تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 65 از 158 اولاول ... 155561626364656667686975115 ... آخرآخر
نمايش نتايج 641 به 650 از 1578

نام تاپيک: اخبار خطوط اینترنتی و ارائه دهندگان اینترنت

  1. #641
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض تغيير توپولوژي شبکه زيرساخت دليل اصلي اختلالات اينترنت است

    مديران ارتباطي کشور تشريح کردند:
    تغيير توپولوژي شبکه زيرساخت دليل اصلي اختلالات اينترنت است
    در چند ماه گذشته وضعيت سرعت اينترنت به شدت نابه‌سامان شده به نحوي که ارايه‌دهندگان سرويس نيز با اعتراف به وجود اختلالات شبکه اينترنت عمده مشکل آن را از سوي شرکت زيرساخت مي‌دانند. شرکت زيرساخت که گويا رويه تکذيب را به جاي ارايه مستندات در پيش گرفته در ماه گذشته اقدام به انتشار چند اطلاعيه مبني بر نبود مشکل در شبکه خود و پرتاب توپ اختلالات به زمين ارايه‌دهندگان اينترنت کرد. اين موضوع را با ارايه‌دهندگان عمده اينترنت کشور و سازمان رگولاتوري در ميان گذاشتيم که امروز نظر مديران ارتباطي کشور از نظرتان مي گذرد. فردا (يکشنبه) نيز توضيحات زيرساخت را در همين رابطه خواهيد خواند.


    گزارش: عبدالله افتاده
    روابط با زيرساخت در حال بهتر شدن است
    صابر فيضي، مديرعامل شرکت مخابرات ايران گفت: خطوط واگذاري اينترنت عمده را بايد به دو بخش تقسيم کرد؛ بخش اول که نزديک به 90 درصد شرکت‌هاي PAP و ISDP مي‌شوند، اينترنت خود را مستقيما از شرکت زيرساخت تهيه مي‌کنند و 10 درصد ديگر نيز اينترنت‌شان از سمت مخابرات تامين مي‌شود.
    وي افزود: پس با اين تفکيکي که انجام شد مشخص مي‌شود 90 درصد اختلالاتي که از آنها ياد مي‌شود مربوط به مخابرات ايران نيست.
    وي بيان کرد: اينترنتي که مخابرات از زيرساخت تهيه مي‌کند متاسفانه در برخي از روزها دچار مشکل مي‌شود و آن هم به دليل قطع فيبرنوري در برخي از مسيرهاست.
    فيضي گفت: زماني که ارتباط يک مسير قطع مي‌شود، زيرساخت با استفاده از مسيرهاي پشتيبان ترافيک را به مسيرهاي ديگر منتقل مي‌کند و همين موضوع باعث اختلال در شبکه و پايين آمدن سرعت اينترنت مي‌شود.
    وي با اشاره به اينکه هفته گذشته با افتتاح پروژه‌هايي شرکت زيرساخت ظرفيت‌ مسيرهاي بين استاني افزايش قابل توجه‌اي پيدا کرده، افزود: با اضافه شدن ظرفيت‌هاي جديد پيش‌بيني مي‌شود که مشکلات قطعي‌ها خيلي کمتر از گذشته شود.
    وي در پاسخ به اين سوال که آيا ورود مخابرات به ارايه سرويس پرسرعت با توجه به هزينه‌هاي آن مقرون به صرفه‌است، گفت: از نظر سود ورود ما به اين حوزه مقرون به صرفه نيست و مخابرات تنها براي تکميل سبد خدماتش اقدام به ارايه سرويس اينترنت پرسرعت کرده است و حاضريم در هر جايي که همکاران ما در بخش خصوصي توانايي عرضه سرويس اينترنت ما را دارند کار را به آنها واگذار کنيم.
    وي با اشاره به جذب 500 هزار مشترک اينترنت پرسرعت در شرکت مخابرات ايران افزود: از آنجا که شرکت زيرساخت در بستن قرارداد SLA با مخابرات ايران خودداري مي‌کرد، نامه‌اي به سازمان تنظيم مقررات زده‌ايم که با پيگيري‌هاي انجام شده به زودي مشکل قرارداد SLA هم برطرف خواهد شد.

    عمده اختلالات اينترنت به زيرساخت مربوط مي‌شود
    قائم‌مقام شرکت پيشگامان کوير يزد نيز در اين باره گفت: عمده اختلالات شبکه اينترنت به شرکت ارتباطات زيرساخت مربوط مي‌شود و در اين مورد کاربران خود به راحتي مي‌توانند قضاوت کنند.
    محمد رضا کريمي با اشاره به اينکه ارايه پهناي باند اينترنت صرفا در اختيار شرکت ارتباطات زيرساخت قرار دارد، افزود: تمامي شرکت‌هاي ندا و اپراتورهاي وايمکس پهناي باند مورد نظر خود را از اين شرکت تامين مي‌کنند.
    وي با اشاره به اختلالات اخير اينترنت در کشور و اظهارات شرکت ارتباطات زيرساخت مبني بر وجود اختلال از جانب اپراتورهاي وايمکس و شرکت ندا، بيان کرد: در صورتي که اختلال و مشکلات مربوط به اين شرکت‌هاست، چطور اين امکان وجود دارد که 11 شرکت PAP و اپراتورهاي وايمکس به طور همزمان با هم اختلال داشته باشند.
    وي گفت: ارتباط دادن اين اختلالات به شرکت‌هاي ندا و اپراتورهاي وايمکس کم انصافي است و هر کسي که تا حدودي به ارتباطات و فناوري اطلاعات آشنايي داشته باشد، متوجه مي‌شود که اين مشکلات از کجا ناشي مي شود.
    وي با اشاره به اينکه در برخي زمان‌ها هم شده که اختلالات مربوط به شرکت‌ها بوده، عنوان کرد: مثلا تجهيزات شرکت مشکل دارد و يا اينکه لينک‌هاي داخل شهري با اختلالاتي همراه است، ولي در اين مواقع اختلالات موردي است و به بخشي از شبکه مربوط مي‌شود.
    به گفته وي، اختلالاتي که از جانب شرکت ارتباطات زيرساخت است معمولا در سراسر کشور ديده مي‌شود که سرويس‌دهي اپراتورهاي وايمکس، مخابرات و شرکت‌هاي ندا را با مشکل مواجه مي‌کند.

    تغيير توپولوژي شبکه عامل اصلي اختلالات
    مديرعامل شرکت پيشگامان کوير يزد نيز عامل اصلي اختلالات اخير شبکه اينترنت را تغيير توپولوژي شبکه زيرساخت براي همگون‌سازي با شبکه ملي اطلاعات دانست و گفت: با توجه به اينکه وزارت ارتباطات سعي در ايجاد شبکه ملي اطلاعات دارد، بخش‌هايي از اين شبکه نيز بايد از مسير شبکه زيرساختي کشور استفاده کند.
    محمدرضا رضايي نژاد افزود: براي ايجاد شبکه ملي اطلاعات ديتاسنترهايي در نظر گرفته شده که از نظر نرم‌افزاري بايد مطابقت‌هاي لازم با شبکه زيرساخت را داشته باشد و از آنجا که برخي از نقاط ساختار شبکه با هم متفاوت است موجب بروز برخي از اختلالات در شبکه اينترنت کشور مي‌شود که ما سعي مي‌کنيم با ارايه اينترنت جبراني به مشترکان‌مان آنها را نسبت به اختلالاتي که ما نيز در آن نقشي نداريم راضي نگه داريم.
    وي با اشاره به اينکه تا 22 بهمن ماه امسال فيبر دريايي چابهار–عمان که با مالکيت شرکت پيشگامان کوير يزد راه‌اندازي خواهد شد مشکل اختلالات اينترنت کشور تا حدود زيادي برطرف خواهد شد و به واسطه اين کابل دريايي ايران براي اولين‌بار به صورت مستقيم با شبکه جهاني ارتباط خواهد داشت.
    وي در پاسخ به اين سوال که آيا پيشگامان کوير يزد با شرکت زيرساخت قرارداد SLA امضا کرده و اينترنت را مستقيم از اين شرکت دريافت مي‌کند، گفت: پيشگامان اينترنت را به صورت مستقيم از شرکت زيرساخت دريافت مي‌کند و در برخي از استان‌ها نيز اينترنت از سمت مخابرات ايران تامين مي‌شود. در خصوص قرارداد SLA هم نزديک به شش ماه به صورت فشرده در حال پيگيري هستيم تا اين قرارداد با زيرساخت بسته شود که هنوز اين کار انجام نشده است.

    از ابتداي آذر زيرساخت بايد قرارداد SLA ببندد
    به گفته رييس سازمان تنظيم مقررات، طبق مصوبه اخير کميسيون تنظيم مقررات شرکت زيرساخت بايد در تمام زمينه‌ها با دريافت‌کنندگان سرويس از اين شرکت قرارداد SLA امضا کند.
    محمد کرم‌ پور با بيان اينکه تا پيش از اين اختلاف‌نظرهايي در اين زمينه بين شرکت‌ها وجود داشت، گفت: با برگزاري جلسات متعدد و شنيدن حرف‌هاي دو طرف تصميم گرفته شد از ابتداي ماه جاري قرارداد SLA به صورت زنجيره‌اي در تمامي سطوح خدماتي در کشور اجرايي شود.
    وي در پاسخ به اينکه جايگاه نظارتي رگولاتوري در مواجهه با اختلالات سراسري اينترنت چگونه خواهد بود، افزود: با توجه به امضاي قرارداد SLA ارايه‌کنندگان سرويس قطعا سعي خواهند کرد با ارايه سرويس مناسب به سرويس‌گيرندگان از مواجهه با پرداخت خسارت جلوگيري کنند اما در عين حال رگولاتوري با توجه به در نظر گرفتن منافع مصرف‌کنندگان در هر زماني که احساس کند نياز به دادن اخطار و جريمه کردن سرويس‌دهندگان باشد اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
    وي در پاسخ به اين سوال که آيا رگولاتوري از زيرساخت در‌خواست ايجاد دسترسي آنلاين به شبکه اينترنت کشور را داشته است، گفت: اين موضوع در شبکه‌هاي اپراتورهاي تلفن همراه نيز اتفاق افتاده و قطعا رگولاتوري براي نظارت هر چه بهتر بايد به صورت آنلاين به شبکه زيرساخت نيز دسترسي داشته باشد.

    شبکه مخابرات و زيرساخت تفکيک مي‌شود
    عليرضا اصغريان، مديرکل نظارت بر سرويس‌هاي فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات با بيان اينکه امضاي قرارداد موافقت‌نامه ارايه سطح سرويس "SLA"‌ بايد به صورت زنجيره‌وار در تمامي سطوح بسته شود، افزود: پيش از اين سازمان رگولاتوري آيين‌نامه SLA را تنظيم و به سرويس‌دهندگان ابلاغ کرده بود اما آنچه که اکنون اتفاق افتاده ارايه اين سرويس در تمامي سطوح از ابتداي آذرماه است.
    وي گفت: در اين طرح زيرساخت بايد با شرکت‌هاي ISDP، PAP و مخابرات قرارداد SLA امضا کند و ساير شرکت‌ها نيز موظف به ارايه SLA به کاربران نهايي خود هستند.
    وي بيان کرد: چنانچه اين مدل اجرايي شود، قطعا تمام طرفين از مزايايي قرارداد SLA بهره مي‌برند به نحوي که درنهايت کاربر نهايي نيز سرويس باکيفيت‌تري نسبت به گذشته دريافت خواهد کرد.
    وي گفت: در کنار انعقاد قراردادهاي جديد با سرويس SLA از ابتداي آذرماه سرويس‌دهندگان بايد ظرف مدت سه ماه به امضاي SLA براي قراردادهاي قبلي اقدام کنند.
    وي يکي ديگر از کارهايي که به منظور شفاف‌سازي بيشتر در اين بخش انجام شده را تفکيک شبکه انتقال شرکت زيرساخت با مخابرات دانست و افزود: يکي از موارد اختلاف در اين زمينه، مشخص نبودن بروز اختلال در شبکه زيرساخت و مخابرات کشور بود که بر همين اساس رگولاتوري به دو طرف سه ماه زمان داد تا به نصب تجهيزات لازم و تفکيک شبکه‌هاي خود که در حال حاضر يک ماه و نيم از آن مي‌گذرد، اقدام کنند.
    وي با اشاره به اينکه شرکت زيرساخت تفکيک شبکه خود را حدودا در هفت استان کشور انجام داده، گفت: هر دو شرکت بايد جداي از تجهيزات سخت‌افزاري، نرم‌افزارهاي خود را براي اين منظور تغيير و ارتقا دهند که اين موضوع در حال انجام است.
    مديرکل نظارت بر سرويس‌هاي فناوري اطلاعات رگولاتوري بيان کرد: با تفکيک شدن شبکه‌ها دقيقا مي‌توان مقصر اصلي در ايجاد اختلال را شناسايي کرد و براساس موافقت‌نامه‌هايي که امضا خواهد شد طرفين ملزم به پرداخت خسارت و تعمير شبکه خواهند شد.
    اصغريان گفت: ارايه‌دهندگان سرويس ملزم هستند شرايط دسترسي و اندازه‌گيري آنلاين سرويس را در اختيار مشتريان خود قرار دهند و چنانچه در ارايه سرويس‌ مشکلاتي وجود داشت و دو طرف نتوانستند به توافق برسند، رگولاتوري با ورود به موضوع مشکل را حل خواهد کرد.
    وي در مورد مکانيزم دريافت و درخواست شکايت مردم از اپراتورهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات گفت: به کاربران سرويس‌هاي فناوري اطلاعات پيشنهاد مي‌شود که ابتدا شکايت خود از سرويس مورد نظر را به اپراتورهاي مربوطه ارايه کنند و در صورت دريافت نکردن پاسخ مناسب، مراتب را با رگولاتوري در ميان بگذارند.
    اصغريان عنوان کرد: 90 درصد اعتراضات مشتريان از سرويس‌هاي فناوري اطلاعات زماني که به اپراتور مراجعه مي‌کنند حل مي‌شود و تنها 10 درصد اين شکايات نياز به پيگيري رگولاتوري دارد.
    اين مقام مسوول در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينکه در صورتي که شکايات کاربران از ارايه‌دهندگان سرويس‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات از طريق سالن‌هاي مانيتورينگ امکان‌پذير باشد، در همان زمان رسيدگي شده و به اپراتور مربوطه ارجاع مي‌شود، ادامه داد: در اين مواقع اپراتور موظف خواهد بود حق و حقوق مشتري را پرداخت کند.

    منبع: روزنامه فناوران اطلاعات

  2. 3 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #642
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض زيرساخت آماده بستن قرارداد SLA از اول آذرماه است

    زيرساخت آماده بستن قرارداد SLA از اول آذرماه است
    شرکت زيرساخت هيچ تغييري در توپولوژي شبکه زيرساخت به دليل ايجاد شبکه ملي اطلاعات انجام نداده و اصلا راه‌اندازي اين شبکه نيازي به تغيير روي شبکه زيرساخت ندارد.



    وايمکس نيوز – حسن کريمي، مديرکل مهندسي عمليات و هماهنگي شبکه ديتاي شرکت زيرساخت با بيان اين مطلب گفت: کاهش سرعت اينترنت دلايل مختلفي دارد که هر کدام به صورت مجزا موجب اختلال در شبکه مي‌شود.
    وي افزود: اخيرا حمله‌هاي اينترنتي بسيار زياد شده و به ديتا سنترهاي داخلي پيشنهاد مي‌کنم براي جلوگيري از اختلال در سرويس‌هاي‌شان حتما موارد امنيتي را رعايت کنند.
    وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين حملات از خارج انجام مي‌شود، عنوان کرد: از آنجا که امکان شناسايي IPها در داخل کشور بسيار آسان است اين حملات از خارج کشور هدايت مي‌شود آن هم به نحوي که در بسياري از اين حملات از کامپيوترهاي قرباني استفاده مي‌شود تا باز هم امکان شناسايي وجود نداشته باشد.
    وي يکي ديگر از دلايل وجود اختلال در شبکه اينترنت را قطع شدن فيبرنوري در مقاطعي از زمان عنوان کرد و گفت: از آنجا که شرکت زيرساخت براي هر کدام از مسيرهاي خود دو مسير پشتيبان در نظر گرفته به محض ايجاد اختلال در يک مسير سريعا از مسيرهاي ديگر مشکل برطرف مي‌شود.
    وي بيان کرد: در حال حاضر هيچ مشکلي در اينترنت کشور وجود ندارد و اگر شرکتي مدعي وجود مشکل از سوي زيرساخت است بايد با ارايه مستندات ادعاي خود را ثابت کنند.
    وي گفت: برخلاف صحبت‌هاي ارايه شده در رسانه‌ها هيچ‌ شکايتي مبني بر وجود اختلال در شبکه زيرساخت به ما ارايه نشده و در صورت طرح اين موضوع مي‌توان به راحتي بررسي کرد که مقصر چه کسي است.
    وي افزود:‌ با بسته شدن SLA تمامي موضوعات شفاف مي‌شود و ديگر کسي نمي‌تواند اختلالات را به گردن ديگري بيندازد.
    وي با بيان اينکه در چند روز گذشته SLA زيرساخت با سازمان تنظيم مقررات نهايي شده، گفت: از ابتداي آذرماه تمامي سرويس‌هاي ما با SLA درخواستي از سوي سرويس گيرنده ارايه خواهد شد و شرکت‌هايي که در گذشته قراردادي بدون SLA داشته باشند مي‌توانند براي تنظيم SLA به شرکت زيرساخت مراجعه کنند.
    وي در پاسخ به اين سوال که آيا در تنظيم چارچوب مفاد SLA نماينده‌اي از بخش خصوصي نيز در مذاکرات رگولاتوري و زيرساخت نيز حضور داشته، افزود: در اين جلسات کسي از بخش خصوصي چه مخابرات و چه PAPها حضور نداشته است.
    وي در پاسخ به سوالي ديگر که در گذشته نيز برخي شرايط SLA پيشنهادي چه از بعد تعهدات و چه جرايم براي بخش خصوصي قابل قبول نبوده و اين احتمال باز هم وجود دارد که مجددا طرفين در SLA جديد نيز به تفاهم نرسند، گفت: اين احتمال هميشه وجود دارد و در اين موضوع شرکت زيرساخت تنها مجري قانون است.
    وي با بيان اينکه با افتتاح پروژه IP-MPLS در هفته گذشته 450 گيگ به ظرفيت فعلي کشور افزوده شد، افزود: در حال حاضر ظرفيت IPکشور به 500 گيگ افزايش يافته است.
    وي در مورد آخرين تعداد STM1 در کشور گفت: هم اکنون 227 STM1 زير بار رفته که تا پايان سال 192 STM1 ديگر زير بار مي‌رود.
    وي افزود: چنانچه مشکلي پيش نيايد تلاش خواهيم کرد 64 STM1 ديگر به اين تعداد اضافه کنيم.


    منبع: روزنامه فناوران اطلاعات

  4. 3 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #643
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض PAP ها و شرکت هاي مخابراتي ضريب تسهيم پهناي باند را رعايت نمي کنند

    PAP ها و شرکت هاي مخابراتي ضريب تسهيم پهناي باند را رعايت نمي کنند
    معاون بهره‌برداري و مديريت شبکه شرکت ارتباطات زيرساخت با بيان اينکه برخي شرکت هاي مخابرات استاني وPAP ها ضريب تسهيم پهناي باندي را که از شرکت زيرساخت خريداري مي کنند، رعايت نمي کنند و به تعداد بيشتري از کاربران واگذار مي کنند، اعلام کرد: همين امر سبب اختلال در شبکه اينترنت مي شود.



    وايمکس نيوز - حسن شاهي در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينکه زيرساخت بايد پهناي باند مورد نياز ارتباطات اينترنتي کشور را تامين کند، گفت: اختلالات در شبکه اينترنت کشور فقط به شرکت زيرساخت مربوط نمي شود.
    وي با بيان اينکه عوامل گوناگوني در افت شبکه اينترنت وجود دارد، گفت: برخي اوقات ضريب تسهيم در پهناي باندي که شرکت هاي مخابراتي و شرکت هاي ندا از زيرساخت خريداري مي کنند، رعايت نمي شود و اين موضوع باعث اختلال در شبکه اينترنت مي شود.
    وي با بيان اينکه بروز مساله در تجهيزات شرکت هاي مخابرات استاني و شرکت هاي ندا مي تواند از ديگر عواملي باشد که در کيفيت شبکه اينترنت اختلالاتي را ايجاد کند، گفت: اختلال در تجهيزات هر يک از شرکت ها مي تواند تا حدودي در ايجاد اختلال در شبکه اينترنت تاثير بگذارد.
    اين در حاليست که شرکت هاي ندا و اپراتورهاي وايمکس اختلالاتي را که اخيرا در شبکه آنها ايجاد شده را ناشي از شبکه شرکت ارتباطات زيرساخت دانسته اند و اعلام کرده اند بخش اعظمي از اين افت کيفيت به آنها مربوط نمي شود.

  6. 2 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #644
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    13 معاون شرکت زیرساخت خبر داد: آغاز ارایه‌ی SLA برای خدمات اینترنت VPN/MPLS و اینترانت

    معاون شرکت زیرساخت خبر داد:
    آغاز ارایه‌ی SLA برای خدمات اینترنت VPN/MPLS و اینترانت موبنا- شرکت ارتباطات زیرساخت از ابتدای آذرماه سال جاری برای خدمات اینترنت، VPN/MPLS و اینترانت، تفاهم‌نامه سطح خدمات (SLA) ارایه می‌دهد.


    به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیر ساخت، حسن شاهی - معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت - با اعلام این مطلب اظهار کرد: این شرکت بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، خدمات یاد شده را در چهار سطح الماس با ضریب دسترسی 9/99 درصد، سطح طلا با ضریب دسترسی 5/99 درصد، سطح نقره با ضریب دسترسی 99 درصد و سطح برنز با ضریب دسترسی 98 درصد به مشتریانش را واگذار می‌کند.
    وی افزود: در صورتی که مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ موافقت‌نامه سطح خدماتی از زیرساخت درخواست نکنند، از سطح خدمات برنز بهره‌مند می‌شوند.
    شاهی گفت: علاوه بر این شرکت ارتباطات زیرساخت به‌منظور پاسخ‌گویی به مشتریانش به ایجاد مرکز پاسخگویی شبانه‌روزی اقدام می‌کند تا به‌صورت تمام وقت پاسخگوی مسایل و مشکلات مشتریان زیرساخت باشند.

  8. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #645
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض

    عضو هیات مدیره شرکت: قطعی‌های اینترنت ربطی به زیرساخت ندارد
    به گفته عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، با توجه به اینکه اینترنت کشور از مسیرهای متفاوتی تامین می‌شود علت قطعی‌های اینترنت نمی‌تواند از زیرساخت باشد.




    وایمکس نیوز – احمد پورنگ نیا، عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: شرکت زیرساخت از مسیرهای مختلفی اینترنت را وارد کشور می‌کند، بنابراین اگر هم اینترنت از یکی از این مسیرها قطع شود آن را از مسیر دیگری جبران می‌کنیم.
    وی افزود: تفاوت زمان حال با گذشته نیز در همین است؛ در گذشته اگر کابلی قطع می شد به طور کل اینترنت کشور قطع می شد ولی الان به دلیل وجود مسیرهای پشتیبان دیگر چنین شرایطی پیش نمی‌آید.
    وی در پاسخ به این سوال که اگر آنچه می‌گویید درست باشد، چرا گاهی اینترنت PAPها، وایمکسی ها و مخابرات همگی با هم دچار اختلال می‌شود، گفت: حداقل می‌توان گفت که علت زیرساخت نیست مگر آن که تمامی راه‌های اینترنتی زیرساخت با همدیگر قطع شود.
    وی افزود: قطع شدن یک مسیر از زیرساخت منجر به کندی اینترنت خواهد شد.

  10. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #646
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض تا پابان برنامه پنجم توسعه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات به دو هزار گیگابایت می رسد

    تا پابان برنامه پنجم توسعه
    ظرفیت شبکه ملی اطلاعات به دو هزار گیگابایت می رسد موبنا- معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: ظرفیت شبکه ملی اطلاعات تا پایان برنامه پنجم توسعه به دو هزار گیگابایت می رسد.


    محمدعلی آریانیان در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه شبکه ملی اطلاعات باید بتواند 60 درصد خانوارها و تمامی کسب و کارها را پوشش بدهد، اظهار داشت: این شبکه از شبکه ملی اطلاعات مجزا است و کاربردهای ویژه خود را دارد.
    وی ایجاد موتور جست‌وجوی ملی، فناوری‌های هوش مصنوعی و ای‌میل داخلی را از جمله تاثیرات راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بر توسعه فاوا در کشور ذکر کرد.
    وی با اشاره به خدمات متعارف قابل ارائه بر بستر شبکه ملی اطلاعات گفت: مواردی مثل آموزش از راه دور، دسترسی به بازار، سلامت الکترونیک و کار از راه دور به راحتی برروی این شبکه قابل دسترسی خواهد بود و از طریق این شبکه تمام مسائل از راه دور ممکن می‌شود.
    شبکه ملی اطلاعات یک شبکه کامل و جامع برای تامین پهنای باند مورد نیاز فعالیت‌های مختلف تعریف شده به همین جهت و با توجه به همگرایی میان ارتباطات تصویر و دیتا در این شبکه ارائه پهنای باند بسیار زیاد به کاربران پیش‌بینی شده تا امکان استفاده از سرویس‌هایی چون ویدیو درخواستی (VOD) و تلویزیون اینترنتی (IPTV) و امکان آپلود این محتوا برای شهروندان ایرانی فراهم شود.
    خبر ایجاد شبکه ملی اطلاعات و رساندن فیبر نوری به درب منازل از همان روزهایی که اولین بار از زبان وزیر ارتباطات در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، دچار حاشیه‌پردازی‌های بسیاری شد. برخی از کارشناسان ایجاد چنین شبکه گسترده‌ای که نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی در کشور دارد را به صلاح ندانستند و اجرای آن را تنها هدردادن سرمایه‌های ملی برشمردند و برخی دیگرنیز ایجاد آن را برای محدود کردن دسترسی اینترنت برای کاربران داخلی و یا ایجاد رقیبی برای اینترنت تلقی کردند.

  12. 2 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #647
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    12 مجلس درصدد است سرعت اينترنت كاربران خانگي را افزايش دهد

    رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس، با اشاره به اينكه اقدامات خوبي در حوزه ICT تا كنون انجام شده است گفت: اين قضيه نشان مي‌دهد تحريم‌هاي بسياري كه عليه ما وجود دارد هيچ تاثيري ندارد.



    سيد حسين هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اينكه هدف تحريم‌ها اينست كه حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات چالش‌برانگيز شود اظهار كرد: تحريم‌ها علاوه براينكه محدوديت نيست بلكه فرصت‌ساز است و اين فرصت را به شركت‌ها و فعالان داخل كشور مي‌دهد كه در عرصه توليدات داخلي قدم بردارند چرا كه در كشور ما پتانسل‌هاي خوبي در اين حوزه وجود دارد.
    او خاطر نشان كرد: تا به حال كه با تحريم‌ها مواجه بوديم اما اقدامات خوبي در حوزه ICT و ديگر حوزه‌ها انجام شد به گونه‌اي كه نياز ما را تا حدي به ساير كشورها رفع كرد.
    هاشمي در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در راستاي ارتقاي سرعت اينترنت چه فعاليت‌هايي را مجلس انجام داده است، اذعان كرد: مجلس درصدد اين است كه سرعت اينترنت را براي كاربران خانگي افزايش دهد و در اين راستا جلساتي نيز با وزارت ICT داشتيم كه اميدواريم هرچه زودتر اين موضوع به سرانجام برسد و شاهد برداشته شدن محدوديت 128 kbps براي كاربران خانگي باشيم.
    انتهاي پيام

  14. 2 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #648
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    734

    پيش فرض

    مجلس درصدد است سرعت اينترنت كاربران خانگي را افزايش دهد
    امیدوار بود آدمی به خیر کسان ... مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان

  16. این کاربر از The Dreadnaught بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #649
    آخر فروم باز M e i s a m's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2011
    محل سكونت
    هــمـدان
    پست ها
    2,556

    پيش فرض

    امیدوار بود آدمی به خیر کسان ... مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان
    ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود انچه میپنداشتیم

    ---------------------------------------------------------------------------------

    فوقش با تلاش های شبانه روزی بعد از 10 سال 128 رو میکنن 512 فرقش چیه؟؟ همین الان برید به تاپیک های اینترنت ببینید کی سرعت زیر یک مگ داره؟! همون یک مگش هم کفاف وبگردی راحت رو نمیده چه برسه به این سرعت های تصویبی نجومی مجلس...

  18. این کاربر از M e i s a m بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  19. #650
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض آغاز ارایه‌ SLA برای خدمات اینترنت، VPN/MPLS و اینترانت

    ۱۳۹۰/۹/۸ -
    معاون شرکت زیرساخت خبر داد:


    آغاز ارایه‌ SLA برای خدمات اینترنت، VPN/MPLS و اینترانت

    شرکت ارتباطات زیرساخت از ابتدای آذرماه سال جاری برای خدمات اینترنت، VPN/MPLS و اینترانت تفاهم‌نامه سطح خدمات (SLA) ارایه می‌دهد.





    وایمکس نیوز - حسن شاهی، معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام این مطلب گفت: این شرکت براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، خدمات یاد شده را در چهار سطح الماس با ضریب دسترسی 9/99 درصد، سطح طلا با ضریب دسترسی 5/99 درصد، سطح نقره با ضریب دسترسی 99 درصد و سطح برنز با ضریب دسترسی 98 درصد به مشتریانش واگذار می‌کند.
    وی افزود: در صورتی که مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ موافقت‌نامه سطح خدماتی از زیرساخت درخواست نکنند، از سطح خدمات برنز بهره‌مند می‌شوند.
    شاهی گفت: علاوه بر این شرکت ارتباطات زیرساخت به‌منظور پاسخگویی به مشتریانش به ایجاد مرکز پاسخگویی شبانه‌روزی اقدام می‌کند تا به‌صورت تمام وقت پاسخگوی مسایل و مشکلات مشتریان زیرساخت باشد.

  20. 2 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •