سلام
	
		
			
			
				
				بالاخره توی هر نرم افزاری برای این که مدل را نرم تر و طبیعی تر کنیم باید تعداد polygon هاش را افزایش بدیم دیگه که اینکار توی مایا از منوی mesh و  گزینه ی smooth انجام میشه
			
		 
	 
 آهان. خب این کار اسمش هست Subdivision Surface نه Smooth. عجیبه Autodesk همچین اسمی گذاشته براش، حدس می زنم برا حفظ یکپارچگی با ورژن های قدیمی تغییرش نداده. با این همه دیگه می دونی الان Smooth همونه که تو اون پست تعریف کردم و اینم هست Subdivision Surface:
	کد:
	برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
 درضمن حقیقتشو بخوای "توی هر نرم افزاری برای این که مدل را نرم تر و طبیعی تر کنیم باید تعداد polygon هاش را افزایش بدیم دیگه" ، این درست نیست. نه برای صنعت گیم. از این روش فقط برای کارهای آفلاین استفاده می شه که Performance توشون هیچ اهمیتی نداره. اگه قرار بود از این روش برای بازی استفاده بشه لازم بود رو هر بازی یه تسلا چند میلیونی هم بخریم.
توی بازی برای افزایش کیفیت از Normal Baking و Bump Making استفاده می شه و تا جایی که ممکن هست تعداد ورتکس مدل رو مینیمم نگه داشته میشه. که البته کار پرهزینه و وقت گیری هست.
	
		
			
			
				
				آقا محمد واقعا دمت گرم،نجاتم دادی،همون راه حلی که گفتید تیک Explicit Normals را بزنم جواب داد،این که توی حالت استاتیک مش بود،حالا فردا Skeletal mesh را هم امتحان می کنم(اگه با این روش ها بشه!) که ببینم چی میشه!
واقعا ممونم 
.gif)
 
			
		 
	 
 
	
		
			
			
				
				راستی آقا محمد دستت درد نکنه از این که جواب دادی . ممنون
			
		 
	 
 خواهش می کنم. فقط یادتون باشه شرایطم با قبل فرقی نکرده، همچنان سرم شلوغه ممکنه نرسم تاپیکو چک کنم. سوال اینجا پرسیدید ایشالا که جواب می گیرید ولی اگه یه تایمی گذشتو جواب نگرفتید، سوالو پ.خ کنید بلد باشم جواب می دم.
	
		
			
			
				و سوال دوم من در مورد حذف UI Scene از UDK هست. 
آیا فقط و فقط Scale Form جایگزین این ویژگی شده ؟ 
یعنی به طور کلی UI Scene حذف شده و ما الان باید UI خودمون رو حتما با برنامه ی FLASH بسازیم و وارد انجین کنیم ؟ یعنی دیگه هیچ راهی تو udk برای این کار نیست ؟  
			
		 
	 
 یعنی چی "فقط و فقط"؟
 Scaleform GFx الان چندین ساله پشت سر همه که داره جایزه ی بهترین میان افزار ساخت بازی رو می گیره بین اون همه تکنولوژی. حدود 70 درصد از کل بازی های AAA و خیلی از بازی های تجاری دیگه UI شون GFx هست.
 ملت از خداشونه بتونن از این تکنولوژی استفاده کنن. اونوقت شما می گی فقط؟ لازم به ذکره که UDK تا جایی که من می دونم تنها گزینه ای هست تو کل انجین ها و تکنولوژی های موجود که اجازه ی کار رایگان با GFx بهت میده اونم بدون هیچ محدودیتی. شما باید کلاتو بندازی هوا اونوقت ناراحت شدی؟
در مورد UIScene هم یه مسئله بهت بگم. آنریل همیشه برا به روز بودنش و پیش اومدن با تکنولوژی های روز معروف بوده، یا نورپردازی، شبکش و پارتیکل سیستمش مثال زدنی بوده. فقط دو تا مورد تو این انجین همیشه انتقاد برانگیز بود. یکی سیستم Terrain بود و یکی هم UIScene. اینا سیستم های قدیمی بودن که پروسه ی  توسعه ی بازی رو کند می کردن و چنتا اشکال دیگه هم هر کدوم داشتن. خوشبختانه UIScene که کلا حذف شد و Terrain هم چند ماهیه سیستم جایگزینش معرفی شده و احتماش میره طی یه پروسه ی چند ماه حذف بشه.
در ضمن شما باید می دونستی ها. کلا UDK دو ساله اومده ولی از یک سال و نیم پیش اپیک خبر حذف قریب الوقوع UIScene رو داد و از همون یک سال و نیم پیش هم Scaleform GFx رو به UDK اضافه کرد. البته از مدتها قبل Scaleform به آنریل اضافه شده بود ولی خب برای فول لایسنس بود و اون زمان اولین و تا حالا تنها موردی بوده که میشه از GFx به صورت رایگان استفاده کرد. حتی چند سال قبل هم از اولای UE3 خیلی از شرکتا ازGFx استفاده می کردن و خودشون لایسنس Scaleform GFx رو برای UE3 تهیه می کردن. 
خلاصه به جای اینکه شاکی باشی برو حالشو ببر که دیگه به این زودیا همچین موقعیتی نصیبت نمی کنن. نگران کار کردن باهاش هم نباش. هم انعطاف پذیریش بالاست خیلی بیشتر از UIScene و هم یادگیریش سادس. اتفاقا الان حدود یه هفتس دارم برا پروژه آخریم UI می زنم. چیزای جالبی داره این GFx. می خواستم یه تاپیکم برا Hud و Menu بزنم نظر بدین ولی گفتم سورپرایزیتش میپره..gif)
راستی تا یادم نرفته، Scaleform این قدر معروف شد طی چند ساله اخیر که چند ماه پیش شرکت Autodesk کلا شرکت Scaleform رو خرید. به قول بازاری ها بلعید. (البته بعد از خرید تکنولوژی Beast معروف)
	کد:
	برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
 تا بعد.