دنیای فناوری اطلاعات – قبل از آن که Galaxy Note 3 به بازار بیاید حرف هایی در مورد اینکه آیا سامسونگ از بدنه ی پلاستیکی پشت گوشی دست بر داشته یا نه وجود داشت که بعد از ارائه آن مشخص شد که پشت پلاستیکی آن هنوز وجود دارد. حال دوباره این صحبت ها در مورد Galaxy Note 4 مطرح شده است . البته شایعاتی در مورد اینکه سامسونگ در حال امتحان کردن مواد دیگربرای قسمت پشت گوشی است هم وجود دارد. بنا به گزارشات ET News، سامسونگ مهندسانی را برای بررسی امکان ساخت بدنه ی گوشی از آلومنیوم یا منیزیوم به کشور ویتنام فرستاده است. اما در نهایت اینکه بالاخره بدنه ی آن از پلاستیک باشد یا چیزی غیر از آن بعدا مشخص خواهد شد.
از بدنه ی گوشی بگذریم، اندازه ی صفحه نمایش این فبلت هم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به گفته ی آنها از آنجایی که Galaxy Note 3 با اندازه ی ۵٫۷ اینچ بود و سامسونگ معمولا برای هر گوشی جدید اندازه را تا ۰٫۲ اینچ افزایش می دهد و همچنین طرفداران سامسونگ منتظر گوشی های با صفحه نمایش بزرگتر هستند ، احتمال دارد اندازه ی این فبلت ۵٫۹ اینچ باشد. البته فبلت هایی در بازار وجود دارند که اندازه ی آنها از تبلت هم بزرگتر است .
در مورد قیمت این دستگاه باید بگوییم هیچ خبری در مورد آن وجود ندارد اما احتمال دارد چیزی در حدود همان Galaxy Note 3 باشد.
و اما در مورد مشخصات این فبلت، تا حد زیادی مطمئن هستیم که این فبلت با یک پردازنده ۶۴ بیتی خواهد آمد. این مطلب را معاون مدیر عامل سامسونگ تایید کرده است. برنامه سامسونگ استفاده از معماری ARM برای این پردازنده هاست.
در اوایل سپتامبر خبرهایی در مورد برنامه های سامسونگ در زمینه دوربین های ۱۶ مگاپیکسلی برای تلفن های هوشمند به همراه تثبیت کننده های تصویری منتشر شد.