هنوز سه روز تا زمان معرفی رسمی کارت‌های سری جزایر آتشفشانی (Volcanic Islands) توسط شرکت AMD مانده است که دیروز تصاویری از برد مدار چاپی پرچمدار این سری جدید با اسم رمز Hawaii در فضای اینترنت منتشر شد. برای مشاهده تصاویر منتشر شده از این کارت تا پایان با ما همراه شوید.قبلا در ارتباط با سری جدید کارت‌های گرافیک AMD با نام جزایر آتشفشانی و خصوصا پرچمدار این سری یعنی چیپ Hawaii در شهر سخت افزار صحبت‌های زیادی کرده بودیم و در [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] شده در این رابطه٬ برخی از اطلاعات فنی این چیپ را به اطلاع شما رساندیم. حال نوبت به آن رسیده که توجه شما را به نخستین تصاویر منتشر شده از برد PCB کارت Hawaii جلب کنیم.

این کارت در تاریخ 25 سپتامبر به صورت رسمی توسط AMD در جزیره هاوایی معرفی خواهد شد و از اواسط اکتبر امسال در دسترس مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. GPU این کارت با نام R9-290X شناخته می‌شود و مساحت die آن بین 420 تا 430 میلی‌متر مربع می‌باشد که از رابط 512-بیتی بهره می‌برد.
همانطور که در تصاویر فوق مشاده می‌شود٬ این کارت توان مورد نیاز خود را از طریق کانکتورهای 8-پین و 6-پین تامین می‌کند. مدار تغذیه VRM کارت از طراحی 2+6 فازی بهره می‌برد که 6 فاز برای هسته و 2 فاز برای حافظه کارت در نظر گرفته شده است. در بخش پورت‌های خروجی شاهد سه پورت DVI ٬ HDMI و Display port هستیم. هنوز اطلاعات دقیقی از GPU کارت در دسترس نیست اما اطلاعاتی که تا الان از این کارت داریم را می‌توانید در جدول زیر در مقایسه با Tahiti مقایسه کنید:








--------------------