تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 127 از 158 اولاول ... 2777117123124125126127128129130131137 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1,261 به 1,270 از 1578

نام تاپيک: اخبار خطوط اینترنتی و ارائه دهندگان اینترنت

  1. #1261
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض ایرانیان چگونه به اینترنت وصل می‌شوند؟

    ایتنا- در ایران، هنوز هم کاربرانی هستند که از Dial up برای ورود به دنیای مجازی استفاده می‌کنند و البته عده آنها کم هم نیست.





    طبق جدیدترین آمارهای ارائه شده ضریب نفوذ اینترنت کشور به حدود ۶۰ درصد رسیده و در این میان محبوب‌ترین شیوه کاربران برای اتصال به دنیای مجازی اینترنت موبایل است.

    به گزارش ایتنا از ایسنا، طی ۶ ماه اول سال جاری ۳۶.۴۶ درصد بالغ بر ۲۷ میلیون و۵۰۰ هزار نفر از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود (GPRS) از اینترنت استفاده کرده‌اند.

    اما پس از GPRS، دایال آپ دومین شیوه مورد علاقه کاربران برای اتصال به دنیای مجازی بوده است و در شرایطی که دائم از گسترش دسترسی مردم به ADSL گفته می‌شود همچنان Dial up دومین شیوه دسترسی کاربران به شمار می‌رود و حدود هفت میلیون نفر از این شیوه استفاده کرده‌اند.

    اما بنا برآمارهای ارائه شده برروی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) طی شش ماهه اول امسال اتصال از طریق فیبرنوری سومین شیوه محبوب اتصال به دنیای مجازی بوده و ۸.۰۷ درصد از کاربران که بالغ بر شش میلیون نفر می‌شود از این طریق وارد اینترنت شده‌اند.

    در این میان تنها ۴.۶۵ درصد از دسترسی‌ها از طریق ADSL (اینترنت پرسرعت) بوده است و تنها حدود ۳.۵ میلیون کاربر این شیوه را امتحان کرده‌اند. اما طبق این آمارها کمترین میزان اتصال از طریق وایمکس بوده و تنها ۱.۱۵ درصد از جمعیت یعنی حدود ۹۰۰هزار نفر از این شیوه بهره گرفته‌اند.

    در سال ۹۰، ۱۸.۸۵ درصد اتصالات از طریق GPRS، ۹.۱۷ درصد از طریق Dial up ، ۸.۰۷ درصد از طریق فیبرنوری، ۵.۹۹ درصد با ADSL و ۱.۱۵ درصد از طریق وایمکس به اینترنت دسترسی داشته‌اند و ضریب نفوذ اینترنت کشور ۴۳.۲۳ درصد بوده است.

    در این میان نکته جالب اینکه طی سال ۹۰ و شش ماه اول سال ۹۱ میزان اتصال از طریق شیوه‌هایی مانند Dial up یا وایمکس و فیبرنوری هیچ تغییر نکرده و بیش از همه GPRS است که میزان دسترسی را درسال ۹۱ افزایش داده است چرا که میزان بهره‌گیری از این روش در سال ۹۱ تقریبا دو برابر شده است.

    نکته آخر آنکه درصد استفاده از ADSL در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۱.۵ درصد کاهش داشته است.







    itna.ir

  2. 5 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #1262
    حـــــرفـه ای sansi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    1,830

    پيش فرض فرمول محاسبه قیمت اینترنت اعلام شد

    معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فرمول هزینه اتصال کاربران از طریق تکنولوژی ADSL به اینترنت و روش های اجرایی کردن نرخ های جدید اینترنت پرسرعت را تشریح کرد.


    حسن رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توسعه سرویس های ADSL و افزایش رقابت دراین حوزه، مصوبه 49 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد ارائه این سرویس، دیگر پاسخگوی نیازمندیهای کاربران نبوده و برهمین اساس با بررسی نقاط ضعف و قوت این مصوبه و برگزاری نشستهای تخصصی با حضور اپراتورها و صاحبنظران این بخش، مصوبه ای در جلسه شماره 152 این کمیسیون تهیه شد که پس از تصویب در کمیسیون، به اپراتورهای PAP و شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد.
    ارزیابی روش های اجرایی کردن مصوبه جدید ADSL
    معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه در چندین جلسه روشهای اجرایی کردن مصوبه جدید نرخ سرویس ADSL مورد ارزیابی قرار گرفته است، اضافه کرد: فرصتهای معقولی برای اعمال تغییرات لازم در سیستم های صورتحساب و تعریف بسته های جدید خدمات و اخذ تاییدیه های لازم به اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت داده شد و از این پس با اپراتورهایی که این مصوبه را به طور کامل اجرایی نکنند برخورد خواهد شد.

    هزینه هایی که اپراتورها مجاز به دریافت آن هستند
    رضوانی با تاکید بر اینکه مردم برای اطلاع از اجرایی شدن این مصوبه و خرید سرویس ADSL باید نکاتی را مدنظر قرار دهند به مهر گفت: کاربران اینترنت پرسرعت در صورت تمایل می توانند تا پایان قراردادهای قبلی، سرویس های خود را ادامه دهند. همچنین کاربران باید توجه داشته باشند که حداکثر هزینه های دریافتی اولیه برای اتصال خط اینترنت پرسرعت 14 هزار و 500 تومان است که این هزینه شامل 5 هزار تومان هزینه رانژه و دایری و تخلیه و 9 هزار و 500 تومان هزینه نصب و راه اندازی خواهد بود.
    وی با بیان اینکه سقف هزینه نصب و راه اندازی مبلغ 9 هزار و 500 تومان است اضافه کرد: اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت، تحت هیچ عنوان مجاز به دریافت مبالغ اضافی همچون ایاب و ذهاب نخواهند بود و در همین حال هزینه خرید مودم به عهده مشتری است.

    فرمول محاسبه قیمت اینترنت برای کاربران
    معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد فرمول محاسبه نرخ اینترنت کاربران نیز به مهر گفت: هزینه های دوره ای متناسب با بسته هایی تعریف شده است و براساس فرمول هزینه پهنای باند بر حسب گیگابیت در ثانیه به علاوه هزینه اتصال براساس سرعت، قابل محاسبه خواهد بود که هزینه پهنای باند رقمی بین 2 هزار تومان تا 4500 تومان و هزینه اتصال براساس سرعت بین 2 هزار تومان تا 12 هزار تومان خواهد بود که مجموع این دو، هزینه سرویس را شامل می‌شود.
    رضوانی با بیان اینکه در مصوبه جدید نحوه محاسبه ترافیک مصرفی اینترنت، براساس مجموع ترافیک ارسالی و دریافتی خواهد بود خاطرنشان کرد: به لحاظ ماهیت نامتقارن سرویس ADSL، ارائه کننده خدمات موظف است در محاسبه ترافیک مشتریان برای مجموع دریافت و ارسال به میزان 25درصد حجم ترافیک اضافی لحاظ کند. به عنوان مثال مشتری با خرید 4 گیگابایت ترافیک عملا امکان استفاده از 5 گیگابایت ترافیک اینترنت را دارد.
    وی گفت: در همین حال سقف نرخ اشتراک از 1 به 10 به 1 به 8 کاهش پیدا کرده و این به این معنی است که کیفیت و سرعت متوسط کاربران افزایش می یابد؛ به عنوان مثال در نرخ اشتراک 1 به 10 حداقل سرعت یک مشترک دارای اینترنت با سرعت 512 کیلوبیت به میزان 51.2 کیلوبیت است و این درحالی است که با نرخ اشتراک یک به هشت این سرعت برابر 64 کیلوبیت خواهد بود.
    این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید براینکه در این مصوبه به دلیل محدودیت برخی اپراتورها و درخواست برخی مشتریان، سرویس نامحدود تعریف شده است، خاطرنشان کرد: تعرفه یک سرویس نامحدود براساس سرعت و نرخ اشتراک یک به 8 و 12 ساعت موثرکاری محاسبه می‌شود و اپراتور، حداقل حجم و سرعت قابل استفاده را تضمین می‌کند که در نهایت قیمت یک سرویس اینترنت براساس فرمول "حداقل حجم مصرفی پهنای باند به علاوه هزینه اتصال و هزینه رانژه" قابل محاسبه خواهد بود.
    رضوانی با ارائه یک مثال به مهر گفت: به عنوان مثال قیمت یک سرویس 128 کیلوبیت برثانیه با 2.5 گیگابایت حجم دانلود براساس این فرمول، 13 هزار و 250 تومان خواهد شد. البته در صورت عدم استفاده سایر مشترکان امکان استفاده بیشتر پهنای باند و ارتقای سرعت وجود دارد که این شرایط به ندرت اتفاق می افتد.

    توصیه هایی برای متقاضیان
    معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به متقاضیان سرویس اینترنت پرسرعت توصیه کرد که بسته های انتخابی خود را مطابق با نیازشان انتخاب کنند چرا که پهنای باند مصرف نشده کاربران به دوره بعدی منتقل نمی شود؛ همچنین توصیه می‌شود که در صورت نیاز به پهنای باند اضافه تا قبل از اتمام مهلت زمانی از خرید حجم های زیاد اینترنت خودداری کنند و متناسب با زمان باقیمانده حجم اینترنت خریداری کنند.
    به گفته وی تمامی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت موظفند امکان مشاهده میزان مصرف را برای مشتریان خود فراهم کنند و در صورتیکه چنین امکانی را فراهم نکنند از ارائه سرویس توسط آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

    Last edited by sansi; 10-03-2013 at 23:03.

  4. 6 کاربر از sansi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #1263
    آخر فروم باز XENON24's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    2,646

    پيش فرض

    تداوم اختلال در دسترسی به سایت های اینترنتی
    رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پی اختلالات موجود در دسترسی کاربران اینترنت به برخی سایتها اعلام کرد که گزارشی در مورد اختلال اینترنت به این سازمان گزارش نشده است.
    به گزارش مهر، دسترسی اغلب کاربران ایرانی به سایتهای پربازدیدی همچون گوگل و یاهو در چند روز گذشته با اختلالات بسیار همراه است و بسیاری از این کاربران امکان استفاده از این موتورهای جستجو، پست الکترونیک – ایمیل – و چت را ندارند؛ این در حالی است که تاکنون متولیان بخش اینترنت و فضای مجازی کشور اطلاع رسانی در زمینه دلایل بروز این اختلالات نداشته اند.
    در این باره علی حکیم جوادی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با مهر، وجود اختلال در دسترسی به برخی سایتهای اینترنتی را تایید نکرد و گفت: هیچ گزارشی در این باره به ما ارائه نشده است.
    وی تصریح کرد: قطعی و مشکل خاصی در دسترسی به سایتهای اینترنتی از سوی سازمان فناوری اطلاعات گزارش نشده و امکان دسترسی به سایت هایی همچون گوگل و یاهو نیز برای کاربران وجود دارد.
    روز گذشته و در پی اختلالات موجود، رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس از بررسی قطع و اختلال در دسترسی برخی سایتهای اینترنتی پربازدید خبر داد و گفت: اختلال در دسترسی کاربران ایرانی به سایتهایی مانند یاهو و گوگل در دستور کار کمیته ارتباطات مجلس قرار گرفته است.
    رمضانعلی سبحانی فرد در گفتگو با مهر با بیان اینکه بررسی دلایل بروز این مشکلات و سیاستهای مدنظر در این زمینه در دستور کار کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس قرار گرفته و ظرف 2 روز آینده اطلاع رسانی می-شود، خاطرنشان کرد: پیگیری ها نشان می دهد که مشکل به وجود آمده در دسترسی برخی کاربران به سایتهای اینترنتی احتمالا به دلیل قطع استفاده از پورتهای vpn غیرمجاز باشد.
    به گفته وی ظرف چند روز گذشته پورتهای vpn غیرقانونی در کشور مسدود شده و براساس اعلام قبلی مسئولان، از این پس تنها vpn های قانونی و ثبت نام شده، قابلیت استفاده خواهند داشت؛ در این راستا این احتمال وجود دارد که قطع ورودی vpn ها مشکلات فنی در دسترسی کاربران به سایر سایتهای اینترنتی به همراه داشته است که البته در این زمینه باید بررسی های بیشتری صورت گیرد.
    به گزارش مهر، قطع ارتباط و اختلال در سایتهای بربازدید خارجی همچون یاهو و گوگل پیش از این نیز سابقه داشته است به نحوی که در مهرماه امسال نیز دسترسی به پست الکترونیک جی میل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود.



  6. 5 کاربر از XENON24 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #1264
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض آمار شکایت کاربران اینترنتی طی شش ماه امسال

    ایتنا- در طول 6ماه گذشته تعداد شکایات به سازمان تنظیم مقررات، 767 مورد بوده که چهار درصد مربوط به SLA و در مواردی که حق با مشتری بوده، با پرداخت حقوق از دست رفته، رضایت آنها جلب شده است.



    اگرچه طی ماه‌های اخیر میزان کاربران اینترنت پرسرعت رشد چشمگیری داشته اما در این مدت همزمان با رشد تعداد کاربران میزان نارضایتی‌ها نیز افزایش یافته است اما با وجود این مشکلات به نظر میرسد کاربران اینترنت فرصتی برای پیگیری مشکلات خود ندارند چرا که بنا بر اعلام مدیران سازمان تنظیم مقررات ارتباطات طی شش ماه گذشته تنها ۷۶۷ شکایت به این سازمان رسیده است.

    به گزارش ایتنا معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگویی با ایسنا، با بیان اینکه از این میان تنها ۴ درصد شکایات مربوط به SLA یا توافقنامه سطح خدمات بوده است در ارتباط با تعهدات شرکت‌های ارائه کننده اینترنت گفت: اختلالات در شبکه اینترنت می‌تواند منشاء داخلی یا خارجی داشته باشد و در این میان هر یک از اپراتورها در شبکه خود موظف به رعایت SLA و حفظ کیفیت سرویس هستند.

    حسن رضوانی در عین حال عنوان کرد: مسلما خدمات فناوری اطلاعات دارای ماهیت زنجیره‌ای بوده و در بخش روابط بین اپراتوری مشکلات به کاربر نهایی ارتباطی ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکلی که منجر به نقص تعهدات SLA و سطوح سرویس مندرج در قراردادهای بین اپراتور و مشتری شود، اپراتورها ملزم به جبران خسارات وارد شده هستند و در صورتی که اختلال در خارج از شبکه اپراتور و توسط اپراتور بالادستی ایجاد شده باشد، اپراتور پایین دستی ملزم به جبران خسارت مشتری خواهد بود و می‌تواند پیگیر اخذ خسارت از اپراتور بالادستی باشد.

    به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در طول شش ماه گذشته تعداد شکایات رسیده به سازمان ۷۶۷ فقره بوده که چهار درصد از آن مربوط به SLA و خسارات‌های ناشی از آن بوده است و در مواردی که حق با مشتری بوده تمامی حقوق از دست رفته مسترد و رضایت مشتری توسط اپراتور جلب شده است.

  8. 4 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #1265
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Mar 2013
    پست ها
    3

    پيش فرض

    از هرکس که خدمات اینترنت می گیرید از آسیاتک نگیرید.من 25 روزه ثبت نام کردم ولی هنوز راه اندازی نکردند .وقتی هم که تماس میگیرید تمام روز میگن خط پشتیبانی اشغال است.هزینه پرداختی را هم پس نمی دهند

  10. #1266
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    رامسر
    پست ها
    103

    پيش فرض

    این یارو یه ماهه داره فک میزنه حرف هر روزش هم با روز قبل متفاوته همین جا هم بالاخره ادم نمیفهمه سرویس نامحدود با سرعت مشخص رو به چه صورتی میخوان تو پاچه مشتری بیچاره بکنند.بدبخت زن این یارو چی میکشه از دستش (ببخشید فکش (نه ببخشید مخش)).
    گل گفتی

  11. #1267
    حـــــرفـه ای sansi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    1,830

    پيش فرض اتصال فیبرنوری به منازل از تیرماه 93

    سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با وصول حق الامتیاز پروانه فعالیت اپراتور فیبرنوری کشور، زمان لازم الاجرا شدن این پروژه و ايجاد و بهره برداري از شبكه هاي انتقال داده نوري برای اتصال فیبرنوری به منازل را تیرماه سال ۹۳ اعلام کرد.

    به گزارش ایتنار از مهر، از آنجایی که امروزه توسعه فیبرنوری و دسترسی با ظرفیت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده برنامه ۵ ساله پنجم توسعه نیز به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا تاکید کرده که براین اساس وزارت ارتباطات بخش عمده‌ای از این تکالیف را قرار است با اجرای شبکه ایرانیان نت تامین کند.

    خداحافظی با شیوه سنتی انتقال اطلاعات
    اتصالات باندپهن فیبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابل‌های مسی دارا هستند.
    فناوری Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا از جمله آنها است.

    اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است. به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه بر اینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

    اتصال فیبرنوری به منازل خانوار ایرانی از تیرماه ۹۳
    معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وصول حق‌الامتياز پروانه بهره‌برداری از پروژه فیبرنوری منازل خبر داد و به مهر گفت: شرايط لازم‌الاجرا شدن پروانه ايجاد و بهره‌برداري از شبكه انتقال داده نوري و دسترسي كاربران با استفاده از فيبرنوري (FTTX) فراهم شده است.

    حسن رضوانی با بیان اینکه اين اپراتور از نهم دي ماه ۹۱ به مدت ۱۸ ماه فرصت دارد تا شبكه فيبرنوري را در كشور پياده‌سازي و مورد بهره‌برداري تجاري قرار دهد، خاطرنشان کرد: براساس پروانه مدنظر، این اپراتور به مدت ۴ سال می‌ تواند به صورت انحصاری شبکه فیبرنوری منازل را در کشور نصب و راه اندازی کرده و ارائه سرویس کند.

    وي دوره حفاظت چهار ساله براي ايجاد و بهره‌برداري از شبكه فيبرنوري را فرصت مناسبي برشمرد که می تواند شرايط لازم براي بهره‌مندي مردم از مزاياي فيبرنوري را محقق کند.

    اینترنت با سرعت ۲۰مگابیت از طریق فیبرنوری
    به گزارش مهر، پروژه اتصال فیبرنوری به منازل – FTTH – براساس شرایط و ضوابط پروانه تدوین شده برای آن امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه و حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می کند.

    براین اساس مجری این پروژه با هدف توسعه اینترنت در کشور از حیث سرعت و دسترسی، در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم ۳ میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می کند.

    مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به عنوان حق ضمانت اولیه برای این پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ این پروژه نیز براساس اظهارات مسئولان این اپراتور، ۱۵۰ میلیارد تومان است که باید به صورت اقساط توسط کنسرسیوم ایرانیان نت، به دولت پرداخت شود.

    به گزارش مهر، ۲۰ درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و ۸۰ درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.

    این پروژه یک برنامه ۸ ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس بستگی دارد اما آنچه که مهم است این است که با اجرای اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دریافت اینترنت پرسرعت و با کیفیت برای کاربران فراهم می‌شود.

  12. 4 کاربر از sansi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #1268
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض به ما که گزارشی از قطعی اینترنت نرسیده!

    ایتنا - مسئولان وزارت ارتباطات هرگز نگفته‌اند قطعی و اختلال در اینترنت نداریم. آنها صادقانه گفته‌اند: گزارشی به ما نرسیده است!


    رضا ساکی - ایسنا - برخی از مردم که کار دستگاه‌های دولتی را نقد می‌کنند، متأسفانه هیچ درکی از روند کار در مجموعه‌های دولتی ندارند و نمی‌دانند همه چیز در اداره‌ها حساب و کتاب دارد و دیمی نیست.
    به عنوان مثال، خیلی از مردم طی چند روز گذشته از سرعت اینترنت گله کرده‌اند و فکر کرده‌اند که مسئولان در وزارت ارتباطات بی‌کار نشسته‌اند و کاری نمی‌کنند و مصاحبه یکی از مسئولان وزارتخانه را دستمایه نقد قرار داده‌اند که چرا ایشان گفته است: «هیچ گزارشی در باره اختلال در اینترنت به ما ارائه نشده است!»

    کسانی که این‌گونه نقد می‌کنند، معلوم است هیچ آگاهی و شناختی نسبت به کار قانونی و دولتی ندارند.
    مسئولان وزارت ارتباطات هرگز نگفته‌اند قطعی و اختلال در اینترنت نداریم. آنها صادقانه گفته‌اند: گزارشی به ما نرسیده است! در همه جا هم همین‌طور است!

    شما هر اداره دولتی و خصوصی بروید، باید درخواست‌تان را در قالب یک گزارش یا صورت‌وضعیت ارائه بدهید تا بررسی بشود.
    این بنده‌های خدا هم چون گزارشی دریافت نکرده‌اند، اقدامی هم نکرده‌اند! ولی اگر یک کاربر گزارشی می‌نوشت و می‌برد دبیرخانه وزارتخانه شماره نامه می‌کرد و تحویل می‌داد، حتما اقداماتی در جهت رفع کندی سرعت اینترنت انجام می‌شد.

    حالا هم اگر یک مسلمانی برود به دوستان گزارش بدهد، بد نیست!








    itna.ir

  14. 3 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #1269
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض اختلال اینترنت در کسب و کار مردم مشکل ایجاد کرده است

    ایتنا - قطع ارتباط و اختلال در سایت‌های بربازدید خارجی پیش از این نیز سابقه داشته به نحوی که در مهرماه امسال دسترسی به پست الکترونیک جیمیل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود.


    وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسئولان و متولیان این بخش خواست که در این زمینه پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها در مجلس باشند و مشکلات موجود در مورد شبکه اینترنت را برای کاربران تشریح و اطلاع رسانی کنند.


    به گزارش ایتنا رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اختلالات چند روز گذشته شبکه اینترنت کشور، کسب و کار مردم را مختل کرده است گفت: به عنوان نمایندگان مردم، از مسئولان درخواست پاسخگویی در زمینه این معضل به وجود آمده را داریم.

    محمد سلیمانی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه اختلالات و قطع و وصلی‌های مکرر شبکه اینترنت کشور در هفته اخیر کاملا مشهود بوده است، اظهار داشت: کاربران اینترنت با مشکلات متعددی در زمینه دسترسی به این شبکه مواجه هستند و براین اساس تقاضای رسیدگی و پیگیری از مجلس دارند.

    وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کسب و کارها از طریق شبکه اینترنت صورت می‌گیرد و نیاز مردم به این شبکه در حد مشاهده ایمیل نیست بر این اساس بسیاری از کسب و کارهای مردم با وجود اختلات مکرر و کندی این شبکه مختل شده است.

    وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسئولان و متولیان این بخش خواست که در این زمینه پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها در مجلس باشند و مشکلات موجود در مورد شبکه اینترنت را برای کاربران تشریح و اطلاع رسانی کنند.

    دسترسی اغلب کاربران ایرانی به شبکه اینترنت و به ویژه سایت های پربازدیدی همچون گوگل و یاهو از هفته گذشته تا به حال با اختلالات بسیار همراه است و بسیاری از این کاربران امکان استفاده از اینترنت را ندارند؛ این در حالی است که تاکنون متولیان بخش اینترنت و فضای مجازی کشور اطلاع‌رسانی مشخصی در زمینه دلایل بروز این اختلالات نداشته‌اند به نحوی که معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات وجود اختلال در دسترسی به برخی سایت‌های اینترنتی را تایید نکرد و گفت: هیچ گزارشی در این باره به ما ارائه نشده است.

    قطع ارتباط و اختلال در سایت‌های بربازدید خارجی پیش از این نیز سابقه داشته به نحوی که در مهرماه امسال دسترسی به پست الکترونیک جیمیل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود.







    itna.ir

  16. 3 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #1270
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض ترکیه مرکز اینترنت سه قاره شد

    شهر استانبول به عنوان یکی از سه منطقه عمده توزیع ترافیک پهنای باند اینترنت در جهان انتخاب شد.
    به گزارش عصر ایران، «بینالی ییلدیریم» وزیر ارتباطات ترکیه با اعلام این خبر گفت که این مساله تصادفی نیست، بلکه نشان‌دهنده قدرت ترکیه در صحنه بین‌المللی است. هم اکنون مرکز ترافیک اینترنت در جهان شهر لس‌آنجلس آمریکا است و همه داده‎های مبادله شده در فضای مجازی به لس‎آنجلس رفته و از آنجا توزیع می‎شود، اما بر اساس تصمیم انجمن تخصیص نام و ارقام اینترنت )ICANN)، برای افزایش سرعت و توزیع بار ترافیکی اینترنت قرار شده است سه منطقه در جهان انتخاب شود. بر اساس تقسیم‌بندی انجام شده شهر استانبول مرکز داده‎های اینترنتی اروپا، آفریقا و خاورمیانه، شهر لس‎آنجلس مرکز توزیع اینترنت قاره‎های آمریکای شمالی و جنوبی و شهر سنگاپور به عنوان مرکز توزیع ترافیک اینترنت در شرق آسیا انتخاب شده است.





    itanalyze.com

  18. 3 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •