اگخ خودرو کار کرده باشه چند سال میتونه سن داشته باشه؟
اگخ خودرو کار کرده باشه چند سال میتونه سن داشته باشه؟
صافدل خبر داد: تصمیمات جدید برای واردات خودرو/ ورود موردی خودرو منتفی شد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بر اساس تصمیمات جدید امکان واردات خودرو به صورت موردی منتفی شد، گفت: از این پس واردات خودرو تنها برای دارندگان کارت بازرگانی مجاز است. حمید صافدل امروز در نشستی خبری با تاکید بر اینکه شرایط واردات خودرو در هفته های آتی تسهیل خواهد شد، گفت: بر اساس تصمیمات جدید امکان واردات خودرو به صورت موردی منتفی شد و از این پس واردات خودرو تنها برای دارندگان کارت بازرگانی مجاز است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ثبت سفارش و ورود خودرو تنها باید از کشور مبدا تولید کننده باشد، افزود: امکان واردات خودرو به صورت موردی از سوی افراد حقیقی و حقوقی سلب شد.
/تشريح شرايط واردات خودرو/
واردات بدون كارت بازرگاني امكانپذير نيست
به گفته رييس سازمان توسعه تجارت به جز اين مورد كه واردات خودرو بدون كارت بازرگاني امكانپذير نيست بقيه شرايط واردات خودرو مانند گذشته شده است.
به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد صافدل در اين مورد توضيح داد: واردات خودرو بدون كارت بازرگاني امكانپذير نيست و ورود موردي خودرو هم فقط با كارت بازرگاني امكانپذير است اما بقيه شرايط واردات خودرو مانند گذشته شده است.
وي كه در يك نشست خبري سخن ميگفت اضافه كرد: در دو سال اخير تصميماتي گرفته شد كه فضاي رقابتي را از بين برد اما هم اكنون تا اطلاع ثانوي موضوع گواهي انطباق كيفيت از شكل سابق خود خارج شده و برخي استانداردهاي كيفي كماكان مورد تاكيد هستند ولي اينها صرفا منطبق با استانداردهاي اروپايي نخواهند بود.
رييس سازمان توسعه تجارت با بيان اينكه همچنان بر خدمات پس از فروش اصرار داريم، افزود: در ثبت سفارش براي واردات خودرو لازم نيست صرفا اين كار از محل توليد شده خودرو باشد بلكه از كشورهاي ديگر هم امكانپذير است.
صافدل متذكر شد: براي واردات خودرو چهار شرط نو بودن، داشتن استاندارد، رعايت شرايط مصرف سوخت و داشتن خدمات پس از فروش ملاك است.
انتهاي پيام
رییس سازمان ملی استاندارد در گفتوگو با فارس:
استاندارد 55 گانه خودروهای وارداتی کاهش نیافته است
خبرگزاری فارس: رییس سازمان ملی استاندارد گفت: تمام خودروهای وارداتی باید استانداردهای 55 گانه را رعایت کنند و برخی تغییرات اخیر در واردات خودرو نیز با هدف تسهیل تجارت بوده و به معنای نادیده گرفتن استانداردها نیست.
![]()
نظام الدین برزگری درگفت وگو با خبنرگار اقتصادی فارس گفت : تعداد استانداردها کاهش پیدا نکرده و تنها اجازه ورود خودرو از مبادی مختلف صادر شده است.
وی با بیان اینکه شرایط و الزامات استاندارد که اولین مورد آن تایید نوع است، باید رعایت شود، افزود: در ارتباط با آپشن های اختیاری تنها رعایت الزامات سازمان استاندارد کافی است.
رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ممکن است برخی خودروهای وارداتی دارای 12 ایربگ باشند که این برای ما مرجع نبوده و داشتن حداقل چهار ایربگ کافی است که اگر این الزامات رعایت شود اجازه واردات از هر کشوری داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این نمایندگی ها تنها مجاز به واردات خودرو از کشورهای تولید کننده بودند ولی در شرایط فعلی این اجازه به وارد کنندگان داده شده تا با رعایت الزامات و استانداردهای ایمنی از هر کشوری اقدام به واردات خودرو کنند.
برزگری با اشاره به افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار، تصریح کرد: امیدواریم با باز شدن راه واردات بزودی شاهد کاهش قیمت این خودروها باشیم.
وی این نکته را نیز گفت که واردات خودروهای موردی فقط برای کسانی که دارای کارت بازرگانی هستند ، امکان پذیر است.
انتهای پیام/ص
شرایط شمارهگذاری خودروهای خارجی اعلام شد رئیس مرکز شمارهگذاری پلیس راهور شرایط دریافت پلاک برای خودروهای وارداتی را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد رستمی ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که بیش از 6 ماه در کشورهای غیر از حاشیه خلیج فارس یا سه ماه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اقامت داشته اند با پروانه گمرکی موقت می توانند برای ورود خودرو به کشور اقدام و در صورت داشتن شرایط لازم و ورود خودرو می توانند در تمام ترددگاههای کشور از خودرو استفاده کنند.
وی ادامه داد: در پلاک خودرو ماه و اعتبار تردد قید می شود و در صورتیکه فرد برای تمدید یا تعویض پلاک اقدام نکند، خودرو از سوی مأموران پلیس راهور توقیف و باید از کشور خارج شود.
رئیس مرکز شماره گذاری راهور تأکید کرد: اگر افراد دارای پروانه گمرکی باشد و مشکلی برای شماره گذاری خودرو نداشته باشد پلاک موقت در کمتر از یک ساعت صادر میشود.
ورود خودروهای سواری دست دوم ممنوع است
خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش تجارت و اقتصاد الکترونیکی گفت: ورود خودروهای دسته دوم سواری به کشور ممنوع است.
![]()
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس معمارنژاد در حاشیه همایش تجارت و اقتصاد الکترونیکی گفت: طبق قانون ورود خودروهای سواری دسته دوم ممنوع است و امسال هیچ خودروی دسته دوم وارد نشده البته تعدادی ماشینهای راهسازی دسته دوم بر اساس مصوبه کمیسیون ماده یک برای راهسازی وارد شده است.
وی در مورد سرنوشت قانون جدید امور گمرکی گفت: این قانون بعد از ایراد شورای نگهبان و رفع آن ایرادها در مجلس دوباره به شورای نگهبان ارسال شده بود که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و قرار شد به دولت ابلاغ شود.
وی با بیان اینکه فناوری نوین الکترونیکی به طور جامع در گمرک پیاده نشده است گفت: با وجود گذشت ۶ روز از آذرماه هنوز آمار تجارت در ۸ ماهه بدست نیامده است.
وی در مورد استاندارد کالاهای وارداتی گفت: کالا تا مجوز سازمان استاندارد را نداشته باشد مجوز ترخیص از گمرک نمیگیرد و اگر ایرادی به استاندارد گرفته میشود باید استاندارد کالا عوض شود.
معمارنژاد همچنین گفت: تا سه ماه اول سال آینده ده گمرک کشور الکترونیکی میشود.
رئس کل گمرک در مورد ساماندهی بازارچههای مرزی موقت گفت: براساس مصوبه دولت بازارهای مرزی موقت تعطیل میشوند همچنین بازارچههای غیرفعال نیز تعطیل میشوند.
وی افزود: به عنوان مثال بازارچه مریوان که در کنار گمرک قرار دارد برای ادامه فعالیت مجوزی نخواهد داشت.
انتهای پیام/ص
کسی در مورد سهمیه جانبازان برای وارد کردن خودرو چیزی میدونه ؟
لطفا کاملا شرح دهید..
مدير سازمان بهينهسازي مصرف سوخت:
تمام خودروهاي وارداتي استاندارد هستند
مدير بهينهسازي انرژي سازمان بهينهسازي مصرف سوخت گفت: تمام خودروهاي وارداتي كه تاكنون وارد كشور شدهاند استاندارد ملي مصرف سوخت را دارا هستند.
حميدرضا فيضآبادي در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ادامه داد: در حال حاضر استانداردهاي مصرف سوخت خودروهاي وارداتي براساس استاندارد يورو 4 بررسي ميشود.
وي با بيان اينكه با اين حال استاندارد آلايندگي خودروهاي داخلي بر اساس استاندارد يورو 2 است، خاطرنشان كرد: در بررسي مصرف سوخت خودروهاي وارداتي استانداردهاي سختگيرانهتري نسبت به خودروهاي داخلي اعمال ميشود.
فيضآبادي در خصوص دليل سختگيرانهتر بودن استاندارد مصرف سوخت خودروهاي وارداتي نسبت به خودروهاي داخلي اظهار كرد: دليل اعمال چنين سياستي زمينهسازي براي ورود خودروهاي كم مصرف و با كيفيت بالا به كشور است.
وي ادامه داد: در واقع با توجه به حجم توليدات داخلي بايد خودروهايي وارد كشور شوند كه از نظر استانداردهاي كيفي بالاتر از خودروهاي داخلي باشند زيرا اين موضوع هم براي مصرفكنندگان و هم توليدكنندگان داخلي مفيد خواهد بود.
مدير بهينهسازي انرژي سازمان بهينهسازي مصرف سوخت با بيان اينكه تاكنون هيچ خودروي خارجي فاقد استانداردهاي مربوطه مصرف سوخت وارد كشور نشده است، تصريح كرد: با اين حال چند خودروي داخلي هنوز نتوانستهاند استاندارد ملي مصرف سوخت مربوطه را پاس كنند و البته توليد آنها نيز همچنان ادامه دارد.
به گفته وي استاندارد ملي مصرف سوخت ايران (2ـ4241) داراي دو جدول ردهبندي كيفي است كه يكي مربوط به خودروهاي داخلي و ديگري خودروهاي وارداتي است.
انتهاي پيام
صافدل به مهر خبر داد؛ شرایط جدید واردات خودرو / شرط واردات از مبدا تولید برداشته شد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح تغییرات انجام شده در واردات خودرو، گفت: الزام واردکنندگان برای واردات خودرو تنها از کشور مبدا تولید برداشته شد. حمید صافدل در گفتگو با مهر در خصوص آخرین تغییرات در ضوابط جدید واردات خودرو به کشور گفت: ورود هر گونه خودرو ولو به تعداد اندک یک عدد، مشروط به داشتن کارت بازرگانی از سوی واردکنندگان است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردات خودرو چه از سوی شرکت و چه از سوی افراد حقیقی باید با رعایت 4 شرط باشد، به این معنا که علاوه بر نو بودن یک خودرو، داشتن نمایندگان خدمات پس از فروش، شرایط بهینهسازی مصرف سوخت، استانداردهای 51 گانه و اعلامی از سوی محیط زیست کشور باید از سوی واردکننده رعایت شود.
وی تصریح کرد: چندی پیش دولت مصوب کرده بود که واردات خودرو باید از مبدا کشور تولیدکننده آن باشد، اما هم اکنون این امکان ایجاد شده است که از سایر مبادی نیز، امکان ثبت سفارش و واردات وجود داشته باشد.
صافدل گفت: در ماههای گذشته ثبت سفارش برای خودرو با تغییرات جدید، بیشتر شده است و این تغییرات ثبت سفارش در زمان واردات قطعی خودرو، حتما در بازار داخلی نیز اثرگذار خواهد بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در دست بررسی است، افزود: برای تغییرات تعرفه واردات خودرو تا به حال پیشنهاد جدیدی دریافت نشده است و اما در مورد خودروهای هیبریدی یا با سوختهایی نظیر انرژی برق، به تازگی تقاضاهایی از سوی برخی بخشهای مرتبط ارایه شده که بر اساس آن درخواست، معاونت اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز آن را تائید کرده است.
وی تصریح کرد: این پیشنهاد که هم اکنون در حال طی مراحل کارشناسی تصویب در دفتر مقررت واردات و صادرات است، در دستور کار کمیسیون ماده یک قرار دارد که قاعدتا اگر این موضوع تصویب شود، تحولی در نوع خودروهای وارداتی به کشور ایجاد خواهد شد.
به گفته صافدل، تصویب این موضوع، تاثیر بسزایی در سیاستهای جابه جایی مصارف سوختهای فسیلی به سمت سوختهای سالم تر و نسل نو خواهد داشت؛ بنابراین امکان اینکه در تعرفه این نوع از واردات خودرو و قطعات آن، کاهش تعرفهای صورت گیرد، وجود دارد.
نکویی مهر : واردات خودروی دست دوم ممنوع است رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از جریمه 11 میلیارد تومانی یک شرکت لبنی خبرداد و گفت: با ورود خودروی دست دوم به کشور برخورد قانونی میشود ولی به نظر نمیرسد که این مورد شیوع داشته باشد. به گزارش خبرنگار مهر محمد حسین نکویی مهر در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بررسی روند پیشرفت مصوبات اخیر دولت در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد واردات خودروهای دست دوم به کشور گفت: اگر کسی خودروی دست دوم را به عنوان خودروی نو بفروشد، تخلف و تقلب است.
وی در مورد تغییرات قیمت خودرو اظهارداشت: تغییرات قیمت خودرو باید در کمیته خودرو در سازمان حمایت بررسی شود، قیمت خودرو خودسرانه افزایش پیدا نمی کند و اگر قرار است افزایش قیمت داشته باشیم، با هماهنگی، بررسی هزینه ها و قیمت تمام شده صورت می گیرد.
رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان افزود: اگر چنین تخلفاتی صورت گیرد، سازمانهایی مانند گمرک و استاندارد اقدامات لازم را انجام می دهند، خودرو کالایی نیست که قابلیت قاچاق داشته باشد، اگر مواردی باشد برخورد قانونی می شود ولی به نظر نمی رسد که این مورد شیوع داشته باشد.
وی از جریمه 11 میلیارد تومانی یک شرکت لبنی متخلف خبرداد و گفت: برخی از شرکتهای لبنی تخلفاتی داشته اند و به تعزیرات معرفی شده اند، مانند همین حکم که مراحل قانونی خود را می گذراند، اگر مراحل رسیدگی و قانونی نهایی شود، آن زمان می توان نام شرکت را اعلام کرد.
نکویی مهر در مورد افزایش قیمتها گفت: باید حتما منطق اقتصادی در قیمتها حاکم شود، اگر با افزایش هزینه تولید مواجه هستیم و از سویی خواستار استمرار تولید هستیم، یا باید به کالا یارانه بدهیم و یا اینکه اگر افزایش قیمت منطقی و افزایش هزینه وجود دارد آن را به شکلی لحاظ کرد.
رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان افزود: اینکه روند قیمتها تثبیتی باشد، در کشورما تا به حال این روند توجیهی نداشته ، البته ممکن است که قیمت برخی از کالاها مثل کالاهای کشاورزی کاهش پیدا کند. این فرمول که افزایش قیمتی نداشته باشیم، قابل اجرا نیست.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)