تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 292 از 334 اولاول ... 192242282288289290291292293294295296302 ... آخرآخر
نمايش نتايج 2,911 به 2,920 از 3333

نام تاپيک: تیبا ( TIBA )

  1. #2911
    حـــــرفـه ای Highbury's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    G O R G A N-I R A N M E H R s.t
    پست ها
    5,867

    پيش فرض

    1- مصرف تیبا چقدره؟
    2- سری جدید هم صدا داخل موتور میاد؟ نسبت به پراید و 405 مقایسه کنید
    3- لذت رانندگی و نرمی؟
    4- کولر؟ در مقایسه با پراید و 405
    5- قیمت قطعات و خدمات؟ در مقایسه با پراید و 405
    6- ردیف عقب پشت سری نداره؟!! خیلی بده که. کاریش نمیشه کرد؟
    7- کیفیت مونتاژش چطوره الان؟
    8- ردیف عقبش نسبت به ریو و 206 چطوره- جاداری منظورمه؟
    Last edited by zimka_14162; 13-06-2012 at 15:28.

  2. #2912
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    18

    پيش فرض

    چقدر اينجا بي سرو صداس براي من چند روز پيش كيمل وج كردم شدم اماده تخصص كسي مي دونه چند روز ديگه خودرو مي دن

    Last edited by mohamad skystar; 25-06-2012 at 11:08.

  3. #2913
    آخر فروم باز masooumi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2005
    محل سكونت
    اینترنت
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    چقدر اينجا بي سرو صداس براي من چند روز پيش كيمل وج كردم شدم اماده تخصص كسي مي دونه چند روز ديگه خودرو مي دن

    شرایط ثبت نام و رنگ انتخابی رو به صورت دقیق بفرمایید تا عرض کنیم کی تحویل میدن

  4. #2914
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    18

    پيش فرض

    شرایط ثبت نام و رنگ انتخابی رو به صورت دقیق بفرمایید تا عرض کنیم کی تحویل میدن
    رنگ نقره اي . ثبت نام ارديبهشت تكميل وج 4 تير ماه 6 تومان دادم بعد 2344 تكميل وج كرد با 3 تا چك

  5. #2915
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mdmehry's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    پست ها
    438

    پيش فرض

    تو سایت سایپا چند تا تیپ از تیبا گذاشته که EX از همش مجهزتر هست. EX اصلا تو بازار هست و اگه هست قیمتش چنده؟

  6. #2916
    آخر فروم باز masooumi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2005
    محل سكونت
    اینترنت
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    تو سایت سایپا چند تا تیپ از تیبا گذاشته که EX از همش مجهزتر هست. EX اصلا تو بازار هست و اگه هست قیمتش چنده؟
    سلام

    خیر هنوز تیب ex تولید نشده و آخرین تیب تولیدی و در واقع تنها تیبی که الان داره تولید می شود تیب SX هست.

  7. این کاربر از masooumi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #2917
    در آغاز فعالیت مبایل's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    بروجرد
    پست ها
    8

    پيش فرض

    دوستان راست میگن تیبا تولیدی آبان 91 به بعد سری جدید حساب میشن و دو سنسور اکسیژن و سیستم کن و کلا یورو 4 به حساب میان؟

    Last edited by مبایل; 18-07-2012 at 18:33.

  9. #2918
    در آغاز فعالیت مبایل's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    بروجرد
    پست ها
    8

    پيش فرض

    برای آن دسته از دوستانی که علاقه مند به مباحث خودرو تیبا هستند مقاله ذیل مفید میباشد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] آشنايي با سيستم‌هاي ارتباط مالتي پلكس در خودرو و معرفي گذرگاه CAN
    نويسنده : كورس معبر- جواد نوري- حامد تقي‌پور
    امروزه، استفاده از لوازم برقي و الكترونيكي در خودرو، روز به روز در حال افزايش بوده و اين قطعات به تدريج جايگاه ويژه‌اي در ميان قطعات خودرو مي‌يابند. ارتباط اين‌گونه قطعات در يك خودروي مدرن، حجم دسته سيم‌ها را به شدت افزايش داده و نصب آنها را پيچيده مي‌كند. اين مسئله باعث شد تا شركت‌هاي خودروساز براي تسهيل در ارتباط قطعات برقي، از روش‌هاي جديدتري استفاده كنند. اين روش‌ها براساس اصول شبكه‌ها، طراحي شده و در نهايت باعث ايجاد و توسعه روش‌هاي استاندارد ارتباطات در خودرو همانند VAN، ABUS، CAN و غيره شد. در اين ميان، تكنيك CAN ا1به دليل سرعت زياد، قابليت اطمينان بالا، انعطاف‌پذيري بيشتر و سهولت استفاده، از روش‌هاي ديگر پيشي گرفته است. پروتكل ارتباطي CAN، براي اولين بار توسط شركت بوش در 1984 طراحي و قطعات الكترونيكي مورد نياز آن به بازار عرضه شد. اين پروتكل، در يكي از مدل‌هاي سواري بنز به منظور كنترل عملكرد موتور مورد استفاده قرار گرفت. اين روش در 1994 توسط سازمان استاندارد جهاني تحت استاندارد 11898 ISO مورد پذيرش قرار گرفت. اين سيستم، به تدريج جايگاه خود را در كنترل قسمت‌هاي مختلف خودرو پيدا كرده و توسط خودروسازان اروپايي و سپس امريكايي مورد استفاده قرار گرفت. مثلاً، شركت ولوو با بهره‌گيري از اين تكنيك در مدل خودروي سواري S80 خود توانست به ميزان يك كيلومتر از طول دسته سيم اين خودرو بكاهد. در شبكه CAN، قطعات از طريق گره‌ها به گذرگاه‌هاي اصلي وصل مي‌شوند و پيام توسط واحدهاي كنترلي در خطوط اصلي جاري شده و گيرنده‌ها از طريق اتصال گره‌ها پيام مرتبط را دريافت مي‌كنند و متعاقب آن، عمليات مورد نظر انجام مي‌شود.

    اصول تبادل اطلاعات در شبكه‌هاي CAN
    در شبكه‌هاي CAN، براي ارسال داده‌ها به يك گره، آدرس‌دهي مشخصي صورت نمي‌گيرد بلكه محتواي پيام ارسالي (مثلاً دماي موتور و يا فرمان روشن شدن چراغ راهنما) به همراه اولويت آن، توسط شناسه‌اي اختصاصي در شبكه مشخص مي‌شود. اين موضوع هنگامي اهميت دارد كه دستگاه‌هاي مختلف نياز به دسترسي همزمان به خطوط شبكه داشته باشند. براي ارسال پيام، داده‌ها به همراه شناسه از طريق مبدل‌هاي CAN براي ارسال آماده شده و به محض آزاد شدن خطوط، ارسال به تمام گره‌ها انجام مي‌شود. دستگاه‌ها (كه اكنون در وضعيت گيرنده قرار دارند) پيام را بررسي كرده و در صورتي كه به آنها مربوط باشد، آن را مي‌پذيرند. در اين‌گونه شبكه‌ها، افزودن گره‌هاي جديد (قطعات جديد) به سادگي امكان‌پذير بوده و نياز به تغيير سخت‌افزاري چنداني ندارد. شكل 3 برقراري ارتباط مطابق با استاندارد 11898 ISO را نشان مي‌دهد كه تراشه‌هاي مربوط به آن، توسط شركت‌هاي مختلف به بازار عرضه شده است.

    شكل 1: برقراري ارتباط از طريق شبكه
    روش برقراري ارتباط بين قطعات برقي در سيستم CAN
    برقراري ارتباط به شكل CAN به دو فرم كلي انجام مي‌شود. در يكي از اين دو حالت، از مدارها و تراشه‌هاي مخصوص اين‌گونه ارتباط كه به صورت مجزا2 ساخته شده‌اند، استفاده مي‌شود (شكل 4) و ارتباط از طريق اتصال اين قطعات به ميكروكنترلر و برنامه‌نويسي تراشه‌ها صورت مي‌پذيرد. روش دوم، استفاده از ميكروكنترلرهايي است كه قابليت‌هاي فوق، درون آنها تعبيه شده است (شكل 5). هر كدام از اين روش‌ها مزايايي دارند. مثلاً در روش اول، در صورت تغيير نوع CPU به تعويض مدارات جانبي نيازي نيست در حالي كه در روش دوم، فضاي مورد نياز كمتر بوده و قيمت مجموعه ارزان‌تر است. همچنين، به دليل اينكه خواندن و نوشتن اطلاعات از طريق خطوط داخلي انجام مي‌شود، اين روش براي كاربردهاي با سرعت زياد مناسب است.

    ساختار پيام در شبكه CAN
    شكل 6، فرم كلي پيام در شبكه‌هاي CAN را نمايش مي‌دهد. همان‌طور كه ديده مي‌شود، شروع پيام با بيت SOFا3 است. به دنبال ارسال اين بيت، پيام مورد نظر فرستاده خواهد شد. در اين پيام، ابتدا بيت‌هاي Arbitration ارسال مي‌شوند. اين بيت‌ها شامل بخش شناسه ID و بيت RTRا4 هستند. در صورتي كه بيت RTR صفر منطقي باشد، معرف فريم داده‌ها و در صورتي كه منطقي باشد، معرف درخواست فريم داده است. طول شناسه در CAN استاندارد، 11 بيت بوده و در CAN توسعه يافته، به 29 بين مي‌رسد (شكل7). پس از آن، بيت‌هاي كنترلي وجود دارند كه شامل بيت IDEا5 (در صورت استفاده از CAN توسعه يافته)، يك بيت ذخيره و 4 بيت ديگر است كه معرف تعداد بايت‌هاي داده آماده براي ارسال مي‌باشد. طولداده‌ها مي‌تواند از صفر تا 8 بايت باشد و توسط DLC3-DLC0 مشخص مي‌شود. بيت‌هاي CRCا6 براي تشخيص خطا بوده و پس از ارسال اطلاعات، آورده مي‌شوند. دو بيت بعدي، با عنوان ACKا7 براي تشخيص خطا و كنترل صحت پيام ارسالي هستند. هفت بيت بعدي EOF بوده و پايان ارسال پيام را مشخص مي‌كنند.
    شبكه CAN يكي از معتبرترين روش‌هاي تبادل اطلاعات بوده و يكي از مزاياي آن، تشخيص و تصحيح خطا و قابليت اطمينان بالاست. مثلاً، در شبكه‌هاي CAN براي كنترل خطا در تبادل اطلاعات، پنج روش وجود دارد كه عبارتند از:
    1. Bit Monitoring
    2. Bit Stuffing
    3. Frame Check
    4. ACK Check
    5. CRC Check
    با استفاده از روش‌هاي فوق، ميزان خطاي تشخيص داده نشده در ارسال8 به كمتر از نرخ ارسال خطا×11-10×7/4 كاهش مي‌يابد و خطاي احتمالي ايجاد شده در پيام، شناسايي شده و تصحيحات لازم صورت مي‌گيرد.

    شكل 2: تبادل اطلاعات در شبكه‌هاي CAN
    نتيجه‌گيري
    با توجه به مزايايي همچون ارزاني، سهولت استفاده، سرعت بالا، قابليت اطمينان و كار در شرايط مختلف و Real Time بودن، روند عمومي در طراحي سيستم‌هاي برقي خودروهاي جديد به سمت استفاده از اين گونه سيستم‌هاست. امروزه، اين شبكه‌ها علاوه‌بر صنعت خودرو، در صنايع كنترلي نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و كاربردهاي فراواني در اتوماسيون دارند.

    شكل 3: برقراري ارتباط CAN مطابق استاندارد ISO11898
    شكل 4: كنترلر CAN از نوع STAND- ALONE


    شكل 5: كنترلر CAN از نوع يكپارچه




    شكل 6: ساختار پيام در شبكه CAN استاندارد


    شكل 7: ساختار پيام در شبكه CAN توسعه يافته
    پانوشت‌ها:
    1. Controller Area Network
    2. Stand Alone
    3. Start of Frame
    4. Remote Transmission Request
    5. Identifier Extension
    6. Cyclic Redundancy Check
    7. Acknowledgement
    8. Undetected Transmit Error

    منابع:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  10. 3 کاربر از مبایل بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #2919
    آخر فروم باز mmf66's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2011
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    2,184

    پيش فرض

    یورو هر چی بالاتر بره بدتره از لحاظ بازدهی موتور و بهتره از لحظ زیست محیطی دوستان اگه اشتباه گفتم اصلاح کنید

  12. این کاربر از mmf66 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #2920
    حـــــرفـه ای hossein.az's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2012
    محل سكونت
    p30world
    پست ها
    2,099

    پيش فرض

    این مساله شاید برای خودرو های داخلی صادق باشه ولی اینطور نیست ,خیلی از خودروها در عین داشتن یورو4و5 دارای بازدهی بسیار بالایی هم هستند.

  14. 2 کاربر از hossein.az بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •