تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 105 از 158 اولاول ... 55595101102103104105106107108109115155 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1,041 به 1,050 از 1578

نام تاپيک: اخبار خطوط اینترنتی و ارائه دهندگان اینترنت

  1. #1041
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض تازه‌ترین آمار کاربران ایرانی اینترنت/ اینترنت پرسرعت برای 5میلیون نفر

    آخرین وضعیت اتصال اینترنت در کشور نشان می دهد که تا پایان سال 90 شمار کاربران ایرانی به 32 میلیون و 696 هزار نفر رسیده که از این تعداد 4.5 میلیون نفر به اینترنت پرسرعت ADSL و 860 هزار نفر به اینترنت وایمکس دسترسی دارند و ضریب نفوذ اینترنت در ایران 43 درصد است.

    به گزارش خبرنگار مهر، ضریب نفوذ اینترنت یکی از شاخص‌های مهم در حوزه‌ فناوری اطلاعات کشور‌ها و در زمره‌ شاخصهای اهداف توسعه هزاره محسوب می شود که نسبت جمعیت استفاده ‌کننده از اینترنت هر کشور را نسبت به کل جمعیت آن کشور مشخص می کند. در این راستا موسسات مختلف همه ساله آمارهای متعددی از وضعیت اینترنت کشورها و شمار دسترسی کاربران به این فناوری منتشر می کنند.
    بیشترین اتصال ایرانیها به اینترنت از طریق GPRS موبایل
    براساس آخرین آماری که از سوی مرکز توسعه مدیریت اینترنت منتشر شده و مربوط به پایان سال 90 است، تعداد 32 میلیون و 696 هزار و 275 ایرانی از طریق سیستم های دایل آپ، ADSL ، GPRS، وایمکس و فیبرنوری به شبکه اینترنت متصل می شوند.
    براین اساس 14 میلیون و 259 هزار کاربر اینترنت در ایران از اینترنت موبایل – GPRS – استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ این دسترسی 18.85 درصد اعلام شده که این تعداد بالاترین کاربران اینترنت در کشور هستند و استفاده از اینترنت پرسرعت از طریق فناوریهای ADSL و وایمکس، اگرچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش بالایی را داشته اما با این حال تنها حدود 6 درصد کاربران در ایران از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند.
    ضریب نفوذ 43.23 درصدی اینترنت در ایران نشان می دهد که شمار کاربرانی که از اینترنت کم سرعت دایل آپ استفاده می‌کنند 6 میلیون و 934 هزار و 760 نفر است که 9.17 درصد کل کاربران اینترنت را تشکیل می دهند. همچنین 4 میلیون و 528 هزار و 428 مشترک دارای اینترنت پرسرعت ADSL هستند که 5.99 درصد از کل ضریب نفوذ اینترنت را شامل می شوند.
    آمار منتشر شده شمار کاربران اینترنت پرسرعت بی سیم وایمکس را 867 هزار و 105 نفر و ضریب نفوذ این فناوری در کشور را 1.15 درصد اعلام کرده است؛ همچنین 14 میلیون و 259 هزار و 982 مشترک موبایل از اینترنت موبایل خود برای اتصال استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ GPRS بر این اساس 18.85 درصد است.
    کاربران ایرانی برای اتصال به اینترنت از فیبرنوری استفاده می‌کنند نیز براساس آمار متما، 6 میلیون و 106 هزار نفر هستند که 8.07 درصد از کل کاربران اینترنت را شامل می شوند.
    کاهش تعداد مشترکان اینترنت دایل آپ و رشد ADSL
    به گزارش مهر، مقایسه آمار منتشر شده از وضعیت دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت در سالهای 90 و 89 نشان می دهد که اتصال اینترنت از طریق سیستم دایل آپ دیگر برای کاربران ایرانی جذابیت نداشته و کاهش تعداد کاربران دایل آپ از 7 میلیون و 167 هزار نفر در سال 89 به 6 میلیون و 934 هزار نفر در سال 90 گویای این مساله است.
    براین اساس از 32.66 درصد کل ضریب نفوذ کاربران اینترنت در سال 89 بالغ بر 29 درصد را کاربران دایل آپ تشکیل می دادند که این رقم در سال 90 به 9 درصد از کل 43 درصد کاربران اینترنت رسیده است.
    در همین حال باید گفت تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ADSL با دسترسی سرعت متوسط 128 کیلوبیت بر ثانیه از رقم یک میلیون و 406 هزار نفر در سال 89 به 4.5 میلیون نفر در سال 90 رسیده است که این آمار از رشد دسترسی به این سرویس حکایت دارد.
    دسترسی به اینترنت از طریق سیستم دایل آپ با سرعت 56 کیلوبیت بر ثانیه در بسیاری از کشورها دیگر کاربردی ندارد و حتی اتحادیه جهانی مخابرات ضریب نفوذ اینترنت کشورها را بر مبنای دسترسی به اینترنت پرسرعت با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه می سنجد.

    شاخص هایی برای تعریف کاربر اینترنت در ایران

    به گزارش مهر، براساس شاخص های مدنظر مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت وابسته به وزارت ارتباطات کاربر اینترنت فردی است که طی 12 ماه گذشته با اتصال به شبکه اینترنت از یکی از خدمات اینترنتی استفاده کرده باشد.

    این در حالی است که مرکز آمار ایران در نتایج طرح آمارگیری اینترنت که اواخر سال 90 منتشر کرد، منظور از استفاده ‌کننده از اینترنت فردی عنوان شده که در 12 ماه منتهی به زمان آمارگیری (دی‌ماه 1389)، حداقل یک‌ بار در داخل کشور از اینترنت استفاده کرده باشد.

    اگرچه نبود شاخص های واحد دلیل اختلاف آمار در وضعیت دسترسی به ابزارهای فناوری اطلاعات در کشور است اما با این وجود شواهد نشان می دهد که اکثر دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت کم صورت می گیرد و اینترنت پرسرعت در سبد خانوار ایرانی هنوز جایگاه مشخصی ندارد.

  2. 2 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #1042
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض راه‌اندازی مرحله اول شبکه ملی اطلاعات ظرف 2 ماه آینده

    "مرحله 1" شبکه ملی اطلاعات شامل تفکیک شبکه‌های اینترنت و اینترانت ظرف دو ماه آینده راه اندازی می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش نظام الکترونیکی اداری، در گفت‌وگو با روزنامه خراسان گفت: مراحل اجرایی شبکه ملی اطلاعات هم اکنون در حال انجام است و به مراحل خوبی از پیشرفت رسیده و همچنین مباحث طراحی و امنیت اطلاعات در آن به خوبی لحاظ شده است.

    وی افزود: براین اساس ظرف دو ماه آینده، "مرحله 1" شبکه ملی اطلاعات شامل تفکیک شبکه‌های اینترنت و اینترانت راه اندازی می‌شود.

    وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: این شبکه از ویژگی‌های خوبی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به غیرقابل دسترس بودن اطلاعات از بیرون و امنیت اطلاعات اشاره کرد و امیدواریم همان گونه که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، این کار در سه مرحله اصلی به نتیجه برسد.

    ایجاد مراکز داده داخلی یکی از محورهای اصلی شبکه ملی اطلاعات است

    وی ادامه داد: ایجاد مراکز داده داخلی یکی از محورهای اصلی این موضوع است که در داخل کشور و در سطح سازمان‌ها آغاز شده است؛ البته این نباید به این شکل باشد که به صورت قارچ گونه شاهد راه اندازی مراکز داده باشیم، بلکه تنها بخش‌هایی که نقاط کلیدی هستند و مراکز داده تخصصی نیاز دارند طبق بخشنامه‌ای که به آن‌ها اعلام شده است، می‌توانند نسبت به ایجاد این مراکز داده اقدام کنند. مهم این است که اطلاعات مهم و حیاتی باید در داخل کشور نگهداری شود.

    تقی پور چندی پیش نیز با اشاره به مراحل سه گانه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفته بود: در مرحله دوم این شبکه که تا پایان سال 92 به اتمام می‌رسد، تمامی میزبانی‌های سایت‌های اینترنتی به داخل کشور منتقل می‌شود و در نهایت مرحله سوم و پایانی شبکه ملی اطلاعات که سال 95 و در پایان برنامه پنجم توسعه راه اندازی می‌شود، قرار است با مدیریت بومی شبکه اینترنت در داخل کشور انجام شود و کاربران از استفاده از تمامی نرم افزارهای خارجی بی‌نیاز شوند.

    به گفته وزیر ارتباطات، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به منزله فیلترینگ نیست، بلکه این شبکه ارتقای خدمات دهی را در بردارد.

    شبکه ملی اطلاعات یک شبکه گسترده، امن، پایدار و با ظرفیت بالا و با قابلیت‌های فراوان است. براین اساس و در راستای اجرای مرحله نخست بهره برداری از شبکه ملی اینترنت، هفت بخشنامه شامل گذر به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی، استفاده از ایمیل داخلی، تفکیک ترافیک اینترنت و اینترانت، اتصال به شبکه ملی، میزبانی سایت‌ها، ایجاد شبکه‌های اختصاصی و ایجاد مراکز داده به تمامی دستگاه‌های اجرایی، رئیس کل بانک مرکزی، موسسه‌های مالی و اعتباری و بیمه های دولتی و غیردولتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارسال شد.

    همچنین سامان‌دهی منابع اینترنتی و نیز تفکیک ترافیک اینترنت و اینترانت به شرکت مخابرات ایران، PAPها، SAPها، ISDPها، وایمکس و اپراتورهای تلفن همراه و تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور ابلاغ شد.

    وزیر ارتباطات در همایش نظام اداری الکترونیک نیز تصریح کرد: ایران نخستین کشوری بود که اعلام کرد فضای اینترنت کنونی برای ارائه اطلاعات باارزش مناسب نیست و پس از آن ایده راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را با ویژگی‌های شبکه‌ای امن، پایدار و با ظرفیت بالا مطرح کرد. پس از این اعلام ایران، آمریکا نیز اعلام کرد اینترنت فعلی فضای مناسبی برای ارائه اطلاعات نیست و به اینترنت جدیدی نیاز دارند.

    1600 خدمت به صورت الکترونیکی در کشور ارائه می‌شود

    تقی پور خاطر نشان کرد: امروز قریب به 1600 خدمت به صورت الکترونیکی در کشور ارائه می‌شود، اما آن چه مهم است بحث یکپارچه سازی آن‌ها و ارتباط سازمان‌ها با یکدیگر و اشتراک گذاری اطلاعات است و این که در نهایت یک فرد با مراجعه به هر بخش از شبکه بتواند خدمات خود را دریافت کند.

    وی همچنین با تاکید بر لزوم طراحی الگوهای بومی در بحث نظام الکترونیکی اداری خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که در برخی موارد الگوهایی که در نظام الکترونیکی اداری سازمان‌ها پیاده سازی می‌شود، کپی برداری ناقصی است که نتیجه آن باعث می‌شود بهره برداری لازم را نداشته باشیم. در حالی که وقتی مدلی را ارائه می دهیم، باید متناسب با وضعیت بومی ما بوده و در عین حال از خلاقیت و نوآوری لازم نیز برخوردار باشد.

  4. 2 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #1043
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض اینترنت باز هم گران می‌شود

    ایتنا- مجموع درامد ماهیانه اپراتورهای اینترنت پرسرعت کمتر از 20 میلیارد تومان است و هنوز نیاز به باندپهن در بازار احساس می‌شود.





    توافق شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت بر سر چگونگی ارائه و دریافت خدمات هم نتوانست پایان بخش سریال چالش‌های همیشگی میان این دو طیف برای عرضه بی‌درد سر اینترنت پرسرعت سیمی در کشور باشد.

    به گزارش ایتنا از عصر ارتباط، درحالی که شرکت مخابرات ایران و نمایندگان شرکت‌های PAP پیش از پایان سال ۹۰ طی جلساتی با استناد به مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات منتسب به آئین‌نامه تعاملی با یکدیگر بر سر رانژه خطوط تلفن ثابت، دریافت و ارائه تجهیزات پسیو و اکتیو و لینک‌های انتقال توافق کردند اما این توافقات به مرحله اجرا و این چالش‌ها درحالی است که مجموع درآمد ماهیانه اپراتورهای عرضه‌کننده خدمات اینترنت پرسرعت از یک و نیم میلیون مشترک ADSL در کشور کمتر از ۲۰ میلیارد تومان است و هنوز بازار بزرگ باند پهن در ایران تشنه سرویس‌دهی است.
    به تازگی شرکت‌های PAP نسبت به مصوبه جدید مجمع مخابرات برای دریافت هزینه از این شرکت‌ها بابت رانژه خطوط تلفن برای واگذاری اینترنت پرسرعت معترض شده‌اند و آن را با jوجه به افزایش هزینه تمام شده سرویس و در نتیجه گران شدن ADSL بدون مجوز کمیسیون تنظیم مقررات غیرقانونی می‌دانند.

    در عین حال شرکت مخابرات ایران که با توافق این شرکت‌ها نسبت دریافت این هزینه اقدام کرده، تفسیر آن را برعهده مراجع ذی‌صلاح می‌داند و لزوم اجرای آن را براساس موافقت شرکت‌های اینترنتی می‌داند.

    در توافق میان شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های اینترنتی مقرر شده برای رانژه خطوط برای برقراری سرویس اینترنت پرسرعت در ظرف مدت ۲۴ ساعت مبلغ ۶۵۰۰ تومان، طی ۴۸ساعت مبلغ ۵۵۰۰ تومان و طی ۷۲ ساعت مبلغ ۴ هزار تومان و برای تخلیه خطوط ظرف مدت ۲۴ ساعت ۴۵۰۰ تومان و در مدت ۷۲ساعت مبلغ ۳ هزار تومان از شرکت‌های اینترنتی اخذ شود.

    این تعرفه موجب افزایش هزینه تمام شده سرویس و گران شدن سرویس ADSL خواهد شد اما طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات هزینه سرویس‌های اینترنت پرسرعت نباید بیش از سقف تعرفه تعیین شده باشد و پرداخت این هزینه از سوی PAPها بدون لحاظ در صورتحساب مشترکین و دریافت از مشترکین بدون مصوبه رگولاتوری به چالشی جدی مبدل شده است.

    مخابرات: مقرر شد سیستم مکانیزه راه‌اندازی کنیم

    علیرضا صیدی رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه توافقات با حضور نمایندگان تام‌الاختیار PAPها امضا شده، گفت: «مقرر شد با راه‌اندازی سیستم مکانیزه ارسال درخواست و دریافت پاسخ علاوه بر قابلیت پیگیری درخواست شرکت‌ها، توافقنامه سطح سرویس نیز با آنها امضا شود و در صورت دیرکرد مخابرات و عدم ارائه سرویس طبق توافق جریمه نیز پرداخت شود.»
    او افزود: «در صورتجلسه جلسه‌ای که در سازمان تنظیم مقررات برگزار شد، آمده چنانچه مخابرات نسبت به راه‌اندازی این سیستم مکانیزه اقدام کند، تعرفه سرویس را نیز دریافت کند و درغیر این صورت کمافی‌السابق مانند گذشته خدمات ارائه خواهند شد.»

    صیدی با اشاره به اینکه ایجاد سیستم مکانیزه هزینه دارد و نمی‌توان به صورت رایگان آن را راه‌اندازی کرد، راه‌اندازی این سامانه را در راستای آئین‌نامه تعاملی رگولاتوری موجب جلوگیری از فرافکنی و کارشنکی توصیف کرد.

    نماینده PAPها: برای دریافت زنجیره خدمات توافق کردیم
    سید ایمان میری عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و نماینده تام‌الاختیار PAPها در مذاکرات با مخابرات گفت: «ما با مخابرات برای دریافت زنجیره‌ای از خدمات و نه تنها رانژه خطوط توافقنامه امضا کردیم اما مخابرات تنها به بحث تعرفه رانژه خطوط استناد کرده است.»

    او افزود: «توافقنامه را تنها در یک بند رانژه امضا نکردیم بلکه زنجیره خدمات اکتیو، پسیو و انتقال نیز از جمله آنها است و در صورت ارائه زنجیره خدمات، این توافقنامه مورد قبول است اما مخابرات از این زنجیره فقط بخش مربوط به رانژه را اجرا می‌کند.»
    میری با اشاره به اینکه در این شرایط این توافقنامه قابلیت اجرا ندارد، گفت: «البته باید این توافقنامه به تائید مراجع ذیصلاح همچون شورای رقابت و سازمان تنظیم مقررات نیز برسد چرا که شرکت‌ها نمی‌توانند خارج از مسیر قانونی از مردم هزینه‌ای را مطالبه کنند.»

    او افزود: «به دنبال مطالبه مخابرات از PAPها برای دریافت تعرفه، این هزینه باید در هزینه‌های انجام شده نیز لحاظ شود و در قیمت سرویس شرکت‌ها نیز لحاظ شود و از آیتم‌های هزینه سرویس محسوب می‌شود که شرکت‌های مختلف می‌توانند در بسته‌های سرویس خود آن را ارائه کنند.»

    رگولاتوری: توافقات موجب افزایش هزینه سرویس نشود
    علیرضا اصغریان مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز گفت: «توافقات میان مخابرات و PAPها خارج از مصوبات رگولاتوری اشکالی ندارد مگر اینکه تاثیر منفی روی بازار بگذارد.»
    او افزود: «توافق میان طرفین سرویس‌دهنده در صورتی که موجب افزایش هزینه سرویس بیش از مصوبه سقف تعرفه خدمات از سوی کمیسیون تنظیم مقررات نشود، اشکالی ندارد و نباید این توافقات موجب افزایش قیمت سرویس بشود.»

    پارس آنلاین: توافق نکردیم
    درحالی که مخابرات و رگولاتوری مدعی هستند نمایندگان تام‌الاختیار شرکت‌های PAP نسبت به پذیرش و امضای این توافقنامه اقدام کرده‌اند اما شرکت‌های PAP آن را قبول ندارند.
    زهرا خسروی معاون حقوقی پارس آنلاین در این باره گفت: «در جلسه‌ای که ۱۸ تیر ماه با رگولاتوری برگزار شد، صراحتا اعلام کردیم که ما این تفاهم‌نامه را امضا نکرده‌ایم و باتوجه به اینکه مخابرات این هزینه را نمی‌پردازد و از مشتریان خود نیز دریافت نمی‌کند، قیمت تمام شده آن را کاهش می‌دهد که موجب دامپینگ در بازار می‌شود.»

    او هرگونه تعرفه‌گذاری را طبق پروانه شرکت مخابرات ایران توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قانونی می‌داند و عدم اعمال آن روی هزینه‌های سرویس اینترنت را غیرممکن می‌داند.

    شاتل: هزینه سرویس افزایش می‌یابد
    محمدحسن شانه‌ساززاده رئیس هیات مدیره شاتل نیز گفت: «نمایندگان PAPها برای بررسی مشکلات انتخاب شده‌اند و در این باره توافقی نشده و طرح‌های توافق شده و هر المان هزینه در حوزه ارتباطات باید در رگولاتوری و شورای رقابت پیگیری شوند.»
    او با اشاره به اینکه تعرفه تعیین شده برای رانژه خطوط روی ساختار قیمت‌گذاری موثر خواهد بود و موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود، آن را نپذیرفت و گفت: «این درحالی است که مشخص نیست باید چگونه تعرفه تعیین شده برای رانژه را از مشترک اخذ کنیم درحالی که تعرفه‌های وصولی از مشترکان باید طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات باشد.»









    itna.ir

  6. 3 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #1044
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض واگذاری اینترنت پرسرعت توسط 10 شرکت خصوصی در قزوین

    مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین از فعالیت 10 شرکت خصوصی برای واگذاری اینترنت پرسرعت در استان قزوین خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلال پورشاکر ظهر امروز در پنجمین نشست راهبردی طرح پزشک خانواده که با حضور احمد عجم استاندار قزوین در محل استانداری برگزار شد، پیرامون اجرایی کردن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان قزوین و مناسب‌سازی و ایجاد بسترهای لازم توسط شرکت مخابرات در خصوص این طرح اظهار کرد: 10 شرکت خصوصی در استان قزوین وجود دارد که چهار سال است کار واگذاری اینترنت پرسرعت(ADSL) را در استان قزوین انجام می‌دهند.

    وی افزود: عدم ورود این شرکت‌های اینترنتی به روستاها، عدم سوددهی است ولی بسیاری از این روستاها در طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند و نیازمند اینترنت پرسرعت هستند.

    پورشاکر اعلام کرد: هفته آینده نیز با استفاده از ویدئو کنفرانس میزبان مدیرعامل شرکت مخابرات کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم تا در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

    وی ادامه داد: 69 نقطه مورد نظر از سوی شبکه بهداشت و درمان استان به شرکت مخابرات برای پوشش اینترنت پرسرعت اعلام شده که از این تعداد، 48 نقطه واگذاری شده است.

    پورشاکر پیشنهاد داد: به علت اهمیت پاسخگویی تلفنی به شهروندان و پزشکان در خصوص این طرح، سیستم کال سنتر که زمان، طول و ترافیک مکالمات را نیز ثبت می‌کند، مناسب و مورد نیاز است.

    وی با بیان اینکه مخابرات با تمام امکانات آماده همکاری در این طرح است، تصریح کرد: در شهرها مشکلی در واگذاری اینترنت پرسرعت وجود ندارد و با ترتیب اولویت، واگذاری‌ها انجام می‌شود و در روستاها نیز در حال نصب است.

    معاون توسعه مدریت و منابع انسانی استاندار قزوین نیز در این نشست بیان کرد: تأمین ارتباط مخابراتی امن و همچنین تآمین تجهیزات و نرم‌افزارهای مرتبط و مورد نیاز از وظایف شرکت مخابرات در این طرح است.

    عباسعلی درافشانی عنوان کرد: جلسات متعددی هرچند با تأخیر در خصوص این طرح در استان قزوین صورت گرقته است.

  8. 3 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #1045
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض زمان اجرای اتصال فیبرنوری به منازل/ اتصال 6میلیون پورت پرسرعت

    پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه های انتقال داده نوری و اتصال دسترسی کاربران از طریق شبکه فیبرنوری بزودی صادر می‌شود و به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات اپراتور فیبرنوری کشور تا یک سال آینده باید فاز نخست اتصال منازل به شبکه فیبرنوری را اجرایی کند.

    به گزارش خبرنگار مهر، اصول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران به اینترنت با استفاده از فیبرنوری در جلسات 130 و 137 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید و موافقتنامه ایجاد این شبکه میان سازمان تنظیم مقررات و نمایندگان شرکت خدماتی ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت امضاء شد.
    براین اساس سازمان صدا و سیما، شهرداری، وزارت دفاع، بنیاد مستضعفان و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان اعضای کنسرسیوم ایرانیان نت و مالک اپراتور چهارم ارتباطات کشور انتخاب شدند.

    لطف الله سبوحی - معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و زمان تحویل ضمانت نامه پرداخت حق الامتیاز این پروژه اظهار داشت: اصول کلی این پروژه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده و پس از تحویل ضمانت نامه پرداخت حق الامتیاز، پروانه آغاز به کار این پروژه صادر خواهد ‌شد.

    وی با بیان اینکه کنسرسیوم ایرانیان نت باید مبلغ 50 میلیارد تومان را به عنوان حق الامتیاز پروانه پرداخت کند تا این قرارداد شکل اجرایی به خود گیرد، ادامه داد: براساس ابلاغیه ای که به کنسرسیوم ایرانیان نت ارائه شده است این اپراتور باید ضمانت نامه ای برای پرداخت حق الامتیاز پروانه ارائه دهد تا پروانه فعالیت صادر شود و پس از حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور پروانه زمان خواهد داشت تا نسبت به پرداخت مبلغ حق‌الامتیاز آن اقدام کند.

    سبوحی با بیان اینکه این موضوع به کنسرسیوم ایرانیان نت ابلاغ شده و بزودی این اپراتور ضمانت نامه لازم را ارائه می دهد، گفت: پس از این مرحله پروانه فعالیت صادر می‌شود و تعهدات اجرایی و مالی پروانه نیز از این تاریخ مورد محاسبه قرار می گیرد.

    معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به زمان بندی درنظر گرفته شده برای پروژه اتصال منازل به شبکه فیبرنوری و تعهدات اجرایی آن تاکید کرد: این اپراتور از زمان لازم الاجرا شدن پروانه که همان زمان پرداخت حق امتیاز است به مدت یک سال زمان دارد که شبکه خود را راه اندازی کند و از سال دوم فعالیت خود، باید واگذاری ها را آغاز و نسبت به ارائه سرویس به کاربران اقدام کند.

    سبوحی با اشاره به تعهدات اجرایی این اپراتور برای دایری پورتهای فیبرنوری به مهر گفت: اپراتور فیبرنوری ملزم است که در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت منصوب کند.

    وی با بیان اینکه برای این اپراتور نیز دوره حفاظت قائل شده ایم و در مدت زمان ایجاد این شبکه پروانه مشابه ای صادر نخواهد شد، گفت: اما برای ارائه خدمات روی این شبکه محدودیتی وجود نحواهد داشت و ارائه خدمات، انحصاری این اپراتور نخواهد بود؛ به این معنی که اپراتورها و شرکتهای دیگر هم می توانند در قالب قرارداد حق استفاده از این شبکه، خدمات خود را روی آن ارائه کنند.

    به گزارش مهر، منظور از پورت دسترسی، امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت بر ثانیه و قابل توسعه تا 100 مگابیت بر ثانیه است.

  10. 4 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #1046
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض به سالی یک بار استفاده هم می‌گویند کاربر اینترنت!

    ایتنا - مرکز آمار ایران در آخرین آمارگیری خود تعدادکاربران اینترنت پرسرعت کشور را چیزی در حدود ۱ میلیون نفر اعلام کرده بود این در حالی است که متما تعداد کاربران را حدود ۷ میلیون نفر اعلام کرده است.


    ضریب نفوذ اینترنت یکی از شاخص‌های مهم در حوزه‌ فناوری اطلاعات کشور‌ها و در زمره‌ شاخص‌هاي اهداف توسعه هزاره محسوب می‌شود که نسبت جمعیت استفاده ‌کننده از اینترنت هر کشور را نسبت به کل جمعیت آن کشور مشخص می‌کند.
    در این راستا مؤسسات مختلف همه ساله آمارهای متعددی از وضعیت اینترنت کشورها و شمار دسترسی کاربران به این فناوری منتشر می‌کنند.

    آماری که همواره از سوی بخش خصوصی و کارشناسان این حوزه که به نوعی از نزدیک با بحث توسعه اینترنت در کشور درگیر هستند مورد انتقاد قرار می‌گیرد.
    تا پیش از این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس فرمول‌هایی که به گفته عموم کارشناسان تاریخ مصرف آنها گذشته بود آمارهایی در این بخش ارائه می‌داد. اما آمارها با آنچه كه در واقعیت نمایان بود تفاوت‌هاي زیادی داشت.

    انتقادات کارشناسان در این بخش باعث شد تا مرکز آمار ایران در آخرین سرشماری که در سال ۸۹ انجام داد، بخشی را با عنوان آمارگیری کاربران اینترنت در سال ۸۹ لحاظ کرده و آمارهای جامعی در این بخش ارائه دهد.
    بر اساس آمارهایی که مرکز آمار ایران از طریق علمی و به روش آمارگیری مراجعه به منازل منتشر کرده ضریب نفوذ اینترنت در ایران حدود ۱۴ درصد و تعداد مشترکان اینترنت ۱۱ میلیون نفر است، این در حالی است که طی ماه‌های اخیر مسئولان وزارت ارتباطات آمارهایی را ارائه داده‌اند که اختلافات زیادی با آمارگیری مرکز آمار دارد.

    آمار جدید این بار از سوی «متما»
    در تازه‌ترین آماری که متما (مرکز مدیریت توسعه اینترنت) وابسته به وزارت ارتباطات منتشر كرده آخرین وضعیت اتصال اینترنت در کشور نشان می‌دهد تا پایان سال ۹۰ شمار کاربران ایرانی به ۳۲ میلیون و ۶۹۶ هزار نفر رسیده که از این تعداد ۵/۴ میلیون نفر به اینترنت پرسرعت ADSL و ۸۶۰ هزار نفر به اینترنت وایمکس دسترسی دارند و ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۴۳ درصد است.
    متما و به طور کلی وزارت ارتباطات این آمارها را از طریق فرمولی به دست می‌آورند که از طریق تقسیم و مصرف پهنای باند به دست می‌آید. در‌ واقع فرمول‌های مورد استفاده متما و وزارت ارتباطات اساسا به شکلی متفاوت از آمارهای مرکز آمار تهیه شده است.
    جالب آنکه آمارهای مرکز آمار اولین بار به سفارش خود سازمان فناوری اطلاعات تهیه شد و پس از آنکه نتایج آن (که نشان‌دهنده تعداد بسیار پایین کاربران و ضریب نفوذ اندک اینترنت پرسرعت در ایران بود) مورد قبول سازمان فناوری اطلاعات قرار نگرفت آنها از انتشار آن تا مدت‌ها خودداری کردند. مدت‌ها بعد مرکز آمار ایران که از سوی مراجع بالاتر به عنوان مرجع اصلی ارائه آمار در کشور معرفی شد آمارگیری جدیدی در مورد اینترنت انجام داد که نتایج آن مشابه آمارگیری قبلی و البته متفاوت از خواست و انتظار مسئولان وزارت ارتباطات بود.

    بر اساس گزارش متما که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده است، ضریب نفوذ ۲۳/۴۳ درصدی اینترنت در ایران نشان می‌دهد این در حالی است که ضریب نفوذ واقعی اینترنت بر اساس آمارهای مرکز آمار به ۱۵ درصد نیز نمی‌رسد. به گزارش دنیای‌اقتصاد، همچنین در این گزارش عنوان شده تنها نزدیک به ۷ میلیون نفر از اینترنت کم سرعت دای آپ استفاده می‌کنند و از سوی دیگر استفاده ۱۴ میلیون نفر از اينترنت، GPRS موبایل را در آمارهای بخش اینترنت پرسرعت لحاظ کرده اند. این در حالی است که به گفته کارشناسان اينترنت، GPRS تلفن همراه آن هم روی شبکه نسل دوم و ۷۵/۲ درصداست که در شرایط ایده آل و تنها در نزدیک آنتن‌هاي BTS می‌تواند سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه را برای کاربرانش فراهم کند اینترنت پرسرعت نیست. از سوی دیگر به گفته عموم کاربران GPRS، سرعت استفاده از اینترنت موبایل در بیشتر مناطق تحت پوشش شاید تنها به ۷۰ کیلوبیت بر ثانیه برسد که این میزان تنها اندکی بالاتر از سرعت اینترنت دایل آپ است که تحت هیچ عنوانی نمی‌توان آن را به عنوان اینترنت سرعت متوسط حساب کرد چه برسد به اینترنت پرسرعت.

    آمار منتشر شده شمار کاربران اینترنت پرسرعت بی‌سیم وایمکس را ۸۶۷ هزار و ۱۰۵ نفر و ضریب نفوذ این فناوری در کشور را ۱۵/۱ درصد اعلام کرده است؛ همچنین ۱۴ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۹۸۲ مشترک موبایل از اینترنت موبایل خود برای اتصال استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ GPRS بر این اساس ۸۵/۱۸ درصد است.
    کاربران ایرانی كه برای اتصال به اینترنت از فیبرنوری استفاده می‌کنند نیز براساس آمار متما، ۶ میلیون و ۱۰۶ هزار نفر هستند که ۰۷/۸ درصد از کل کاربران اینترنت را شامل می‌شوند.

    کاهش دایل آپ و رشد ADSL
    مرکز آمار ایران در آخرین آمارگیری خود تعدادکاربران اینترنت پرسرعت کشور را چیزی در حدود ۱ میلیون نفر اعلام کرده بود این در حالی است که متما تعداد کاربران را حدود ۷ میلیون نفر اعلام کرده است.
    همچنین متما اعلام کرده که از ۶۶/۳۲ درصد کل ضریب نفوذ کاربران اینترنت در سال ۸۹ بالغ بر ۲۹ درصد را کاربران دایل آپ تشکیل می‌دادند که این رقم در سال ۹۰ به ۹ درصد از کل ۴۳ درصد کاربران اینترنت رسیده است.

    همچنین آمارهای مرکز متما که همگی بر اساس فرمول محاسبه و تهیه می‌شوند رشد جهشی و ناگهانی را در بازار ADSL نشان می‌دهند که اساسا در فضای بازار ملموس نیست.
    این آمارها می‌گويند که دسترسی با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه از رقم یک میلیون و ۴۰۶ هزارنفر در سال ۸۹ به ۴ ونیم میلیون کاربر در سال ۹۰ رسیده که رشد بسیار جهشی و بی‌دلیلی را نشان می‌دهد که با واقعیت‌ها متناسب نیست.
    مرکز آمار ایران تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ایران را در سال ۸۹ چیزی در حدود ۵۰۰ هزار کاربر اعلام می‌کند که تا سال بعد یعنی ۱۳۹۰ به یک میلیون نفر می‌رسد.

    البته باید این موضوع را اضافه کرد که اساسا بر اساس استانداردهای جهانی سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه سال‌ها است اینترنت پرسرعت محسوب نمی‌شود، اما مسئولان وزارت ارتباطات تلاش دارند با حفظ این سرعت در عرصه اینترنت پرسرعت آمارهای رشد را در این بخش نشان دهند.

    شاخصی عجیب برای تعریف کاربر اینترنت
    به گزارش مهر، براساس شاخص‌هاي مدنظر مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت وابسته به وزارت ارتباطات کاربر اینترنت فردی است که طی ۱۲ ماه گذشته با اتصال به شبکه اینترنت از یکی از خدمات اینترنتی استفاده کرده باشد.
    علی حکیم جوادی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات چندی پیش در خصوص تناقض آماری موجود به پایگاه خبری شهر الکترونیک گفته بود: فرمول‌های مختلفی برای به دست آوردن ضریب نفوذ اینترنت در جهان وجود دارد. ما برای رسیدن به یک فرمول قابل استناد پروژه‌ای را با همکاری دانشگاه شریف پیاده کردیم. در این پروژه تمام فرمول‌هایی که برای رسیدن به ضریب نفوذ مورد استفاده قرار می‌گیرند را جمع آوری کردیم و به یک فرمول استاندارد رسیدیم.

    به باور وی اعلام آمار ضریب نفوذ تنها برای پاسخگویی به مردم در داخل کشور نیست؛ چرا که شاید برای مردم عادی چندان مهم نباشدکه مثلا ضریب نفوذ اینترنت در کشور چه میزان است. اما در جوامع بین‌المللی و مخصوصا در مجموعه‌هایی که شاخص‌هاي توسعه‌یافتگی را جمع‌آوری می‌کنند، ارائه این مستندات بسیار ضروری است. بنابراین وقتی وزارت ارتباطات آماری را در این خصوص اعلام می‌کند، براساس یکسری مستندات علمی و استاندارد است.
    وی در پاسخ به غیرقابل باور بودن آمار ضریب نفوذ در کشور می‌گوید: عده‌ای تنها برای ایجاد تنش عنوان می‌کنند که این آمار غیرواقعی است، اما هر فردی که به اطراف خود نگاه کند و دسترسی مردم به اینترنت را ببیند، می‌فهمد که این آمار واقعی و به دور از بزرگنمایی است.

    حکیم جوادی در واکنش به گزارش مرکز آمار که نشان می‌دهد ۸۵ درصد از کاربران از طریق دایل آپ و تنها کمتر از ۱۵ درصد کاربران از طریق اینترنت پرسرعت به اینترنت دسترسی دارند می‌گوید: مرکز آمار با استفاده از فرمول مخصوص به خودش این آمار را به دست آورده است. اما فکر نمی‌کنم که در حال حاضر کاربری از طریق دایل‌ آپ، به اینترنت اتصال پیدا کند. گزارش‌هایی از مراکز مخابراتی به دست سازمان رسیده است که نشان می‌دهد بسیاری از تجهیزات مراکز مخابراتی برای نصب اینترنت پرسرعت بدون استفاده مانده است.

    اگرچه نبود شاخص‌هاي واحد دلیل اختلاف آمار در وضعیت دسترسی به ابزارهای فناوری اطلاعات در کشور است، اما با این وجود شواهد نشان می‌دهد که اکثر دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت کم صورت می‌گیرد و اینترنت پرسرعت در سبد خانوار ایرانی هنوز جایگاه مشخصی ندارد.

  12. 3 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #1047
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض ظرفيت 500 گيگابيتي اینترنت برايمان کافی است

    ایتنا - تقی‌پور: ما از اولين كشور‌هايي بوديم كه سال‌ها پيش كه مشخص شد فضاي اينترنت براي درج اطلاعات ذيقيمت، مناسب نیست، شبكه‌ ملي اطلاعات را مطرح كرديم و بعد از چند سال ديديم حتي خود آمريكا به عنوان متولي اصلي اينترنت اقرار كرد.


    رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات




    وزير فناوري اطلاعات با تاكيد بر نياز كشور به بهره‌مندي از مراكز ثبت داده‌هاي ملي خاطر نشان كرد كه رشد قارچ‌گونه‌ا‌ي اين مراكز به نفع كشور نخواهد بود.


    به گزارش ایتنا از ایسنا، رضا تقي‌پور در پنجمين كنفرانس نظام اداري - الكترونيكي با اشاره به برخي مباحثي كه درباره‌ معماري نظام الكترونيكي كشور مطرح مي‌شود، اظهار كرد: گاه شاهديم نظريه‌پردازي‌هاي عميقي درباره‌ موضوعات مهمي كه بحث‌هاي روز دنيا هستند، مطرح نمي‌شود و در نهايت كپي‌هاي ناقصي كه همخواني چنداني با شرايط كنوني ما ندارد، به سازمان‌ها راه يافته و در آن‌ها پياده مي‌شود كه اين موضوع به‌ طور طبيعي موجب مي‌شود نتايج دلخواه حاصل نشود.
    وي در عين حال عنوان كرد: اگر ما در ارائه‌ مدل‌هاي خود به بومي‌سازي آنها هم توجه زيادي داشته باشيم، شرايط بهتري را تجربه خواهيم كرد.

    وزير فناوري اطلاعات به گسترش دنياي الكترونيك در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي و غيره اشاره كرد و گفت: اكنون زمزمه‌هايي مطرح شده كه گوياي آن است كه وب چهار در راه است و قطعا با روي كارآمدن اين سيستم نياز‌هاي جديدي ايجاد و مطرح خواهد شد. اكنون در خط مقدم فضاي الكترونيكي بحث بر سر اين موضوع است كه اگر زماني مخاطبين اين شبكه‌ها انسان‌ها بودند، در حال حاضر ماشين‌ها نيز به دايره مخاطبان فضاي مجازي اضافه شده‌اند و حجم انبوهي از ماشين‌‌ها به اين سمت مي‌روند.

    تقي‌پور ادامه داد: بيش از ۱۰ سال است كه مباحثي مانند دولت الكترونيك در سطح دنيا مورد توجه قرار گرفته است و اين موضوع در كشور ما نيز مدنظر قرار دارد.

    وي در عين حال ياد‌آور شد: طي سال‌هاي اخير سرعت كشور در بخش‌هاي مختلف حيرت‌آور بوده است و به عنوان مثال در كمتر از ۷ يا ۸ سال از صادرات ۶ تا ۷ ميلياردي به ۵۰ ميليارد دلار رسيده‌ايم كه اين موضوع به نوع خود شگفت‌آور است يا در عرصه‌ي توليد انرژي پيشرفت‌هاي متعددي حاصل شده، اما آيا در كنار اين پيشرفت‌ها، به‌طور متناسب الكترونيكي‌شدن امور هم دنبال شده است؟

    وزير فناوري اطلاعات همچنين عنوان كرد: ما براي بخش‌هاي مختلف بايد به تحقيقات بومي توجه داشته باشيم و تحقيقات بومي به آن معنا است كه نياز‌هاي روز كشور مورد توجه قرار بگيرند و با بهره‌مندي از فنون روز دنيا اين نياز‌ها به شيوه‌ي بومي برطرف شوند.

    او ادامه داد: طي سال‌هاي گذشته در حوزه زيرساخت اقدامات خوبي صورت گرفته است، اما با اين حال گاه شاهديم براي گسترش زيرساخت‌ها بحث نبود يا كمبود بازار مطرح مي‌شود و از سوي ديگر فعالان بخش در قبال كاستي‌هاي خود، به ضعف زيرساخت‌ها اشاره مي‌كنند، اما به هر صورت اين بحث مرغ و تخم‌مرغ بايد يكجا حل شود.

    تقي‌پور ادامه داد: از نظر ما اكنون با دسترسي به ظرفيت ۵۰۰ گيگابايتي براي تمام كاربران پاسخگو است. البته ما ادعا نمي‌كنيم كه همه چيز همين الان در دست ماست، اما به هر حال در قانون برنامه‌ پنجم توسعه به رشد شبكه‌ها، يكپارچه‌سازي آن‌ها و اشتراك‌گذاري اطلاعات توجه خوبي صورت گرفته است.

    وزير فناوري اطلاعات در عين حال خاطر نشان كرد: البته با اين وجود لازم است بخش‌هاي مختلفي كه اكنون به صورت مستقل به فعاليت بپردازند، بايد با يكديگر مرتبط شوند، چرا كه اين يكپارچه‌سازي قدرت فناوري را ارتقاء خواهد داد.

    تقي‌پور در بخشي ديگر از صحبت‌هاي خود ياد‌آور شد: از دو تا سه ماه آغاز به كار دولت دهم امور مختلفي از جمله توسعه‌ الكترونيك پيگيري شد و حتي آمادگي الكترونيكي سازمان‌ها بحثي است كه اكنون هم بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد و به سرعت به آن پرداخت شود.

    وزير فناوري اطلاعات درادامه‌ صحبت‌هاي خود با اشاره به جايگاه ايران ياد‌آور شد: در زمينه‌ تلفن ثابت ما بيشترين ضريب نفوذ در سطح خاورميانه را به خود اختصاص داده‌ايم. در زمينه‌ تلفن‌هاي همراه هم سيم‌كارت فروخته شده است. در بخش دسترسي به اينترنت به ضريب نفوذ ۴۶.۹ درصد دست‌ يافته‌ايم كه رتبه‌ ما از نظر اين شاخص‌ها رتبه‌ مناسبي ارزيابي مي‌شود.


    وزير ارتباطات ادامه داد: با اين وجود اينكه سازمان‌هاي ما چقدر براي ارائه‌ الكترونيكي مفاهيم خود آمادگي دارند، موضوعي است كه بايد بيشتر از اين مورد توجه قرار گيرد.
    تقي‌پور در ادامه به بحث دوركاري كه توسط دولت دهم انجام شده، اشاره كرد و گفت: زماني كه اين بحث مطرح شد، حتي خود من باور نمي‌كردم كه سازمان‌ها به اين سرعت قبول كنند كه فردي از طريق فضاي مجازي فعاليت كند، اما به هرحال اين اقدام انقلابي و پيشرفته صورت گرفت.

    وزير فناوري اطلاعات در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به راه‌اندازي شبكه‌ ملي اطلاعات اشاره كرد و گفت: ما از اولين كشور‌هايي بوديم كه سال‌ها پيش و پس از آنكه مشخص شد فضاي اينترنت براي درج اطلاعات ذي‌قيمت فضاي مناسبي نیست، بحث شبكه‌ ملي اطلاعات را مطرح كرديم و بعد از چند سال ديديم كه كشور‌هاي ديگر هم به تدريج به اين موضوع توجه نشان دادند و حتي خود آمريكا به عنوان متولي اصلي اينترنت اقرار كرد كه نياز به فضايي جديد وجود دارد.

    تقي‌پور در پايان صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه در حال حاضر ايجاد مراكز داخلي ثبت داده از نياز‌هاي جدي كشور به‌شمار مي‌رود، خاطر نشان كرد: البته نبايد در اين عرصه شرايط به گونه‌اي باشد كه شاهد رشد قارچ‌گونه‌ مراكز ثبت داده‌هاي ملي شويم.









    itna.ir

  14. 2 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #1048
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض اعتراض شركت‌هاي اينترنتي به رتبه‌بندي كيفيت

    ایتنا - محمودرضا خادمی، فعال حوزه اینترنتی، نیز بر این باور است که این رتبه‌بندی هیچ سازوکار مشخصی ندارد و هیچ‌گاه شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت در جریان انجام این طرح قرار نگرفته‌اند.


    سونيتا سراب‌پور - سال‌ها است که استفاده از سرویس اینترنت برای کاربران ایرانی، با کیفیت پایین و قیمت بالا، گره خورده است. در حالی که در کشورهای گوناگون صحبت از ارائه اینترنت ۲ مگابیت برثانیه است، در ایران کاربران خانگی از سرعت ۱۲۸کیلو بیتی استفاده می‌کنند و برای استفاده از سرعت بیشتر با محدودیت روبه‌رو هستند.
    مسئولان وزارت ارتباطات که در ابتدا شرایط ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در کشور را ایده‌آل عنوان می‌کردند بعدها و با قرار گرفتن ایران در رتبه‌های پایین شاخص توسعه‌یافتگی در جهان به این نتیجه رسیدند که باید کاری انجام دهند.

    ارائه برنامه‌هایی برای کاهش قیمت پهنای باند، ارائه طرح مجلسیان برای برداشتن محدودیت سرعت اینترنت، ارائه نرم‌افزار سرعت سنج به کاربران، امضای تفاهم‌نامه‌های گوناگون به منظور شفاف‌سازی کیفیت خدمات در مقابل هزینه‌ها و...از جمله برنامه‌های وزارت ارتباطات و نهاد‌های زیرمجموعه‌اش برای بالا بردن سطح کیفیت سرویس اینترنت و رضایت مشتریان بوده است که تا کنون هیچ‌کدام تاثیر مستقیمی بر بهبود بازار اینترنت کشور نداشته است.
    در کنار تمام این طرح‌ها چند سالی است که سازمان فناوری اطلاعات نیز برای کمک به کاربران در انتخاب یک شرکت اینترنتی بهتر، اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنت پرسرعت کرده و هر ماه لیستی از شرکت‌های برتر را معرفی می‌کند. مسئولان سازمان فناوری اطلاعات بر این باورند این کار باعث ایجاد رقابت بین شرکت‌های اینترنت فعال در کشور برای ارائه سرویس باکیفیت می‌شود. همچنین به صورت غیرمستقیم این کار تبلیغی‌ است برای این شرکت‌ها.
    اما در مقابل فعالان حوزه اینترنت معتقدند که این طرح به دلیل نداشتن معیار و ملاک مشخص در انجام تست سرعت اینترنت شرکت‌ها، قابل اطمینان نیست. همچنین این گروه این رتبه‌بندی را، ضدتبلیغ برای بازارشان عنوان می‌کنند.

    شرکت‌های اینترنتی: رتبه‌بندی، غیرعملی و غیراستاندارد
    رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی، در آبان‌ ماه سال ۸۹ توسط سازمان فناوری اطلاعات کلید خورد. از این تاریخ تاکنون، هرماه شرکت‌های برتر ارائه‌دهنده خدمات اینترنت از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت از طریق نرم‌افزار سنجش سرعت ارزیابی می‌شوند. البته در این زمینه از تستی که کاربران روی سرویس‌شان انجام داده‌اند نیز کمک گرفته می‌شود. به نحوی که کاربران اینترنت با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود (از طریق دانلود نرم‌افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت) در این ارزیابی شرکت می‌کنند. در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود و اتصال به سرور سنجش سرعت، متوسط سرعت اتصال خود را محاسبه کرده که این سرعت محاسبه شده در این حالت، میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است.
    به باور مسئولان سازمان فناوری اطلاعات، تست سنجش سرعت اینترنت در اجرای این طرح به این خاطر حائز اهمیت است که چنانچه بخشی از پهنای باند ارائه شده به کاربر توسط کاربر دیگری اشغال شده باشد، میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود و به این ترتیب کم فروشی شرکت‌ها در ارائه اینترنت واقعی به مشترکانشان مشخص می‌شود. همچنین استفاده از تست کاربران برای شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت پرسرعت نیز بااهمیت است. چرا که مسئولان سازمان فناوری اطلاعات عنوان می‌کنند که بهتر است سرویس‌دهندگان کاربران خود را به انجام این تست تشویق کنند؛ در غیر این صورت سرويس‌دهندگاني كه داراي تعداد تست كمتر از ۵ باشند از این لیست رده‌بندی حذف می‌شوند.
    اما گویا این حذف شدن‌ها برای اکثر شرکت‌های ندا چندان اهمیتی ندارد. چرا که این گروه براین باورند رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی کاملا غیرعلمی است.

    مجيد صدري، رییس کمیسیون اینترنت و PAP سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، یکی از مخالفان و شاکیان اصلی این طرح است. وی در خصوص علت مخالفتش می‌گوید: «این رتبه‌بندی ایرادات فنی بسیاری دارد و ما چند نمونه از این ایرادات را به صورت گزارشی مستند، در اختیار مسئولان سازمان فناوری اطلاعات گذاشته‌ایم. اما تاکنون جواب روشنی دریافت نکرده‌ایم.»
    وی در ادامه می‌افزاید: «تست‌هایی که روی سرویس این شرکت‌ها انجام می‌شود به یک میزان و در یک شرایط نیست. به طور مثال یک شرکت با ۱۶ تست در متوسط سرعت ۱۲۸kbp در رده اول شرکت‌ها قرار می‌گیرد و شرکتی دیگر با ۹ تست در همان متوسط سرعت در رده ۲ یا ۵ قرار می‌گیرد.» صدری معتقد است که باید ویژگی‌هايی از جمله موقعیت جغرافیای، هم سطح بودن شرکت‌ها در ارائه کیفیت خدمات و... در نظر گرفته شود تا این کار باعث معرفی به حق شرکت‌های برتر در حوزه اینترنتی شود.
    فعالان شرکت‌های ندا براین باورند که انجام رتبه‌بندی شرکت‌ها طرح خوبی است که اگر به درستی به اجرا در می‌آمد می‌توانست باعث رقابت بین شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت شود. در ادامه نیز این رقابت تنها به نفع کاربر تمام می‌شد.

    محمدحسن شانه‌ساززاده، رییس هیات‌مدیره شرکت شاتل، نیز با انتقاد نسبت به رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی می‌گوید: «اعلام شرکت‌های برتر اینترنتی در فضایی کاملا غیرشفاف صورت می‌گیرد. همچنین درست است که هر ماه یک یا چند شرکت برتر معرفی می‌شوند اما در ادامه این انتظار می‌رود که سازمان فناوری اطلاعات به دنبال ریشه‌یابی این موضوع نیز باشد که چرا شرکتی، در این رتبه‌بندی به علت کیفیت پایین سرویسش جای ندارد.» وی نیز تست‌های انجام شده روی سرویس‌های اینترنتی شرکت‌ها را ناهماهنگ و نابرابر می‌داند و عنوان می‌کند که در این رتبه‌بندی شرایط تست برای شرکت‌های بزرگ و کوچک هیچ تفاوتی با هم ندارد و در بسیاری از موارد یک شرکت ناشناخته در رتبه‌اول برترهای یک ماه قرار می‌گیرد.

    در همین زمینه محمودرضا خادمی، فعال حوزه اینترنتی، نیز بر این باور است که این رتبه‌بندی هیچ سازوکار مشخصی ندارد و هیچ‌گاه شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت در جریان انجام این طرح قرار نگرفته‌اند. به باور وی برای پیاده‌سازی این طرح نیاز به همکاری شرکت‌های اینترنتی است تا فعالیت‌هایی را انجام دهند و تجهیزات لازم را برای اندازه‌گیری سرعت اینترنت روی سرویسشان نصب کنند.
    خادمی بر این باور است که این رتبه‌بندی کاملا سلیقه‌ای است و هیچ مبنایی ندارد. وی در ادامه می‌افزاید: «تاثیر این گونه رتبه‌بندی‌ها در نهایت باید منجر به ایجاد رقابت و بهبود کیفیت سرویس‌های اینترنتی شود و این در حالی است که این رتبه‌بندی هیچ تاثیري روی بازار و نظر کاربران ایجاد نکرده است.»
    خادمی پیشنهاد می‌کند برای کارآیی بهتر این رتبه‌بندی بهتر است که سازمان فناوری اطلاعات یک چارچوب و سازوکار مشخص را در اختیار شرکت‌های اینترنتی بگذارد تا آنها براساس این برنامه در این رتبه‌بندی شرکت کنند.

    سازمان فناوری اطلاعات: رتبه‌بندی علمی و استاندارد
    در مقابل انتقادات شرکت‌های فعال در حوزه اینترنتی، مسئولان سازمان فناوری اطلاعات بر این باورند که تا کنون این رتبه‌بندی به بسیاری از کاربران در انتخاب سرویسشان کمک کرده و سازمان با این کار برای این شرکت‌ها تبلیغ انجام داده است.
    علی حکیم‌جوادی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات، در خصوص سامانه رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی، می‌گوید: «تمام مراحل انجام شده برای انجام این رتبه‌بندی علمي و براساس مدارک ثبت شده و مستند انجام می‌شود که کوچک‌ترین ایراد را نمی‌توان به آن گرفت.»
    وی در مقابل انتقادات شرکت‌های اینترنتی که شرایط تست سرویسشان را نابرابر عنوان می‌کنند و معتقدند که شرکت‌ها باید براساس بزرگی و کوچکی مورد ارزیابی قرار بگیرند، می‌گوید: «وقتی کاربری اینترنت با سرعت ۱۲۸kbp دریافت می‌کند اما سرعتش از دایل‌آپ هم کمتر است، هر چقدر هم شرکت معتبر و خوشنام باشد با این آمار مشخص می‌شود که کم‌فروشی کرده است. در اینجا بزرگ و کوچک بودن شرکت‌ها مهم نیست. مهم این است که اين رتبه‌بندی باعث می‌شود که یک شرکت کوچک برای به دست آوردن بازار دست به افزایش کیفیت سرویس خود بزند.»
    حکیم‌جوادی بر این باور است که کاربر انتظار دارد برای سرویسی که هزینه می‌کند، خدمات مناسب و باکیفیتی دریافت کند و این رتبه‌بندی در تصمیم نهایی آنها تاثیرگذار خواهد بود.
    همچنین در کنار توجه به حقوق کاربران سعی می‌کنیم با این رتبه‌بندی به فعالان این حوزه نشان دهیم که کاربران از کیفیت سرویس‌های اینترنتی آگاه هستند و کم‌فروشی نکنند.

  16. 3 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #1049
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض درخواست مردمی، عامل فیل.ترینگ 90 درصد سایت‌ها

    بحث فیل.ترینگ سایت‌های مختلف موضوع تازه‌ای نیست واز آن مهمتر آن که این بحث به کشوری خاص هم محدود نمی‌شود. اما با این وجود داشتن اطلاعاتی مانند اینکه چند سایت و بر چه اساس فیلتر شده‌اند، در تمام کشورها برای کاربران جالب است و در ایران گفته می‌شود که حدود 90 درصد سایت‌های فیلتر شده بر اساس خواسته مردم مسدود شده‌اند.

    مهدی صرامی - مدیر عامل مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی ‌(فرا) - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به ذکر توضیحاتی درباره روند شکل‌گیری سایت پیوندها که ویژه صفحه‌ سایت‌های فیلتر شده است، پرداخت و با تاکید بر این که به طور مستقیم مسوولیتی در زمینه فیلترینگ سایت‌ها برعهده ندارد و صحبت‌هایش برگرفته از تجارب مدیریتی و صحبت‌های انتقال داده شده به واسطه فعالان فضای مجازی است، اطلاعات جالبی درباره این سایت ارایه کرد.
    **صفحه پیوندها و جریانات پس از انتخابات
    وی در ابتدای صحبت‌های خود به زمان راه‌اندازی پیوندها اشاره و اظهار کرد: تا دو و نیم سال پیش شاهد بودیم زمانی که یک سایت فیلتر می‌شد، صفحه‌ای خالی با عبارت این سایت در دسترس نیست به کار بر ارائه می‌شد اما در مواجهه با این حالت فرد احساس می‌کرد که به دری بسته خورده است و به همین دلیل احساس خوبی نداشت. از سوی دیگر دشمن هر روزه سایت‌های زیادی را طراحی کرده و سعی داشته که از طریق این سایت‌ها به نظام ضربه وارد کند.
    وی ادامه داد: در مواجه با این سایت‌ها همواره به فیلتر کردن آن‌ها پرداخته می‌شد اما نکته مهم این بود که فیلترینگ حداقل کاری بود که در این زمینه انجام داده شده و به همین دلیل از برهه‌ای تصمیم گرفته شد اقداماتی جهت بازدارندگی در دستور کار قرار بگیرد و صفحه پیوندها یکی از این موارد بود.
    صرامی با بیان این‌که شاید در زمان اوج جریانات پس از انتخابات، روزانه صدها سایت از سوی دشمنان و در راستای ضربه زدن به نظام طراحی می‌شدند گفت: اکنون که سه سال از آن زمان می‌گذرد، تازه مسوولان آمریکایی درصحبت‌های خود اشاره می‌کنند که در آن دوره سایت‌های مختلفی طراحی کرده بودند. سایت‌هایی که در بسیاری از موارد حتی نظرات تندی را به اسم نظرات مردمی جا می‌زدند.
    وی در عین حال عنوان کرد: در آن زمان رصدگرهای مختلف سایت‌های مختلف را بررسی می‌کردند اما گاه شاهد بودیم که برخی از این سایت‌ها با چند روز تاخیر مورد بررسی رصدگرها قرار می‌گرفتند.
    مدیر عامل مجمع فرا ادامه داد: در همان زمان ایده‌ی جالبی شکل گرفت و این گونه عنوان شد که باید ادامه کار به گونه‌ای باشد که برخی ضعف‌های ممکن از بین برود و به سمت نوعی فیلترینگ هوشمند گام برداریم در همین راستا صفحه پیوندها که صفحه‌‌ای چند منظوره بود، شکل گرفت.

    ** ورود ناخواسته مردم به سایت‌های مجرمانه
    صرامی ادامه داد: در زمان طراحی این سایت یکی از اهداف این بود که اگر دشمنان سایت مجرمانه‌ای را طراحی کردند، مردم به جای آن سایت با سایت‌های مناسب مواجه شوند چراکه در بسیاری از موارد کاربران اینترنت کشور نمی‌دانستند چگونه سایت‌های خوبی که نیاز دارند را پیدا کنند و به همین دلیل به طور ناخواسته بعضا وارد سایت‌های مجرمانه می‌شدند. اما با راه‌اندازی سایت پیوندها عملا امکانی بوجود آمد که مردم با سایت‌های خوب آشنا شوند.
    وی در عین حال عنوان کرد: پس از راه‌اندازی این سایت دشمن متوجه شد که هر سایتی که راه می‌اندازد نه تنها فیلتر می‌شود بلکه به وسیله فیلتر شدن آن و نمایش سایت پیوندها، صدها سایت مناسب نیز تبلیغ می‌شوند. به عبارت دیگر با طراحی سایت پیوندها نوعی پدافند غیرعامل ایجاد کردیم و این اقدام باعث شد که هزینه‌ی فعالیت‌های خصمانه بر علیه ایران به مراتب بالاتر از قبل برود.
    مدیر عامل فرا همچنین اظهار کرد: به هر حال مردم ما مردمی هستند که دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی برای آن‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد و در بسیاری موارد اگر سایتی محتوای نامناسبی داشته باشد، این خود مردم هستند که نسبت به آن اعتراض می‌کنند. به همین دلیل با طراحی صفحه پیوندها شرایطی ایجاد شد که مردم اگر سایتی با محتوای غیرمناسب و مجرمانه دیدند، بتوانند آن را به مرجعی معرفی کنند تا اقدامات لازم در زمینه آن صورت بگیرد.
    صرامی ادامه داد: پس از این اقدام سرعت برخورد با سایت‌های مجرمانه تا چندین برابر افزایش یافت چرا که مردم بهترین رصدکننده اینترنت هستند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن محتوای مجرمانه سایت‌ها را گزارش دهند.

    ** فیل.ترینگ سایت‌ها بر اساس نظرات مردمی
    وی در پاسخ به این که چند درصد از سایت‌ها به واسطه درخواست مردم فیلتر شده‌اند ادامه داد: درصد بسیار بالایی از سایت‌ها به واسطه درخواست مردم فیلتر شده‌اند که شاید آمار آن‌ها به 90 درصد برسد.
    او در عین حال عنوان کرد: حتی زمانی که موجی از حملات به کتاب مقدس قرآن در سطح اینترنت صورت گرفت با وجود این که حملات به زبان‌های مختلف طراحی شده بود، در همان ابتدا مردم این موضوع را رصد کرده و اطلاع می دادند به گونه‌ای که شاید هیچ رصدگری نمی‌توانست به این سرعت این حجم سایت‌های متخلف با زبان‌های گوناگون را شناسایی کند.
    وی در عین حال عنوان کرد: در برهه‌ای از زمان روزانه دو تا سه هزار گزارش از طرف مردم داشتیم که سایت‌های متخلف و دارای محتوای مجرمانه را معرفی می‌کردند.
    اما صرامی در ادامه درباره این که آیا می‌توان گفت که در برهه‌ای از تاریخ دو ساله گذشته روزانه دو تا سه هزار سایت فیلتر می‌شده، خاطرنشان کرد: فیلترینگ تنها روش برخورد با سایت‌های متخلف نیست و همه اشتباهات منجر به فیلتر کردن یک سایت نمی‌شود.
    مدیر عامل فرا همچنین عنوان کرد: در مواجهه با سایت‌های متخلف گاه از امر به معروف و نهی از منکر کار شروع شده و در مراحل بعدی به تذکر می‌رسد اما اگر مشکل برطرف نشود در نهایت طبیعتا سایت می تواند فیلتر می‌شود.
    **پیوندها تنها به دنبال مطرح کردن خود نبود
    صرامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سایت پیوندها از زمانی که طراحی شد، تنها به دنبال مطرح کردن خود نبود و همواره تلاش کرد که سایت‌های دیگری را هم به مردم معرفی کند. در واقع پیوندها چیزی نبود مگر مجموعه‌ای از سایت‌هایی که احساس می‌شد مفید هستند، حتی در ابتدا هم صحبت شده بود که نام این صفحه‌ صفحه پیوندهای مفید باشد که برای کوتاه تر شدن نام به ذکر عنوان پیوندها بسنده شد.

    **مبنای انتخاب سایت برای پیوندها چیست؟
    وی در ادامه درباره این که چه سایت‌هایی به واسطه صفحه پیوندها به مخاطبان معرفی می‌شوند، اظهار کرد: سایت‌هایی که در قالب صفحه پیوندها معرفی می‌شوند، حلقه بسته‌ای نیستند و در این سایت بخش‌های مختلفی وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آن‌ها سایت‌های خود را نیز معرفی کنند تا این سایت‌ها برروی صفحه پیوندها قرار بگیرند. درواقع از طریق راه‌اندازی پیوندها شاهد یک جنبش عمومی بودیم که در آن مردم به معرفی لینک‌های مناسب می‌پرداختند.
    صرامی در پاسخ به این سوال که چگونه برخی سایت‌ها که ممکن است عملکرد مشابهی داشته باشند در معرفی در صفحه پیوندها شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند، توضیح داد: 130 پارامتر مختلف از جمله به روز بودن، صحت مطالب، جذابیت، بهره مندی از رابط خبری مناسب، ارتباط مناسب با مخاطب و غیره جزو پارامترهای پیوندها در نظر گرفته شده و براساس آن‌ها سایت‌های مختلف بررسی و برای قرار گرفتن برروی این صفحه انتخاب می‌شود. اگر کسی بخواهد به طور کامل با این موضوعات آشنا شود، می‌تواند برروی بخش خط مشی پیوندها که برروی صفحه پیوندها قرار گرفته از این موارد اطلاع کامل پیدا کند.
    وی در پایان توضیح داد: علاوه بر این صفحاتی که در پیوندها ارائه می‌شوند به معنای این نیستند که به قطع و یقین بهترین سایت‌ها هستند، بلکه ممکن است براساس تقسیم بندی موضوعی یا شکلی انتخاب شده باشند که البته همین سایت‌ها هم در فواصل زمانی مختلف به طور رندوم بر روی صفحه اصلی سایت و مابقی آن‌ها بر روی صفحات دیگر قرار می‌گیرند و در کل تلاش می‌شود تا در حق هیچ سایتی اجحاف نشود.

  18. 3 کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #1050
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض پهنای باند ارزان شده، اما فقط برای زیرساخت

    ایتنا - خادمی: توصیه می‌کنیم شرکت زیرساخت از این نگاه یک سویه دست بردارد و وظایف حاکمیتی‌اش را بدون نگاه کاسبکارانه دنبال کند.


    به گفته عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، پهنای باند بین‌الملل ارزان شده است، اما فقط برای شرکت ارتباطات زیرساخت.


    به گزارش ایتنا از فناوران، محمودرضا خادمی‌با بیان این مطلب گفت: عنوانی که برای مطلب روز دوشنبه ۲۶ تیرماه مربوط به راه‌اندازی فیبر نوری زیردریا انتخاب شده، این گونه القا می‌کند که پهنای باند برای سرویس دهنده ارزان شده است. به این ترتیب نزد کاربر نهایی هم توقع به وجود می‌آید که سرویس دریافتی‌اش باید ارزان‌تر شود. در صورتی که راه‌اندازی فیبر پیشگامان موجب شده که پهنای باند بین‌الملل فقط ارزان‌تر به دست شرکت زیرساخت برسد و سرویس‌دهنده و کاربر نهایی از این ارزانی بهره‌ای نمی‌برند.

    وی افزود: پهنای باند بین‌الملل حتی بیش از ۵۰ درصد برای زیرساخت ارزان خواهد شد، اما از آنجا که تعرفه‌ها را سازمان تنظیم مقررات ابلاغ کرده، زیرساخت تخفیفی از این محل به شرکت‌های سرویس دهنده نمی‌دهد.

    خادمی ‌توضیح داد: شرکت‌ها هم‌اکنون پهنای باند بین‌الملل را به ازای هر STM۱ در حدود ۳۹ میلیون خریداری می‌کنند که تقریبا دو برابر هزینه‌ای است که سرویس دهنده‌های کشورهای منطقه مانند ترکیه می‌پردازند.

    وی در خصوص ادعای عضو هیئت مدیره شرکت زیرساخت مبنی بر ارایه دو تخفیف ۲۰ درصدی در پهنای باند به شرکت‌های بخش خصوصی گفت: تنها یک بار در سال ۹۰ به میزان ۲۰درصد تخفیف در پهنای باند داده شد که ما از آن برخوردار شدیم. حال اگر تخفیف دیگری جود داشته و به برخی تعلق گرفته است، ما سرویس دهنده‌ها از آن بی‌خبر و بی‌بهره‌ایم.

    این کارشناس اینترنت درباره اینکه عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند بین‌الملل را ۱۰درصد هزینه سرویس نهایی دانسته بود، گفت: از آقای پورنگ نیا می‌پرسم از کجا و براساس کدام مستندات به این آنالیز قیمت رسیده است؟ در حالی که حداقل سهم پهنای باند که در هزینه کلی اینترنت محاسبه شده، ۳۰ درصد است.

    خادمی‌گفت: توصیه می‌کنیم شرکت زیرساخت از این نگاه یک سویه دست بردارد و وظایف حاکمیتی‌اش را بدون نگاه کاسبکارانه دنبال کند.

    وی افزود: زیرساخت به عنوان یک شرکت حاکمیتی، پهنای باند را ارزان‌تر از گذشته می‌خرد، اما حتی به خود زحمت نمی‌دهد که موضوع کاهش تعرفه ارایه پهنای باند به شرکت‌های ارایه دهنده سرویس را به رگولاتوری پیشنهاد کند. این شیوه برخورد، در تعارض با شعار امسال مبنی برحمایت از کار و سرمایه ایرانی است.








    itna.ir

  20. این کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •