تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 19 از 28 اولاول ... 9151617181920212223 ... آخرآخر
نمايش نتايج 181 به 190 از 280

نام تاپيک: آینده برنامه نویسان || (چه زبانی یاد بگیریم + از کجا شروع کنیم) * (WPF,WP7,Silverlight) چیست؟

  1. #181
    حـــــرفـه ای YAHYA-PRO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    1,895

    پيش فرض

    بنام خدا.
    سلام.


    من در [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] همه چیزو گذاشتم نمیدونم شما خوندید لینک ها رو یا نه.
    به این دلیل میگم چون اول از همه بیشتر دانشجو ها یا کسانی که میخوان برنامه نویسی یاد بگیرن دوست دارن با محیط ویزوالی کار کنند.راحت تر بگم محیط های گرافیک باعث ایجاد علاقه در کاربران میشه.
    وقتی همون اول با محیط کنسول ارتباط برقرار کنن نه تنها به سختی میفهمن که چی به چیه بلکه اصلاً زده میشن.
    مثلاً شما یه خط کد نمایش یک پیغام رو به یه برنامه نویس یاد بدی اون خیلی زود یاد میگیره چون این پیغام رو بارها و بارها توی کار کردن با کامپیتور دیده و میفهمه اصلاً برنامه نویسی چیکار میکنه.در صورتی که چون کاربران با محیط هایی که فقط کد باشه کار نکردن(مثلاً داس ویندوز) یا کمتر کار کردن علاقه ای هم به اون محیط ندارن و نشون نمیدن.
    یکی دیگه از دلایلش میتونه برنامه نویسی باشه.مثلاً من اشخاصی رو میشناسم که با سی پلاس پلاس اومدن برنامه های تجاری نوشتن با یک گرافیک مسخره (چون بسیار سخت و زمان بره) و بسیار وقت گذاشتند تا بتونن یه چیزی درست کنن که کاربر بپسنده اما هم خودشون از برنامه نویسی بعد از مدتی خسته میشن و هم از این چیزیکه میبینه.
    یکی دیگه از دلایلش اینه که همه دوست دارن برنامه های ویندوز و سیستم عامل و تجاری بنویسین اما بین این همه افراد کمی دوست دارن از اون سی تحت داس و .... سر در بیارن و آخرش هم بعد از ده سال تجربه با سی شاید بتونن یه چیزی برای خودشون بشن(تقریباً عمرش در فنا بوده).مایکروسافت اومده ویندوز رو ساخته خوب بگیرید استفاده کنید دیگه باز چرا میخواید ویندوز بسازید؟چرا میخواید برنامه های تحت داس و سیستمی بنویسید؟بابا شرکت به اون گندگی Adobe و این همه شرکت بازی سازی و تجاری دارن برای سیستم عامل برنامه ها و بازی های تجاری مینویسن.
    از طرفی با WPF هم میتونن بهترین بازی های گرافیکی رو بسازن و هرچی فکرشو بکنن میشه با WPF انجام داد و اصلاً محدودیت نداره.بازی های سه بعدی کاملاً جرفه و پیشرفته رو که با 10 هزار خط کد توی زبان های دیگه مینویسن توی WPF کمتر از دو هزار خط کد مینویسن و بسیار سریعتر و کار آمد تر خواهد بود.
    با این حرفتون موافقم چون دانشگاه به ما برنامه نویسی کنسولی سی پلاس پلاس تو بورلند نشون دادن و انصافا فقط حفظ شدم و نفهمیدم چی به چیه
    تا همین ظهر هم فکر میکردم سی پلاس پلاس فقط کنسولی هست و فرم نداره که از میثم پرسیدم بهم گفت اونم محیط ویژوال داره
    حالا ما یه ترم مباحث ویژه سی شارپ داشتیم و چون محیط فرمی بود من سریعا گرفتم چی به چیه و چیزای پایه رو فهمیدم
    البته میگم زیاد در مورد سی پلاس نمیدونم و مطمئنم 80 درصد ذهنیاتم الکی هست و من در آوردی
    حالا برام سواله وقتی ما 6 واحد مستقیما برنامه نویسی داریم (از اون طرف بیشتر واحد های دیگه هم ببرنامه نویسی کار داریم ) تو دانشگاه چرا یه نصف ترم رو به برنامه نویسی فرمی سی پلاس اختصاص نمیدن ؟ الان برنامه های کنسولی به چه دردی میخورن؟(جدا برام سواله بجز داس و محیط بوت ویندوز که همین بوتم الان گرافیکی شده! چه کاربرد دیگه داره؟ ) همه برنامه هایی که ما میبینیم ویندوزی هست و کسی نمیاد با برنامه کنسولی کار کنه !

  2. 4 کاربر از YAHYA-PRO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #182
    آخر فروم باز MaSoUd555's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,117

    پيش فرض

    با این حرفتون موافقم چون دانشگاه به ما برنامه نویسی کنسولی سی پلاس پلاس تو بورلند نشون دادن و انصافا فقط حفظ شدم و نفهمیدم چی به چیه
    تا همین ظهر هم فکر میکردم سی پلاس پلاس فقط کنسولی هست و فرم نداره که از میثم پرسیدم بهم گفت اونم محیط ویژوال داره
    حالا ما یه ترم مباحث ویژه سی شارپ داشتیم و چون محیط فرمی بود من سریعا گرفتم چی به چیه و چیزای پایه رو فهمیدم
    البته میگم زیاد در مورد سی پلاس نمیدونم و مطمئنم 80 درصد ذهنیاتم الکی هست و من در آوردی
    حالا برام سواله وقتی ما 6 واحد مستقیما برنامه نویسی داریم (از اون طرف بیشتر واحد های دیگه هم ببرنامه نویسی کار داریم ) تو دانشگاه چرا یه نصف ترم رو به برنامه نویسی فرمی سی پلاس اختصاص نمیدن ؟ الان برنامه های کنسولی به چه دردی میخورن؟(جدا برام سواله بجز داس و محیط بوت ویندوز که همین بوتم الان گرافیکی شده! چه کاربرد دیگه داره؟ ) همه برنامه هایی که ما میبینیم ویندوزی هست و کسی نمیاد با برنامه کنسولی کار کنه !
    برنامه نویس اولین چیزی که باید خوب درک کنه تحلیل مسئلست ، به نظر من توی برنامه های کنسولی بیشتر میشه روی این آموزش تکیه کرد
    درست نیست همون اولش دانشجو با شی گرایی روبرو شه که همش براش سوال باشه این دکمه که من الان کشیدم این تو چجوری درست شده ؟

    حتی خود من برام پارسال که مثل شما ترم یک بودم سوال بود که چطوری با C فرم بسازم ؟ تا اینکه با ویندوز API آشنا شدم و کلا win32 programming

    برای نوشتن فرم ها و دیگر شی ها با C یا C++ شما باید به توابع API ویندوز مسلط باشید ، و یاد گرفتن همه اونها و چیزایی که خودتون باید ایجاد کنید کار سختیه!!!

    شما همینجوری میگین تو درک برنامه های کنسولی مشکل داشتین دیگه ویندوز فرم ها فبها

    شی گرایی هم به همین خاطر ایجاد شد که شما قاطیه یه سری مسایل نشین ، و تولید نرم افزار سرعت بیشتری بگیره و کار برنامه نویس هم راحت تر باشه

    اما بازم از زبان های سطح پایین غافل نشین

  4. 3 کاربر از MaSoUd555 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #183
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    شما چقدر با WPF آشنایی دارید؟اینطور بنظر میاد فقط UI رو دیده باشید و کد نویسی و یا نرم افزاری باهاش توسعه نداده باشید.
    ببخشید شما اینهمه بازی های Xbox 360 رو فکر میکنید با چی میسازن؟
    نمیتونید با چندتا کلمه هم XNA و هم WPF رو یر سوال ببرید زیرا در این شک ندارم تجربه شما در QT بیشتر از بنده و تجربه بنده در WPF بیشتر از شماست.و تا فردا هم من از WPF بگم و شما از QT کسی چیزی بهش اضافه نمیشه.
    درسته بازیهای X360 رو با XNA میسازن و هیچ شک و شبهه ای هم وجود نداره و بنده هم خلاف اینو نگفتم.
    بازیهای زیادی با XNA نوشته شده و در نهایت کار خوبی هم از آب درامده (برای مثال Gears of War) ولی این بازی فقط برای نسخه Xbox خود از XNA و آن هم برپایه انجین غول پیکری به نام Unreal استفاده کرده ولی در نسخه های PC از DirectX و بصورت native استفاده شده.(البته برای ساخت بازی در Xbox نیاز به XDK دارید که انجین Unreal هم برای ایجاد خروجی Xbox از آن استفاده میکنه)
    یکم از بحث اصلی خارج شدیم.
    بنده اینجا اصلا قصد معرفی Qt رو ندارم و فقط چندتا نمونه برای شما گفتم که فکر میکردید فقط در WPF وجود داره.
    باز هم تاکید میکنم که پست هایی که در صفحه اول در مورد WPF قرار دادم بخونید.تا User Interface رو با Framework قاطی نکنید.
    کلمه Framework به معنای چهارچوب کاری در زمینه نرمافزار وقتی بکار برده میشود معنی مجموعه یا چیزی شبیه این رو میرسونه و کلمه UI Framework یعنی یک مجمعه یا چهارچوب رابط کاربری.
    هدف اصلی Micro$oft از ایجاد WPF این بود که منطق برنامه رو از رابط گرافیکی تفکیک کنه یعنی شخصی فقط بر روی رابط گرافیکی کار کنه و شخصی دیگر بر روی منطق برنامه و هیچ تداخلی هم به وجود نیاد.به همین دلیل هست که به WPF میشه کلمه UI Framework رو نسبت داد.

  6. 5 کاربر از god of war 2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #184
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض

    بنام خدا.
    سلام.
    بنده اینجا اصلا قصد معرفی Qt رو ندارم و فقط چندتا نمونه برای شما گفتم که فکر میکردید فقط در WPF وجود داره.
    من توی چندصفحه قبل یه نمونه کوچیک از WPF گذاشتم میتونید نمونه شو توی QT طراحی کنید؟اون چیزی که من گذاشتم فقط چند خط کد XAML بود!
    ضمن اینکه زبان QT سی پلاس پلاس هست و همینش عذاب آوره مثلاً من از اون :: خیلی بدم میادکلی وقت آدم رو میگیره.دارم QT رو SDK ویژوال استادیو دانلود میکنم باید سر در بیارم چی به چیه!!
    راستی QT هم نیاز به نصب فرمورک داره یا اینکه مستقل هست؟

  8. 2 کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #185
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    Qt کارش ساخت رابط کاربری برای زبان هاست از جمله C++ , Python, ... و خودش یه محیط ویژوالی داره مثل Visual Studio.
    چرا از :: بدت میاد؟؟: دی من خوشم میاد کلا C++ رو بخاطر قدرتش و Native بودن من یکی که خیلی دوست دارم البته اگه بخوام برای سیستم عامل های مختلف برنامه نویسی کنم ترجیح میدم از Python , QT استفاده کنم تا C++ بخاطر اسون بودن و جذاب بودن زیاده Python و همچنین قدرت بسیار زیادش.
    اگه یکم تو دنیای Open Source هم میگشتی و فقط دنبال مایکرو$سافت (: دی) نبودی الان بجای WPF میگفتی QT :دئ
    بیرون اومدن از سلطه ی مایکروسافت مثل ازادی از زندان هست ... و ورود به دنیای نامحدود متن باز.
    البته نمیشه کامل بیرون اومد مثلا برای بازی کردن فقط از ویندوز استفاده کنین !

  10. 3 کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #186
    حـــــرفـه ای YAHYA-PRO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    1,895

    پيش فرض

    برنامه نویس اولین چیزی که باید خوب درک کنه تحلیل مسئلست ، به نظر من توی برنامه های کنسولی بیشتر میشه روی این آموزش تکیه کرد
    درست نیست همون اولش دانشجو با شی گرایی روبرو شه که همش براش سوال باشه این دکمه که من الان کشیدم این تو چجوری درست شده ؟

    حتی خود من برام پارسال که مثل شما ترم یک بودم سوال بود که چطوری با C فرم بسازم ؟ تا اینکه با ویندوز API آشنا شدم و کلا win32 programming

    برای نوشتن فرم ها و دیگر شی ها با C یا C++ شما باید به توابع API ویندوز مسلط باشید ، و یاد گرفتن همه اونها و چیزایی که خودتون باید ایجاد کنید کار سختیه!!!

    شما همینجوری میگین تو درک برنامه های کنسولی مشکل داشتین دیگه ویندوز فرم ها فبها

    شی گرایی هم به همین خاطر ایجاد شد که شما قاطیه یه سری مسایل نشین ، و تولید نرم افزار سرعت بیشتری بگیره و کار برنامه نویس هم راحت تر باشه

    اما بازم از زبان های سطح پایین غافل نشین
    خوب نمیگم کنسولی بده فقط بدم میاد ازش و ظاهرا بر عکس همه من تو محیط ویندوزی چیزها رو خیلی سریعتر میفهمم
    حرفم اینه این همه واحد برنامه نویسی داریم چرا همش کنسولی درس میدن؟ اونم آموزش ها فقط حول این میچرخه حلقه ها و عبارات شرطی چطورین و چطوری استفاده میشن
    خوب شما که خودت دانشجو هستی بهتر از من میدنی که از همون هنرستان تا همین دانشگاه این حلقه ها و عبارات شرطی تکرار میشن تنها تفاوتشون اینه که میگن تو سی پلاس عدد رو با cin میگیرن تو سی شارپ با read !

  12. این کاربر از YAHYA-PRO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #187
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض

    بنام خدا.
    سلام.
    اگه یکم تو دنیای Open Source هم میگشتی و فقط دنبال مایکرو$سافت (: دی) نبودی الان بجای WPF میگفتی QT :دئ
    بیرون اومدن از سلطه ی مایکروسافت مثل ازادی از زندان هست ... و ورود به دنیای نامحدود متن باز.
    البته نمیشه کامل بیرون اومد مثلا برای بازی کردن فقط از ویندوز استفاده کنین !
    ما قبلاً با زبان سی پلاس پلاس آشنایی داشتیم QT هم همونه پس فرقی نمیکنه فقط شاید چندتا چیز اضافه شده باشه.
    اتفاقاً منم میگم اگه شما میرفتی دنبال WPF دیگه دور QT خط میکشیدی.آخه توی WPF حتی برنامه نویسی هم لذت بخشه.
    اگر با QT آشنایی دارید اون نمونه ای که گفتم رو طراحی کنید.

  14. 4 کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #188
    داره خودمونی میشه newsoft's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    پست ها
    160

    پيش فرض

    نه اینجوری مقایسه نکنین
    اگه اینجوری باشه ممکنه یکیم برگرده بگه شما یه الگوریتم جستجو با WPF طراحی کنین.
    بالاخره هرکدوم برا یه کاری مناسبتره
    دوستان برای اطلاعات کاملتر درباره WPF میتونن به این ادرس مراجعه کنن.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    اونطور که بنده فهمیدم از DirectX برای عملیات گرافیکی استفاده میکنه.
    حالا مطلب زیاد بود .بهتره خودتون مطالعه کنین

  16. 3 کاربر از newsoft بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #189
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    من توی چندصفحه قبل یه نمونه کوچیک از WPF گذاشتم میتونید نمونه شو توی QT طراحی کنید؟اون چیزی که من گذاشتم فقط چند خط کد XAML بود!
    ضمن اینکه زبان QT سی پلاس پلاس هست و همینش عذاب آوره مثلاً من از اون :: خیلی بدم میادکلی وقت آدم رو میگیره.دارم QT رو SDK ویژوال استادیو دانلود میکنم باید سر در بیارم چی به چیه!!
    راستی QT هم نیاز به نصب فرمورک داره یا اینکه مستقل هست؟
    چیزی که شما گذاشتید در Qt بصورت آماده وجود نداره و اصلا ساختار Qt با WPF متفاوته.
    در WPF میتونید هر عنصر گرافیکی رو در عنصر دیگه براحتی رسم کنید ولی در Qt این کار قابل انجام شدن هست ولی نه به این راحتی و یکسری قوانین وجود داره.
    البته این چیزی که شما گذاشتید در واقیت زیاد کاربرد نداره (مثلا از radio Button در Richtext box استفاده کردید که من تا به حال در هیچ برنامه ای ندیدم از چنین چیزی استفاده بشه)
    -----
    در رابطه با نصب framework نیازی نیست اما هر ماژول در Qt یک DLL دارد که باید همراه برنامه باشد(لطفا از این به بعد اگر سوالی در رابطه با Qt داشتید داخل گروه بپرسید چون اینجا زیاد با موضوع مرتبط نیست)
    پیشنهاد میکنم از IDE خود Qt استفاده کنید تا متوجه سرعت اون نسبت به VS بشید.
    Last edited by god of war 2; 26-01-2012 at 21:51.

  18. 4 کاربر از god of war 2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #190
    اگه نباشه جاش خالی می مونه IP007's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    Esfahan
    پست ها
    482

    پيش فرض

    جناب god of war 2 شما با Java آشنایی دارین؟ چرا QT رو انتخاب کردین؟
    من با هر دو کار کردم ـ هر کاری با qt کردم با Java هم انجام دادم فک نکنم برتری نسبت به هم داشته باشن

  20. 3 کاربر از IP007 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •