تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: آموزش : ساخت جلوه آتش در 3d max

  1. #1
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    در اعماق مخ
    پست ها
    792

    پيش فرض آموزش : ساخت جلوه آتش در 3d max

    جلوه های ویژه در3D MAX )جلوه آتش):
    برای ایجاد کردن جلوه آتش ابتدا به یک صحفه مناسب لازم داریم.
    بدیهیست که برای ایجاد کردن جلوه آتش می بایست یک محدوده خاص را که محل قرار گیری آتش است معین کنیم.برای این کار میتوانیم از gizmo ها که در tab create , گزینه geometry و منوی atmospheric بنا به نوع کارمان (که مصلماّ گیزموی دایره ای بهترین انتخاب است) استفاده کنیم. جلوه آتش دو نوع است 1.آتش tendril آتش معمولی(زبانه دار) 2. آتش fireball آتش ناشی از انفجار(لبه گرد). که در این مبحث به آتش معمولی می پردازیم :
    آتش معمولی از مبدا شروع وبه بالا ادامه می یابد پس ما باید گیزموی خود را نصف کنیم. برای این کار در حالی که گیزموی ما انتخاب شده به tab modify بروید و گزینه hemisphere را فعال کنید تا گیزمو نصف شود. سپس با استفاده از ابزارهای scale که در main toolbar وجود دارد اندازه و ابعاد گیزمو را که محدوده آتش است تنظیم می کنیم.
    * باید توجه داشت که شکل گیزمو تاثیر زیادی در جلوه آتش دارد.*
    سپس از منوی rendering گزینه environment را انتخاب می کنیم. از پنجره بازشده در roll out-atmosphere روی دکمه add کلیک می کنیم و fire effect را اضافه میکنیم.می بینیم که roll out-fire effect parameters اضافه شده است.باید متوجه شده باشید که باید یک سری تغییرات اعمال شود تا آتش واقعیتر به نظر برسد.بر روی گزینه pick gismo کلیک میکنیم وسپس گیزموی مورد نظر را انتخاب می کنیم. برای مشخص کردن نوع آتش , گزینه tendril را انتخاب می کنیم. گزینه stretch طول شعله , گزینه regularity شکل کلی آتش را نسبت به گیزمو مشخص میکند به طوری که اگر مقدار regularity را کم کنیم شعله در منطقه داخلی تری از گیزمو قرار گرفته ولی شعله ها به صورت پراکنده تری در خواهند آمد. flame size طول زبانه ها, flame size میزان جزیات زبانه, density قدرت و افروختگی شعله و samplse دقت در طراحی را مشخص می کند. اما اگر بخواهیم صحنه را به صورت انیمیشن رندر کنیم آتش باید دارای حرکت و جنب و جوش باشد. برای این کار باید درحالی که دکمه auto key فعال است مشخصات آتش را تغییر دهیم. در motion-roll out بوسیله phase حرکت شعله ها و drift میزان جنبش و زبانه کشیدن آتش را مشخص میکند.
    * زیرمجموعه explosion برای fireball وحالت انفجار می باشد. پس این گزینه را فعال نکنید.*
    حالا شما میتوانید صفحه را رندر کنید.
    یک نمونه از یک آتش طبیعی:
    تنظیمات:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    تصویر رندر شده:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    با آرزوی موفقیت!
    نمیدونم چرا سایت upload عکس همکاری نمیکنه خودتون ببخشین!!!

  2. #2
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    خونمون ؟ خونتون ؟
    پست ها
    761

    پيش فرض

    سلام ....
    ممنون ....
    جالب بود ....
    بای

  3. #3
    پروفشنال The_matrix's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    بام نفتی ایران
    پست ها
    507

    پيش فرض

    سلام مي بخشيد هااااااااا ولي فكر كنم من اينو آوزش داده بودم ...................

  4. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    خونمون ؟ خونتون ؟
    پست ها
    761

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط The_matrix
    سلام مي بخشيد هااااااااا ولي فكر كنم من اينو آوزش داده بودم ...................
    از شما هم تشکر می کنم ....

  5. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    در اعماق مخ
    پست ها
    792

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط The_matrix
    سلام مي بخشيد هااااااااا ولي فكر كنم من اينو آوزش داده بودم ...................
    سلام
    شما می بخشین من آموزش شما رو ندیده بودم دیگه تکرار نمیشه

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •