تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 150 از 158 اولاول ... 50100140146147148149150151152153154 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1,491 به 1,500 از 1578

نام تاپيک: اخبار خطوط اینترنتی و ارائه دهندگان اینترنت

  1. #1491
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض شکست انحصار پهنای باند = کاهش قیمت اینترنت

    یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: وارد شدن بخش خصوصی به مبحث ورود پهنای باند اینترنت به کشور می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد و در کنار این موضوع باعث افزایش کیفیت سرویس‌های اینترنتی شود.



    عبدالحمید بیدختی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به بحث وارد کردن پهنای باند در کشور می‌تواند باعث کاهش قیمت‌های سرویس‌های اینترنتی در کشو شود چراکه فضای تبدیل به فضای رقابتی می‌شود.


    وی در ادامه به مشکل ارائه ندادن کابل‌های مسی اشاره کرد و افزود: وقتی که ما اپراتور انتقال نداریم و خود یک شرکت که زیرساختها را در دست دارد می‌خواهد سرویس‌های اینترنتی را ارائه کند، این مشکلات بوجود می‌آید. این موضوع را باید کلی بررسی کرد.


    به گفته او باید سازمانی ایجاد شود که مزیت رقابتی را برای بعضی از شرکت‌ها که دارای زیرساخت‌های لازم هستند از بین ببرد زیرا شرکتی که خود زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده همیشه از سایرین از لحاظ قیمت و رقابت جلوتر است. پس دو اپراتور همسنگ برای ارائه سرویس مطرح نیست و درحقیقت یکی از اپراتورها قدرت بیشتری دارد و نتیجه این کار نیز مشخص است و طبیعتا شرکتی که زیرساخت در اختیارش است تمایل به حفظ انحصار خود در این زمینه دارد.


    این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اینترنت در کشور باید اپراتورهایی که خدمات اینترنتی را به مشتریانشان ارائه می‌دهند، زیرساخت را بصورت مواد اولیه نداشته باشند. یعنی اگر زیرساخت پهنای باند را ارائه می‌کند، خودش فروش پهنای باند نداشته باشد یا مخابرات خود سرویس اینترنت پرسرعت را مستقیم به مردم ارائه نکند.


    به گفته او اگر چنین اتفاق‌هایی در کشور رخ بدهد، بازار اینترنت تبدیل به یک بازار رقابتی می‌شود و مدیریت به دست بخش خصوصی می‌افتد. در حقیقت ما از لحاظ فنی مشکلی نداریم بلکه در سیاست‌گذاری دچار مشکل هستیم. اگر دولت به فکر باز کردن این بازار است باید با کارشناسی و حفظ حقوق همه‌ی بازیگران انحصار را از بین ببرد. با این روش‌ها وضعیت اینترنت در کشور بهبود پیدا می‌کند.



    بیدختی‌نژاد در پایان به مبحث کم فروشی اینترنتی اشاره کرد و گفت: ضریب اشتراک و مسائلی از این قبیل در تمام نقاط دنیا مطرح است. اگر مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات را برسی کنید، ضریب اشترک هر سرویس مشخص شده است مبحثی که باید در این بین به آن توجه کنیم بحث اطلاع رسانی و آگاهی مردم نسبت به حقوقشان است. اگر مردم از حقوق خود آگاه باشند با مراجعه به مراجع قضایی مربوط می‌توانند حق خودشان را احقاق کنند.

  2. 8 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #1492
    حـــــرفـه ای sansi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    1,830

    پيش فرض نرخ استفاده از اینترنت ساعتی 3800 تومان / مشتریان ناراضی‌اند



    یک ارائه‌دهنده خدمات حضوری اینترنت گفت: نرخ نامه ارائه شده از سوی اتحادیه فناوران رایانه برای اعضا قابل قبول است اما مشتریان آن را پر هزینه می دانند.

    به گزارش ایتنا از ایسنا، علی محمودی اظهار کرد: اجرای نرخ رسمی اتحادیه فناوران رایانه اعتراضات مردم را به دنبال دارد و باعث کاهش تعداد مشتری می‌شود.
    وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ استفاده از اینترنت ساعتی ۳۸۰۰ تومان است که با وجود دریافت ساعتی ۳۰۰۰ تومان مشتریان ناراضی هستند و از سویی دیگر هزینه‌های سنگین بابت دریافت اینترنت از شرکت‌های خصوصی پرداخت می‌شود که به دلایل مختلف نارضایتی مشتریان را در پی دارد.
    او تصریح کرد: در قرارداد اینترنت خریداری شده از شرکت ارائه دهنده آمده است اشتراک خدمات یک به چهار است که در واقعیت یک به شش یا یک به هشت است و در زمان کاهش سرعت مشتریان کافی نت‌داران را دروغ‌گو و متقلب می‌دانند.
    این ارائه دهنده خدمات حضوری اینترنت یادآور شد: هرچند وقت یکبار شرکت‌های ارائه دهنده اینتنرنت بدون هیچ دلیلی افزایش نرخ بستر اینترنت یا حجم اینترنت را برروی فاکتورهای خود لحاظ می‌کنند.
    او بیان کرد: مشکل دیگری که کافی‌نت‌داران با آن مواجه هستند کاهش سرعت و قطع دائمی اینترنت در زمان‌های خاصی است که باعث کسادی کار و تعطیلی مغازه می‌شود، زیرا بستر اصلی کسب درآمد کافی‌نت اینترنت است.
    محمودی خاطرنشان کرد: هزینه‌های جانبی مانند شارژ کارتریج سه برابر شده و در کنار آن بسته ۵۰۰ برگی کاغذ آچار ۱۵ هزار تومان، هر سی‌دی به صورت عمده ۲۹۰ تومان و هر دی‌وی‌دی ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.


    itna.ir

  4. 3 کاربر از sansi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #1493
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض دریافت «نشانی IP اینترنتی» توسط فاوا رضوی

    مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی، از موفقیت این شرکت در زمینه دریافت نشانی IP اینترنتی از سازمان بین المللی RIPE در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.


    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جواد رجائیان با اشاره به کسب این موفقیت برای مجموعه آستان قدس رضوی، عنوان کرد: یکی از اقدامات این شرکت در بحث ارتقاء زیر ساخت‌های ارتباطی، دریافت نشانی‌های IP اینترنتی آستان قدس رضوی از سازمان بین المللی RIPE بوده است که بیانگر قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌های فنی و امکانات این نهاد مقدس در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه IT است.


    وی با اشاره به مزایای دریافت این نشانی‌ها اظهار کرد: دریافت نشانی‌های IP اینترنتی موجب خواهد شد بدون وابستگی به شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت در کشور (حذف واسطه‌ها) در هر زمان و مکانی ‌بتوان از هر یک از شرکت‌ها و موسسات بین‌المللی مستقیماً اینترنت را دریافت کنیم و در واقع مسیر و سرعت دریافت اینترنت سریع‌تر، کم هزینه‌تر و آسان‌تر خواهد شد.


    وی متذکر شد: این شرکت می‌تواند تعدادی IP دریافت شده را به صورت اجاره به شرکت‌ها و متقاضیان دیگر نیز واگذار کند.


    رجائیان ادامه داد: RIPE سازمانی جهانی است که زیر نظر کمیته‌ای بین‌المللی اداره می‌شود و به بررسی صلاحیت‌ها، توانمندی‌های فنی، مستندات مالی، اقتصادی، اعتباری شرکت‌ها و مجموعه‌های درخواست‌کننده دریافت این نشانی‌ها (IP اینترنتی) در سطح جهان می‌پردازد.


    وی گفت: این سازمان مقررات و اصولی دارد که پس از دریافت اطلاعات و مدارک لازم از سوی متقاضیان دریافت نشانی‌های IP اینترنتی و بعد از حصول اطمینان از توانمندی‌های فنی، مالی و اعتباری، اقدام به صدور تائیدیه و مجوز لازم در این زمینه می‌کند.


    مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی تصریح کرد: این شرکت همچنین موفق به دریافت پهنای باند اینترنتی شده است که این امر موجب صرفه‌جوئی و کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت و سرعت ارائه سرویس اینترنت و اتصال به شبکه زیر ساخت پهنای باند کشور به صورت مستقیم و بدون واسطه می‌شود.


    همچنین مدیر عامل موسسه فرهنگی قدس از بازدید روزانه 150 هزار کاربر از پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین خبر داد.


    حمزه واقعی با اشاره به آغاز سومین سال فعالیت پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین، گفت: این تعداد بازدید، با توجه به تکثر فضای رسانه‌ای و سایبری آمار قابل ملاحظه‌ای است.


    وی به بازدید 27 میلیون نفر در هفت ماه ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به تکثر فضای رسانه‌ای و سایبری، صدا باید آنقدر رسا باشد که در این فضا شنیده شود و در این مصاف فکری، فرهنگی و اعتقادی که ما قرار داریم، رسانه در خط مقدم رساندن این صداست.


    به گفته مدیر عامل موسسه فرهنگی قدس، رعایت اخلاق حرفه‌ای در رقابت رسانه‌ای شرط اول است و در شرایط فعلی تمام باری که باید از دوش جامعه، دولتمردان، سیاستمداران، هنر، سینما، فرهنگ و ورزش برداشته شود، بر دوش رسانه‌هاست و در این میان بیش‌ترین بار را رسانه‌های فضای سایبری متحمل می‌شوند.


    به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، واقعی اظهار کرد: "قدس آنلاین" موفق شد تا باعث تولد رسانه دیگری به نام "قدس آنلاین عربی" شود که خوشبختانه از تولید محتوای خوبی برخوردار است و امیدواریم در سال آینده شاهد رونق، اعتلا و رشد این پایگاه خبری تحلیلی ارزشمند باشیم.


    واقعی بیان کرد: بیش‌تر بازدیدهای این پایگاه از کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، آلمان، کانادا، نیوزیلند، شیلی و مالزی بوده است.

  6. 5 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #1494
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض ایران را به هاب منطقه تبدیل می‌کنیم/ به 14 هزار میلیارد تومان پول نیازمندیم

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:



    ایران را به هاب منطقه تبدیل می‌کنیم/ به 14 هزار میلیارد تومان پول نیازمندیم








    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای تبدیل شدن به هاب منطقه به 14 هزار میلیارد تومان بودجه نیازمندیم که ظرف 28 ماه آینده باید این مبلغ را جذب کنیم.
    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از کلیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق‌ امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، گفت: لایحه مذکور همان درخواستی است که در سال 60 به مجلس اعلام کردم و مجلس شبیه این موافقت را قبول کرد و شرکت مخابرات توانست مشکلاتی که از قبل از انقلاب که به ارث رسیده بود را رفع کند.
    وی افزود: اکنون در واگذاری تلفن ثابت به‌روز هستیم و زیرساخت‌ها توسعه معناداری یافته است. در سال 1386 که این مجوز را داشتیم سالانه 2173 میلیارد تومان در زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری می‌شد اما با واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی این مجوز مجلس نیز عملا واگذار شد و روند سرمایه‌گذاری‌ها نزولی شد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده در زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 91، گفت: در سال گذشته 141 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کردیم در حالی که در دنیای امروز ICT‌ برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جزو زیرساخت‌ها محسوب می‌شود بنابراین جمهوری اسلامی ایران نیز باید زیرساخت‌های این حوزه را توسعه دهد.
    واعظی تحقق دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، آموزش الکترونیک و شبکه ملی ارتباطات را نیازمند توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه‌ها دانست و افزود: اول باید زیرساخت‌ها فراهم شود بعد ایجاد دولت الکترونیک به راحتی امکان‌پذیر می‌شود.
    وی با اشاره به درآمد ناشی از حق امتیاز و حق‌السهم دولت و جریمه جبران عدم انجام تعهدات از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: درآمدی که از این ناحیه حاصل می‌شود بالغ بر 2800 میلیارد تومان است که تماما صرف توسعه شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد شد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات متذکر شد: اگر نتوانیم زیرساخت‌ها را در روستاها و مناطق محروم فراهم کنیم بخش خصوصی نمی‌تواند در این مناطق خدمت‌رسانی کند.
    واعظی تاکید کرد: در پی رفع عقب‌ماندگی‌ها و انجام تکالیف برنامه پنجم توسعه هستیم. دو سال و هفت ماه از تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه گذشت ولی فقط 14 درصد کار انجام شد. ما باید طی دو سال و چهار ماه آینده 86 درصد بقیه کار را انجام دهیم ولی نیازمند 14 هزار میلیارد تومان بودجه هستیم.
    وی با اشاره به رتبه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید نفر دوم منطقه می‌بودیم، ولی اکنون رتبه شانزدهم را در اختیار داریم. در حوزه دولت الکترونیک نیز در رتبه 100 جهان قرار داریم و در حوزه پهنای باند در منطقه رتبه دوازدهم را داریم. باید 6800 کیلومتر فیبر نوری و چهار میلیون ایوان نصب می‌شد ولی انجام نشده است. سرعت پهنای باند در حال حاضر 600 کیلو بیت است که باید به 4000 کیلو بیت بر ثانیه افزایش یابد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در صدد تبدیل جمهوری اسلامی ایران به هاب منطقه هستیم، گفت: متوسط حق امتیاز و حق‌السهم دولت و جریمه جبران عدم انجام تعهدات 2800 میلیارد تومان در سال گذشته بود.
    انتهای پیام

  8. 4 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #1495
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض توسعه شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب اصل 44 انجام شود

    رییس کمیسیون اصل 44 تاکید کرد:



    توسعه شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب اصل 44 انجام شود









    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    رییس کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی با اعلام موافقت مشروط کمیسیون متبوعش با لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، به تشریح سه پیشنهاد کمیسیون پرداخت.
    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا فولادگر گفت: سه ملاحظه در کمیسیون در خصوص لایحه مذکور داریم که در صورت رفع آنها موافقت مشروط خود با لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات موافق هستیم.
    وی با تاکید بر اینکه ملاحظات کمیسیون اصل 44 باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تولید ملی اولین ملاحظه کمیسیون است. درآمد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 90 بالغ بر 2800 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 91 به حدود 3000 میلیارد تومان افزایش یافت. این درآمد هنگفت نباید صرفا صرف زیرساخت‌ها و تجهیزات تولید خارجی شود چرا که در این صورت بازار مصرف کالاهای خارجی در کشور توسعه می‌یابد.
    رییس کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: باید در این لایحه بندی افزوده شود که استفاده از تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات داخلی ملاک کار قرار گیرد.
    فولادگر احتمال افزایش تصدی‌گری دولت از این ناحیه را دومین ملاحظه از کمیسیون متبوعش برشمرد و افزود: باید مانع افزایش تصدی‌گری دولت شویم اگرچه آقای واعظی به اصل 44 اعتقاد دارند ولی مدیران دائما در حال تغییر هستند و در قانون دائمی نباید به افزایش تصدی‌گری دولت بی‌توجهی شود.
    نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در دفاتر مخابراتی، پستی و دفاتر پیشخوان در مناطق دور افتاده و روستاها هزاران نفر مشغول کار هستند بنابراین باید مراقبت کرد تا در قالب لایحه فوق در حوزه بخش خصوصی دخالت‌های دولتی افزایش نیابد.
    وی با اشاره به اینکه برای واگذاری صددرصد درآمد ناشی از جذب حق‌امتیاز و حق‌السهم دولت و جریمه جبران عدم انجام تعهدات به دولت ملاحظه داریم، گفت: برای واگذاری صددرصد تخصیص‌ها ملاحظاتی داریم که به دلیل تسلط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه دولت این مساله را به آنان واگذار می‌کنیم.
    رییس کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی افزود: در صورت اختصاصی شدن درآمد 2800 میلیارد تومانی ناشی از این محل، سایر هزینه‌های دولت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.
    فولادگر در پایان بر موافقت مشروط کمیسیون متبوعش با لایحه مذکور به شرط اعمال نظر این کمیسیون در لایحه تاکید کرد.
    انتهای پیام

  10. 2 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #1496
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض اخطار جدید رگولاتوری به مخابرات/اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ملزم به رعایت SLA هستند

    معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ملزم هستند سرعت و کیفیت پهنای باند اینترنت را مطابق قرارداد و توافقنامه سطح خدمات (SLA) برای مشترکان تأمین کنند.


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن رضوانی اظهار کرد: در حوزه ارائه سرویس‌های پرسرعت اینترنتی، بررسی و ارزیابی وضعیت و تناسب پهنای باند تأمین و عرضه شده از سوی دارندگان پروانه نشان می‌دهد فروش پهنای باند اینترنت و اینترانت از طرف شرکت مخابرات ایران در استان‌های کردستان و بوشهر، بیش از حد مجاز بوده و این موضوع باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان این شرکت در این استان‌ها شده است.


    وی با تأکید برالزام رعایت قوانین و مقررات و ارائه سرویس در چارچوب مفاد پروانه و موافقتنامه سطح سرویس از سوی دارندگان پروانه اظهار کرد: رعایت نکردن کیفیت سرویس ارائه شده مطابق توافقنامه سطح خدمات به بهانه عدم تأمین پهنای باند لازم از سوی شرکت تأمین کننده بالادستی توجیه پذیر نبوده و تخلف محسوب می‌شود و رگولاتوری به منظور رعایت حقوق مشترکین اخطارهای لازم را برای توقف فروش سرویس، افزایش پهنای باند و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده برای شرکت مخابرات ایران صادر کرده است.


    معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در اختیار نداشتن شرایط ، امکانات و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به متقاضیان جدید و ادامه فروش خدمات بدون در نظر گرفتن حقوق مشتریان از مصادیق کم‌فروشی است و در صورت استمرار این روند، موضوع به مراجع قانونی ذیربط جهت رسیدگی منعکس می‌شود.

  12. 6 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #1497
    حـــــرفـه ای sansi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    1,830

    پيش فرض شرکت‌های برتر ارائه‌‌دهنده اینترنت پرسرعت معرفی شدند/مخابرات دهم شد از بین 12 شرکت

    فناوری اطلاعات > اینترنت - تسنیم نوشت:

    رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارزیابی ماهانه اپراتورهای دارنده پروانه خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) و معرفی ارایه‌دهنده برتر خدمات در این حوزه خبر داد.به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علی‌اصغر عمیدیان گفت: این ارزیابی براساس میزان کیفیت خدمات ارائه شده، میزان پایبندی و تعهد اپراتورها به قوانین و مقررات و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مفاد پروانه مربوطه، شکایت ثبت شده از سوی مشترکین، نحوه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات از سوی اپراتور، نحوه تعامل با رگولاتوری، فراهم‌آوردن یا تکمیل سامانه‌های پشتیبانی، نظارتی و سنجش کیفیت از سوی اپراتور و ایجاد دسترسی لازم به این سامانه‌ها برای رگولاتوری در پایان شهریورماه انجام شده است.وی درباره نتایج ارزیابی عنوان کرد: از بین ۱۲ شرکت دارنده پروانه در حوزه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) شرکت‌های آریا رسانه تدبیر، پیشگامان توسعه ارتباطات، پارسان لین ارتباطات و انتقال داده آسیاتک، به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رتبه شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت در ارزیابی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت(ADSL)، رتبه دهم را کسب کرده است.او با اشاره به اینکه از این پس ارزیابی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت به صورت ماهانه انجام و اعلام می‌شود، اظهار کرد: میزان رضایت مشتریان از اپراتورها، از عوامل تاثیرگذار در تعیین نتیجه ارزیابی است، برهمین اساس امیدوارم مشترکین با ثبت نظر و پیشنهادهای خود در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پاسخگویی دقیق به سوالات ارزیابان رگولاتوری درباره خدمات اینترنت پرسرعت، در این ارزیابی مشارکت فعال داشته باشند.وی افزود: ارزیابی مهرماه اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت انجام شده و پس از جمع‌بندی به زودی اعلام می‌شود.

    khabaronline.ir

  14. 5 کاربر از sansi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #1498
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض از اختلالات اینترنتی به کجا شکایت کنیم؟

    ایتنا- قطعی گاه و بیگاه و حتی طولانی مدت و سرعت پایین‌تر از حد انتظار، از جمله اختلالاتی هستند در ایران به امری عادی تبدیل شده‌اند.



    نارضایتی کاربران از کیفیت خدمات اینترنتی که دریافت می‌کنند، موضوع تازه‌ای نیست و در این میان هیچگاه خسارتی بابت اختلالات و قطع و وصل شدن‌های مکرر به افراد پرداخت نشده اما با این وجود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بخشی را به شکایات مردمی اختصاص داده است.


    به گزارش ایتنا از ایسنا، بحث نارضایتی کاربران از اینترنت موضوعی است که شاید قدمت آن به اندازه ورود اینترنت به ایران باشد و گویی موضوع کندی و اختلال در اینترنت به امری عادی تبدیل شده و در اغلب موارد و یا حتی شاید در تمام موارد کاربران برای مشکلات ایجاد شده هیچ جریمه‌ای دریافت نمی‌کنند و در این میان کسی هم پاسخگو نیست که به طور مثال اگر مشترکی یک بسته یک ماهه اینترنت خریده و یا برای استفاده یک ماهه از اینترنت هزینه پرداخت کرده چرا باید چندین روز از ماه اختلال و قطعی داشته باشد؟!

    چرا کاربران اینترنت برای قطعی ها خسارت نمی گیرند؟!
    بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، قطعی‌های اینترنت مشترکان حدود تعیین شده‌ای دارد که درصورت تجاوز از این حدود شرکت ارائه‌کننده خدمات ملزم به پرداخت جریمه‌ می‌شوند البته بی‌شک در این میان استثناء هم وجود دارد و برای برخی قطعی‌های بلندمدت اینترنت جریمه‌ای وجود ندارد اما به طور معمول اختلالات و قطعی‌هایی که این روزها کاربران با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند ارتباط چندانی با استثنائات گفته شده که مواردی مانند حوادث طبیعی یا تغییر محل سکونت را در برمی گیرد ندارد.

    اما با تمام این تفاسیر تاکنون شاید هیچ کاربری نباشد که بابت این اختلالات خسارت گرفته باشد چراکه بنا بر اعلام فعالان این حوزه معمولا در قراردادها، بحث پرداخت خسارت قید نشده و حتی در مواردی که مشکلات شرکتهای ارائه کننده اینترنت به بخشهای زیرساختی که متولی دولتی دارد هم مربوط می‌شود حتی خود این شرکتها در گرفتن خسارت ناکام می‌مانند.

    با این وجود اواخر هفته گذشته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد دولتی قانونگذار این حوزه این گونه اعلام کرد که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ملزم هستند سرعت و کیفیت پهنای باند اینترنت را مطابق قرارداد و توافقنامه سطح خدمات (SLA) برای مشترکان تأمین کنند.

    معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه گفت: در حوزه ارائه سرویس‌های پرسرعت اینترنتی، بررسی و ارزیابی وضعیت و تناسب پهنای باند تأمین و عرضه شده از سوی دارندگان پروانه نشان می‌دهد فروش پهنای باند اینترنت و اینترانت از طرف شرکت مخابرات ایران در استان‌های کردستان و بوشهر، بیش از حد مجاز بوده و این موضوع باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان این شرکت در این استان‌ها شده است.

    البته بحث تقسیم پهنای باند میان جمعیتی بیش از حد تعیین شده به هیچ عنوان موضوع تازه‌ای نیست و طی این سالها همواره یکی از دلایل کندی اینترنت اینگونه اعلام شده که شرکتهای ارائه کننده اینترنت پهنای باند خود را بیش از حد تعریف شده به اشتراک می‌گذارند و به طور مثال اگر قرار است از پهنای باندی چهار مشترک استفاده کنند آن را بین هشت یا ۱۰ کاربر تقسیم می کنند که درنهایت همین موضوع موجب کاهش سرعت می شود.

    براساس قوانین تعریف شده در سازمان تنظیم مقررات رادیویی برای قطعی‌های غیر مجاز بسته به میزان آنها جریمه‌های پنج تا ۱۰۰ درصد برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تعریف شده و شرکت‌ها موظف شده‌اند در صورتی که در ارائه هر سرویس بیش از حد مجاز قطعی داشتند خسارت آن را در همان ماه پرداخت کنند.

    حسن رضوانی با تأکید بر الزام رعایت قوانین و مقررات و ارائه سرویس در چارچوب مفاد پروانه و موافقتنامه سطح سرویس از سوی دارندگان پروانه اظهار کرد: رعایت نکردن کیفیت سرویس ارائه شده مطابق توافقنامه سطح خدمات به بهانه عدم تأمین پهنای باند لازم از سوی شرکت تأمین کننده بالادستی توجیه پذیر نبوده و تخلف محسوب می‌شود و رگولاتوری به منظور رعایت حقوق مشترکین اخطارهای لازم را برای توقف فروش سرویس، افزایش پهنای باند و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده برای شرکت مخابرات ایران صادر کرده است.

    معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در اختیار نداشتن شرایط ، امکانات و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به متقاضیان جدید و ادامه فروش خدمات بدون در نظر گرفتن حقوق مشتریان از مصادیق کم‌فروشی است و در صورت استمرار این روند، موضوع به مراجع قانونی ذیربط جهت رسیدگی منعکس می‌شود.

    البته در این اظهارات اشاره‌ای به سایر شرکتهای ارائه کننده اینترنت نشده و تنها به ذکر نام مخابرات بسنده شده است اما به هر صورت دریافت خسارت از شرکتهای ارائه کننده اینترنت و نظارت جدی‌تر بر کیفیت خدمات آنها شاید دیگر از نظر بسیاری از کاربران به نوعی رویا تبدیل شده باشد.

    از مشکلات اینترنتی به کجا شکایت کنیم؟!

    اما در مصاحبه‌ای که از سوی سازمان تنظیم مقررات منتشر شده از کاربران خواسته شده است شکایات خود در این زمینه را مطرح کنند که حال ممکن است در ذهن برخی از کاربران این سوال ایجاد شود که چگونه می توان این مباحث را پیگیری کرد؟!

    سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه مرجعی است که بخشی را به رسیدگی به شکایات مردمی اختصاص داده و بر روی این پایگاه کاربران می توانند از طریق مراجعه به آدرس [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] شکایات خود را طرح و پیگیری کنند.

    بر روی قسمتی از این سایت که با عنوان «ثبت و پاسخگویی به شکایات» طراحی شده آمده است:

    در راستای پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فنآوری اطلاعات و رادیویی، شامل عرضه خدمات اینترنت رسا (ISP)، توزیع و عرضه اینترنت (ISDP)، ارائه خدمات عمومی انتقال داده ها از طریق خطوط تلفن کابلی (PAP)، ارائه خدمات عمومی انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای (SAP)، ارائه خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین المللی (GMPCS)، ارائه خدمات ارتباطات بی سیم مبتنی بر فناوری WiMAX، ارائه خدمات تلفن همراه و ثابت و ارتباطات داده‌ها (TCIو غیره)، راه اندازی شبکه و ارائه خدمات ارتباطات سیار (GSM)، ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت، ارائه سرویس های پستی ودفاتر پیشخوان خدمات دولت، در تاریخ ۲۲ خردادماه ۹۰ تفاهم نامه ای بین سازمان تنظیم مقررات، پلیس فتا، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فنآوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان نظام صنفی رایانه ای مبادله شد که یکی از اهداف مهم این تفاهم نامه تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران حوزه ICT و جلوگیری از سردرگمی آنها است که با ایجاد این سامانه به نتیجه رسیده است.

    این سامانه بر اساس اطلاعات اولیه ثبت شده توسط کاربر و وظایف قانونی هر دستگاه، کاربر را به مبدا اصلی رسیدگی کننده به شکایت هدایت خواهد کرد.

    مراحل ثبت و پیگیری شکایت در این سامانه به شرح ذیل است:

    ۱- ابتدا با مراجعه به پایگاه اینترنتی اپراتور سرویس دهنده خود مراجعه و نسبت به تنظیم شکایت، دریافت کد رهگیری و پیگیری مراحل رسیدگی به شکایت خود اقدام کنید.

    ۲- چنانچه پس از گذشت مدت ۱۴ روز از اپراتور سرویس دهنده خود پاسخی دریافت نکرده و یا پاسخ دریافتی مورد قبول شما واقع نبود، شما می توانید با مراجعه به این سامانه و ارائه کد پیگیری که از پایگاه اینترنتی اپراتور خود دریافت کرده اید، نسبت به تنظیم شکایت اقدام کنید.

    ۳- برحسب نوع و موضوع شکایت که شما در این سامانه انتخاب می کنید، شکایت شما به مناطق هفت گانه سازمان و یا یکی از اعضاء تفاهم نامه که صلاحیت رسیدگی به شکایت شما را دارند ارسال می شود.

    ۴- شما همواره می توانید با وارد کردن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری شکایت این سامانه نسبت به آگاهی از نتیجه شکایت خود اقدام کنید.

    ۵- همچنین شما می توانید برخی از سوالات متداول را به همراه پاسخ ذکر شده در این قسمت سوالات متداول مشاهده کنید.

    البته علاوه بر این موضوع دو ماه پیش وزیر ارتباطات هم در صحبتهای مختلف خود از طراحی سامانه‌ای برای ثبت مشکلات و شکایات مردمی در زمینه موبایل و اینترنت خبر داده بود که تاکنون خبری مبنی بر آغاز به کار این سامانه منتشر نشده است.

  16. 4 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #1499
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض مجال بیشتر به بخش خصوصی = بهبود وضعیت اینترنت در کشور

    با مجال بیشتر به بخش خصوصی و حمایت مسوولان، شاهد خدمت رسانی بهتر و بهبود وضعیت اینترنت در کشور خواهیم بود.



    محمد اسمی - مدیر یک شرکت اینترنتی - در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت سرعت اینترنت در کشور اظهار کرد: به طور کلی واژه سرعت که در ذهن مردم جای گرفته همان بحث کیفیت است که در حال حاضر ما در سطح متوسط هستیم؛ بحث انتقال و شبکه‌های داخلی مسائلی هستند که باعث شده ما کاهش کیفیت داشته باشیم.

    اسمی درباره وضعیت انحصاری بودن پهنای باند اینترنت در کشور اظهار کرد: شرکت‌ها به دلیل بحث رقابت در زمینه قیمت و کیفیت تا آن جا که هزینه و قیمت و کنترل دستشان است، اقدامات مثبت انجام داده‌اند.


    این کارشناس در ادامه افزود: این موضوع خواسته صنف بوده که پهنای باند توسط شرکت‌های خصوصی اداره شود تا بهبود کیفیتی در آن حاصل شود.


    او درباره پایین آمدن سرعت اینترنت در فواصل زمانی مختلف در طول سال گفت: نوسانات سرعت اینترنت رفتاری است که همه جای دنیا می‌تواند اتفاق بیفتد، چون ارتباطات خروجی، کیفیت متغیری دارند.


    وی افزود: در کشور ما به دلیل وسعت، گریزی از این که کیفیت سرعت در نوسان باشد و یا مجاری در مقطعی قطع شوند، وجود ندارد؛ چون یک فیبر نوری از کنار جاده یا یک مزرعه حرکت کرده و با وارد شدن هرگونه آسیبی این نوسانات اتفاق می‌افتد.


    اسمی در ادامه تاکید کرد: این مساله تا حدی در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و امری دور از ذهن نیست. برای مثال درکل منطقه خاورمیانه یا جنوب آسیا مثل هندوستان با مشکلات قطعی فیبرهایی که از دریای مدیترانه می‌گذرند، روبرو هستیم.


    وی درباره نقش بخش خصوصی تاکید کرد: بخش خصوصی تا آن جا که فرصت حرکت رو به جلو داشته، حرکت کرده است، حال باید دید در آینده چقدر مجال برای حرکت رو به جلو با سرعت بیشتر به این بخش اقتصادی داده خواهد شد.


    این کارشناس در پایان افزود: با مجال بیشتر به بخش خصوصی و حمایت مسوولان شاهد خدمت رسانی بهتر و بهبود وضعیت اینترنت در کشور خواهیم بود.

  18. 6 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #1500
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض شرکت‌ها تنها متهم سرعت پایین اینترنت‌ کشورند؟!

    یک کارشناس مسائل فن‌آوری اطلاعات معتقد است که فروش یک سرویس در حوزه اینترنت به چند نفر کار اخلاقی به نظر نمی‌رسد و می توان چنین مشکلاتی را با نظارت بیشتر برروی شرکت‌ها برطرف کرد.



    ساسان شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با سرعت اینترنت اظهار کرد:‌ نمی‌توان تنها شرکت‌ها را در زمینه سرعت پایین اینترنت متهم کرد چراکه خود شرکت‌ها نیز در این رابطه با محدودیت‌هایی روبرو هستند. ممکن است عده‌ای معتقد باشند ایجاد محدودیت می‌تواند برای کشور مفید باشد در حالی که این موضوع در درازمدت خطراتی را با خود به همراه خواهد داشت.


    وی همچنین گفت: اگر توسعه اینترنت در کشور را افزایش دهیم، بسیاری از هزینه‌ها کم خواهد شد، سرعت پایین اینترنت جذابیت بسیاری از موقعیت‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد و تبعاتی را با خود به همراه دارد.


    شیردل در پایان وضعیت اینترنت در کشور را نامناسب توصیف و خاطر نشان کرد: باید به این درک برسیم که اینترنت برای کشور یک فرصت به حساب می‌آید. با توجه به منافع کشور می‌توان درست ترین تصمیم‌ها را لحاظ کرد.

  20. 6 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •