تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 86 از 158 اولاول ... 367682838485868788899096136 ... آخرآخر
نمايش نتايج 851 به 860 از 1578

نام تاپيک: اخبار خطوط اینترنتی و ارائه دهندگان اینترنت

  1. #851
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض حل اختلالات اي‌ميل و سرعت اينترنت به‌صورت بنيادي و اساسي

    ایتنا- تقی‌پور: "فاز نهايي شبکه ملي اطلاعات که تا پايان برنامه پنجم توسعه در کشور عملياتي مي‌شود."



    وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به ويژگي‌هاي کاربردي شبکه ملي اطلاعات تاکيد کرد: اختلالات اي‌ميل و سرعت اينترنت قطعا با وجود شبکه ملي اطلاعات به صورت اساسي و بنيادي مرتفع خواهد شد.

    به گزارش ایتنا، رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اينكه (آيا اختلالات اي‌ميل و سرعت اينترنت با راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات حل مي‌شود؟) اظهار كرد: با توجه به اينکه در اين پروژه انتخاب پروتکل‌هاي ارتباطي در اختيار مديريت شبکه است، قطعا با بومي‌سازي اين پروتکل‌ها، اين مشکلات به صورت اساسي و بنيادي مرتفع خواهد شد.

    وزير ارتباطات تصريح كرد: فاز دوم شبکه ملي اطلاعات تا پايان سال ۹۲ راه‌اندازي مي‌شود که در اين فاز بيش‌تر بحث بومي‌سازي نرم‌افزارها و ورود در مديريت شبکه را با توجه به پروژه‌هايي که امروز نيز در دست اجراست، تجربه خواهيم کرد.

    تقي‌پور گفت: فاز نهايي شبکه ملي اطلاعات که تا پايان برنامه پنجم توسعه در کشور عملياتي مي‌شود، توسعه ظرفيت‌ها و استفاده از نرم‌افزارهاي کاملا بومي در حوزه مديريت شبکه ملي را به همراه خواهد داشت.

    وي در پايان ابراز كرد: اين برنامه توسعه‌اي شامل موتورهاي جست‌وجو، پست‌هاي الکترونيکي داخلي، سيستم عامل و ساير نرم‌افزارهاي پايه مي‌شود که امروز اکثر اين طرح‌ها در سطوح مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي تعريف شده و در حال اجراست.










    itna.ir

  2. این کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #852
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض پهنای باند بی‌سیم در راه منازل

    پهنای باند بی‌سیم در راه منازل
    خبرگزاری فارس: وریزون، نسخه‌ای از سرویس‌های پهنای باند بی‌سیم را معرفی کرده که مناسب استفاده ار مناطق روستایی و دورافتاده است.








    به گزارش فارس، این سرویس جدید مناسب استفاده در خانه‌های روستایی یا دورافتاده است که امکان اتصال به DSL یا کابل را ندارند.
    این سرویس که HomeFusion نام دارد، به علت سرعت بیشتر نسبت به عموم سرویس‌های DSL، هم‌چنین می‌تواند به خانوارهایی عرضه شود که DSL تنها راهکار آنها برای اتصال به شبکه است.
    HoleFusion رقابت جدیدی را با سرویس‌دهندگان پهنای باند ماهواره‌ای آغاز می‌کند، سرویس‌های ماهواره‌ای پیش از این آخرین راه چاره برای خانه‌های روستایی محسوب می‌شدند.
    این سرویس نیازمند نصب یک آنتن استوانه‌ای، هم‌سایز یک سطل پنج گالونی، در دیوار بیرونی خانه است. هزینه این سخت‌افزار 200 دلار است.
    هزینه این سرویس با تبادل 10 گیگ دیتا، ماهیانه 60 دلار می‌باشد. این حجم دیتا برای دانلود ده ساعت ویدئو با کیفیت HD کافی است.
    دالاس، نشویل، تنسی، بیرمنگام و آلاباما اولین مناطقی هستند که اواخر ماه جاری از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.
    وریزون امیدوار است تا پایان سال جاری تمامی مناطقی که تحت پوشش شبکه بی‌سیم LTE این اپراتور است از این سرویس بهره‌مند شود.
    وریزون مدعی سرعتی مساوی سرعت شبکه LTE برای HomeFusion است: 5 تا 12 مگابایت در ثانیه برای دانلود و 2 تا 5 مگاپیکسل برای آپلود. اگرچه کاربران LTE به طور مکرر گزارشاتی مبنی بر سرعت‌ها بالاتر می‌دهند که به 70 مگابایت در ثانیه برای دانلود می‌رسد.
    انتهای پیام/ح

  4. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #853
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض زنان 42 درصد کاربران اینترنت /اتصال 80 درصد کاربران به اینترنت با dial up

    آخرین نتایج آمارگیری از کاربران اینترنت کشور
    زنان 42 درصد کاربران اینترنت /اتصال 80 درصد کاربران به اینترنت با dial up
    خبرگزاری فارس: گزارش مرکز آمار حاکی است ضریب نفوذ اینترنت در نقاط شهری 18.9 درصد و در نقاط روستایی 4 درصد بوده و از کل کاربران اینترنت نحوه دسترسی 83.8 درصد dial up بوده است.




















    شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله شاخص "ضریب نفوذ اینترنت" یکی از شاخص‌های تعیین کننده میزان توسعه یافتگی هر کشور است.
    این شاخص نشانگر میزان سرعت و انطباق کشور با پیشرفت‌های سریع تکنولوژی و تحولات گریز ناپذیر آن در کشور است.
    به دلیل اهمیت این شاخص و نیز نبود آمار و اطلاعات دقیق برای محاسبه آن و نیز تعیین برخی دیگر از این شاخص‌‌ها، طرح آمار گیری از کاربران کشور برای دومین بار در کشور توسط مرکز آمار ایران به اجرا گذاشته شد.
    مهم‌ترین نتایج طرح آمارگیری از کاربران اینترنت 1389 که مربوط به دوره زمانی یکساله از 12 ماه قبل از زمان آمارگیری تا زمان آمارگیری (دی‌ماه 1389) است به شرح زیر ارائه شده است.

    * خانوارهای کشور و وضعیت برخورداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات

    از مجموع 20.3 میلیون خانوار کشور در حدود 4.3 میلیون خانوار (21.4درصد) در محل سکونت به اینترنت دسترسی داشته‌اند که از این تعداد 94درصد در نقاط شهری و 6درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کردند.
    اندازه این سهم برای خانوارهای شهری 27.3درصد و برای خانوارهای روستایی 4.9درصد است.
    همچنین از کل خانوارهای کشور 96.1درصد دارای تلفن (ثابت یا همراه یا هر دو) و 35.2درصد دارای رایانه بوده‌اند.
    این سهم‌ها برای نقاط شهری 97.8 و 43.5 درصد و برای نقاط روستایی به ترتیب 91.5 و 12درصد بوده است.
    مقایسه نتایج طرح مزبور با نتایج متناظر دوره قبل در سال 1387 نشان می‌دهد که سهم خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در محل سکونت 3.2درصد، خانوارهای دارای رایانه 5درصد، خانوارهای دارای تلفن همراه 14.4درصد و خانوارهای دارای تلفن ثابت 9.7درصد افزایش داشته است.

    * ضریب نفوذ تلفن همراه و رایانه

    از مجموع 74.8 میلیون نفر جمعیت کشور، در حدود 37.3 میلیون نفر دارای تلفن همراه بوده که از این تعداد 30.2 میلیون نفر در نقاط شهری و 7.1 میلیون نفر در نقاط روستایی ساکن بودند.
    بر این اساس ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 49.8درصد و برای نقاط شهری و روستایی به ترتیب 56.1 و 33.7 درصد است.
    همچنین 18.4 میلیون نفر از جمعیت کشور در سال 89 کاربر رایانه بوده‌اند.
    از این تعداد 16.5 میلیون نفر در نقاط شهری و 1.9 میلیون نفر در نقاط روستایی زندگی می‌کردند که نشان می‌دهد ضریب نفوذ رایانه در کشور 26.4درصد و برای نقاط شهری و روستایی به ترتیب 30.7 و 9.1درصد است.

    * ضریب نفوذ اینترنت

    از مجموع جمعیت کشور 11 میلیون نفر کاربر اینترنت بوده‌اند.
    بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت در کشور 14.7درصد است که در مقایسه با نتایج متناظر دوره قبل در سال 87، حدود 3.6 درصد افزایش یافته است.
    از مجموع 53.9 میلیون نفر جمعیت شهری کشور، 10.2 میلیون نفر کاربر اینترنت بوده و نیز از 20.9 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور 843هزار نفر کاربر اینترنت بوده‌اند.
    این ارقام نشان می‌دهد که ضریب نفوذ اینترنت در نقاط شهری 18.9 درصد و در نقاط روستایی 4 درصد بوده و در مقایسه با نتایج متناظر دوره قبل در سال 89 به ترتیب 3.9 درصد و یک درصد افزایش یافته است.

    * ضریب نفوذ اینترنت در نقاط شهری کشور

    بیشترین ضریب نفوذ اینترنت در نقاط شهری کشور در نقاط به ترتیب مربوط به استان تهران با 23.1 درصد، استان مازندران با 22.7درصد و استان اصفهان با 22درصد بوده است.
    در صورتی که استان سیستان و بلوچستان با 10.5درصد کمترین ضریب نفوذ اینترنت در نقاط شهری کشور را داشته است.

    * جنسیت کاربران اینترنت

    از مجموع کاربران اینترنت کشور 6.4 میلیون نفر (58.1درصد) مرد و 4.6 میلیون نفر (41.9 درصد) زن بوده‌اند. همچنین در این دوره کاربران اینترنت مرد 16.6درصد کل جمعیت مردان کشور و کاربران اینترنت زن 12.7درصد کل جمعیت زنان کشور را به خود اختصاص داده‌اند که این درصدها در مقایسه با نتایج سال 87 به ترتیب 4.1 و 3.2 درصد افزایش داشته است.

    * سن کاربران اینترنت

    از مجموع کاربران اینترنت کشور، 0.4درصد کمتر از 10 سال، 26درصد 10 تا 19 سال 43.2درصد، 20 تا 29 سال، 21درصد 30 تا 44 سال، 8.7درصد 45 تا 64 سال و 0.5درصد 65 سال و بیشتر بوده‌اند.
    ضمن آنکه سن یک درصد کاربران اینترنت کشور اظهار نشده است.
    همچنین اندازه ضریب نفوذ اینترنت در گروه سنی کمتر از 10 سال نیم‌درصد، در گروه سنی 10 تا 19 سال 19.7 درصد، در گروه سنی 20 تا 29 سال 29.4درصد، در گروه سنی 30 تا 44 سال 14.7درصد، در گروه سنی 45 تا 64 سال 6.8درصد و در گروه سنی 65 سال و بیشتر 1.1درصد بوده است.

    * مدرک تحصیلی کاربران اینترنت

    از مجموع کاربران اینترنت 6 سال و بالاتر کشور، دوره یا مدرک تحصیلی 8.4درصد ابتدایی و راهنمایی، 31.7درصد متوسطه، دیپلم یا پیش‌دانشگاهی، 59.8درصد تحصیلات عالی و کمتر از 0.1درصد سوادآموزی، غیررسمی یا اظهار نشده بوده است.
    بنابراین می‌توان اظهار داشت: بیش از نیمی از کاربران اینترنت 6 سال و بالاتر دارای تحصیلات در مقطع عالی هستند.

    * وضع فعالیت کاربران اینترنت

    از مجموع کاربران اینترنت 10 سال و بالاتر کشور 48.2درصد محصل، 32.1درصد شاغل، 7.7درصد بیکار و 7.2درصد خانه‌دار بوده‌اند.
    ضمن آنکه وضع فعالیت 4.6درصد کاربران اینترنت کشور سایر موارد بوده و وضع فعالیت 0.2درصد کاربران اینترنت کشور اظهار نشده است.
    بنابراین بیشترین کاربران اینترنت 10 سال و بالاتر کشور در میان محصلان بوده و پس از آنها افراد شاغل بیش از سایر گروه‌ها از اینترنت استفاده کرده‌اند.

    * محل‌های دسترسی کاربران به اینترنت

    از کل کاربران اینترنت کشور 75.2درصد حداقل در محل سکونت، 22.4درصد حداقل در کافی‌نت، 14.4درصد حداقل در محل کار، 13.4درصد حداقل در محل تحصیل، 4.3درصد حداقل در هر مکان با تلفن همراه، 3.9درصد حداقل در منزل افراد دیگر، 1.4درصد حداقل در کتابخانه و 0.6 درصد حداقل در هر مکان با سایر دستگاه‌های سیار از اینترنت استفاده کرده‌اند.
    در این خصوص می‌توان اظهار داشت: که بیشترین کاربران اینترنت کشور مانند نتایج سال 87 در محل سکونت خود از اینترنت استفاده کرده‌اند و نسبت کاربران اینترنتی که در هر مکان با تلفن همراه و در هر مکان با سایر دستگاه‌های سیار به اینترنت دسترسی داشته‌اند 1.2 درصد افزایش داشته است.

    *تناوب دسترسی کاربران به اینترنت

    از کل کاربران اینترنت کشور، 26.1 درصد حداقل یک بار در روز، 33.1 درصد حداقل یک بار در هفته ولی نه هر روز، 26.6 درصد حداقل یک بار در ماه ولی نه هر هفته و 14.1 درصد کمتر از یک بار در ماه از اینترنت استفاده می‌کرده‌اند.
    بر اساس نتایج این دوره، تعداد کاربرانی که حداقل یک بار در روز از اینترنت استفاده کرده‌اند در مقایسه با نتایج سال 87، حدود 8.6 درصد افزایش یافته است.

    *نحوه دسترسی کاربران به اینترنت در محل سکونت

    از کل کاربران اینترنت کشور که در محل سکونت به اینترنت دسترسی داشته‌اند، نحوه دسترسی 83.8 درصد dial up بوده است که در مقایسه با نتایج سال 87، حدود 8.2 درصد کاهش یافته است.
    نحوه دسترسی 13 درصد ADSL بوده است که در مقایسه با نتایج سال 87، حدود 4.1 درصد افزایش داشته است.
    همچنین نحوه دسترسی 0.9 درصد wireless و نحوه دسترسی 0.2 درصد سایر موارد بوده است.
    ضمن اینکه نحوه دسترسی بالغ بر 3.8 درصد عنوان نشده است.
    بنا بر این می‌توان اظهار داشت که بخش عمده‌ای از کاربران اینترنت کشور در محل سکونت خود به شیوه dial up به اینترنت دسترسی داشته‌اند.

  6. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #854
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض شاخص كيفي اينترنت ايران چيست؟

    شاخص كيفي اينترنت ايران چيست؟



    اين روزها حرف اول جامعه پيشتاز را دستاوردهاي الكترونيكي و رخ‌نمايي آن‌ها در عرصه وب مي‌زنند؛ بنابراين بايد معيارها و ملاك‌هايي را نيز در جهت ارزيابي خدمات اينترنت داشت تا بتوان اظهارنظري را در جهت ضريب نفوذ و رضايت كاربران داشت.
    به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بسياري از كشورها از برخي معيارهاي ساخت‌يافته براي تبادلات مبتني بر وب استفاده مي‌كنند كه موجب رشد جايگاه آن‌ها در اين حوزه مي‌شود.
    اينترنت كه در كشور ما به دو قسم دايل‌آپ و اينترنت پرسرعت تقسيم مي‌شود؛ مركز آمار گزارش داده كه براي سال گذشته حدود 1.1 ميليون نفر از كاربراني كه دسترسي آن‌ها در محل سكونت بوده از اينترنت پرسرعت استفاده كرده بودند و اين خود مي‌تواند در برابر جمعيت 7 ميليون نفري كاربران دايل‌آپ در آن سال گوياي خيلي چيزها باشد.
    با وجود محدوديت‌هايي همچون سرعت 128 kbps براي اينترنت پرسرعت، شاخص‌هايي در جهت كيفيت اينترنت مطرح شده و پايگاه‌هايي هم‌چون "متما" هم شاخص‌هايي را در جهت حمايت از كاربران اينترنتي مطرح كردند و از آن منظر به رتبه‌بندي شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت پرسرعت اقدام شد.
    پنج شاخص كيفي كه به موجب آن كاربران در كشورهاي ديگر به رتبه‌بندي و ارزيابي خدمات پايه‌اي همچون اينترنت مي‌پردازند و به عبارتي قابل اندازه‌گيري هستند، عبارتند از شفافيت، معاملات، اتصال، شخصي‌سازي و كاربري (قابليت استفاده) كه معمولا منظور از شفافيت، فعاليت عده‌اي و رصد كردن اطلاعات ثبت شده از فعاليت كاربران عادي و يا در حوزه بخش‌بندي‌هاي كاربري، كاربران يك اداره از طريق وب است كه البته به ارتباطات عمودي نيز شهرت دارد.
    معاملات كه يكي از شاخص‌هاي روشن و شفاف است به منظور نحوه تعامل مجازي كاربران با سازمان‌ها اشاره دارد كه در اين ميان كاربران به اطلاعات شخصي حساب خود به صورت بر خط (آنلاين) دسترسي دارند.
    اتصال كه يكي از شاخص‌هاي ابتدايي در ميان ساير معيارها به حساب مي‌آيد همان نحوه ارتباط و اجازه دسترسي كاربران به پايگاه‌ها و وب‌سايت‌هاي و تعامل با دنياي وب را از طريق شبكه جهاني فراهم مي‌آورد كه البته اين نوع معيار به ارتباطات افقي شهرت دارد.
    قابليت شخصي‌سازي نيز اين امكان را به كاربران مي‌دهد كه در دنياي مجازي بتوانند تنظيمات شخصي را به وجود آورند و يا الگوريتم‌هاي خاصي را براي جست‌وجوهاي خود اعمال كنند كه البته اين نوع معيار در وهله اول خارج از شاخص‌ها به نظر مي‌رسد اما به هر حال در برخي كشورها به عنوان شاخص لحاظ مي‌شود.
    توانايي استفاده نيز كه از جمله ديگر شاخص‌ها است به نوعي با نحوه اتصال تلاقي دارد اما با اين حال به نحوه تعامل آسان و سخت كاربران با وب‌سايت‌ها اشاره دارد كه اين درواقع مي‌تواند به‌عنوان يكي از شاخص‌هاي معتبر لحاظ گردد كه البته در راستاي رسالت آن بايد همت بسياري گمارد و نظارت‌ها را دو چندان كرد تا بستر كيفي‌سازي به صورت كامل محقق شود.
    اما با نگاهي اجمالي برروي شاخص‌هاي ارزيابي متوجه مي‌شويم كه ما در همان پله‌هاي اوليه از جمله نحوه اتصال دچار مشكل هستيم و تنها بهتر است كه يك همچين شاخصي را در كشور و حداقل براي برخي اپراتورهاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت پرسرعت لحاظ شود تا شاهد افت و خيزها و در بدترين حالت‌ قطعي‌هاي اتصال نباشيم و بتوانيم رتبه‌هاي بالاتري را در اين زمينه احصاء كنيم.
    انتهاي پيام

  8. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #855
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض خسارت قطعي اينترنت را پرداخت مي‌كنيم

    ایتنا- مدیرعامل شرکت زیرساخت: اگر بررسي شود و به اين نتيجه برسيم كه قطعي اینترنت به دليل مشكلي در زيرساخت و علت قطعي در زيرساخت بوده، خسارت به شركت مربوطه پرداخت شده و مي‌شود.

    موضوع مهمي كه در جريان قطعي اينترنت مطرح مي‌شود، خسارت وارد شده به شركت‌هاي اينترنتي به‌عنوان ارائه‌كننده سرويس و كاربران در زمان اين قطعي‌هاست؛ اين موضوع در توافقنامه سطح سرويس يا SLA مشخص شده كه قرارداد تضمين و تامين ميزاني معين از كيفيت خدمات از سوي شركت سرويس‌دهنده براي شركت سرويس‌گيرنده يا كاربر است.

    به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، اينترنت کشور هر از چندگاهي به دلايل مختلفي دچار اختلال شده و کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي را با مشکلات مختلفي مواجه مي‌کند؛ طي سال‌هاي گذشته عوامل متعددي به قطعي و كندي اينترنت منجر شد كه مهم‌ترين آن قطعي فيبر نوري است و در مواردي هم كوتاهي برخي شرکت‌هاي اينترنتي و يا مشکلاتي که به خود كاربر مربوط بوده است؛ در هر حال قطعي و سرعت اينترنت در ايران همواره مورد انتقاد بوده است.

    لزوم پرداخت خسارت به شركت‌هاي طرف قرارداد با مخابرات توسط مخابرات و در طرف مقابل پرداخت خسارت به كاربران توسط شركت‌ها در زمان قطعي موضوعي است كه بارها به آن اشاره شده است و بعضا شركت‌هاي اينترنتي تاكيد كردند كه تاكنون خسارتي در اين مواقع از سوي مخابرات به آن‌ها پرداخت نشده و اين روند يك طرفه بوده و فقط آنها به كاربران خود خسارت مي‌پردازند كه البته اين امر بايد كاملا بررسي شود.

    مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در پاسخ به اين سوال كه آيا هر ميزان خسارت قطعي اينترنت كه از جانب زيرساخت بوده به شركت‌ها پرداخت شده است گفت: اگر بررسي شود و به اين نتيجه برسيم كه قطعي به دليل مشكلي در زيرساخت و علت قطعي در زيرساخت بوده، خسارت به شركت مربوطه پرداخت شده و مي‌شود.

    مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت، اظهار كرد: موارد قطعي در بخش بين‌المللي نيز به همان ميزاني كه قطع شود و بر اساس قرارداد منعقد شده، هزينه‌اش دريافت مي‌شود.

    وي در پاسخ به اين سوال كه يك كاربر در زمان قطعي بايد به كجا مراجعه كند گفت:‌ كاربر بايد به رگولاتوري مراجعه كرده و از طريق بخش مربوطه در سايت رگولاتوري اين موضوع رامطرح كند تا بعد از بررسي رگولاتوري دليل قطعي مشخص شود كه عامل قطعي در حوزه دسترسي يا زيرساخت و يا در حوزه ديگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زيرساخت قطعي باشد و عامل قطعي شركت زيرساخت باشد ما خسارت را پرداخت مي‌كنيم.

  10. این کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #856
    حـــــرفـه ای tanha.2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    محل سكونت
    دنیای IT
    پست ها
    5,966

    پيش فرض دموکراتيک بودن ف.ی.ل.ت.ر.ی.ن.گ در ايران

    وايمکس‌‌نيوز- مدیر واحد اینترنت وزارت ارشاد گفت: تلاش ما بر این است که فضایی سالم و آرام برای فعالان سایبری فراهم شود.
    به دنبال اتفاقات اخیر پیرامون فیلتر شدن برخی از سایت ها و دلایل برخورد با آنها روح الله مومن نسب، مدیر واحد اینترنت مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتگویی به برخی از ابهامات پاسخ داد.
    مدیر واحد اینترنت وزارت ارشاد گفت: برخلاف کشورهایی مثل آمریکا که در آنها نظارت بر اینترنت دیکتاتور مآبانه است، پالایش تارنماها در ایران براساس قانون با دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا با مقام قضایی در بستری دموکراتیک و کاملا قانونی انجام می شود.
    وی ادامه داد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که اصلی ترین مجموعه ناظر بر اینترنت است، بر اساس ماده 21 قانون جرایم رایانه ای هر دو هفته یکبار با حضور وزیر یا نماینده وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم،‌ تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان‎ صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوقی و قضایی و تأیید مجلس شورای اسلامی و به ریاست دادستان کل کشور در محل قوه قضائیه تشکیل می شود، که دبیری این کارگروه نیز بر عهده دکتر خرم آبادی است که دست راست خود را در راه دفاع از انقلاب اسلامی در جبهه های حق علیه باطل تقدیم انقلاب کرده اند.
    وی در پاسخ به این سوال که چرا در مواردی قبل از پالایش تذکر ارسال می شود و در برخی موارد دیگر، تارنماها بدون تذکر فیلتر می شوند، گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، بجز تارنماها یا وبلاگ هایی که مطالبی برخلاف اعتقادات و امنیت ملی منتشر کنند، در بقیه موارد در صورتی که تارنما یا وبلاگی در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشد و مبنای پالایش نیز فهرست مصادیق محتوای مجرمانه باشد، پیش از پالایش به اینگونه موارد تذکر ارسال می شود و اگر تذکر منجر به حذف مطلب مجرمانه شد، پالایش تارنما یا وبلاگ مورد نظر از دستور کار خارج می شود. اما دستور پالایش تارنماها و وبلاگهای مورد اشاره، از سوی مقام قضایی صادر شده است که مسئولین این تارنماها لازم است برای رفع پالایش نظر مقام قضایی مربوطه را جلب کنند.
    وی ادامه داد: سیاست های کارگروه در رابطه با مقابله با جرایم اینترنتی به این صورت است که اگر تارنمایی مطلبی خلاف قوانین انتشار داد و از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مورد منتشر شده مجرمانه تشخیص داده شد ، ابتدا با تعامل و همفکری با نویسندگان و گفتگو برای حل این موضوع اقدام می کنیم و سعی می شود اینگونه مشکلات به درازا کشیده نشود تا با ایجاد فضای حسن نیت موضوعات از این دست، حل شوند.


    itiran.com
    Last edited by tanha.2011; 12-03-2012 at 20:10.

  12. این کاربر از tanha.2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #857
    پروفشنال Fate2646's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    534

    پيش فرض پهنای باند تراهرتز موبایل ها را ۱۰۰۰ برابر سریعتر می کند




    به گمانم کم کم وقت آن رسیده که 3G و 4G را به همراه داستان های نسل سوم، چهارم و غیره به فراموشی بسپاریم. در حقیقت باید فرکانس گیگاهرتز را فراموش کنیم! زیرا تیمی از محققان مدرسه علوم و هنرهای Kenneth P. Dietrich دانشگاه پیتزبورگ می گویند که به روشی جهت انتقال اطلاعات با سرعتی ۱۰۰۰ برابر بیشتر دست یافته اند.

    این تیم توسط Hrvoje Petek استاد فیزیک و شیمی دانشگاه پیتزبورگ رهبری می شود، که توانسته به صورت تئوری راهی برای انتقال اطلاعات میان دستگاه ها با فرکانس terahertz پیدا کند‫.‬ Petek در تحقیقاتش به مبنا و بنیان های فیزیکی لازم برای فرکانس تراهرتز دست یافته که به صورت بالقوه می تواند برای «بخشی از طیف الکترومغناطیس میان مادون قرمز و نور مایکروویو» به کار رود و اطلاعات را با سرعتی ۱۰۰۰ برابر سریع تر از استانداردهای بیسیم امروزی ‫(‬که به فرکانس گیگاهرتز محدود شده‫)‬ انتقال دهد‫.‬

    Petek می گوید‫:‬ «هنگامی که با میزان گنجایش تکنولوژی امروزی می سنجیم، قابلیت تغییر فرکانس نور با چنین پهنای باندی می تواند میزان اطلاعاتی را که جابجا می شوند تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد‫.‬ و لازم به ذکر نیست که این کشفی است که مدت زمان زیادی در این زمینه نیاز به آن حس می شد و همه در انتظار آن بودند‫.‬»
    احتمالا خود جناب هاینریش رودلف هرتز هم در خواب، چنین رویایی آشفته ای نمی دید!
    narenji.ir

  14. #858
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض نظارت بر كيفيت سرويس‌دهندهاي اينترنت

    ایتنا- معاون وزیر ارتباطات: "يكي‌ديگر از فعاليت‌هاي مهم ما بحث امن‌سازي زيرساخت‌هاي اطلاعاتي كشور است كه در اين زمينه برنامه‌هايي داريم."




    رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: بحث نظارت بر كيفيت سرويس‌دهندهاي اينترنت و اينترانت يكي از موضوعات مهم و در دست بررسي ما است.

    به گزارش ایتنا علي حكيم جوادي در گفت‌و‌گو با ايسنا، با بيان اين مطلب ابراز داشت: ما از اين نظر به رگولاتوري كمك مي‌كنيم يعني بازوي فني رگولاتوري در اين زمينه هستيم چون نياز است به لحاظ تخصصي يك مقدار بيشتر به اين بخش پرداخته شود.

    وي هم‌چنين اظهار كرد: همچنين يكي‌ديگر از فعاليت‌هاي مهم ما بحث امن‌سازي زيرساخت‌هاي اطلاعاتي كشور است كه در اين زمينه برنامه‌هايي داريم.

    معاون وزیر ارتباطات همچنين تصریح کرد: ۱۴ محور راهبردی برای توسعه ICT کشور تدوین شده که توسعه تعاملات بین‌المللی بر اساس آنها تبیین و پیاده‌سازی می‌شود.

    وی ادامه داد: در حوزه جامعه اطلاعاتی نیز تلاش‌های گسترده‌ای در کشور از سوی نهادهای مختلف نظیر وزارت ارشاد، صدا و سیما و وزارت امور خارجه كشور صورت گرفته است.










    itna.ir

  15. این کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #859
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض گزارش رویترز از راه اندازی اولین کافی نت زنانه در افغانستان (+عکس)

    هدف از این اقدام، دادن فرصت به زنان برای برقراری ارتباط با جهان خارج به دور از آزار و اذیت زبانی و جسمی و نگاه های نامناسب مردان اعلام شده است.
    اولین کافی نت ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد.

    به گزارش [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] به نقل از رویترز، هدف از این اقدام، دادن فرصت به زنان برای برقراری ارتباط با جهان خارج به دور از آزار و اذیت زبانی و جسمی و نگاه های نامناسب مردان اعلام شده است.

    با راه اندازی این کافی نت در روز جهانی زن، گروه های زیادی از زنان و دختران به این مکان واقع در یکی از خیابان های آرام کابل، مراجعه کرده اند.

    رویترز می نویسد: با وجود گذشت 10 سال از سقوط حکومت طالبان در افغانستان،زنان این کشور همچنان با چالش های متعددی روبه رو هستند.

    "علیمه مرادی" 25 ساله دانشجوی افغانی عضو انجمن" زنان جوان برای تغییر" درباره هدف از راه اندازی این کافی نت گفت: می خواستیم زنان را از احساس ترس، رها و محل امنی را برای استفاده اینترنت توسط زنان فراهم کنیم."

    انجمن" زنان جوان برای تغییر" این کافی نت زنانه را راه اندازی کرده است.


    دیوارهای این کافی نت کوچک با رنگ های روشن و تصاویری از پرندگان و آرم سایت شبکه اجتماعی فیس بوک و یاهو پوشیده شده است.

    همچنین عکسی از "سحر گل" دختر 15 ساله افغان که به دلیل خودداری از تن دادن به روسپیگری از سوی خانواده همسرش به شدت شکنجه شد هم در کافی نت قرار دارد.

    "محمد جواد علی زاده" 29 ساله که بر راه اندازی کافی نت زنانه، نظارت داشت هم می گوید: دختران و زنان بسیاری مانند "سحر گل" در افغانستان هستند که روزانه تحت شکنجه قرار می گیرند.


    "زینب بایمان"مدیر طرح راه اندازی کافی نت زنانه در عین ابراز خرسندی از این اقدام گفت: جداسازی زنان و مردان باعث ستم بیشتر به زنان می شود. باید همه باهم برای مقابله با آزار و اذیت زنان، اقدام کنیم. اگر جداگانه حرکت کنیم معضلات فعلی همچنان ادامه خواهد داشت.

    مسؤولان راه اندازی این کافی نت زنانه گفته اند یک موسسه خیریه انگلیسی 15 دستگاه کامپیوتر لپ تاپ به این کافی نت اهدا کرده است.
    Last edited by wichidika; 14-03-2012 at 13:47.

  17. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  18. #860
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    10 اينترنت پرسرعت معيار اندازه‌گيري شاخص الكترونيكي نيست

    كارشناس فن‌آوري اطلاعات:
    اينترنت پرسرعت معيار اندازه‌گيري شاخص الكترونيكي نيست



    با برداشته شدن محدوديت سرعت و عدم تغيير در قيمت سرويس‌هاي اينترنت مي‌توان شاهد گسترش ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت در كشور بود.

    حجت اميراحمدي - كارشناس - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه همه چيز الكترونيكي شدن به ارتباطات پرسرعت اينترنت مربوط نيست، اظهار كرد: متاسفانه فرهنگي غلط در كشور رايج شده كه برمبناي آن معيار اندازه‌گيري شاخص الكترونيكي را اينترنت پرسرعت تلقي مي‌كنيم.
    وي گفت: تنها 10 درصد از شاخص‌هاي تجارت الكترونيكي و الكترونيكي شدن را اينترنت پرسرعت و ضريب نفوذ آن تشكيل مي‌دهند در حالي كه مابقي به زيرساخت‌هاي ارتباطات، تجهيزات مورد بهره‌برداري در راستاي استفاده از تجارت الكترونيكي و فرهنگ ساختاري جامعه در استفاده از اين بستر و خدمات مربوط است.
    اين كارشناس خاطرنشان كرد: متاسفانه ما در كشورمان برخي استانداردها را غلط تعريف كرده‌ايم و يا اصلا تعريف نكرده‌ايم كه اين موجب شده از رتبه‌بندي جهاني عقب بمانيم.
    او ادامه داد: زماني كه ما در كشورمان درباره سرعت 128Kbps و حتي اجازه از استفاده آن براي كاربران عمومي صحبت مي‌كنيم، كشوري ديگر درصدد ارائه سرويس‌هاي 50mbps به كاربرانش بوده است و اين نشان مي‌دهد كه ما دير دست به كار شده‌ايم.
    اميراحمدي درباره وضعيت كشورهاي اروپايي در حوزه مبادلات الكترونيكي گفت: كشورهاي اروپايي و آمريكايي در مرحله گذر از تست 4G هستند اما در كشور ما براي ارائه خدمات 3G، اپراتور مربوط به آن چندان حمايت نشد و شهرداري بعضا در بحث نصب تجهيزات با او هم گام نشد يا برخي نهادها به دنبال اين بودند كه اگر اين اپراتور كارش را ديرتر كار شروع كند، جريمه‌اش كنند، در حالي كه اين روش درستي نيست و مي‌تواند انگيزه و توان افراد را از بين ببرد.
    اين كارشناس فن‌آوري اطلاعات ابراز كرد: اميدواريم كه مجلس آينده به محدوديت اينترنت 128 Kbps كاربران خانگي رسيدگي و بتواند دغدغه بسياري از كاربران را حل كند.
    او در پايان گفت: قيمت اينترنت در كشور ما به نسبت ساير كشورها حتي در منطقه گران است و شايد همين موضوعي دليل براي نبود استقبال كافي از سمت مردم بوده است اما بايد مطمئن بود اگر ظرفيت بالاتر برود، محدوديت‌ها برداشته شود و البته قيمت‌ها تغيير زيادي نداشته باشند، مي‌توان به گسترش ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت در كشورمان اميدوار بود.
    انتهاي پيام

  19. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •