این حرف کاملا نادرسته. من پدر بزرگم راننده بوده ، هم پدر بزرگم هم پدرم و هم خودم سالهاست به این روش دستی رو کشیدیم و هیچ اتفاق خاصی هم نیوفتاده برای چرخ دنده ش.... این کار نه تنها مضر نیست بلکه فایده هم داره چون شما هر بار ترمز دستی رو بالا میکشید این صدایی که میشنوید باعث میشه که مطمئن بشید که چرخ دنده ای که ترمز رو قفل میکنه سالمه و درست کار میکنه.
در این قسمت تناقض کاملا آشکاره. اولش میگه کلاچ رو نگیرید آخرش میگه بگیرید.... خوب فکر میکنم همه همین کار رو میکنن. در ضمن اون چیزی که توی این متن ازش به عنوان "نیروی ترمزی موتور" یاد شده مال دنده های سبک و حد اکثر دنده 3 هست نه دنده های سبکتر مثل 4 و 5 که البته وقتی با دنده 3 حرکت میکنید دیگه کار به اونجاها نمیرسه که لازم باشه از "نیروی ترمزی موتور" استفاده کنید. از آن گذشته ، نگرفتن کلاچ وقتی ماشین توی دنده س و ترمز گرفتن ضررهای زیادی به سر سیلندر ، میل لنگ و .... وارد میکنه.
این مورد رو من قبول دارم ولی متاسفانه دلیل ارائه نشده است. این در حالیه که تجربه نشون داده که نور بالا در حالت عادی دید راننده رو بیشتر میکنه....
در این مورد هیچ تفاوتی بین انژکتوری بودن یا نبودن خودرو نیست. هر ماشینی با گاز دادن برای روشن شدنش بهتر روشن میشه. مخصوصا اگه زمستون باشه یا اینکه ماشین تنظیم نباشه انژکتوری یا کاربراتوری هیچ فرقی نمیکنه.... هر دوتاشون گاز میخوان.