دررونمایی از نخستین دانش‌نامه موضوعی ریاضی اعلام شد
ICT و فناوری های نوین بر دانش ریاضیات استوار استموبنا- ICT و فناوری های نوین بر دانش ریاضیات استوار است و دانشنامه ریاضی مرجع مناسب و کاربردی برای متخصصان این حوزه نیز به شمار می رود.


به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبناهمایش علمی رونمایی از دانش‌نامه ریاضی در نکوداشت دکتر پرویز شهریاری استاد بزرگ و چهره ماندگار ریاضی کشور به همت کانون فرهنگی آموزش برگزار شد. این نخستین و تنها دانشنامه موضوعی ریاضیات با ویژگی های منحصر به فرد است که تاکنون در ایران به چاپ رسیده است.
دانش‌نامه ریاضی، دانش‌نامه‌ی جامعی پیرامون تمامی مباحث و موضوعات ریاضی دوره دبیرستان و سال‌های ابتدای دانشگاه است.
موضوع‌بندی دانش‌نامه که برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به ریاضی قابل استفاده است هم براساس الفبا و هم موضوعات ریاضی است که تالیف آن دوسال و نیم زمان برده است.
این دانش نامه به مباحث گوناگون ریاضیات می پردازد و دانش ریاضیات مبنای فناوری های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این دانشنامه مرجع مناسبی برای متخصصان و آن هایی که در علم رایانه با الگوریتم سروکار دارند به شمار می رود.
بنیاد دکتر پرویز شهریاری_چهره ماندگار ریاضی _ تا دو ماه دیگر افتتاح می‌شود ، تمامی آثار وی جمع‌آوری و یکجا در این بنیاد ارائه خواهد شد ، این استاد فرزانه ، 280 نسخه کتاب را تالیف و ترجمه کرده است که نخستین کتاب وی «مزدک» نام دارد.
براساس این گزارش، کاظم قلم‌چی در این مراسم خطاب به دکتر پرویز شهریاری گفت: وی روحیه‌ی کار تیمی را به عنوان یک جریان در زندگی واقعی خود وارد کرد.
هم‌چنین غلامرضا یاسی‌پور_یکی از مولفان دانش نامه_ در این مراسم درباره‌ی ویژگی‌های معنوی پژوهش در ریاضی با ارائه مقاله ای علمی گفت: در این زمینه سه عامل «فنی، مالی و معنوی» اهمیت زیادی دارد. وی تاکید کرد: در پژوهش نباید تک بعدی بوده و تنها در یک رشته‌ متخصص باشیم، بلکه می‌توانیم در یک رشته متخصص بوده و در رشته‌های دیگر هم دستی داشته باشیم.