تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 76 از 158 اولاول ... 266672737475767778798086126 ... آخرآخر
نمايش نتايج 751 به 760 از 1578

نام تاپيک: اخبار خطوط اینترنتی و ارائه دهندگان اینترنت

  1. #751
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض 10 هزار پورت اینترنت در میاندرود راه‌اندازی می‌شود

    فارس:
    10 هزار پورت اینترنت در میاندرود راه‌اندازی می‌شود مدیر مخابرات شهرستان ساری از راه‌اندازی 10 هزار پورت اینترنت adsl در میاندرود به عنوان اخرین شهرستان دارای فرمانداری مازندران خبر داد.


    هادی بریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندورد با اشاره به اینکه تاکنون در شهر سورک و روستاهای میاندرود با توجه به احساس نیاز و درخواست مردم در مجموع 80 پورت اینترنت ای‌دی‌اس‌ال واگذار شده است، بیان کرد: از این تعداد 32 پورت در سورک، 24 پورت در جامخانه و اسرم و 24 پورت دیگر مربوط به روستای داربکلا است.
    وی در این مورد ادامه داد: این تعداد پورت در حداقل زمان به فروش رفت که با توجه به وارداتی بودن تجهیزات برای نصب و راه‌اندازی پورت‌های جدید، زمان لازم است.
    مدیر مخابرات شهرستان ساری بیان کرد: پورت‌ها با سرعت‌های متفاوتی عرضه شده که با توجه به نوع تقاضا برای کارهای حرفه‌ای خرید اینترنت ای‌دی‌اس‌ال از مخابرات ارزان‌تر از شرکت‌های خصوصی است.
    بریمانی گفت: با انتخاب و واگذاری زمین به مخابرات توسط شورا و دهیاری روستای جامخانه، برای نصب آنتن همراه اول مشکل آنتن دهی در روستا برطرف می‌شود.
    مدیر مخابرات شهرستان ساری در پایان گفت: امیدواریم حداکثر تا پایان بهمن ماه دکل مورد نظر با حضور مدیر ارتباط سیار استان نهایی و نصب شود.
    179/

  2. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #752
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض شمار مشترکان اينترنت در ترکيه از مرز 13 ميليون نفر گذشت

    رييس سازمان تکنولوژي‌هاي ارتباطاتي و اطلاعاتي ترکيه گفت: تعداد مشترکين اينترنت در ترکيه از 13 ميليون نفر گذشت.
    به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اروپاي شرقي، تايفون آجارار اظهار كرد: ترکيه در استفاده از اينترنت، در مقام دوم اروپا جاي گرفته است.
    به گفته وي تنها سه ميليون نفر در ترکيه در سال 2008 ميلادي از اينترنت استفاده مي‌کردند و در سال گذشته ميلادي بخش اطلاعاتي و ارتباطي در ترکيه رشدي 25 درصد داشته و تعداد کاربران اينترنت از طريق تلفن همراه نيز به پنج ميليون و 500 هزار نفر رسيده است.
    وي تاکيد کرد: ترکيه در ازاي هر نفر با 261 دقيقه مکالمه با تلفن همراه در ماه و201 پيامک تلفني، مقام اول اروپا را به دست آورده است.
    انتهاي پيام

  4. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #753
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض اینترنت شخصی با ضریب اشتراک یک به چهار

    مبین نت ارایه می کند اینترنت شخصی با ضریب اشتراک یک به چهار
    در طرح زمستانی وایمکس مبین نت ، اینترنت شخصی با مودم جیبی با ضریب یک به چهار ارایه می شود [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    وایمکس نیوز-شرکت ارتباطات مبین نت بعنوان تنها ارائه دهنده خدمات ارتباطی بی سیم با فناوری وایمکس در کلیه استان های کشور، آخرین فناوری روز دنیا را برای اولین بار در ایران عرضه نموده است.
    اینترنت شخصی با مودم جیبی، خدمتی جدید از مبین نت است که کاربران می توانند با تهیه یک مودم قابل حمل ،در اکثر نقاط شهر به شبکه وایمکس مبین نت متصل شوند. مودم جیبی وایمکس مبین نت دارای باطری مناسب برای سه ساعت اتصال دائم می باشد که علاوه بر امکان تغذیه توسط آداپتور، قابلیت شارژ با USB را نیز داراست.
    مبین نت درسایت رسمی خودآورده است:با روشن نمودن مودم جیبی ابتدا مودم به جستجوی شبکه وایمکس می پردازد و پس از روشن شدن و ثابت ماندن چراغ WiMAX می توان اطمینان حاصل نمود که پوشش در آن نقطه مناسب بوده است. پس از برقراری ارتباط با شبکه وایمکس مبین نت، مودم جیبی، اینترنت پرسرعت را بصورت WiFi در اختیار قرار می دهد که می توان با استفاده از رایانه، نوت بوک، تلفن همراه، تبلت و یا هر وسیله دیگر که امکان ارتباط با اینترنت بصورت بی سیم WiFi را داشته باشد، از خدمات پرسرعت مبین نت در مکان های مختلف از جمله در سفر به شهرهای تحت پوشش مبین نت که بزودی به بیش از یک صد شهر خواهد رسید از آن استفاده نمود.
    اینترنت شخصی با مودم جیبیبا یک طرح پیش فرض ارائه شده است که مشخصات آن در جدول زیر آمده است.
    روابط عمومی مبین نت تاکید کرده است ، این مودمها مشابه تلفن های همراه که در برخی نقاط امکان آنتن دهی ندارند، مودم جیبی نیز درحال حاضر در برخی مناطق شهر امکان برقراری ارتباط با شبکه وایمکس مبین نت را ندارند و لذا در صورت عدم آنتن دهی در یک خیابان و یا یک ناحیه، امکان برگشت مودم وجود ندارد.
    Last edited by wichidika; 08-01-2012 at 15:09.

  6. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #754
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض افزايش پهناي ‌باند اينترنت كشور قرباني هزينه‌هاي اضافي است؟

    با وجودي كه هر هفته اخباري به نقل از مسوولان مبني بر افزايش و توسعه مسيرهاي شبكه فيبر نوري و افزايش سرعت، ظرفيت و كيفيت اينترنت مطرح و اين وعده داده مي‌شود كه ديگر با مشكلي با عنوان اختلالات اينترنتي روبه‌رو نخواهيم بود چراكه درصورت بروز قطعي، ارتباط به‌واسطه پشتيباني مسيرهاي فيبر نوري از چند مسير و بلافاصله از مسير جايگزين برقرار مي‌شود، اما اختلالات و سرعت كم اينترنت، هر از چندگاهي معضلي پايان‌ناپذير براي كاربران محسوب مي‌شود.



    به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در هفته‌هاي گذشته دوباره اختلالات اينترنتي با شدت بيش‌تري بروز كرد و اين در حالي بود كه در همين ايام، مدير کل مهندسي عمليات شبکه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت عنوان كرد كه ظرفيت پهناي باند زيرساخت به‌طور کامل برقرار است.
    حسن کريمي اظهار كرد: هم‌اکنون شاخص‌هاي کيفيت خدمات در وضعيت مناسبي است و بدون هيچ مشکلي تمامي ظرفيت 291 STM1 اينترنت در کشور در حال کار است و شرکت ارتباطات زيرساخت برنامه افزايش 180 درصدي ظرفيت اينترنت بين‌الملل را در سال جاري در دست اجرا دارد که بر اساس برنامه زمان‌بندي در حال اجراست.
    پس از آن، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره علت قطعي و يا كم شدن سرعت اينترنت در روزهاي اخير در كشور گفت: ما مشكلات مقطعي در اين زمينه داشته‌ايم از جمله اين كه مثلا در خليج فارس كابل به خاطر برخورد كشتي‌ها قطع شده بود.
    رضا تقي‌پور اظهار كرد: ما تلاش كرده‌ايم اين مشكل را در نصف روز برطرف كنيم چراكه بر اساس اين برخورد، كابل‌ها پاره شده است.
    او با بيان اين كه ما حتي عكس‌هاي پاره ‌شده كابل‌ها را نيز در راستاي قانع كردن در اختيار رسانه‌ها‌ قرار داده‌ايم، تصريح كرد: يكي ديگر از مشكلاتي كه با آن روبه‌رو بوده‌ايم، در مسير شمال ورودي اينترنت به كشور از مسير روسيه بود كه يكي از ايستگاه‌ها به آتش‌سوزي دچار شده بود كه در طي يك روز تلاش كرديم كه اين مشكل برطرف شود.
    اكنون سرعت اينترنت نسبت به هفته‌هاي گذشته بهبود يافته و از افزايش ظرفيت پهناي باند اينترنت بين‌الملل کشورمان به 64 لينک STM1 برابر با ده گيگ خبر داده شده است كه به اين ترتيب ظرفيت اينترنت شبکه زيرساخت به 291 STM1 برابر با 45 گيگ افزايش يافت.

    معاون شركت ارتباطات زيرساخت در اين باره گفته بود: پروژه ارتقاي كيفيت شبكه زيرساخت از پروژه‌هاي مهم در سال جاري محسوب مي‌شود كه با شروع شدن آن كارهاي نگه‌داري شبكه با استفاده از استانداردهاي جهاني صورت مي‌گيرد كه با اين پروژه مي‌توانيم SLA را در سطح بسيار مناسب‌تري‌ به مشتريان زيرساخت ارائه دهيم.
    اما به عقيده كارشناسان اين سوال وجود دارد اگر متوليان نمي‌خواهند هزينه‌هاي اضافي را براي توسعه كيفي خدمات درباره ارائه پهناي باند مناسب دسترسي به شبكه جهاني اينترنت براي كاربران داخلي صرف كنند، چرا هزينه‌هاي صرف شده براي افزايش پهناي باند اينترنت كشور و نيز توسعه ارتباطات زيرساخت آنطور كه بايد و در مواقع مورد نياز عمل نكرده است؟
    محمود خسروي - مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت - مي‌گويد: اگر بخش خصوصي ادعا دارد كه مي‌تواند اينترنت و پهناي باند را ارزان‌تر از شركت ارتباطات زيرساخت وارد كند، بايد به بحث كيفيت آن نيز توجه شود زيرا ما مي‌خواهيم شبكه بهتر، با امكانات و كيفيت بالاتر و درنتيجه امنيت بيش‌تري داشته باشيم و هزينه‌هاي لازم را نيز در اين زمينه صرف خواهيم كرد.
    برخي شركت‌هاي اينترنتي نيز معتقدند كه شركت‌هاي خصوصي به‌واسطه نوع خدماتشان از بالاترين تكنولوژي‌ها استفاده مي‌كنند، بنابراين اگر مشكلي در سرعت اينترنت و كاهش آن وجود دارد، بايد آن مشكل را از مبدا ورودي اينترنت به كشور جست‌وجو كرد.
    يك مدير يك شركت اينترنتي اظهار كرد: شركت‌هاي اينترنتي با همان ضريب و سرعتي كه اينترنت را از مخابرات دريافت مي‌كنند، با همان ضريب و يا كم‌تر از آن ارايه مي‌كنند و عملا نمي‌توانند بيش از آن به مصرف‌كننده اينترنت بدهند؛ شركت‌هاي ارايه‌دهنده خدمات اينترنتي عملا نمي‌توانند در سرعت اينترنت و افزايش آن نقشي داشته باشند، پس طبيعي است علت اين مشكل را نبايد در شركت‌ها جست‌وجو كرد.
    از اينها كه بگذريم برخي تحليلگران مي‌گويند اينترنت در كشور ما، با توجه به تغييرات آن در سطح جهاني، تعرفه روزآمدي ندارد و بنا بر آمارهاي موجود و با استدلال به گزارش‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي، نوسان معقول كشورهاي پيشرو در عرصه ICT، توجه مستقيم به تغييرات اين حوزه در ايران ندارد و نسبت به سرعت پايين و قطعي‌هاي بي‌شمارش، با قيمتي بالا در اختيار كاربران نهايي قرار مي‌گيرد.
    در هر حال طبق مصوبه سازمان تنظيم مقررات ارتباطات، شرکت ارتباطات زيرساخت اعلام کرده است آمادگي توافق دو طرفه در زمينه توافقنامه سطح خدمات را دارد و در اين راستا بهينه‌سازي شبکه و ايجاد مسير پشتيبان نيز انجام شده است اما اپراتورها بيش‌تر ترجيح مي‌دهند که به‌جاي SLA از مسير پشتيبان استفاده کنند.
    انتهاي پيام

  8. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #755
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض راهکارهای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت/ جلب رضایت مشترکان با اطلاع‌رسانی شفاف

    یک فعال بازار اینترنت در گفت‌و‌گو با فارس تشریح کرد
    راهکارهای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت/ جلب رضایت مشترکان با اطلاع‌رسانی شفاف
    خبرگزاری فارس: یک فعال بازار اینترنت گفت: عمده نارضایتی عمومی از سرویس‌های اینترنت ناشی از عدم اطلاع مشترک از دلیل و منشا بروز اختلال است که اگر این اختلالات به شرکت‌ها و مشترکان اطلاع داده شود، اعتماد و رضایت طرفین افزایش می‌یابد.


    محمد تاجمیری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که مهم ترین مشکل فعلی اینترنت در ایران را چه می بینید و چه راهکاری برای آن دارید، اظهار داشت: در موضوع اینترنت کشور، چند مشکل مشخص وجود دارد.

    *مهم‌ترین مشکل اینترنت کشور، تعامل شرکت‌های اینترنتی و مخابرات

    مدیر عامل شرکت داده پردازی فن‌آوا ادامه داد: بحث نخست تعامل شرکت‌های PAP (ارائه دهندگان سرویس اینترنت پر سرعت) و شرکت‌های مخابراتی استانی برای گرفتن منابع مورد نیاز سرویس دهی است؛ از جمله گرفتن فضا، لینک‌های مخابراتی، اینترنت و اینترانت استان‌ها، رانژه کردن مشترکان که تاخیر در رانژه کردن، موجب نارضایتی مشترکان می‌شود.
    عضو هیئت مدیره شرکت داده پردازی فن‌آوا تصریح کرد: تعامل بین شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های مخابرات استانی، هم اکنون بسیار حساس است و شرکت‌های خصوصی در یک رقابت نابرابر با شرکت‌های مخابرات استانی قرار دارند؛ زیرا امکانات در اختیار مخابرات است و مخابرات در ارائه امکانات تاخیر می کند.
    این فعال بازار اینترنت کشور تصریح کرد: به این ترتیب تعامل شرکت های مخابرات استانی با شرکت‌های خصوصی، عمده ترین مشکلات در این حوزه است و اکثر شرکت های خصوصی با این مشکل که امکانات مخابراتی به راحتی در اختیار آنها قرار نمی گیرد، درگیر هستند.

    *قیمت، دومین مشکل اصلی اینترنت

    مجری طرح مخابرات روستایی گفت: بحث دوم، قیمت اینترنت است.
    تاجمیری توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در حال کار روی موضوع قیمت‌های اینترنت پرسرعت (ADSL) است، اما کاهش تعرفه اینترنت، مستلزم کاهش تعرفه زیرساخت‌های مخابراتی (ازجمله لینک‌های بین استانی و قیمت انتقال) در مخابرات استان‌ها و در زیرساخت است.
    وی ادامه داد: در صورت کاهش قیمت اینترنت و لینک‌های انتقال، می توانیم به مرحله‌ای برسیم که تعرفه‌های مد نظر سازمان تنظیم مقررات، از قیمت تمام شده ما بیشتر نباشد و به تعرفه‌های مد نظر رگولاتوری برسیم.
    این فعال بازار اینترنت کشور افزود: به این ترتیب اگر قیمت انتقال و اینترنت کاهش پیدا کند، تعرفه‌های مد نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به راحتی قابل اعمال است.

    * اطلاع مشتری از علت اختلال، اعتماد و رضایت عمومی از سرویس‌های اینترنت را افزایش می‌دهد

    خبرنگار فارس پرسید: در هنگام بروز اختلال‌‌های اینترنتی، طرف مستقیم ارتباط با مشتری‌، شرکت‌ها هستند و شرکت‌ها نیز خود باید دلیل اختلال را از شرکت ارتباطات زیرساخت یا شرکت مخابرات ایران جویا شوند، چه پیشنهادی برای تسهیل پاسخ گویی به مشترکان دارید؟
    تاجمیری در این خصوص، گفت: شرکت‌های ISP از شرکت‌های PAP، شبکه DSLAM را اجاره می کنند، از شرکت مخابرات استان یا شرکت ارتباطات زیرساخت، اینترنت می گیرند و به مشتریان سرویس ADSL می‌دهند.
    وی توضیح داد: بنا بر این، شرکت‌های ISP از یک سو با شرکت PAP و از سوی دیگر با مخابرات یا زیرساخت طرف است و به دلیل اینکه از شرکت‌ PAP سرویس گرفته، باید پاسخ‌گوی کامل به مشتری باشد.
    تاجمیری افزود: در مدل دوم نیز، شرکت‌ PAP که مجوز ISP دارد، به صورت مستقیم با مشتری طرف می‌شود.
    این فعال بازار اینترنت افزود: در مواقع بروز قطعی یا اختلال (که چند روز اخیر نیز اتفاق افتاد)، مشترک باید بداند که دلیل قطعی چیست.
    مجری طرح مخابرات روستایی اظهار داشت: راهکار این مسئله، نصب سیستم‌های مانیتورینگ و نظارت در کنار ارائه SLA (توافق نامه سطح خدمات) است.
    تاجمیری گفت: هم‌اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت‌های ISP و شرکت‌های PAP، توافق نامه سطح خدمات (SLA)، می‌دهد؛ ضمن اینکه بهتر است، سیستم‌های مانیتورینگ و نظارت نصب شوند تا شرکت‌های PAP بتوانند پهنای باندی که از زیرساخت می‌گیرند را کاملا مانیتور کنند.
    وی ادامه داد: به این طریق می‌توانند به مشتری به موقع اطلاع رسانی کنند؛ برای مثال اگر مدعی اختلال در ارتباطات زیرساخت یا مخابراتی، هستند، مشتری‌ تا حدی دسترسی داشته باشد که خودش ببیند مشکل از کجا است.
    این فعال بازار اینترنت کشور خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی سامانه‌های کنترل و مانیتورینگ، این است که تمام لایحه‌های مشتری‌ها، بتوانند به سامانه‌ کنترل و مانیتورینگ دسترسی داشته باشند؛ به این طریق که ISPها که مشتری‌های PAPها هستند، به سامانه کنترل و مانیتورینگ PAP و شرکت ارتباطات زیرساخت و مشتری نهایی به سامانه کنترل و مانیتورینگ ISP، PAP و شرکت ارتباطات دسترسی داشته باشد.
    تاجمیری گفت: لازم است که هر شرکت (یا مشتری) از شرکت بالادستی خود، SLA و سامانه کنترل و مدیریت آن SLA را داشته باشد که اگر این اتفاق رخ دهد، در لایه مشتری شفافیت ایجاد خواهد شد.

    * SLA و سامانه کنترل و مدیریت، راه حل شفاف‌سازی سرویس‌های اینترنت

    خبرنگار فارس پرسید: این سامانه پیشنهادی، باید توسط کدام سرویس دهنده ایجاد شود؟
    تاجمیری در این خصوص، گفت: هم‌اکنون یک مشترک ADSL می‌تواند میزان دانلود، آپلود، زمان اشتراک و سرعت سرویس خود را روی سامانه شرکت سرویس دهنده ببیند؛ به همین ترتیب نیز می‌‌توان امکان دسترسی به سامانه و اطلاع از وضعیت شبکه سرویس دهنده‌های بالادستی را برای مشترک نهایی فراهم کرد.
    وی تاکید کرد: یک شرکت سرویس دهنده، همواره از میزان دانلود و آپلود خود مطلع است؛ اما در صورت بروز اختلال، مشتری نهایی نمی داند که مبدا و مقصر اختلال شرکت طرف قرارداد یا شرکت بالادستی است و این موضوع سبب نارضایتی و بی اعتمادی مشترکان اینترنت می‌شود.

    *در صورت وجود SLA، از شرکت بالادستی جریمه می گیریم و به مشتری می‌دهیم

    خبرنگار فارس پرسید: چه راه‌حلی برای حل این مشکل دارید؟
    این فعال بازار اینترنت کشور تصریح کرد: زمانی که بین مشتری و شرکت مخابرات یا شرکت زیرساخت SLA داشته باشیم؛ در هنگام اختلال مجبور به پرداخت جریمه به مشتری هستیم؛ حال اگر SLA محکمی با شرکت زیرساخت داشته باشیم، از شرکت زیرساخت یا شرکت مخابرات استان جریمه را دریافت و به مشتریان پرداخت می‌کنیم.
    تاجمیری تاکید کرد: تا هنگامی که شفافیت کامل نباشد، مشکلات ادامه خواهد داشت.
    وی گفت: در اغلب اختلال‌ها این گونه است که لینک‌های اینترنت به یکباره کاهش می‌یابد که این کاهش در سرویس مشترک تاثیر مشهود دارد و مشتری از کیفیت سرویس ناراضی می‌شود و تصور می‌کند که مشکل از شرکت سرویس دهنده است.
    وی گفت: اگر روش کار به گونه‌ای باشد که بتوانیم بابت افت کیفیت در قالب SLA با زیر ساخت تعامل داشته باشیم، می‌توانیم بدون اینکه به مشتری بگوییم مشکل از مخابرات یا زیر ساخت است، جریمه را از بالا دستی بگیریم و به مشتری پرداخت کنیم.

    *لزوم ایجاد دو سامانه تست سرعت درون و بیرون شبکه‌‌ برای شفافیت و اعتماد سازی

    خبرنگار فارس پرسید: سامانه‌ای که پیشنهاد کردید را باید هر سرویس دهنده برای خود، ایجاد کند؟
    تاجمیری در پاسخ به این پرسش، پاسخ مثبت داد و گفت: البته مسئول SLA، شرکت طرف قرار داد مستقیم با مشتری است و شرکت سرویس‌‌دهنده باید مشکلات کیفیت خود را در لایه بالاتر حل کند.
    این فعال بازار اینترنت کشور اظهار داشت:‌ هم اکنون اکثر شرکت‌ها،‌ از طریق سامانه‌های تست سرعت، امکان تست سرعت درون شبکه را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند (برای مثال یک مشترک می‌تواند تست کند که آیا سرویس 128 کیلو بیت بر ثانیه‌ای که از شرکت دریافت کرده، حقیقی است یا خیر).
    وی ادامه داد: در بیرون از شبکه و در تست سرعت‌ سایت‌های بین‌المللی، گاهی یک مشترک پس از تست سرعت، نتیجه مورد انتظار را دریافت نمی‌کند.
    این فعال بازار اینترنت کشور تاکید کرد: دلیل این امر این است که شرکت پهنای باند لازم را برای کاربر فراهم کرده، اما شرکت بالادستی (شرکت زیرساخت یا شرکت مخابرات) پهنای باند لازم را به کاربر نمی‌دهد.
    تاجمیری خاطر نشان کرد: بنابراین بهتر است مشترک با 2 سامانه تست کار کند، یکی در شبکه‌ داخلی شرکت و دیگری خارج از شبکه؛ که اگر مشترک دید در داخل شبکه سرعت مناسب و در خارج از شبکه نامناسب است، متوجه شوند شرکت بالادستی پهنای باند کم ارائه کند که این مشکل ایجاد شده است.
    وی خاظر نشان کرد: ضمن اینکه هم اکنون تمام ISPها این بند را در قرار داد دارند که بروز اختلال در شبکه زیر ساخت و مخابرات، خارج از تعهدات آنها است.

    *شرکت زیرساخت، اختلال‌های برنامه‌ریزی شده شبکه را از پیش اطلاع دهد

    خبرنگار فارس پرسید: در هنگام بروز اختلال، شرکت ارتباطات زیرساخت چگونه این اتفاق را به مشتریان خود (شرکت‌ها) اطلاع رسانی می‌کند؟
    تاجمیری در این خصوص گفت: متاسفانه هنوز شرکت زیر ساخت در هنگام بروز اختلال به شرکت‌ها، اطلاع رسانی نمی‌کند.
    این فعال بازار اینترنت کشور گفت: به اعتقاد من یکی از کارهایی که شرکت زیر ساخت حتما باید انجام دهد این است که اختلال های برنامه‌ریزی شده را به مشتری‌های بزرگ خود اطلاع رسانی کند، و این امر با یک سامانه مدیریت محقق خواهد شد.
    وی ادامه داد: اما متاسفانه هم اکنون این چنین نیست و زمانی که یک اختلال در شبکه ایجاد می‌شود پس از پیگیری ما، جواب داده می‌شود که این اختلال برنامه‌ریزی شده بوده است.
    این فعال بازار اینترنت تصریح کرد: در این مواقع، اطلاع رسانی قبلی نمی‌شود که به طبع آن ما نیز به مشتر‌ها اطلاع رسانی کنیم.
    تاجمیری گفت: این در حالی است که باید از قبل اطلاع رسانی شود که ما هم به مشتری‌ها اطلاع رسانی کنیم و این اطلاع رسانی از قبل، مشتری‌ها را راضی نگه‌ می‌دارد.

    *زیرساخت، حداقل آغاز و پایان اختلال را اعلام کند

    این فعال بازار اینترنت گفت: همچنین باید شروع اختلال، پیش بینی مدت خرابی و پایان اختلال در شبکه، اطلاع رسانی شود که این شیوه اطلاع رسانی هنوز انجام نمی‌شود.
    وی افزود: زمانی که در شبکه‌ زیر ساخت اختلال وجود دارد، این شرکت نباید منتظر بماند که در شرایطی که کارهای اورژانس در حال انجام است، شرکت‌ها با آن تماس بگیرند.
    خبرنگار فارس پرسید: تا به حال پیش آمده که اختلالی داشته باشید اما زیر ساخت یا مخابرات منکر وجود اختلال شود؟
    تاجمیری در این خصوص گفت: از این موارد پیش می‌آید؛ زیرا در برخی مواقع حل شدن مشکل، نیازمند زمان است؛ اگر مخابرات از مشکل اطلاع داشته باشد که اعلام می‌کند مشکل از آنها است و اگر نداند یا مشکل روی چند مشتری باشد به صداقت نمی‌گویند که مشکل از ما است؛ اما از سوی دیگر پیگیری هایشان نیز برای موضوع در حد انتظار نیست.

    *تخفیف 20 درصدی اینترنت شرکت‌های PAP هنوز اعمال نشده است

    خبرنگار فارس پرسید: تخفیف اینترنتی که دعده داده شده بود، برای شرکت ها اعمال شد؟
    تاجمیری در این خصوص گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شرکت‌های PAP (ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت)‌20 درصد تخفیف اینترنت در نظر گرفته بود، که این تخفیف برای تمام شرکت‌ها اعم از PAP و غیر PAP اعمال شد.
    این فعال بازار اینترنت گفت: به این ترتیب هم اکنون قیمت اینترنت برای ISP، شرکت‌های دیگر و شرکت های PAP یکسان است و باید 20 درصد تخفیف دیگر برای شرکت‌های PAP لحاظ کند که هنوز انجام نشده است.
    انتهای پیام/ح

  10. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #756
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض آخرین وضعیت رساندن فیبر نوری به منازل/ دسترسی به اینترنت 10مگابیتی



    گزارش خبری / آخرین وضعیت رساندن فیبر نوری به منازل/ دسترسی به اینترنت 10مگابیتی خبرگزاری مهر - گروه فناوری‌های نوین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که با اجرای پروژه اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعتی با سرعت حداقل 10 مگابیت برثانیه برای ایرانیان ممکن خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، فناوری اتصال فیبرنوری به منازل به صورت چشمگیری در دنیا در حال گسترش است به نحوی که در سالهای اخیر نیز در دستور کار بسیاری از کشورها قرار گرفته و به عنوان یکی از راههای برون رفت از عقب ماندگی دیجیتالی عنوان شده است.
    گام های اولیه ایران برای اجرای FTTH

    در کشور ما نیز، هیئت دولت در ششم بهمن 89 طرح انتقال فیبرنوری به منازل را تصویب کرد تا با توجه به آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شود با صدور پروانه لازم، فیبرنوری را به درب منازل، کارگاهها و مراکز کسب و کار منتقل کند.

    طبق این مصوبه سهم دولت با رعایت اصل 44 قانون اساسی در اجرای این پروژه 20 درصد اعلام و مابقی این سهم به شرکتها و مؤسسات بزرگی که در این باره سابقه فعالیت داشته و می توانند سرمایه گذاری کنند واگذار خواهد شد.

    پس از این مصوبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خردادماه 90 طی حکمی "محمد مردانی" را که معاون فناوری‌های فضایی سازمان فضایی ایران بود، به سمت مشاور وزیر و مجری طرح شبکه دسترسی فیبرنوری - FTTX – منصوب کرد و پس از آن نیز مسئولان وزارت ارتباطات از آغاز بکار پروژه اپراتور چهارم ارتباطات کشور برای اتصال شبکه فیبرنوری به منازل تحت عنوان کنسرسیوم ایرانیان نت خبر دادند که 20 درصد سهم دولت در این پروژه قرار است توسط شرکت ارتباطات زیرساخت سرمایه گذاری شود.

    وضعیت فعلی دسترسی به اینترنت در ایران

    به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شبکه‌های باندپهن (پرسرعت) نه‌ تنها در توسعه اقتصادی، بلکه در توسعه اجتماعی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و دسترسی کاربران به اینترنت باند پهن می تواند در تحقق جامعه الکترونیکی که شکل گسترده شهر، شهروند و دولت الکترونیکی موثر واقع شود.

    با این حال دسترسی به اینترنت برای اغلب کاربران در ایران – طبق اعلام مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت حدود 25 میلیون نفر - تنها با اینترنت 64 کیلوبیتی ممکن است و در صورتی که کاربران بخواهند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند در شرایطی که زیرساختهای آن فراهم باشد تنها مجاز به استفاده از اینترنت 128 کیلوبیتی خواهند بود و بسیار اندک اند کاربرانی که از اینترنت پرسرعت با پهنای باند 512 کیلوبیت و یک مگابیت در ثانیه استفاده می کنند.

    در همین حال هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت در دنیا 100 درصد و در کشور ما حدود 30 درصد اعلام شده و ضریب نفوذ اینترنت باند پهن در دنیا 60 درصد است که در ایران این ضریب نفوذ 1.5 درصد گزارش شده و این نشان از جایگاه پایین ایران در دسترسی به فناوری اطلاعات و زیرساختهای لازم برای اجرای دولت الکترونیک در کشور دارد.

    برغم افزایش ظرفیت شبکه پهنای باند اینترنت، این شرایط چند سالی است در کشور ثابت بوده و تغییری در آن مشاهده نمی شود با این وجود این بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه های در دست اقدام برای پروژه جدید فیبرنوری منازل برای افزایش سرعت دسترسی کاربران از طریق شبکه فیبر نوری خبر می دهد.


    تحقق اینترنتی با سرعت حداقلی 10مگابیت بر ثانیه

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر، اجرای پروژه رساندن فیبرنوری به منازل را جدای از اهداف مدنظر برنامه پنجم توسعه کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه در برنامه پنج ساله پنجم تکلیف نشده است اما تمامی تلاش این است که تا قبل از سال 95 اجرایی شود.

    رضا تقی پور بحث اتصال فیبرنوری منازل را جدای از شبکه ملی اطلاعات برشمرد و خاطرنشان کرد: در راه اندازی شبکه فیبرنوری منازل افزایش بیشتر سرعت دسترسی کاربران مورد نظر ما است.

    وی با بیان اینکه با اجرای طرح رساندن فیبرنوری به منازل شبکه دسترسی با سرعت میانگین 10مگابیت بر ثانیه را برای کاربران پیشنهاد داده ایم، تاکید کرد: این عدد به صورت میانگین مدنظر قرار گرفته است اما بنا به تقاضا این سرعت قابل افزایش خواهد بود.

    وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در شبکه ملی اطلاعات سرعت دسترسی کاربران را حداقل 2 و حداکثر 20 مگابیت بر ثانیه در نظر گرفته ایم، افزود: در طرح اتصال فیبرنوری که زمان تحقق آن به تامین شرایط و امکانات لازم بستگی دارد، میانگین سرعت دسترسی 10مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

    رفع مشکلات اینترنت با بازدهی فنی و اقتصادی

    به گزار ش مهر، اتصالات باند پهن فیبرنوری به خانه یا همان FTTH ، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است که این سیستم ها براساس کابل های نوری بوده و توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو و داده را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.

    کارشناسان معتقدند که چنانچه این طرح از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد و سرمایه گذاری کلانی روی آن شود، به طور قطع می تواند مشکل اینترنت کشور را با بازده فنی و اقتصادی بالای خود به کلی برطرف کند.

    در طرح اتصال فیبرنوری به منازل امکان ارسال حجم بسیار بالایی از اطلاعات فراهم خواهد شد و می توان سرویس های نوینی را برای مشترکان شبکه های مخابراتی معرفی کرد که مهمترین آنها ارسال تصویر و سیستم های زنده تصویری است.

    این فناوری به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا و خطوط DSL و وایمکس از جمله آنها است.

    به نظر می رسد اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه براینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

  12. 2 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #757
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض افزايش نگران‌كننده ضريب ‌نفوذ اينترنت در ايران

    ايتنا - اين رشد نگران‌كننده بوده و زيبنده كشوري كه دانايي‌محوري، شاه بيت برنامه توسعه آن محسوب مي‌شود نيست.


    علي شميراني - گزارش روز چهارشنبه مركز آمار ايران، ضريب نفوذ اينترنت در كشور را نزديك به ۱۵ درصد نشان مي‌دهد. حال آن‌كه آمار مندرج در سايت سازمان جهاني مخابرات كه از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان ارايه مي‌شود، رقمي در حدود ۵۰ درصد ضريب نفوذ اينترنت را نشان مي‌دهد.
    اگرچه آگاهان علت اين اختلاف را در روش و سبك آمارگيري اين دو نهاد مي‌دانند.

    گذشته از علت اختلاف مذكور كه در جاي خود قابل بررسي است، مركز آمار ايران از افزايش ۳.۶ درصدي رشد ضريب نفوذ اينترنت كشور به نسبت سال‌هاي گذشته خبر داده است.

    گذشته از اين رشد كه نگران‌كننده بوده و زيبنده كشوري كه دانايي‌محوري، شاه بيت برنامه توسعه آن محسوب مي‌شود نيست، روي ديگر آمار مذكور عدم دسترسي ۸۵ درصد كشور به اينترنت است.
    اگرچه از اين نكته نبايد غافل بود كه دسترسي صرف به اينترنت به‌خودي خود ارزش محسوب نشده و مي‌بايست بستر خدمات ملي مبتني بر آن نيز فراهم شود.

    اما اين ضريب نفوذ ۱۵ درصدي از يك زاويه ديگر نيز نگران‌كننده است.
    بر اساس آمار از همين ۱۱ ميليون كاربر آنلاين ايراني، نزديك به ۸۵درصد همچنان با روش منسوخ دايال‌آپ به اينترنت دسترسي دارند.
    اين در حاليست كه در روند جهاني نه تنها روش مذكور در دسترسي به اينترنت، از شاخص‌هاي جديد توسعه به شمار نمي‌رود، بلكه استاندارد و حداقل سرعت دسترسي به اينترنت در جهان نيز به سرعت در حال تغيير و تحول است.

    اما گشت و گذار در آمار مذكور حكايت از نگراني‌هاي ديگري نيز دارد.
    در اين آمار استان‌هاي تهران، مازندران و اصفهان بيشترين و استان سيستان و بلوچستان كمترين ضريب نفوذ را به خود اختصاص داده‌اند.
    گذشته از افزايش شكاف ديجيتالي ميان كشورهاي توسعه يافته با ساير كشورهاي درحال توسعه و جهان سومي، در بيانيه‌هاي اجلاس جهاني سران درباره جامعه اطلاعاتي، نسبت به شكاف ديجيتالي آن‌ هم داخل كشورها هشدارهاي جدي داده شد.
    موضوعي كه تدابير جدي مسوولان ذيربط در فراهم‌سازي دسترسي همگاني به خدمات مبتني بر اينترنت و شبكه ملي اطلاعات را طلب مي‌كند.

    مخلص كلام آن‌كه جديدترين آمار منتشره از ميزان ضريب نفوذ اينترنت كشور، اگرچه گوياي رشد است، اما اين رشد در دسترسي از حيث برنامه‌هاي كلان توسعه كشور در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي، شيوه دسترسي به اينترنت و رشد ناهمگون ضريب نفوذ اينترنت در كشور نگران‌كننده بوده و مطلوب تلقي نمي‌شود.











    itna.ir

  14. 3 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #758
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض خرید 20گیگابایت پهنای باند اینترنت/ افزایش ظرفیت شبکه اینترنت

    شاهی به مهر خبرداد: خرید 20گیگابایت پهنای باند اینترنت/ افزایش ظرفیت شبکه اینترنت

    معاون بهره برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت از خرید 20 گیگابایت پهنای باند اینترنت برای افزایش ظرفیت اینترنت کشور از 2 شرکت سوپرآنلاین ترکیه و روس تلکوم خبرداد و گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت با این خرید به بیش از دو برابر افزایش می یابد. حسن شاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت قراردادهای بین المللی زیرساخت ارتباطی کشور اظهار داشت: قراردادهای بین المللی براساس اساسنامه و طرح های حاکمیتی جزو وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت است که براین اساس می تواند پهنای باند اینترنت را با مجوزهای لازم از فروشندگان بین المللی دریافت کند.
    وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت اخیرا دو پهنای باند 10 گیگابایتی را در جریان مناقصات با فروشندگان بین المللی تامین و خریداری کرده است، گفـت: براساس این خرید بزودی ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور به بیش از 2 برابر افزایش می یابد.

    شاهی این افزایش ظرفیت شبکه را مربوط به خریدهای پهنای باند اینترنت از دو شرکت سوپرآنلاین ترکیه و روس تلکوم عنوان کرد و ادامه داد: این ظرفیت های جدید با انجام تست های مدنظر به زودی وارد شبکه ارتباطات زیرساخت می شود.

    معاون بهره برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت همچنین به اجرای پروژه ارتباطی چهارجانبه ایران و اروپا و اهداف مدنظر در تحقق آن به عنوان یکی دیگر از قراردادهای بین المللی ارتباطی تصریح کرد: این پروژه مفهوم و موضوعی کاملا متفاوت از دیگر برنامه های شرکت ارتباطات زیرساخت دارد و تمامی مقولات فناوری اطلاعات ، دیتا و ترانزیت بین الملل را شامل شده و در راستای چشم انداز بیست ساله کشور قرار است ایران را به هاب منطقه تبدیل کند.

    وی با بیان اینکه در این پروژه با شرکایی که این قرارداد را امضا کرده اند - عمان تل، روس تلکوم و C&W انگلستان - به این توافق رسیدیم که تعهداتی را در حوزه خود انجام دهیم، ادامه داد: هم اکنون کار اجرایی این پروژه آغاز و تاکنون 3 جلسه منسجم مدیریتی و فنی در لایه های مختلف در این بخش برگزار شده است.

    شاهی با تاکید براینکه جلسات زمان بندی شده با تاریخ معین برگزار و برمبنای این جلسات پیشرفت کار پایش می شود که تاکنون نیز پیشرفت خوبی در این راستا محقق شده است، اضافه کرد: این پروژه جنبه های مختلفی دارد که هدف ایران در آن رسیدن به هاب منطقه، درآمدزایی و ارتقای سطح اعتبار بین المللی در منطقه و کشورهای جهانی است.

    معاون بهره برداری شبکه ارتباطات زیرساخت، گفت: نگاه ایران به این پروژه صرفا نگاه اقتصادی نیست و این قرارداد و قراردادهای مشابه دیگر به جهت بالابردن اعتبار بین المللی ایران اجرایی می شود.

    به گزارش مهر ، ظرفیت ترانزیت ارتباطات در این پروژه معادل 540 گیگابایت برثانیه است که این عدد برابر 3456 لینک STM1 است و تا 302 ترابایت برابر با 20480 لینک STM1 قابل افزایش خواهد بود.

    در این پروژه توسعه ترانزیت ارتباطات از طریق مسیرعمان - ایران پس از گذر از آذریایجان و روسیه تا فرانکفورت ادامه پیدا خواهد کرد و به این ترتیب امکان ترانزیت ارتباطات از آسیا به اروپا و بالعکس فراهم می شود.
    Last edited by wichidika; 08-01-2012 at 22:30.

  16. 2 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #759
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض راه‌اندازي بزرگ‌ترين منطقه واي‌فاي رايگان اروپا در لندن

    اپراتور تلفن همراه O2 در نظر دارد كه اينترنت رايگان را از طريق راه‌اندازي بزرگ‌ترين منطقه واي فاي رايگان اروپا، براي ميليون‌ها نفر از ساكنان و توريست‌ها در لندن فراهم كند.



    به گزارش انجمن دانشجويان خبرنگار ايسنا،‌ اين سرويس در بخش‌هايي از شهر وستمينستر، محله کنزينگتون و منطقه چلسي و در سال 2012 راه‌اندازي خواهد شد.
    انتهاي پيام

  18. #760
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض قطعی‌کندی‌اینترنت یا کندی قطعی‌اینترنت؟ (طنز)

    خبرآنلاین:
    قطعی‌کندی‌اینترنت یا کندی قطعی‌اینترنت؟ (طنز) بعضی چیزها کند می‌شود و بعضی چیزها قطع می‌شود. مثلا چاقو کند می‌شود و درخت قطع می‌شود. هیچوقت چاقو قطع نمی‌شود و هیچ‌وقت درخت کند نمی‌شود. اما اینترنت هم کند می‌شود و هم قطع.


    به گزارش خبر آنلاین، این‌روزها ‌طوری شاهد کندی اینترنت هستیم که گویی قرار است کم‌کم به کلی قطع شود اما علیرغم زحمات دلسوزانه مسئولان، این پروژه ملی به کندی پیش می‌رود و قطع نمی‌شود.
    پس فعلا به بررسی دلایل قطعی کندی اینترنت می‌پردازیم و در صورت امکان، در فرصت مناسب‌تری دلایل کندی قطعی اینترنت را هم بر خواهیم رسید.
    مدت‌هاست که کشتی‌ها برای حرکت کردن به جای بادبان از موتور استفاده می‌کنند، اما همچنان برای ایستادن از لنگر بهره می‌برند. لنگر برای ترمز کردن آنقدر چیز خوبی است که نه‌تنها باعث سکون کشتی، که باعث ترمز کردن اینترنت یک مملکت می‌شود.
    یکی از مهم‌ترین دلایل کندی اینترنت همین لنگر است. چراکه معمولا وقتی کشتی‌ها لنگر می‌اندازند، وی(یعنی لنگر) طی اقدامی ناعادلانه، عدل می‌افتد روی فیبر نوری اینترنت. سپس مسئولان متنی را به خبرگزاری‌ها می‌دهند که در آن اشاره شده دلیل کندی اینترنت افتادن لنگر بر روی فیبرنوری است، اما به دلیل سرعت کم اینترنت این خبر به دست مردم نمی‌رسد و فکر می‌کنند کسی عمدا سرعت اینترنت را کم کرده.
    و اینجاست که معلوم نیست مسئول کندی اینترنت وزارت ارتباطات است یا نیروی دریایی یا جایی دیگر.
    وقتی فیبر نوری از جای نامطمئنی مثل کف دریا رد می‌شود فقط لنگر نیست که اینترنت را تهدید می‌کند بلکه تسلیحات نظامی کشتی‌ها و ناوهای جنگی نیز هر لحظه خواب را بر فضای سایبری حرام می‌کنند.
    البته جای شکرش باقی‌است که اکثر سلاح‌های جنگی کشتی‌ها را مثل موشک و گلوله‌ی توپ و غیره به داخل آب راهی نیست و این تنها اژدر است که ممکن است به فیبر نوری برخورد کند و موجبات کاهش سرعت اینترنت را فراهم کند.
    و اینجاست که معلوم نیست مسئول کندی اینترنت وزارت ارتباطات است یا وزارت دفاع یا جایی دیگر.
    تاکنون دریافتیم که لنگر و اژدر دو عامل مهم پایین آمدن سرعت اینترنت هستند. اما هر دو عزیز یاد شده انسان را یاد بندر می‌اندازند که گفته‌اند لنگر و اژدر همه در بندرند / آبروی اینترنت می‌برند
    در طول تاریخ، همواره شنیدن واژه‌ی بندر بشر را به یاد بندری می‌انداخت و بندری نیز به تندی‌اش مشهور بود. اما این‌روزها نه به یاد تندی، که شنیدن بندر آدمیان را به یاد کندی اینترنت می‌اندازد. پس نتیجه می‌گیریم که بی‌گمان بندر یکی از مهم‌ترین دلایل کندی اینترنت است.
    و اینجاست که معلوم نیست مسئول کندی اینترنت وزارت ارتباطات است یا سازمان بنادر یا جایی دیگر.
    بی‌تردید کفترها نیز هم از دلایل کندی اینترنت به‌حساب می‌آیند چرا که عادت دارند روی سیم بنشینند. از کجا معلوم، شاید آن سیم، سیم اینترنت باشد. و شاید نشستن کفتر بر روی سیم همان نتیجه افتادن لنگر بر روی فیبر نوری را داشته باشد. کفترها باید در این رفتارشان تجدیدنظری جدی کنند.
    اینجانب تاکنون بارها کفترها را دیده‌ام که دوتا دوتا روی سیم نشسته‌اند و در حال سند و رسیو هستند اما نمی‌دانند که با همین رفتار کودکانه‌ و کفترانه، تیشه به ریشه اینترنت می‌زنند و باعث می‌شوند که در مورد کندی اینترنت شایعاتی تاسف‌برانگیز بر سر زبان‌ها بیافتد.
    و اینجاست که معلوم نیست مسئول کندی اینترنت وزارت ارتباطات است یا سازمان حفاظت از محیط زیست یا جایی دیگر.
    ******
    این بود دلایل قطعی کندی اینترنت یا چه بسا دلایل کندی قطعی اینترنت.
    در پایان ترانه‌ای که زبان حال یک فیبر نوری در کف دریا است تقدیمتان می‌گردد تا در هنگام افول سرعت اینترنت ضمن ضرب گرفتن روی کیبورد آن را زمزمه کنید تا زمان سپری گردد و بلکه صفحه موردنظرتان بالا بیاید:
    از اون بالا کفتر می‌آید
    تق اینترنت در می‌آید
    از اون بالا اژدر می‌آید
    تق اینترنت در می‌آید
    از اون بالا لنگر می‌آید
    تق اینترنت در می‌آید...
    179/

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 2 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 2 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •