تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: روش هایی برای افزایش شتاب خودرو+مزایای استفاده از نيتروژن به جاي هوا در لاستيک خودرو

  1. #1
    کاربر فعال انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Altairezio's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    محل سكونت
    TaBrIz
    پست ها
    3,847

    پيش فرض روش هایی برای افزایش شتاب خودرو+مزایای استفاده از نيتروژن به جاي هوا در لاستيک خودرو


    روش هایی برای افزایش شتاب خودرو
    در قدیم خودروها کند بودند و افراد زیادی به دنبال راه هایی برای بهبود شتاب خودروها می گشتند.تعداد زیادی از خودروسازها در تلاش برای یافتن راه حلی برای این مسئله بوده اند و راه حل را در استفاده از قطعات بهبود یافته و مکانیسم هایی که سرعت خودروها را افزایش داده اند پیدا کرده اند.

    بهینه سازی برای کارایی بالا نیاز به تغییر اجزای زیادی از موتور دارد.قسمت هایی از خود خودرو هم باید تغییر پیدا کنند. ورودی ها، رابط ها و قسمت های دیگری را باید مدنظر داشت. سبک کردن میل لنگ خودرو هم به افزایش شتاب خودرو کمک خواهد کرد.این عمل باعث می شود به علت کاهش وزن، موتور سریع تر دور بگیرد. البته این کار نقطه ضعفی هم برای خودرو در پی خواهد داشت و این نقطه ضعف در سربالایی ها خود را نشان خواهد داد به طوری که خودرو سریعاً انرژی اش را از دست می دهد.استفاده از شمع های با کیفیت بالا هم به افزایش شتاب خودرو کمک می کند.شمع های مسابقه ای با کیفیت بالا هم در بازار وجود دارند که زمان پاسخ را در شرایط متفاوت کوتاه کرده و به این ترتیب میزان شتاب خودرو افزایش می یابد.علاوه بر این، استفاده از فیلتر روغن و پمپ روغن مرغوب به همراه استفاده از روغن ترکیبی با کیفیت بالا به خوبی سطح های داخلی مانند پیستون ها و چرخ دنده ها را روان می کند که نتیجتاً باعث می شود خودرو خیلی نرم شتاب بگیرد و سطوح داخلی خنک بمانند.

    استفاده از کیت های هوای سرد هم باعث خنک شدن موتور می شود، که این عمل باعث بهبود عملکرد موتور می شود و طول عمر موتور را افزایش می دهد.همچنین استفاده از این کیت ها با فراهم کردن فشار بیشتر در سیلندر، میزان شتاب و گشتاور را افزایش می دهد. نتیجه دیگر استفاده از این کیتها بهبود مصرف سوخت است.استفاده از هدرز اگزوز (سری های مسابقه ای) هم باعث بهبود نحوه خارج شدن گازها از اگزوز می شود. این سری ها با قرار دادن چهار لوله هم اندازه بر روی سیلندرها و در نهایت تبدیل شدن به یک لوله بزرگ تر باعث کم شدن فشار اگزوز می شوند همچنین، همه سیلندرها فشار یکسانی را تجربه می کنند که باعث بالا رفتن کارایی خودرو و کم شدن مصرف سوخت می شود.سوپر شارژرها هم هوای ورودی به موتور را فشرده می کنند و اکسیژن بیشتری را به محفظه احتراق می رسانند که برابر با رساندن سوخت بیشتر از طریق لوله های سوخت رسان است.بعضی از سوپر شارژرها که دمنده هم نامیده می شود به وسیله تسمه، زنجیر و یا یک میله انرژی شان را از موتور به دست می آوردند و توربوشارژرها هم از گاز خروجی اگزوز برای تأمین انرژی اولیه استفاده می کنند.توربوشارژرها انرژی گازهای خروجی از اگزوز را به کار می بندند که نتیجه این کار رانندگی لذت بخش تر است اما این سیستم ها برای هر نوع موتوری قابل استفاده نیستند، موتورهای معمولی با توربوشارژرها در توان های پایین کارایی خوبی از خود نشان نمی دهند.لاستیک های خودرو هم نقش مهمی در شتاب خودرو دارند و باید محکم بوده و چسبندگی مناسب به سطح جاده داشته باشند. لاستیک های خودرو را فقط ۳ تا ۵ واحد بیشتر از مقداری که در دستورالعمل استفاده از خودرو ذکر شده باد کنید.این امر باعث کاهش انرژی مورد نیاز برای ادامه حرکت آن ها می شود. میزان مناسب باد لاستیک خودرو، مصرف سوخت را هم تا ۳٫۳ درصد کاهش می دهد.مالکین خودروهایی که قصد دارند خودروی خود را بهینه کنند (Tuning) اما هیچ تجربه ای ندارند، حتماً باید با یک مکانیک که متخصص بهینه سازی خودرو باشد مشورت کنند.در اینترنت هم ویدئوهای آموزشی زیادی وجود دارد که برای آموزش افراد با هر سطح از معلومات و مهارت مناسب است. یادگرفتن روش هایی برای افزایش شتاب خودرو می تواند یک خودروی کند و کسل کننده را به هیولایی تبدیل کند که هنگام حرکت، آسفالت خیابان را هم از جا بکند.

    بهینه سازی نیترو

    بهینه سازی برای کارایی بالا (High-Performance car tuning) یا بهینه سازی نیترو(Nitro Tuning) به نوع سوخت رسانی به موتور وابسته است و منجر به افزایش میزان شتاب و توان خروجی موتور و کارایی خودرو می شود.Nitro tuning به نصب و تنظیم کاربراتور بر روی موتورهای با سوخت نیتروژن- متان نیاز دارد، وقتی که موتور درجا روشن است، پیچ تنظیم مربوطه باید در حالتی قرار بگیرد که موتور تا جایی که امکان دارد آرام کار کند، اگر مشکل روشن شدن خودرو هم وجود دارد، تغییر کوچکی در پیچ تنظیم می تواند کارایی را بهبود ببخشد.اگر موتور موقع دور گرفتن مکث دارد یا صدای انفجار خفیفی تولید می کند، تاباندن پیچ تنظیم حداکثری می تواند میزان سوخت را کمتر یا بیشتر کند که این به نیاز خودرو بستگی دارد.





    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    مزایای استفاده از نيتروژن به جاي هوا در لاستيک خودرو

    مدتی است که تب استفاده از نیتروژن به جای باد معمول در لاستیک برای جامعه ماشین سوارها، بالا گرفته و شاهد اظهارنظرهای متفاوتی راجع به آن هستیم. خیلی وقت بود میخواستم چیزی در این مورد بنویسم (حتی سرفصل وار) که امیدوارم مفید باشه:




    1. عمده ترین کاربرد استفاده از نیتروژن در وسایل نقلیه، مربوط به: خودروهای نظامی و سنگین، هواپیماهای تجاری، خودروهای مسابقه و شاتل های فضایی است.

    2. هوای معمولی دارای 21% اکسیژن، 78% نیتروژن و 1% گازهایی هم چون ازن، آرگون و مقداری رطوبت (به واسطه وجود اکسیژن است. بنابراین، حذف اکسیژن موجب حذف رطوبت خواهد شد که موجب کاهش اثر خورندگی است. هم چنین به دلیل کاهش میزان حمله با سیم های فولادی لاستیک، افزایش عمر لاستیک ها محتمل می باشد.

    3. نیتروژن در فرآیند احتراق شرکت نمی کند. پس از نظر ایمنی (با کاربردهای خاصی که در بالا اشاره شد) ارجح است.

    4. ملکول های نیتروژن، نسبت به اکسیژن بزرگتر هستند. خطر فرار ملکول های بزرگتر از تایر و کاهش فشار باد لاستیک، کمتر است. بر اساس تجارب و مطالعات شرکت میشلین، سرعت کاهش فشار نیتروژن نیز سه برابر کمتر از هوای معمولی است.

    5. نیتروژن سبکتر است البته استفاده از آن، موجب کاهشی در حدود 4% از وزن هوای پرشده در تایر یا کمتر از 4 اونس (112 گرم) در اغلب تایرها می شود. این سبکی می تواند بر روی مصرف سوخت، موثر باشد. هرچند باید توجه کرد این کاهش وزن، با انتخاب رینگ و لاستیک مناسب، قابل جبران و چه بسا چشمگیرتر است.

    6. نیتروژن، گرما را زودتر از دست می دهد. در واقع می توان نتیجه گرفت که ترکیدگی لاستیک بر اثر افزایش دما یا انبساط گاز درون لاستیک، کمتر اتفاق خواهد افتاد که باز هم ایمن تر است، به خصوص برای خودروهای مسابقه یا خودروهایی با کاربرد در شرایط طولانی و سخت.

    7. میزان تغییرات فشار با دما نیز در نیتروژن کمتر است چرا که هوای معمولی دارای اکسیژن و رطوبت است که به خصوص میزان فشار رطوبت آن (حتی با مقدار ناچیزش) بیشتر با دما تغییر می کند.

    می توان چنین نتیجه گرفت که کاهش مصرف سوخت، ایمنی بیشتر، سهولت استفاده از خودرو (به دلیل عدم نیاز به تکرار میزان باد لاستیک)، هم چنین دوام لاستیک خودرو از جمله مهم ترین مزایای استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک است در حالی که مسائلی هم چون بهبود فرمان پذیری، افزایش چسبندگی و نرمی بیشتر لاستیک (در کوتاه مدت - به دلیل عدم واکنش احتمالی با سیم های فولادی لاستیک) را نمی توان احراز نمود. از طرف دیگر، قیمت بالاتر گاز نیتروژن (حداقل 10 برابر در کشور ما و بیشتر در خارج از کشور)، مساله ای است که باید مورد توجه قرار داد. ضمن این که اطمینان از صحت گاز نیتروژن تزریق شده و نحوه تزریق آن (مکش کامل باد لاستیک و بعد، تزریق نیتروژن واقعی به آن) مسائل مهمی است که پس از انجام موارد دیگری برای کاهش مصرف سوخت و کارآیی خودرو هم چون انتخاب رینگ و لاستیک مناسب باید در نظر گرفته شود.









    در ضمن يادتان بماند که:
    استفاده از نيتروژن به جاي اكسيژن در لاستيك ميتونه عمر لاستيك رو 30٪ بالا تر و مصرف بنزين رو كمتر كنه همچنين به دليل كمتر شدن وزن لاستيك شتاب و سرعت ماشين هم بهتر ميشه استفاده از اين گاز خشك علاوه بر راحتي و نرمي بيشتر اين امكان رو به شما ميده كه طول سال فشار ثابتي رو در چرخهاي ماشين خود داشته باشد و لاستيكهاي ماشين شما هميشه سرد باشند به همين دليل امنيت لاستيك بيشتر خواهد بود. مولكولهاي نيتروژن از اكسيژن بزرگترند ,بنابراين راحتتر از هوا مي توانند در لاستيك حركت كنند و جريانيابند , ضمن اينكه در برابر گرما از هوا مقاومترند . نيتروژن همچنين از اكسيده شدن لاستيك و تخريب آن جلوگيري كرده و عملكرد خودرو را بهبود مي بخشد . از اين گاز براي باد كردن چرخهاي هواپيما و ماشينهاي مسابقه اي استفاده ميشه
    نتيجه گيري کلي اين است که با استفاده از اين گاز :

    1 - افزايش فوق العاده عمر لاستيک:
    به دليل سرد بودن هميشگي لاستيک با اين گاز، عمر لاستيک تا 40% افزايش مي يابد.

    2 - نرم شدن کمکهاي ماشين:
    به دليل نرم شدن لاستيک هميشه جلوبندي سالم مي ماند و باعث استهلاک کم کمکها و سالم ماندن اتاق مي گردد و تا 70% چرخها بالانس مي شوند.

    3 - تنظيم باد هميشگي لاستيکها:
    مولکولهاي نيتروژن درشت تر از هوا مي باشند. گاز نيتروژن هيچ وقت به هواي گرم و سرد تاثير ندارد و هميشه ثابت است.

    4 - کاهش مصرف سوخت:
    چون اصطکاک لاستيک با زمين به دليل گاز نيتروژن کم مي شود، کاهش مصرف ار 10% تا 15% را به دنبال دارد.

    5 - ترمزگيري عالي در سرعت هاي بالا و شديد:
    به دليل نرمي بيش از حد اين لاستيکها با باد نيتروژن ترمزگيري اتومبيل تا 30% افزايش مي يابد.

    6 - مخصوص رينگهاي اسپرت:
    تمامي کوبيدن و خشکي اين نوع رينگها 100% برطرف مي شود.

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




  2. 5 کاربر از Altairezio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    ناظر انجمن اتومبیل mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    11,533

    پيش فرض

    تاپیک جامع در مورد نیتروزن داریم.

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    قبل زا ایجاد تاپیک جستجو کنید

  4. این کاربر از mohamad skystar بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    کاربر فعال انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Altairezio's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    محل سكونت
    TaBrIz
    پست ها
    3,847

    پيش فرض

    تاپیک جامع در مورد نیتروزن داریم.

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    قبل زا ایجاد تاپیک جستجو کنید
    نه محمد جان اینو جدا زدم چون کلا" به اون نیتروژن خیلی ربط نداره!

  6. این کاربر از Altairezio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    کـاربـر بـاسـابـقـه Ahmad-Ra's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    KDE
    پست ها
    2,959

    پيش فرض

    خیلی ممنون. این تاپیک زدنت عالی بود. اطلاعات مفیدی بود. اتفاقا امروز دنبال فایده هاش بودم.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •