مترو یکی از بهترین بازی هاییه که من بازی کردم ولی درباره ی هوش مصنوعی واقعا تعجب میکنم که اینجوری داری میگی.
چون همین چند صفحه ی قبل در مورد اینکه هوش مصنوعی بازی رووو حالت مخفی کاری خیلی ضعیفه با بچه ها بحث میکردیم.
اگه از این هوش مصنوعی خوشت اومده پس از بازیایی مثل هیتمن و اسپلینتر سل شدیدا خوشت میاد.
و اما طریقه ی ساخت دید دشمن در بازی ها :
تا اونجایی که من میدونمو کار کردم بهت میگم، ببین ما یه چیزی داریم به نام ray cast که تقریبا کار نقطه ی دید رو انجام میده.
از چشم دشمنا یه ری کست درست میشه به طرف جلو با یه اندازه ی خاصی. ray cast رو یه خط در نظر بگیر که با همون اندازه رو به جلو پرتاب میشه.
این خط با آبجکت های مختلفی برخورد فیزیکی داره ... اگه با آبجکت پلایر برخورد کنه یعنی دشمن الان داره پلایر رو میبینه.
حالا چیزای دیگه مثل تاریکی و سایه روی دقت پرتاب این خط تاثیر میزاره.
دقت داشته باش که هر آبجکت دیگه ای مثل یه دیوار بین ری کست و پلایر باشه باعث میشه ری کست قطع بشه و به پلایر نرسه.
بنابراین دشمن از پشت دیوار پلایر رو نمیبینه.
امیدوارم توضیحاتم به دردت بخوره![]()




جواب بصورت نقل قول


