نوشته شده توسط seyed_mahdi [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Photon (نه فوتان) - اگر نور رو مجموعه ای از ذرات در نظر بگیریم به هر کدوم از این ذرات یه Photon می گیم. درMental Ray میانگین تعداد فوتون ها برای تمام نورهای صحنه در حالت پیش فرض 20000 هست. این میانگین هست و این تعداد از یه منبع نور تا منبع نور دیگه بسته به شدت نور متفاوته. در GI نورپردازی غیرمستقیم با تنظیم رفتار و تعداد و... این فوتون ها محاسبه میشه اما FG با فوتون کاری نداره و این محاسبه نورپردازی غیرمستقیم از پنجره ی دید (viewport) شما که حالا ممکنه دوربین، پرسپکتیو یا نماهای بالا و پایین و... باشه با گسیل دادن پرتوهای FG از این پنجره ی دید و محاسبات مربوط به خودش انجام میشه. معنی این حرف این نیست که شما نیاز به نورپردازی ندارید!
من نمی دونم منظورت از Ambient color برای کجاست، متریال، محیط..؟ ولی الان نیازی به اون نیست و فکرت رو منحرف می کنی..
شما که مایا کار می کنید آموزش های مقدماتی خوبی برای Mental Ray داره.. آموزش های Jeff Patton هم برای مکس خیلی خوبه که خیلی قدم به قدم و دقیق همه چیز رو توضیح میده. برای مکسه ولی اصول یکسانی داره.. تو سایت ها و بلاگ های زبان اصلی و توی هلپ و توتوریال های مکس و مایا اموزش های خوبی هست..
سعی کن اول سراغ اینا بری چون این بحث نسبتا پیچیده است و سوالات تموم نمیشه و بهتره خودت به جواباشون برسی...