تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: آموزش ساخت حلقه طلایی با Maya

  1. #1
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض آموزش ساخت حلقه طلایی با Maya

    *بنام خدا *

    سلام خدمت همه دوستان عزیز .

    چند وقت پیش یه حلقه طلایی ساختم گفتم نکات لازم برای
    ساختشو اینجا هم بزارم تا دوستانی تازه دارن شروع میکنن استفاده کنن.
    منبع:کتاب MAYA 5 Rendering

    برای شروع، یک شکل هندسی torus از نوع Nurbs ایجاد کنید. پارامتر های زیر را برای آن تنظیم کنید:
    radius: 2
    Height Ratio: 0.175

    حالا روی حلقه کلیک راست کنین و گزینه hull را انتخاب کنین.

    Hull وسطی و درونی را انتخاب کنین.و آن را به اندازه ای بزرگ
    کنین که دیواره درونی حلقه دیگه انحنا نداشته باشه.

    حالا ماده طلا رو براش تنظیم میکنیم:

    در Hypershade یه ماده blinn ایجاد کنید
    روی جعبه رنگ پارامتر color کلیک کرده و این مقادیر و در Hsv وارد کنید.
    H=47 S=0.85 V=0.87

    گزینه diffuse را صفر قرار دهید چون اجسام جلا دار پراکنش نور کمی دارن و بیشتر آینه ای هستن.

    گزینه Eccentricity یا همون انبساط نقطه هایلایت رو هم صفرکنین چون ما میخواهیم بازتاب کامل و خالص داشته باشیم

    Specular roll of رو هم 1 قرار بدین .

    برای رنگ Specular
    H=45 S=0.2 V=0.085 را تنظیم کنید

    Reflectivity هم 1 بدین تا آینه ای بشه.

    مرحله بعد یک پلان ایجاد کنید و یک بافت مثل چوب رو بهش بدین

    حالا یک کره نربز بزرگ ایجاد کنین و یک ماده Lambert بهش
    بدین این کره حکم منبع نور را ایفا میکنه با این تفاوت که منبع نور یک عکس هست.

    یک بافت HDRi از اینترنت دانلود کنین و اونو به پارامتر Ambient color اتصال بدین.

    سعی کنین تصویر HDRی که دانلود میکنین در خودش غروب داشته باشه تو اینترنت بگردین پیدا میشه.

    در انتها هم تنظیمات خود رندر هست که باید حتما Final Gather فعال باشه.مقدار اونو هم 1000 بدین تا خوب در بیاد.

    همینطور میتونین هر جور بافتی که دوست دارین بهش بدین تا مثلا کنده کاری شده بنظر بیاد. امیدوارم مفید بوده باشه موفق باشین.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بزرگتر
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by hes25; 23-06-2011 at 05:16.

  2. 6 کاربر از hes25 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض

    سلام
    توی پست قبلی متریل طلا رو با ماده مایا ایجاد کردیم
    الان نحوه متریال دهی با ماده میا متریال منتال را پی میگیریم

    پارامتر های تنظیمی برای ماده طلا
    color : H=47 S=0.85 V=0.87
    weight=0.1
    Ref_color:
    H=45 S=0.2 V=0.085
    reflect:1
    Glossiness:0.6
    sample:32
    metal material:on
    BRDF:0.9,1
    -----------------
    حالا یه فایل HDRI نسبتا خوب که رنگ زرد خورشید هم توش داشته باشه بهش میدین و تنظیمات زیر اعمال می کنین
    1-تیک گزینه visibility رو بردارین که دیده نشه
    2-در پنجره رندر ستینگ همون اولین صفحه اخرش تیک گزینه enable light رو بردارین!
    3-تنظیمات زیر رو وارد کنین
    quality=production
    filter=mitchel 4
    max level=5
    anialiasing contrast=0.5
    raytrace=10 10 20
    frambuffer=rgba 32 float
    ----------
    FG=on
    دقت =500
    چگالی نقاط=1.5
    نقاط الحاقی=50
    secondary bounos=4
    ---------------
    رزولوشن هم دلبخواه خودتون هست
    فرمت خروجی رو هم بزارین روی png یا تارگا

    اینم یه نمونه که با همین تنظیمات زدم

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by hes25; 20-05-2014 at 17:51.

  4. 3 کاربر از hes25 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •