تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 103 از 356 اولاول ... 3539399100101102103104105106107113153203 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1,021 به 1,030 از 3558

نام تاپيک: دنیای اتومبیل

  1. #1021
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    پست ها
    13

    پيش فرض

    سلام حميد جان
    اين سري رو خيلي تند رفتي.

    گيج زدن ربطي به ----- و ... نداره. بهبود سيستم اينتيك اونقدرها هم تو قدرت اينجور ماشينا تاثيري نداره. زياد فيلم نبين بابا. در ضمن اون فيلتري هم كه گفتي وجود خارجي نداره.
    موتور Dohc هم نيازي به متخصص كارخونه نداره. شاگرد مكانيك ها هم مي تونن بازش كنن( البته فكر كنم بدوني كه اين Dohc اصلا مخفف چي هست و چه جوريه)
    نيترو توربو Nos چيه؟
    در ضمن حداكثر سرعت ربطي به قدرت موتور نداره. گيربكس مزدا به شما اجازه نمي ده به سرعت 227 برسيد. اون 202 اسب بخار رو با چي اندازه گرفتي؟
    عكس مزدا از اين خز تر بداشتي بذاري؟

    از دوستان معذرت مي خوام به خاطر لحن تند اما متاسفانه ايشون دارن از سكوت يك سري افراد و اطلاعات كم بعضي ديگر سو استفاده مي كنن. خدا مي دونه چرا...

    از مديران محترم هم تقاضا مي كنن به اين تاپيك يه سر و ساماني بدن چون به بيراهه رفته و داريم با مافياي آچ پاور !!! مواجه مي شيم.
    مسلما با توجه به مديران شايسته ي فروم، برخورد مناسبي رو از مديران مي بينيم

    با تشكر
    09125068273

  2. #1022
    پروفشنال Man Hunter's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    Holland
    پست ها
    795

    پيش فرض

    سلام...

    من فقط اومدم از زحمات آقا حمید عزیز که زحمت کشد و من رو به عضویت تیم خودشون در آورد تشکر کنم.

    حمید جان ممنون و مرسی که منو توی امضات مورد لطف قرار دادی.

    یا حق....

  3. #1023
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط Hpower_sl3
    سلام از ماس تفاوتش تو موتورش هست كه شدئه 92 اسب.

    تو شتاب و سرعت 25% بهتر شده.

    من كه تونستم 170 تا برم.به نظرم 405 بگيري بهتره.
    اي بابا از شما بعيد بود كه
    پژو آردي روآ=83اسب بخار.

  4. #1024
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط divoonejoon
    سلام دوستان نظرتون رو در مورد ريو مي خواستم بدونم . كلا چطور ماشينيه و بدرد روندن داخل شهر مي خوره يا نه؟ معايب خاصي هم اگه داره ممنون مي شم بگين ... با تشكر
    من خودم ندارم ولي توي يكي از انجمنهاي تخصصي ماشين يكي از مدير هاش كه خيلي هم مي فهمه يك ريو رو تست كرده بود وبه صورت مقاله نوشته بود ولي من همشو يادم نيست ولي اون يك زره شو كه يادمه برات مينويسم
    ماشين به علت وزن مناسب و طراحي بدنه وپلت فرم نسبتا خوبش پايداري مناسبي داره وطراحي داخليش وصفحه كيلومترش از پژو ها بهتره ودنده به راحتي جا ميخوره وفرمونش همسايز مناسبي داره.ماشين بسيار وحشي وبه سرت ميزنه يه گرد وخاك اساسي بكني وشتاب خوبي هم به علت تكنولوژي بالاسيستم انتقال قدرتشداره وبراي توي شهر چون سايز كوچيكي داره وفرمون هيدروليك عالي.عيب هايي هم داره مثل ترمز هاش كه اصلا به ترمز هاي 206 نميرسه وصداي موتور كمي بيش از حد داخل اتاق مياد وعايق بندي كف خودرو چون اگه يك سنگ كوچيك به كف خودرو بخوره انگار خورده به لايه زير پات.(براي ترمزش همچون ريو مورد نظر ABC نداشت خوب نبود ولي فكر كنم با ABC خوب شده باشه.)

  5. #1025
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط nimajew
    در مورد ُُُُُecuونحوي كهركرد اطلاعاتي بدهيد
    سيستم کنترل که شامل يک کامپيوتر مرکزي که به اختصار PCM يا ECU ناميده ميشود و تعدادي سنسور براي مشخص کردن وضعيت موتور.
    اينم بخش مهمي از كار كردش:
    سيستم هواي ورودي :هواي ورودي ابتدا از مجرايي گذشته و وارد محفظه ----- مي شود و سپس از محفظه کنترل جرم هواي ورودي گذشته در اين محفظه دريچه متحرک در مسير هواي مکيده شده قرار دارد که با ميزان تغيير حجم هواي ورودي زاويه آن تغيير پيدا مي کند. يک سنسور به اين دريچه متصل است که با توجه به ميزان باز و بسته بودن اين دريچه سيگنالهاي را به ECU ارسال مي کند.اين محفظه به گونه اي طراحي شده که درون آن مقداري هواي ذخيره شده وجود دارد که از يک مجراي جانبي تامين مي شود ( By Pass ) از اين هواي اضافه براي شتاب گيري ناگهاني استفاده ميشود که علاوه بر کارکرد بهتر موتر در شرايط شتاب ناگهاني و افزايش شتاب موجب کاهش گاز سمي منو اکسيد کربن در گازهاي خروجي مي شود. در همين مرحله يک سنسور دماي هواي ورودي را به ECU ارسال مي کند تا کامپيوتر مرکزي با توجه به دما و حجم به دست آمده جرم هواي ورودي به موتر را اندازه گيري کند.عملکرد پمپ بنزين هم در اين محفظه و به وسيله علائم ارسالي از دريچه متحرک کنترل مي گردد. بعد از اين مرحله هواي ورودي از دريچه گاز مي گذرد که به پدال گاز متصل است در اينجا نيز سنسور کنترل شتاب خودرو به دريچه گاز متصل است و مقدار فشرده شدن پدال گاز را به ECU گزارش مي کند. همچنين در هنگام استارت سرد يک شير هوا و کمکي بر اساس دماي موتر فعال شده و عملکرد آن توسط ECU کنترل مي گردد .هوا پس از عبور از دريچه گاز وارد محفظه تنظيم مي شود در اين محفظه نوسان فشار هوا از بين رفته و هوا در اختيار سيلندري که در حال مکش است قرار مي گيرد . به اين ترتيب که هوا وارد منيفولد سيلندر در حال مکش شده و درست قبل از ورود به درون سيلندر مقدار سوخت مورد نياز که توسط ECU کنترل مي شود از سوزن انژکتور با فشار تزريق مي شود سوخت در اين حالت به صورت پودر در مي آيد.و سپس مخلوط سوخت و هوا وارد سيلندر مي شود. طراحي مسيرهاي جريان هوا به گونه اي صورت گرفته که کمترين ميزان فشار و نوسان و يا مقاومت را در برابر جريان هوا داشته باشد.

  6. #1026
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط adameh_bahal
    پرايد امکان نداره بيشتر از 165 تا بره مگه...
    براي چي امكان نداشته باشه مگه شما سازنده پرايدي كه ميگي امكان نداره يا در اين زمينه تحقيق كردي.اگه دليل داري بگو؟

  7. #1027
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط Hpower_sl3
    سلام.راستش ماشين خوبيه ميشه گفت بعد از زانتيا بهتريم ماشين سايپا محسوب ميشه.از نظر شتاب و هندلينگ تو رنج خوبي قرار داره ولي 2 تا مورد مبهم هست:

    1- چون ماشين جديدي هست هنوز عيباش معلوم نشده.2- به خاطر موتور 1.5 جلوي 405 و پرشيا كم مياره.
    حميد جان چرا شما براي مقايسه قدرت موتور ازحجم موتور استفاده ميكني.آخه هميشه و براي هر ماشيني جواب نميده و به تكنولوژي هر موتوري بستگي داره مثلا405باموتور2000،98اسب بخار قدرت داشت ولي با تكنولوژي بالاتر انژكتور باموتور1800 داره 100اسب بخار قدرت توليد ميكنه يا 206هاي تيپ هاي 4و5و6 دارن با موتور1600 قدرتي معادل110اسب بخار توليد ميكنند وريو هم باحجم1600سي سي 99اسب بخار توليد ميكنه كه به راحتي ميتونه به علت سيستم انقال قدرتش كه عاليه واتلاف انرژي كمتري نسبت به405داره 405 رو بگيره.در ضمن گيربكسش از 405ضريب كوتاه تر هستش وشتاب عاليي داره ولي سرعت كمتر(180بيشتر نميره)وبه نظر من امنيت تصادف پايينتري از 405داره.

  8. #1028
    پروفشنال Man Hunter's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    Holland
    پست ها
    795

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط danial_2006
    براي چي امكان نداشته باشه مگه شما سازنده پرايدي كه ميگي امكان نداره يا در اين زمينه تحقيق كردي.اگه دليل داري بگو؟
    من تهران قزوین...2 سال پیش که دوربین مد نبود و اختراع نشده بود..180 تا میرفتم...
    ولی زور میزنه...این سرعت واسه این ماشین خیلی...
    حتی فکر کنم فشار هوا به شاسی اش هم فشار میاورد.
    به هر حال رفتیم دیگه...

    یا حق.....

  9. #1029
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط Hpower_sl3
    با سلام خدمت ماشین دوستان

    راستش انتظار نداشتیم یه دفعه بار فنی این قسمت افت کنه.به همین دلیل امروز گروه ما تصمیم گرفت یکی از ماشین هایی رو که تیونینگ کرده بود رو شرح بده.:

    خودروی تیونینگ شده مزدا 323 اف ال بود.قطعآ ماشین هایی که احتیاج به تیونینگ دارن بعد از تیونینگ خیلی خوب خودشون رو نشون میدن.

    یکی از این ماشین ها مزدا هست که در عین زیبایی که داره معلوم نیست چرا بهمن خودرو موتور 1.6 روی اون قرار داده که حداکثر قدرتش 110 اسب بخاره!!!

    فکر کنید 23 تومن پول میدید که با دنده 2 حداکثر 75 تا برید؟؟؟!!!

    4شنبه 24/آبان/1385

    بعد از حول وحوش ساعت 16:15 دقیقه بود که گوشیم زنگ خورد یه آقایی بود اگر غلو نکنم التماس میکرد که ماشینش رو فضایی کنیم!!!

    ساعت 22 بود که ایشون به دم در شرکت اومد و سوییچ ماشینش رو تحویل داد و بعد از کلی نصیحت کردن بالاخره راضی به سپردن ماشینش شد!!!!

    تو سر بالایی جردن هنگام تست ماشین ماشین با اینکه سر حال بود اما یه کم گیج میزد.تصمیم بر برداشتن فیلتر هوا و تعویض اون با مدل SPARCO 3000 گرفتیم.

    این قدرت موتور فقط برای شتاب این خودرو مناسب بود در حالی که در هنگام کل همیشه مزدا کم میاره.

    چون موتور DOHC همیشه باری باز شدن متخصص همون کارخونه سازنده رو میخواد تصمیم گرفتیم به جای باز کردن موتور از لوازم کمکی استفاده کنیم.

    تو انبار سیستم اگزوز Enjoy Transfer رو داشتیم که کر مزدا بود.با نصب نیترو توربو NOS و تعویض سیستم سوخت رسانی حالا ماشین شد!!!

    تو اول جاده لشکرک مقدار ماکسیمم سرعت 277 کیلومتر بود.مقدار اسب بخار جمعآ 202 اسب.جمع کل هزینه به انضمام لوازم مصرفی برای ظاهر ماشین17 میلیون(10 تومن لوازم+7 میلیون هم دست مزد

    Common:




    VIP:

    1- کل انداختن با هیوندای سوناتا 2007

    2- رسیدن یه سرعت 277 کیلومتر.

    3-گزارش کامل نحوه تیونینگ

    در مورد این عکس هم باید یگم یه گروه جدید اومده داره بهمون رکب میزنه!!!!


    حميد جان با چي وچجوري قدرت ماشين رو اندازه گرفتي؟(يك وقت فكر نكني منم ميخوام مثلTOP RPMخرابت كنم چون شما حتي اشتباه بنويسي نبايد اينقدر تند ومغرضانه برخورد ميكرد. وفقط بايد به شما به طور صحيح انتقاد ميكرد.حالا شما يك وقت ور نداري براش جواب بنوسي وشماهم تند صحبت كني.هر دوي شما بايد به طور جداگانه مثلا تلفني يا چت كردن موضوع تون رو حل كنيد.چون من فكر ميكنم مشكل شما دو نفر سر قضيه ديكه اي كه اينقدر به نوشته هاي هم حساسيد و با اين كار تاپيك خراب ميشه)

  10. #1030
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    اينم براي اينكه فضاي تاپيك عوض بشه وهر دونفر كوتاه اومده باشن وباهم رفيق باشن وهم بار علمي وفني تاپيك بالاتر بره.
    کانال دوم روغن کانال دوم در قسمت میانی موتور یک لوله باریکی به طرف سرسیلندر جهت روغنکاری مجموعه قطعات سوپاپها منشعب شده است که روغن را به وسیله یک سه راهی و لوله رابط به مابین دو میل¬ اسبک می¬رساند که بوشهای اسبک¬ها و ساق سوپاپ و خود اسبک را روغنکاری می¬نماید و بقیه از طرف پیچ تنظیم اسبک به وسیله میل تایپیت روغن به سمت استکانی تایپیت سرازیر میشود و ضمن عمل روغنکاری استکانی و میل رابط عمل ضربه¬گیری را نیز انجام داده سپس از سوراخ استکانی بیرون می¬آید و جدار خارجی استکانی با بدنه موتور را روغنکاری کرده و بقیه روغن به زیر استکانی میرود در این مرحله بادامک میل سوپاپ و زیر استکانی تایپت روغنکاری شده و به این ترتیب از سائیدگی قطعات ذکر شده جلوگیری به عمل می¬آید. لازم به توضیح است که در بعضی از موتورها این لوله و سه راهی روغن در قسمت وسطی محور اسبکها نبوده بلکه به یک طرف آن بسته می¬شود و همچنین در بعضی از موتورها جهت روغنکاری قطعات از طریق سوپاپ اتوماتیکی که در داخل استکانی تایپیت وجود دارد و در زمان باز و بسته شدن سوپاپها روغن را به قسمت اسبکها می¬پاشد ولی آنچه که مسلم است قطعات ذکر شده در بالا باید روغنکاری شوند، لذا از این روش نیز گاهی استفاده می¬شود در این نوع موتورها که در داخل استکانی تایپیت سوپاپ وجود دارد سوپاپهای آنها احتیاج به فیلترگیری و تنظیم ندارند بلکه بطور اتوماتیک تنظیم می¬شوند. شکل (روغنکاری مکانیزم سوپاپها)کانال سوم روغن کانال اصلی روغن به موازات میل¬لنگ تا قسمت جلوی موتور ادامه دارد از این قسمت یک لوله باریک جهت روغن¬کاری چرخ دنده¬های سر میل¬لنگ و سرمیل سوپاپ و زنجیر آنها جدا شده است که پس از روانکاری دنده¬ها و برای تامین روغن مصرفی اویل پمپ جهت تکرار برنامه روغنکاری به کارتر می¬ریزد و همچنین روغن دنده¬ها به وسیله قاب زنجیر و واشر مخصوص (سینی جلو) محافظت شده که از پاشیدن و نشت روغن به بیرون جلوگیری می¬نماید. کانال چهارم یا کانال آخراز این کانال جهت کنترل کار کردن اویل پمپ و فشار روغن، استفاده شده است که این کنترل بدو صورت انجام می¬گیرد: الف: به وسیله درجه روغن که نمایانگر فشار روغن می¬باشد و طرز کار آن بدینصورت است که یک لوله مخصوص فولادی از کانال اصلی روغن منشعب شده و در پشت صفحه آمپرها به درجه روغن وصل می¬شود که فشار روغن را به وسیله اعداد نمایش می¬دهد. ب: طریق دوم کنترل روغن به وسیله یک چراغ انجام می¬پذیرد که یک شمع مثلاً (در دورهای کم) و یا کار نکردن خود اویل پمپ فشار روغن کافی نباشد و به قطعات مختلف نرسد چراغ روشن شده و اعلام خطر نموده و از این لحظه تا پیدا کردن عیب و برطرف نمودن آن باید از به کار انداختن موتور خودداری کرد. شکل شکل (نمایش کامل روغنکاری موتور)حال پس از شناخت کامل مسیرهای روغن و مراحل آن لازم است که یک مقدار معایبی را که در اثر نرسیدن یا کمی روغن در موتور به وجود می¬آید بصورت سوال و جواب مطرح نمائیم: س: روغن¬سوزی چیست؟ج: هر گاه روغن به دلایل مختلف به بالای پیستون (محفظه احتراق) نفوذ نماید و به همراه کار متراکم بسوزد و دود آبی بدهد می¬گویند موتور به روغن¬سوزی افتاده است. س: علائم عمده روغن سوزی چیست؟ج: روغن زدن قطبین شمعها و خروج دود آبی از دهانه اگزوزس: علل روغن¬سوزی چیست؟ج: ضعیفی و از فنریت افتادن رینگ روغنی، چسبندگی رینگ روغنی مقابل هم قرار گرفتن دهانه رینگها، سائیدگی سیلندر خرابی لاستیک گیت سوپاپ و گشادی گیت سوپاپ. س: علل زدن کمپرس به کارترج: از فنریت افتادن، چسبندگی رینگهای کمپرسی و مقابل هم قرار گرفتن دهان رینگها، سائیدگی سیلندرها.س: روغن¬ریزی چیست؟ج: خرابی کاسه نمدهای جلو و عقب موتور و خرابی واشر کارتر و واشر قالپاق سوپاپها و واشرها، شل بودن پیچ و مهره¬های اطراف کارتر.شکلس: انواع لقی میل¬لنگ را نام ببرید.ج: لقی میل¬لنگ بر دو نوع است: لقی افقی و لقی عمودی، لقی افقی در اثر سائیدگی بغل یاطاقانها و لقی عمودی در اثر سائیدگی و شل بستن یاطاقانها بوجود میاید. س: علل سوختن یاطاقان چیست؟ج: نرسیدن روغن، حرارت بیش از حد موتور. س: روغن برگردان چیست؟ج: در انتهای قولی میل¬لنگ مارپیچ معکوسی وجود دارد که روغن را بکارتر برمی¬گرداند. س: کار بوش میل¬سوپاپ چیست؟ج: جلوگیری از سائیدگی میل¬سوپاپ، جلوگیری از کم شدن فشار روغن و کار کردن صحیح میل بادامک. س: علل پائین آمدن فشار روغن چیست؟ج: سائیدگی دنده¬های اویل پمپ، ضعیفی فنر اویل پمپ شل بستن یاطاقانها، ترک میل¬لنگ تا انتهای کانال روغن، سائیدگی بوش میل سوپاپ، کمی غلظت روغن، حرارت بیش از حد موتور وجود ترک در کانالهای داخلی و سائیدگی بوش گژن بین اگر چنانچه از سوراخ وسط شاتون روغنکاری شود. س: علل بالا رفتن فشار روغن چیست؟ج: سفت بستن یاطاقانها، گرفتگی یکی از کانالهای روغن، زیادی غلظت روغن، سرد بودن موتور. س: علل روغن زدن شمع چیست؟ج: از فنریت افتادن رینگها، چسبندگی رینگ روغنی روبروی هم قرار گرفتن دهانه رینگها، سائیدگی سیلندر و خرابی لاستیک گیت سوپاپ، زیادی روغن در کارتر، قطع شدن برق همان شمع (افتادن وایز).س: طریقة پیدا کردن شمع روغن زده و شمع خرابج: برای پیدا کردن شمع روغن زده لازم است در حالت روشن بودن موتور یکایک و ابرها را بترتیب از سر شمع¬ها جدا کرده و امتحان می¬نمائیم. چنانچه موقع برداشتن وایر لرزش موتور بیشتر شد نشانه سالم بودن شمع، و اگر با برداشتن وایر تغییری در حالت موتور پیش نیامد همان شمع روغن زده است که باید پاک کرده و در صورت امکان، تعویض نمائیم و یا تنظیم گردد. س: طریقه پیدا کردن و طرز تشخیص صدای گژن پین و صدای یاطاقان چیست؟ج: صدای یاطاقان در زمان سرد و گرم بودن موتور بگوش می¬رسد هر چه موتور گرمتر شود، روغن رقیقتر شده و ضربات وارده را نمی¬تواند خنثی نماید در نتیجه صدای زدن یاطاقان، زیادتر می¬شود. و اگر چنانچه صدائی در زمان سرد بودن موتور بگوش برسد و به تدریج یا گرم شدن موتور همان صدا در اثر انبساط کاهش یابد و با برداشتن وایر همان شمع صدا بکلی قطع شود علامت زدن گژن پین است و همچنین اگر به موتور کار بدهیم صدای لقی گژن پین شنیده نخواهد شد. س: علت دو پهن شدن میل¬لنگ چیست؟ج: نرسیدن روغن به یاطاقانس: علل بریدن میل¬لنگ چیست؟ج: 1. تراشیده شدن زیاد میل¬لنگ در تعمیرات2. لقی افقی در اثر خوردگی بغل یاطاقانی3. سفت بسته شدن یاطاقانها4. تعویض دنده معکوس در سرعتهای زیاد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •