تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: چرا LPG نه ؟!!!؟؟

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه vb-sosol's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    IR
    پست ها
    359

    پيش فرض چرا LPG نه ؟!!!؟؟

    سلام دوستان
    چند سال پیش روی تمام ماشین ها lpg قرار دشت و حتی پمپ هم داشتم
    هم گاز مایع بود و مثل بنزین عمل میکرد و به موتور ماشین آسیب نمیزد و هم ارزون
    چه دلیلی داشت که lpg رو نگذاشتن دیگه کسی روی ماشینش نصب کنه؟

  2. #2
    پروفشنال Hektor's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    پست ها
    730

    پيش فرض

    LPG که خلاصه شده ی Liquefied petroleum gas هست یه محصول کارخانجات پتروشیمیه که از پروپان( C3H8) و بوتان(C4H10 ) تشکیل شده و مثل بنزین و.. با هزینه ی بالایی از نفت خام تهیه میشه.. حتی بعضاً مثل بنزین بعلت کمبود داخلی از کشورهای دیگه وارد میشه.
    ولی CNG که خلاصه شده ی Compressed natural gas هست یا همون گاز طبیعی از متان (CH4) تشکیل شده و از دل زمین بیرون میاد و یکجورایی مجانیه بهمین دلیل میصرفه در شهرها بعنوان گاز شهری یا منبع تولید انرژی نیروگاهها و ماشینها و.. استفاده شه. حتی در محل دفن زباله و از معده ی گاوها و نشخوار کننده ها و داخل مرداب و موقع چمن زنی!! هم این گاز تولید میشه که در بعضی کشورهای پیشرفته اون رو در محل ایجادش حتی توی گاوداری به روشهایی جمع آوری و صرف تولید انرژی میکنن.. اون CNG که از دل زمین بیرون میارن فقط لازمه در کارخانه رطوبت و گوگرد ازش حذف شه تا خاصیت خورندگی اسیدی نداشته باشه..
    بازم سوالی بود در خدمتم..
    پس استفاده از CNG از بعد اقتصادی قضیه بینهایت بصرفه تره نسبت به LPG.

  3. 2 کاربر از Hektor بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه vb-sosol's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    IR
    پست ها
    359

    پيش فرض

    پس فقط از نظر اقتصادی به صرفه تربوده
    ولی همین cng که توی خودروها استفاده میشه به اصلاح گفته میشه ماشین خشک کار میکنه
    خب اگه هزنیه تعمیرات مربوط به هر ماشین رو حساب کنیم بازم یعنی هزینه lpg بیشتر میشه؟
    یه جای هم فهمیدم که lpg آلایندگی تقریبا مثل بنزینه در حالی که cng کمتره درسته؟

  5. #4
    پروفشنال AMIR-AIRGUNNER's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    893

    پيش فرض

    تا اونجایی که من میدونم خطر این گاز مایع هم بیشتره و اگه یه نشتی کوچیک باشه به راحتی قابل انفجار هست
    ولی cng با اون شدت نمیترکه و شعله ور میشه (البته فقط شنیدم و نمیدونم صحت داره یا نه )

  6. #5
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Dec 2012
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    4

    پيش فرض

    به نظرمت مهم ترین دلیلش اینه که تولید ال پی جی هزینه برتره وکشور تولدش زیادنیست که بتونه کفاف این همه خودرو روبده.
    درضمن درترکیه ال پی جی هم استفاده میشه.

  7. #6
    حـــــرفـه ای shabe.saket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    Lost Island
    پست ها
    2,577

    پيش فرض

    بخاطره اینه که یارو کپسول 10 کیلوییش و ور میداشت میومد وسط چهار راه داشت مخزن ماشینش و پر میکرد و به بفکرش نمیرسید که ممکنه 500 نفر و بفرسته هوا با خودش
    ما هم میگرفتیم ماشینش و میچپوندیم توی پارکینگ 3 روز
    یکی از دلیلاش همین خطرناک بودن ال پی جی ه.....

  8. #7
    پروفشنال Ramin khuzestan's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    پست ها
    643

    پيش فرض

    همونقدر که بنزین خطرناکه ال پی جی هم خطرناکه نه بیشتر!
    از سی ان جی هم که یک گاز متراکم و تحت فشار هست خیییییلی ایمن تر هستن
    مسئولین که به فکر خرابی ماشین مردم نیستن که سی ان جی رو حذف کنن! به فکر اینن که چی بیشتر میصرفه واسه خودشون!

  9. این کاربر از Ramin khuzestan بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #8
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    بزرگترین دلیل اقتصادی بود .
    lpg یا میعیانات گازی نفت از نظر ارزش اقتصادی و محصولاتی که میتونه ازش تولید بشه ارزش زیادی داره
    با تمام خطراتش یعنی حساسیت به جرقه و غیره از نظر اینکه نیاز به فشار کمتری از cng دارن برای ذخیره سازی ایمنتر هستن ولی از نظر قدرت انفجار از کاز طبیعی بیشتر هستن و اکتان بالاتری رو نسبت به cng دازن
    یکی هم مسله حمل و نقل این گاز بود که باید با مخازن یا همون تانکرها حمل بشه اینم خودش یه مشکل .
    انرژی نهفته این گازها بسیار بیشتر و حتی جایی شنیدم که تا اکتان 130 هم میتونن بالا برن و این در مقابل اکتان 106 نهایی بنزین و اکتان 116 cng بسیار عالی هست (هر چقدر اکتان سوخت بالاتر باشه میزان خود اشتعالی سوخت در ون سیلندر کاهش پیدا میکنه و موجب دقیقتر و منظمتر کار کردن موتور میشه )
    یکی از دلایل آسیب وارد کردن cng به موتور تنظیم نبودن موتورهای برای این سوخت هست نه خشک کار کردن دوستان این اصطلاح خشک کار کردن نمیدونم از کجا اومده ولی بنزینی هم که درون سیلندر وارد میشه به صورت پودری و مخلوط وارد میشه و بعد از انفجار روی پیستون خشک هست نه تر . دلیل اصلی این آسبیبها شدت تراکم ناقص گاز طبیعی در سیلندر و ترکیب بد گاز و هوا هست
    وظیفه اصلی حفاظت از موتور بر عهده روغن موتور هست که اون هم توسط رنگهای روی پیستون کارش رو انجام میده .
    همنطور که قبلا هم دوستان اشاره کردن دلیل اصلی به صرفه نبودن LPG به عنوان سوخت برای دولت بود چون از این گازها میشه خیلی مواد شیمایی دیگه تهیه کرد که ارزش صادراتی بالایی هم دارن .

  11. 2 کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #9
    حـــــرفـه ای mehdi_08's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    2,815

    پيش فرض

    یه دلیل دیگه ایمنی بیشتر سی ان جی هست
    گاز سی ان جی سبک تر از هوا ست و در صورت نشت به سرعت به سمت بالا صعود می کنه
    گاز ال پی جی سنگینتر از هواست و در صورت نشت در محل برای مدتی می مونه که خطر انفجار رو بالاتر می بره

  13. این کاربر از mehdi_08 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •