شرکت فیسبوک مجبور شد به یک سازمان خیریه 10 میلیون دلار غرامت پرداخت کند تا یک منازعه حقوقی با این شرکت را به پایان برساند.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، علت شکایت این سازمان آن بود که فیس بوک اجازه کنترل اسامی، عکسها و علائق کاربران را به طور کامل به آنها نمی دهد و حریم شخصی کاربران را نقض می کند.
رسیدگی دادگاه به پرونده مذکور نشان داد ادعاهای این سازمان خیریه درست است. 5 عضو این موسسه که در فیس بوک عضویت داشتند از اینکه فیس بوک با کنترل علائق افراد آگهی ها و سوژه های خاصی را در صفحات کاربران نمایش می دهد، بدون آنکه حقی برای آنها در مدیریت این نوع محتوا قائل باشد نیز شکایت داشتند.
یکی از شیوه های تبلیغاتی فیس بوک برای این کارSponsored Story است. این تبلیغات در ظاهر شبیه به صفحه یکی از اعضای فیس بوک بوده و شامل اسامی افراد، تصویر نمایه و نوشته های عادی است. اما در عمل یک صفحه تبلیغاتی است. شکایت یاد شده که یک ماه پیش مطرح شده بود در نهایت به ضرر فیس بوک به پایان رسیده است.
کارشناسان معتقدند اگر فیس بوک کماکان بر شیوه های تبلیغاتی فعلی خود اصرار بورزد و به اعتراض های کاربرانش بی توجه باقی بماند، باید درآینده در انتظار شکایت جدید و محکومیت های سنگین مالی باشد.