تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 40 از 46 اولاول ... 30363738394041424344 ... آخرآخر
نمايش نتايج 391 به 400 از 453

نام تاپيک: Metro: Last Light

  1. #391
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    من یه کم از بازیهای روز عقب موندم.
    خیلی از هوش مصنوعیش خوشم اومد. دشمنها توی تاریکی دنبال من می گردن و مثل یه آدم واقعی می بینن. هیچ بازی ای رو این جوری ندیدم. همه بازی ها انگار دقیقا می دونن من کجام. حتی هیتمن و اسپلینترسل که مخفی کاری هستن.
    کسی می دونه چه جوری دیدن توسط دشمن رو تو بازی ها می سازن؟ متخصصی می شناسین که ازش بپرسم؟ بازیه دیگه ای مثل این یا بهتر سراغ دارین؟
    مترو یکی از بهترین بازی هاییه که من بازی کردم ولی درباره ی هوش مصنوعی واقعا تعجب میکنم که اینجوری داری میگی.
    چون همین چند صفحه ی قبل در مورد اینکه هوش مصنوعی بازی رووو حالت مخفی کاری خیلی ضعیفه با بچه ها بحث میکردیم.
    اگه از این هوش مصنوعی خوشت اومده پس از بازیایی مثل هیتمن و اسپلینتر سل شدیدا خوشت میاد.

    و اما طریقه ی ساخت دید دشمن در بازی ها :
    تا اونجایی که من میدونمو کار کردم بهت میگم، ببین ما یه چیزی داریم به نام ray cast که تقریبا کار نقطه ی دید رو انجام میده.
    از چشم دشمنا یه ری کست درست میشه به طرف جلو با یه اندازه ی خاصی. ray cast رو یه خط در نظر بگیر که با همون اندازه رو به جلو پرتاب میشه.
    این خط با آبجکت های مختلفی برخورد فیزیکی داره ... اگه با آبجکت پلایر برخورد کنه یعنی دشمن الان داره پلایر رو میبینه.
    حالا چیزای دیگه مثل تاریکی و سایه روی دقت پرتاب این خط تاثیر میزاره.
    دقت داشته باش که هر آبجکت دیگه ای مثل یه دیوار بین ری کست و پلایر باشه باعث میشه ری کست قطع بشه و به پلایر نرسه.
    بنابراین دشمن از پشت دیوار پلایر رو نمیبینه.
    امیدوارم توضیحاتم به دردت بخوره

  2. 3 کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #392
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    پيش فرض

    بله توضیح خوب بود.
    فقط اینکه آیا همه بازیها از این روش استفاده می کنن؟
    کاری با عملکرد دشمنها ندارم ولی دیدنش واقعا عالی بود مثلا اون تیکه سایه رو که گفتین بعید می دونم هیچ بازی ای بهش توجه کرده باشه. مثلا توی این بازی اگه بین دو تا جعبه یه سوراخ کوچیک باشه و شما پشت اون پناه گرفته باشی و از تو سوراخ دشمن رو ببینی ممکنه اونها تو رو نبینن حتی اگه دقیقا نورش رو به سمت سوراخ بتابونه ولی بازیهای دیگه نورشون هم مهم نیست اونجا تابیده باشه از هر جا که باشن تو رو از اون سوراخ از فاصله ی دور می بینن!
    تو سناریوی بالا روشی که شما گفتین خیلی بد عمل می کنه. چون شما وقتی داخل یه سوراخ رو نگاه می کنی فقط یه تیکه از جسم رو می بینی و با دیدن یه تیکه کوچیک از جسم نمی شه جسم رو تشیص داد. توی این بازی هم فکر می کنم همین جوری باشه.
    من داشتم به این فکر می کردم که یه دوربین رو سر هر دشمن وصله و فیلم می گیره و با پردازش تصویر یه آدم دیگه رو تشخیص می ده. مثل این دوربینهایی که صورت رو دتکت می کنن.

  4. این کاربر از p30worldapm بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #393
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    فقط اینکه آیا همه بازیها از این روش استفاده می کنن؟
    این یه الگوریتم کلیه که بازی ها ازش استفاده میکنن و البته طبق چگونگی رفتار دشمنا جزئیات خاص خودش رو داره.
    خیلی جاها هم از فاصله ی دشمن تا پلایر استفاده میکنن.
    مثلا فاصله ی دشمن تا پلایر رو در هر لحظه اندازه میگیرن و مثلا اگه چهار متر بود یعنی فاصله داره و دشمن نباید ببیندش، اگه یه متر شد دشمن سریع بر میگرده طرف پلایر و تشخیص میده اونجاست.

    مثلا اون تیکه سایه رو که گفتین بعید می دونم هیچ بازی ای بهش توجه کرده باشه.
    اسپلینتر سل بهش توجه کرده ولی بازم ایراداتی داره، مثلا فرض کن یه جایی میری توی سایه قایم میشی دشمن نمیفهمه، دقیقا کنار اون سایه به فاصله ی تنها پنج سانتی متر روشناییه !
    اگه یه ذره تکون بخوری چون کاراکتر میره تووو روشنایی دشمن میفهمه !!! ...

    با دیدن یه تیکه کوچیک از جسم نمی شه جسم رو تشیص داد.
    به راحتی میشه.
    ببین فرض کن اسم کاراکتر اصلی "پلایر" باشه.
    تو میگی اگه ری کست به "پلایر" برخورد کرد یعنی دشمن پلایر رو دیده.
    خب دیگه یه ذره از بدنشم باشه مهم اینه که الان با پلایر برخورد کرده !
    ولی توی این بازی به خاطر این تشخیص نمیده که جعبه ها کلا collider دارن یعنی فیزیک دارن مثل یه دیوار جلوی دید دشمنا رو گرفتن و حتی اون سوراخه هم جلوش یه دیوار نامرئیه ... به خاطر همین دشمنا فک میکنن اون جسم یه چیزی مثل دیواره و نمیتونن پشتشو ببینن ... این مشکل بیشتر به game design برمیگرده که اینجوری از برنامه نویسا خواسته.

    من داشتم به این فکر می کردم که یه دوربین رو سر هر دشمن وصله و فیلم می گیره و با پردازش تصویر یه آدم دیگه رو تشخیص می ده. مثل این دوربینهایی که صورت رو دتکت می کنن.
    نه بابا قضیه خیلی راحت تر از این حرفاس

  6. 3 کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #394
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    پيش فرض

    نه جعبه ها سوراخ بودن چونوقتی من از وسط اون جعبه ها شلیک می کنم طرف می میره. یه بار دیگه امتحان کن. تو یه جای تاریک یه تیر بزن و ببینین چه طوری دنبالت می گردن.
    ودر مورد اینکه گفتم با دیدن یه تیکه کوچیک از جسم نمی شه جسم رو تشیص داد، منظورم آدم واقعی بود. و در بازی هم نباید این جوری باشه.راه بهتری سراغ ندارین؟ این روشی هم که خودم گفتم هم پیاده سازیش خیلی سخته و هم خیلی سی پی یو رو مشغول می کنه. و لی اگه این جوری بود خیلی خوب بود مثلا ممکن بود طرف تو بازی یه مجسمه ببینه و فکر کنه دشمنه و سریع برگرده طفش و...

  8. این کاربر از p30worldapm بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #395
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    منظورم آدم واقعی بود. و در بازی هم نباید این جوری باشه.
    به نظرم واقعا بازی رو نباید با واقعیت مقایسه کنیم ... توی بازی اغراق خیلی به چشم میاد. البته این چیزی که میگی خب واقعا نباید باشه !

    مثلا ممکن بود طرف تو بازی یه مجسمه ببینه و فکر کنه دشمنه و سریع برگرده طفش و...
    خب میگیم اگه ری کست به مجسمه خورد برگرده !

  10. این کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #396
    آخر فروم باز soheilnouri's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    پست ها
    2,365

    پيش فرض

    میشه لینک راهنمای ماحل رو بدین؟

  12. #397
    آخر فروم باز soheilnouri's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    پست ها
    2,365

    پيش فرض

    اقا من تو مرحله ی bandit گیر کردم اساسی...یه جا میرم که جلوش یه واگن هستش...قطب نما من و به سمت راست هد ایت میکنه که اونجا یه جسد هستش که بین در گیر کرده...وقتی مهماتشو ورمیدارم در میاد پایین قسمتیش...اما قسمت بالایی در نمیزاره برم تو...سینه خیز هم نداره بازی...

  13. #398
    ناظر انجمن هنر هفتم hp722's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    Loneliness
    پست ها
    4,827

    پيش فرض

    من عاشق این بازی شدم.اصلا تو این سبک بازی ها خوشم نمیاد بیشتر call of duty و medal بازی میکنم ولی این بازی واقعا محشره

  14. 3 کاربر از hp722 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #399
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    شاید قدیمی باشه ولی در بازی باید چند نفر را نجات بدین
    مثلا بعد از فرار از دست کمونیست ها و در قسمتی که سوار خودرو blacksmith میشید
    یک زن هست که زمان کمک به گروهی که در تول هستند در یک فرعی سمت راست در چند واگن هستند که آن را نجات می دم
    اما کمی جلوتر در دومین قسمت که باید سوزن را تغییر داد در یک فرعی سمت راست یک زن و یک بچه توسط چند تا گانگستر گروگان گرفته شدن که هر کاری می کنم نمی تونم آزادشون کنم این قضیه اش چی هست؟

  16. #400
    پروفشنال Khan gholi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    914

    پيش فرض

    شاید قدیمی باشه ولی در بازی باید چند نفر را نجات بدین
    مثلا بعد از فرار از دست کمونیست ها و در قسمتی که سوار خودرو blacksmith میشید
    یک زن هست که زمان کمک به گروهی که در تول هستند در یک فرعی سمت راست در چند واگن هستند که آن را نجات می دم
    اما کمی جلوتر در دومین قسمت که باید سوزن را تغییر داد در یک فرعی سمت راست یک زن و یک بچه توسط چند تا گانگستر گروگان گرفته شدن که هر کاری می کنم نمی تونم آزادشون کنم این قضیه اش چی هست؟
    اگر مخفیانه برید یکی یکی هم رو از پا در بیارید هم در باز کن زنه فرار می کنه

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •