
    2- هواگیریِ سیستم چون همیشه نصف منبع خالیه و حبابهای هوا وقتی وارد منبع بشند دیگه از آب رادیاتور جدا میشند و نمیتونند از لوله ی خروجی که در پائین منبع هست از منبع خارج بشند .
    3- منبع انبساط یک مخرن آب رادیاتور زاپاس هم هست که وقتی سیستم آب کم داره بهش آب میده و وقتی موتور گرم بشه آب رادیاتور زیادی به منبع انبساط میره .
    4- درب منبع انبساط یک درب کاملاً بسته نیست بلکه با فشار آب یا هوا میتونه باز و بسته بشه و اگر کسی آب بیش از حد بریزه توی منبع انبساط , آبهای زیادی بر اثر فشار ناشی از گرم شدن آب رادیاتور , از دربِ منبع انبساط به بیرون هدایت میشه و از سیستم خارج میشه .
    وقتی هم هوا خیلی سرد بشه و آب رادباتور حجمش خیلی کم بشه , اندکی هوا از دربِ منبع وارد منبع میشه تا فشار متعادل بشه .

  10. #4766
    آخر فروم باز komail's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2004
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,284

    پيش فرض

    سلام

    تو عکسی که گذاشتین به نظر میاد درب مخزن انبساط رو 180 درجه جابجا نصب کردید.
    جای شلنگ هایی که به درب مخزن انبساط میره رو عوض کنید.احتمال زیاد مشکلتون حل میشه.

    منبع انبساط رو هم نهایت تا خط max پر کنید.

    در نهایت اگه مشکلتون حل نشد درب رادیاتور اصلی رو عوض کنید.
    درب رادیات رو عوض کردم
    درب مخزن انبساط هم دوستان گفتن که باید به این شکل باشه
    یعنی اون زائده ی درب به سمت داخت (سمت باتری) باشه نه به سمت بیرون
    درسته؟
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    وقتی تو منبع انبساط آب تا نصفه یا کمتر باشه ، آب رادیات از طریق شیلنگ ها میریزه بیرون از ماشین
    ولی الان که منبع انبساط پر شده دیگه آبی به بیرون ریخته نمیشه
    اگه مخزن انبساط پر باشه مشکلی برا ماشین پیش میاد؟
    یکی از دوستان گفت شیر بخاری رو باز بزار و رادیات رو هواگیری کن ، شیر بخاری کجا میشه؟
    Last edited by komail; 02-06-2014 at 14:31.

  11. #4767
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    769

    پيش فرض

    درب رادیات رو عوض کردم
    درب مخزن انبساط هم دوستان گفتن که باید به این شکل باشه
    یعنی اون زائده ی درب به سمت داخت (سمت باتری) باشه نه به سمت بیرون
    درسته؟
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    وقتی تو منبع انبساط آب تا نصفه یا کمتر باشه ، آب رادیات از طریق شیلنگ ها میریزه بیرون از ماشین
    ولی الان که منبع انبساط پر شده دیگه آبی به بیرون ریخته نمیشه
    اگه مخزن انبساط پر باشه مشکلی برا ماشین پیش میاد؟
    یکی از دوستان گفت شیر بخاری رو باز بزار و رادیات رو هواگیری کن ، شیر بخاری کجا میشه؟
    سلام

    تو این شکل جهت درب مخزن انبساط درسته.
    من تو پست قبل اشتباه کردم.امروز با یک پراید چک کردم.

    اگه مزخن انبساط پر باشه وقتی موتور گرم باشه ، از مخزن انبساط آب تخلیه میشه.

    شیر بخاری نداره.بازم محض اطمینان ، درجه رو سمت هوای گرم ( بخاری ) بزارین.

  12. این کاربر از bijandarbari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #4768
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    سلام

    تو این شکل جهت درب مخزن انبساط درسته.
    من تو پست قبل اشتباه کردم.امروز با یک پراید چک کردم.

    اگه مزخن انبساط پر باشه وقتی موتور گرم باشه ، از مخزن انبساط آب تخلیه میشه.

    شیر بخاری نداره.بازم محض اطمینان ، درجه رو سمت هوای گرم ( بخاری ) بزارین.
    دوستان تصحیح می کنم شیر بخاری رو ممنون از دقت شما
    در باره این موضوع هم لطف کنید شیلنگ رابط رو از دوسر چک کنید که نشتی نداشته باشه
    درب همینی که عکسش رو گذاشتید باز کنید و بعد از تمیز کردن اون درب رادیاتور باز از درون لوله وسطی که به توی مخزن هست فوت کنید و سعی کنید با دست درب رادیاتور رو بگیرید و ببینید نشتی نداره؟
    اینجوری اشتباه وصل کرنش هم معلوم میشه
    ولی بیشتر اول به مسیر شیلنگ
    درب رادیاتور
    ترموستات
    و در آخر به مشکلات رادیاتور تا سرسیلندر فکر کنید

  14. #4769
    آخر فروم باز komail's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2004
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,284

    پيش فرض

    سلام

    تو این شکل جهت درب مخزن انبساط درسته.
    من تو پست قبل اشتباه کردم.امروز با یک پراید چک کردم.

    اگه مزخن انبساط پر باشه وقتی موتور گرم باشه ، از مخزن انبساط آب تخلیه میشه.

    شیر بخاری نداره.بازم محض اطمینان ، درجه رو سمت هوای گرم ( بخاری ) بزارین.
    همون که داخله ماشینه؟
    یعنی ماشین رو روشن کنم ، کولر رو بزنم(رو هوای گرم!) و آب رادیات رو عوض کنم؟

  15. #4770
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    769

    پيش فرض

    همون که داخله ماشینه؟
    یعنی ماشین رو روشن کنم ، کولر رو بزنم(رو هوای گرم!) و آب رادیات رو عوض کنم؟
    سلام

    نه!!!!
    من کی گفتم کولر بزنید؟من کی گفتم آب رادیاتور رو عوض کنید؟؟ اون قضیه شیر بخاری هم مهم نیست.

    برای هواگیری.وقتی ماشین سرده ، درب اصلی رادیاتور ( فلزی ) رو باز کنید.ماشین رو روشن کنید.صبر کنید موتور کامل گرم بشه.یک مقدار گاز بدین ( 30 ثانیه ) چک کنید.اگه سطح داخل رادیاتور از گلویی پایینتر رفته ، یعنی سیستم هوا داشته و برطرف شده.
    اگه سطح آب همونطور لب به لب موند.یعنی سیستم هوا نداشته.
    سطح اب رادیاتور رو کامل لب به لب کنید و درب رادیاتور رو ببندید.
    تمام.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 2 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 2 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •