تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: ساخت بازي با موتور قدرتمند Quest 3d

  1. #1
    داره خودمونی میشه OOGame MakerOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    يه فلش مموري دو گيگ
    پست ها
    90

    13 ساخت بازي با موتور قدرتمند Quest 3d

    با سلام خدمت همه
    نمي دونم كسي از شما هست كه با اين موتور قدرتمند كار كرده باشه يا نه؟
    به هر حال سعي ميكنم كه آموزش اون رو از مبتدي بذارم... اگر كس ديگه اي هم بلد بود حتما بذاره!!!

  2. #2
    آخر فروم باز akharwarbaz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    terun
    پست ها
    1,122

    پيش فرض

    مرسی ادامه بده
    من که تا حالا باهاش کار نکردم
    اگه میشه لینک دانلود برنامه رو بزار
    ممنون!

  3. #3
    حـــــرفـه ای Moh3en_DDD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    محل سكونت
    1391
    پست ها
    3,761

    پيش فرض

    ایول !

    چند تا کار این برنامه را دیده بودم ولی چون حجمش زیاد بود نتونستم دانلود کنم برنامه را !

    اگه ادامه بدید تاپیک را همه مدیونتون میشند چون این یکی از بهترین هاست ! ( از نظر گرافیکی )

  4. #4
    داره خودمونی میشه OOGame MakerOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    يه فلش مموري دو گيگ
    پست ها
    90

    6 شروع كار

    مي بخشيد چند وقتي سرم شلوغ بود، خب كار رو شروع مي كنيم:
    بسم الله الرحمن الرحيم


    Quest 3d يك نرم افزار كامل و بي نظير براي ساخت بازي هايي با گرافيك بالا يا ساخت صحنه هاي سه بعدي است. مثلا: نمايش ويژگي هاي يك كالا، پيش نمايش از يك معماري، آموزش هاي مجازي و ... است. يكي ديگر از ويژگي هاي بي نظير Quest 3d اين است كه اين برنامه نويس در اين نرم افزار به جاي هزاران خط كد پيچيده از يكسري توابع قوي و دسته بندي شده استفاده مي كند و در ضمن دو ويژگي سادگي و انعطاف پذيري دست به دست هم داده اند تا كار برنامه نويسان را راحت تر كنند. يكي ديگر از ويژگي هاي بينظير Quest 3d اين است كه شما مستقيما روي نتيجه ي پاياني كار مي كنيد و هيچ زماني براي رندر گرفتن به هدر نمي رود!!! خب ديگه از گرافيك بسيار بالاي اين موتور هم چيزي نميگم و مي دونم كه شما زا اون تعريف هاي زيادي شنيديد.
    براي كسب اطلاع بيشتر در مورد اين موتور بسيار قدرتمند مي تونيد به سايت اصلي اين نرم افزار رجوع كنيد: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    اين هم يك سايت كه هرچي بخوايد مطلب در مورد كوئست تري دي داره:


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    __________________

    شنا ني تونيد از سايت خود كوئست نسخه ي آزمايشي رو دانلود كنيد و اگر خوشتون آمد به من بگيد تا براتون بسته حاوي سه خموتور گيم ميكر، تري دي گيم استيديو و كوئست و چند نرم افزار ديگه رو براتون بفرستم. ببخشيد الان كار دارم بيشتر از اين نمي تونم مطلب بفرستم. تا ظهر

  5. #5

  6. #6
    داره خودمونی میشه OOGame MakerOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    يه فلش مموري دو گيگ
    پست ها
    90

    پيش فرض

    با سلام خدمت همگي، چند وقته كه خودم سخت درگير Quest 3d شدم براي همون كمتر مي رسم كه آموزش موتور هاي ديگه رو يزارم... اين دفعه هم آموزش كوئست تري ديه:
    خب امروز مي خوام چند تا ز كانال ها رو توضيح بدم، البته اميدوارم كه تا حالا با پنجرة كوئست آشنا شده باشيد و با مفاهيم اوليه كانال ها و ... . اگر هنوز آشنا نيستيد مي تويند به قسمت توتوريال خود برنامه مراجعه كنيد، در ضمن براي سفارش اين موتور هم مي تونيد با ينده تماس بگيريد،( اين موتور و دو موتور ديگه به همراه چند نرم افزار جانبي در يك بسته.)، خب با نام خدا كار رو شروع مي كنيم:

    كد:

    3D Object
    3D Object that exists of one or more Surfaces
    Children
    Object Matrix
    Position, size and rotation of the 3D object
    ماتريكس چيست؟؟؟ فهميدن يك تبديل...
    توضيحات:
    يك ماتريكس جدولي از 16 مقدار است. اين 16 مقدار استفاده مي شوند تا مكان(Location)، چرخش (Rotation)، و اندازه ي يك شيء را تعيين كنند. همچنين ماتريكس براي طرح يك دوربين نيز به كار مي رود. يكي ديگر از كاربرد هاي ماتريكس هم محاسبات جبري خط است.

    كد:

    Offset Matrix
    The Offset Matrix (also called Pivot point) of the surface

    Surfaces
    One or more Surfaces that define the 3D Object.
    توضيحات در مورد كانال 3D Object:
    اين كانال متصل شده به گروهي از كانال هاي ديگر تا شكل دهد به كانالي كه مي توان بوسيلة رندر شدن بوسيلة يك رندر كنندة سه بعدي ديده شود. شي ء شامل ماتريكس و تعدادي Surface است. هر Surface از تنظيمات مواد، Mesh data، تنظيمات تكسچر و تكسچر نظم گرفته است.
    خب عزيزان فعلا چون كار ندارم بقيه مطالب مربوط به 3D Object رو به همون زبان انگليسيش ميزارم و بعد اون رو ترجمه مي كنم. اگر كس ديگه هم اين رو ترجمه كرد حتما توي اين تاپيك بزاره تا بقيه هم ازش استفاده هاي كافي رو ببرند.

    كد:

    The Location of the object
    The first child of this channel is a Matrix. It represents the location of the object. It contains size, rotation and position. It can even contain shearing. In most cases you'll use a Motion as a matrix for the object.

    The pivot point
    The rest location of an object is the location of the object when it has a default location (pos: 0,0,0, rot: 0,0,0, size: 1,1,1). Since an object always rotates around 0,0,0 of the rest position you can use this matrix to rotate around another point. Watch out when you change the rest rotations because this can cause in unexpected results.

    The looks of an object
    What comes next are the surfaces of an object. Each surface represents a different section of the object. For example you might use different surfaces for the ceiling, walls and the floor of a room.

    Advanced Feature
    In the channel properties window (double click channel) you can find extra options. Objects will not be drawn if they are not visible. This is normally done on a per surface bases. In this dialog you can also add a check for the whole object. By selecting the "Check whole object for frustum culling" option. Note that when this option is first enabled or the "Calculate Now" bottom is clicked the object box is calculated. If you would add new surfaces after checking this option that surface might not be checked for size. Also if a particle object is linked as a surface no size will be calculated since particles are dynamic objects. Make sure that when you enable this advanced feature the appropriate surfaces are linked to the object. These surfaces can at a later stage be removed and the object will still check for the object box when the settings was enabled or the "Calculate Now" button was clicked.

    Call Channel
    This channel can not be called. Please use the 3D Render channel to display the object channel. The 3D Render makes sure that the objects are rendered in the right order.

    Applications
    3D objects are the basis of the 3D engine currently present in Quest3D. They are the link between 3D Render and Surface to make sure the surfaces are rendered correctly.
    اميد وارم اين سري مطالب هم بدردتون خورده باشه... عكس هاي مربوطه در پست بعدي قرار مي گيره... نظرات خود رو دريغ نكنيد و به جاي بازي كردن به بازي ساختن بچسبيد... بياييد با هم كاري بكنيم كه ايران به جاي واردات بازي صادرات بازي راه بندازه...

  7. #7
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    13

    پيش فرض

    سلام دوست عزیز

    از مطالب خوبتون ممنون
    من سی دی کویست تری دی رو میخواهم چطور میتونم اونو تهیه کنم.

  8. #8
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    پست ها
    2

    پيش فرض

    سلام من پروژه پايان ترمم محيط 3بعدي كه مي​خوام تو quest3D درست كنم كمك مي​خواستم

  9. #9
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    از کجا پیدا کردی اینو ؟
    تاریخ و ببین :13-03-2007
    بهتره یه تاپیک جدا برای این کار توی انجمن بزنی

  10. این کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •